Trønderberte Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Vi venter vår førstefødte i mai 2017. Kan hende jeg er helt crazy, men har begynt å "tenke" på ting vi trenger. Hva kjøper man til et maibarn? Hvilken pose skal jeg kjøpe til vogna? Skal jeg kjøpe ull eller bomull? Farsken så vanskelig årstid 😨😨😱
EvaLena Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 Kjøp ull. Datteren min ble født i Mai og vi kjøpte en ekstra madrass til å ha i vognen og ett lett teppe over på de varmeste dagene. Ullposen kom godt med på kalde dager og utover høsten og vinteren. Mai er en fin mnd å få barn 😊 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 Trenger ikke pose til baby født i mai. Kan såklart kjøpe en pose, men sannsynlig trenger du ikke ta den i bruk før i september. Dyne og tepper skal være tilstrekkelig å bruke i mai og utover sommeren. Trenger antageligvis ikke så mye ull heller. Noen hevder jo at ull er best året rundt, det er ikke min erfaring, det blir for varmt i sommerhalvåret. Anonymkode: 46d5d...c75
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 Jeg fikk baby nå i mai og har ikke hatt behov for å bruke vognpose enda. Holdt lenge med body, strømpebukse og evt bomullsdress på kjøligere dager med dyne eller teppe og vognbagen lukket. Og dette har noen ganger blitt for varmt også. Anonymkode: e1064...bb4
MunaMadan Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 Jeg har mai-barn (2015) og jeg synes det er en super måned å få barn. Veldig enkelt å slippe å tenke på at baby fryser og snø og slaps. Kan ikke se at du skulle ha bruk for vognpose, vi klarte oss veldig fint uten. Anbefaler korthåret lammeskinn i bagdelen, vi brukte det både vår/sommer/høst og baby var aldri svett selv på de varmeste sommerdagene. Dyne og eventuelt tynt ullteppe holder lenge for mai-barn. Nyfødte babyer er ofte kalde på føtter og hender de første månedene, så jeg strikket babyboots i babyull som vi brukte mye. Sokker sklir ellers lett av, men babybootsene har en form som sitter godt. Enkle å strikke.Eksempelbilde under. De nyfødte har jo veldig sensitiv hud, ikke alle babyer som tåler ull direkte på huden. Så jeg ville ventet litt med å hamstre, eller satset på nøstebarns ull/silke-plagg eller plagg med ull på utsiden og bomull innside. Vi brukte ikke noe særlig ull før i august. Et annet generelt råd fra meg er å bruke omslagsbodyer de første månedene. Altså ikke klær som må tres over hodet. Det er så mye enklere å skifte, og baby liker ikke å få noe over hodet. Forresten så venter jeg mars-baby i 2017 1
Snurrepurre Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 Jeg venter baby 2 mai! :-) førstegangs her også. Lurer på samme tingene som deg.. Men også - kjøper man inn av klær til babyen?
Nautika Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 Jeg tror lue, noe varmt på beina, ullteppe eller dyne holder i massevis. Det skal sies at min ikke ville sove i vogna før vi tok i bruk vognposen i oktober
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå