Gå til innhold

En kollega fortalte noe trist

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sak har som regel flere sider.. Det kan jo være at denne kollegaen din ikke forteller alt du bør vite for å vurdere om dette er feil eller ikke.

Anonymkode: 918bd...1dc

Jeg kjenner ikke han så godt , og det er mulig at han unnlater å si noe. Men jeg kjenner dama hans fra før og vet godt hvor fort hun sammenligner seg meg andre så for å baksnakke dem og legge hat på dem. Han vet ikke at vi kjenner hverandre fra før og tror at jeg bare er bekjent 

Anonymkode: da3fc...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du sagt det om det var en kvinne som sa mannen nektet henne å være sammen med familie og at mannen hennes var sykelig sjalu?

Anonymkode: d53f2...7e6

Kjønn er irrelevant. Poenget her er at man velger å utlevere partneren sin på jobb. 

Det finnes andre mer egnede plasser å ta opp slike ting. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Invicta skrev:

Kjønn er irrelevant. Poenget her er at man velger å utlevere partneren sin på jobb. 

Det finnes andre mer egnede plasser å ta opp slike ting. 

Har du noe forslag til hvordan han skulle delt dette ? Herregud.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe forslag til hvordan han skulle delt dette ? Herregud.  

Mitt forslag ville vært et sted utenfor jobb. Hos en venn, fastlegen, en familieterapeut, psykiatrisk sykepleier... Jeg synes det er respektløst å fortelle slikt om partner på jobb. Så dukker de opp sammen på julebord e.l. og hun aner ikke hva han har sagt om henne. 

Haugevis av folk har problemer i forholdet, men da må de jo løses i forholdet, ikke tas opp med kollegaer på jobb og spres på nettet - hva hjelper det noen av dem?

Er man voksen bestemmer man over seg selv. Hvis noen ikke "lar" en gjøre ting, så burde det kanskje ringe en liten bjelle et sted; Vil jeg dette? Er det OK for meg?

Og hvis man aksepterer det og velger å fortsette forholdet til tross for slike ting, da vet man jo hva man har fått og valgt, hvorfor bruke energi på å klage over det til tilfeldige personer, folk som aldri vil kunne ta hennes perspektiv, for de kjenner ikke henne og kan ikke se en ev annen side av saken. Så det som står igjen da er rett og slett baksnakking. Og jeg liker ikke baksnakking på jobb. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke at folk aksepterer sånt fra partneren.

Veldig trist historie, men vanskelig å hjelpe sånne. Er lov å uttrykke til han at dette ikke er normalt og at han faktisk bør få lov til å gratulere sin egen bror med dagen. Hadde ei venninne som var sammen med en kontrollerende type, tror hun "våknet" litt da hun etter lang tid våget å fortelle litt av historiene til andre, og så at folk fikk helt sjokk og sa at sånt ikke var greit. Når man er inne i det selv og kanskje er litt manipulert så blir man litt blind.

Men han vet jo ganske sikkert at det er helt kokos og har bevisst valgt henne over broren sin, så da får han leve med det idiotiske valget sitt.

Endret av Cuntzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyren er jo helt tøffel, som lar seg dirigere av en så lavmåls partner. Og han innrømmer det åpent for en kollega også. Pinlig for han, men han skjønner det vel ikke selv.

Anonymkode: c6196...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyren er jo helt tøffel, som lar seg dirigere av en så lavmåls partner. Og han innrømmer det åpent for en kollega også. Pinlig for han, men han skjønner det vel ikke selv.

Det syns jeg ikke. Han er et flott menneske som uheldigvis er sammen med en manipulerende og psykisk syk dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Invicta skrev:

Mitt forslag ville vært et sted utenfor jobb. Hos en venn, fastlegen, en familieterapeut, psykiatrisk sykepleier... Jeg synes det er respektløst å fortelle slikt om partner på jobb. Så dukker de opp sammen på julebord e.l. og hun aner ikke hva han har sagt om henne. 

