Gå til innhold

Gravid og pustet inn parafin :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fyrte i peisen for første gang i dag, og hadde glemt en lyslykt som stod på toppen. Stearinlyset hadde smeltet og rent ned i peisen, og jeg merket det ikke før brannalarmen gikk. Hva gjør jeg nå? Lufter skikkelig og sitter i et annet rom. Dette kan vel umulig ha vært bra for lille i magen? Noen som vet hvor farlig det er?

Anonymkode: cdea3...72f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du puster inn parafin på regelmessig basis kan du ta det helt med ro. En engangshendelse hvor du oppdaget røyken tidlig og luftet godt behøver du ikke bekymre deg for.

Anonymkode: d31f5...fe0

Skrevet

Det går så bra atte. Tenk på all annet forurensing du puster inn feks av eksos ute. 

• Liker 1
Skrevet

Brent stearin puster du jo inn hver gang du tenner på et stearinlys...

Anonymkode: 09c5d...3b0

Skrevet

Som nevnt er det langtids eksponering som er farlig. 

Først og fremst vil det kunne gjøre skade på luftveiene og lungene, men går i mindre grad i blodet. 

Så lenge du selv ikke føler deg uvel, er det liten fare. 

Skrevet

Stearinlys er ikke laget av parafin... Da ville de jo tatt fyr.

• Liker 1
Skrevet

HERREGUD!

Jeg er så lei av hysteriske og dumme gravide.

Hvis man skal ha et barn burde man kanskje ha mer enn 10 i IQ?

Anonymkode: 59a20...78b

• Liker 11
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HERREGUD!

Fy søren så slem du er! Heller lav IQ enn å være så slem og ufin mot andre mennesker. Det samme gjelder de som har likt innlegget ditt.

Til dere andre, takk! :)

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HERREGUD!

Enig!

Anonymkode: d5dfd...a96

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, amativeReflection skrev:

Noen stearinlys er av en blanding av parafin og stearin. Bruker stort sett kun svanemerkede 100 % stearinlys, men akkurat dette var et kubbelys med en blanding av stearin og parafin.

Skrevet
4 timer siden, amativeReflection skrev:

Ganske vanlig at stearinen er blandet med parafin. Stearin er relativt dyrt, så det er om å gjøre for produsenter for lavpris lys å spare litt på stearinen. 

Og ja parafinen brenner, så lys med parafin brenner mye raskere. 

Særlig er det telys dette gjøres mye, siden lysene blir myke. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

HERREGUD!

Jeg syns det er fint at TS er bekymret, hun tar ansvaret som foreldre på alvor. Alle kan ikke vite alt om alt, da er det jo lurt å spørre. 

TS viser i så måte høy IQ og høy EQ,  mens du syns jeg bare synd på. 

Håper lørdagen  blir bedre etterhvert. 

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

HERREGUD!

Enig!!

Anonymkode: 285bb...621

Skrevet
3 timer siden, stan skrev:

Jeg syns det er fint at TS er bekymret, hun tar ansvaret som foreldre på alvor. Alle kan ikke vite alt om alt, da er det jo lurt å spørre. 

TS viser i så måte høy IQ og høy EQ,  mens du syns jeg bare synd på. 

Håper lørdagen  blir bedre etterhvert. 

Takk! <3 For å si det sånn, så føler jeg at det er mye bedre å spørre når jeg ikke vet enn å uroe meg. Min mor brukte både alkohol og heroin da hun var gravid med meg og min søster, og siden min søster ble født med fosterskade vil jeg heller være føre var.

Jeg har kanskje ikke høy IQ, men jeg vil det beste for mitt barn og gi alt jeg ikke kunne få med mitt utgangspunkt. Slike stoffer er ikke mitt felt, men jeg har i alle fall greid å ta en mastergrad, så helt tilbakestående er jeg ikke! Det viktigste må uansett være at man vil gi barna sine et godt utgangspunkt. 

Blir oppriktig lei meg av det en del anonyme brukere her inne skriver.

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyrte i peisen for første gang i dag, og hadde glemt en lyslykt som stod på toppen. Stearinlyset hadde smeltet og rent ned i peisen, og jeg merket det ikke før brannalarmen gikk. Hva gjør jeg nå? Lufter skikkelig og sitter i et annet rom. Dette kan vel umulig ha vært bra for lille i magen? Noen som vet hvor farlig det er?

Mindre farlig enn å bruke rengjøringsspray og å puste i samme rom i timene etterpå. Ellers anbefals denne tråden:  http://forum.kvinneguiden.no/topic/697588-suge-bensin-farlig-sent-i-svangeskapet/

Anonymkode: 5f490...9c2

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mindre farlig enn å bruke rengjøringsspray og å puste i samme rom i timene etterpå. Ellers anbefals denne tråden:  http://forum.kvinneguiden.no/topic/697588-suge-bensin-farlig-sent-i-svangeskapet/

Anonymkode: 5f490...9c2

Har du kilde på det? Angående rengjøringsspray er jo dette faktisk noe man ikke vet så mye om, så jeg vet at det er et pågående forskningsprosjekt relatert til dette, nettopp for å få mer kunnskap. Siden det er mye dritt i parafinrøyk og røyken jo lå så tett i boligen min at røykvarsleren gikk, foretrekker jeg heller å spørre.. Ser uansett ut som det ikke går mer ut over baby enn meg, og jeg har bare hatt trøbbel med hoste og irriterte luftveier i dag.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3134901/

Skrevet

Skjønner at du blir lei deg av sånne kommentarer! Men det sier mer om ab sin intelligens enn din! Her trykker hun seg inn på en tråd, bruker til på å svare og blir til og med irritert over noe hun synes er et et dumt spm! DET tyder på mindre intelligens. Hva med å IKKE lese sånne tråder, hvis de er såå irriterende????

Anonymkode: 7f294...59d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! <3 For å si det sånn, så føler jeg at det er mye bedre å spørre når jeg ikke vet enn å uroe meg. Min mor brukte både alkohol og heroin da hun var gravid med meg og min søster, og siden min søster ble født med fosterskade vil jeg heller være føre var.

Jeg har kanskje ikke høy IQ, men jeg vil det beste for mitt barn og gi alt jeg ikke kunne få med mitt utgangspunkt. Slike stoffer er ikke mitt felt, men jeg har i alle fall greid å ta en mastergrad, så helt tilbakestående er jeg ikke! Det viktigste må uansett være at man vil gi barna sine et godt utgangspunkt. 

Blir oppriktig lei meg av det en del anonyme brukere her inne skriver.

Ikke bry deg om slike duster. De prøver å føle seg bedre ved å kaste litt dritt. 

Det er jo egentlig synd på dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...