Haugevis av folk har problemer i forholdet, men da må de jo løses i forholdet, ikke tas opp med kollegaer på jobb og spres på nettet - hva hjelper det noen av dem?

Er man voksen bestemmer man over seg selv. Hvis noen ikke "lar" en gjøre ting, så burde det kanskje ringe en liten bjelle et sted; Vil jeg dette? Er det OK for meg?

Og hvis man aksepterer det og velger å fortsette forholdet til tross for slike ting, da vet man jo hva man har fått og valgt, hvorfor bruke energi på å klage over det til tilfeldige personer, folk som aldri vil kunne ta hennes perspektiv, for de kjenner ikke henne og kan ikke se en ev annen side av saken. Så det som står igjen da er rett og slett baksnakking. Og jeg liker ikke baksnakking på jobb. 

Verden er ikke så svart/ hvit som du maler det her, da. Okei, så DU liker ikke å snakke om slike ting. Men det betyr ikke at alle andre tenker det samme. Det handler heller ikke om smålig baksnakking der kona roter i heimen eller har en uvane det sladres om. Det er et alvorlig problem der mannen potensielt lever i et forhold der han blir misbrukt. Hadde du ikke syntes det var greit om en kvinne fortalte om at mannen hennes voldtok henne? I noen tilfeller har mennesker lav selvverdi og de tror de fortjener dårlig behandling av kjæresten. Da kan i noen tilfeller en støttende person, kollega eller annet, være til hjelp

Mennesker er også mer komplekse enn at de alltid klarer velge det som er rasjonelt eller riktig. Om man er dypt nede i tankegangen der man hater seg selv, tror ingen noensinne vil like en og blir gradvis hjernevasket av kjæresten til å tro en er verdiløs, så er det ikke enkelt å bryte ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verden er ikke så svart/ hvit som du maler det her, da. Okei, så DU liker ikke å snakke om slike ting. Men det betyr ikke at alle andre tenker det samme. Det handler heller ikke om smålig baksnakking der kona roter i heimen eller har en uvane det sladres om. Det er et alvorlig problem der mannen potensielt lever i et forhold der han blir misbrukt. Hadde du ikke syntes det var greit om en kvinne fortalte om at mannen hennes voldtok henne? I noen tilfeller har mennesker lav selvverdi og de tror de fortjener dårlig behandling av kjæresten. Da kan i noen tilfeller en støttende person, kollega eller annet, være til hjelp

Mennesker er også mer komplekse enn at de alltid klarer velge det som er rasjonelt eller riktig. Om man er dypt nede i tankegangen der man hater seg selv, tror ingen noensinne vil like en og blir gradvis hjernevasket av kjæresten til å tro en er verdiløs, så er det ikke enkelt å bryte ut

Jeg har ikke sagt at jeg "ikke liker å snakke om slike ting", men at jeg mener jobb er feil fora. 

Vet du at dette gjelder ham, eller tolker du ut i fra noe du selv har opplevd? 

"Vi ser ikke verden slik den er, vi ser verden slik vi er". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Invicta skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg "ikke liker å snakke om slike ting", men at jeg mener jobb er feil fora. 

Forum.

Anonymkode: 45ad5...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, September 23, 2016 at 13.31, AnonymBruker skrev:

En mannlig kollega fortalte igår at broren hans hadde bursdag, men han fikk ikke lov å gratulere han med dagen. Dama hans hater dama til broren og hun er ordentlig sjalu på henne. Så for å slippe å føle seg mindreverdig så må brødrene kutte kontakt.  Først trodde jeg at det bare var tull , men så begynte han å beskrive at hun hadde angst og depresjon og bare tanken på å møte denne dama fikk dama hans til å bli deprimert. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, men er det bare meg som syns at dette var trist? Kan man kutte ut familie fordi partneren er sjalu på partneren til vedkommende?

Han broren burde heller kutte ut den psycho sjalu dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, September 23, 2016 at 13.46, AnonymBruker skrev:

Aha skjønner. Da har hun egentlig ingen rett til å kreve at to brødre kutter kontakten.

Du får foreslå til din kollega at han tar med sin partner på kognetiv atferdsterapi. Altså at hun utsetter seg for sin fobi for å bli kvitt den. Hun må altså møte denne vakre kvinnen, og gjerne mye, lenge og på tomannshånd.

Anonymkode: 59fc0...887

Ingen har rett til å kreve det uansett utseendet. Hallo. Dama er ei drittkjerring. Dama til kollegaen til ts kan ikke noe for at røya er sjalu på henne. Og det kan ikke kollegan til ts noe for heller. Broren hans burde få hjelp til å komme vekk fra denne kjerringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg ikke. Han er et flott menneske som uheldigvis er sammen med en manipulerende og psykisk syk dame. 

Kanskje du ville vært bedre for han? :) Du skal ikke se bort fra at han har fått tillit til deg, siden han forteller deg noe såpass personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Invicta skrev:

Det er ikke alle som har likt forhold med sine kollegaer som du har med dine. På jobben min har jeg to personer som også er venner som vi kan være fortrolige med, også på jobb. At det ikke er slik for deg betyr ikke at det er slik for alle andre. Har man pause, så er man fri til å snakke om det man vil. Selv i jobbtiden så er det noen typer jobber der man gjør mekaniske ting så man kan snakke om helt andre ting uten at det påvirker arbeidet. Ha gode samtaler og gode kollegaer bruker som regel være bra for produktivitet

Jeg gav et eksempel på hvordan det ikke alltid er så enkelt som det du beskrev. Du tolket dette som lavmål sladring, mens jeg forklarte at det eksisterer andre muligheter . Jeg har ikke sagt at noe er bastant slik og sånn, jeg har illustrert at det eksisterer flere nyanser enn du ser for deg

2deep4me

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, September 23, 2016 at 14.07, Invicta skrev:

Jeg synes det er trist at denne voksne mannen sitter på jobb og utleverer kjæresten sin på en slik måte. Kan man bli mer patetisk?

Ok nå er jeg forvirr. Er det damen til kollegaen som er den sjalu bitcha eller er det damen til broren til kollegaen? Jeg tror jeg blander litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Maleficenta skrev:

Ok nå er jeg forvirr. Er det damen til kollegaen som er den sjalu bitcha eller er det damen til broren til kollegaen? Jeg tror jeg blander litt.

Jeg oppfattet det som om det var dama til kollegaen. Men jeg oppfattet det også som han hadde sittet på pauserommet og beklaget seg til kollegaene sine, mens utover i tråden ser det ut som det var en betroelse til en person. Så, ja, mulig jeg tar feil på alle kanter 😜 I så fall får jo Ts bare velge de svarene som passer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som har likt forhold med sine kollegaer som du har med dine. På jobben min har jeg to personer som også er venner som vi kan være fortrolige med, også på jobb. At det ikke er slik for deg betyr ikke at det er slik for alle andre. Har man pause, så er man fri til å snakke om det man vil. Selv i jobbtiden så er det noen typer jobber der man gjør mekaniske ting så man kan snakke om helt andre ting uten at det påvirker arbeidet. Ha gode samtaler og gode kollegaer bruker som regel være bra for produktivitet

Jeg gav et eksempel på hvordan det ikke alltid er så enkelt som det du beskrev. Du tolket dette som lavmål sladring, mens jeg forklarte at det eksisterer andre muligheter . Jeg har ikke sagt at noe er bastant slik og sånn, jeg har illustrert at det eksisterer flere nyanser enn du ser for deg

2deep4me

Takk for oppklaring. 

"Vi ser ikke verden slik den er, vi ser verden slik vi er". --> betyr at vi tolker verden og det som skjer i den ut i fra hva vi har opplevd i våre egne liv. Jeg synes det er fint å huske på, både når det gjelder meg selv og andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...