Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi venter vår førstefødte i mai 2017. Kan hende jeg er helt crazy, men har begynt å "tenke" på ting vi trenger. Hva kjøper man til et maibarn? Hvilken pose skal jeg kjøpe til vogna? Skal jeg kjøpe ull eller bomull? Farsken så vanskelig årstid 😨😨😱

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ull. Datteren min ble født i Mai og vi kjøpte en ekstra madrass til å ha i vognen og ett lett teppe over på de varmeste dagene. Ullposen kom godt med på kalde dager og utover høsten og vinteren.

Mai er en fin mnd å få barn 😊

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke pose til baby født i mai. Kan såklart kjøpe en pose, men sannsynlig trenger du ikke ta den i bruk før i september. Dyne og tepper skal være tilstrekkelig å bruke i mai og utover sommeren.

Trenger antageligvis ikke så mye ull heller. Noen hevder jo at ull er best året rundt, det er ikke min erfaring, det blir for varmt i sommerhalvåret.

Anonymkode: 46d5d...c75

Skrevet

Jeg fikk baby nå i mai og har ikke hatt behov for å bruke vognpose enda. Holdt lenge med body, strømpebukse og evt bomullsdress på kjøligere dager med dyne eller teppe og vognbagen lukket. Og dette har noen ganger blitt for varmt også. :) 

Anonymkode: e1064...bb4

Skrevet

Jeg har mai-barn (2015) og jeg synes det er en super måned å få barn. Veldig enkelt å slippe å tenke på at baby fryser og snø og slaps. Kan ikke se at du skulle ha bruk for vognpose, vi klarte oss veldig fint uten. Anbefaler korthåret lammeskinn i bagdelen, vi brukte det både vår/sommer/høst og baby var aldri svett selv på de varmeste sommerdagene. Dyne og eventuelt tynt ullteppe holder lenge for mai-barn. 

Nyfødte babyer er ofte kalde på føtter og hender de første månedene, så jeg strikket babyboots i babyull som vi brukte mye. Sokker sklir ellers lett av, men babybootsene har en form som sitter godt. Enkle å strikke.Eksempelbilde under.

De nyfødte har jo veldig sensitiv hud, ikke alle babyer som tåler ull direkte på huden. Så jeg ville ventet litt med å hamstre, eller satset på nøstebarns ull/silke-plagg eller plagg med ull på utsiden og bomull innside. Vi brukte ikke noe særlig ull før i august. Et annet generelt råd fra meg er å bruke omslagsbodyer de første månedene. Altså ikke klær som må tres over hodet. Det er så mye enklere å skifte, og baby liker ikke å få noe over hodet.

Forresten så venter jeg mars-baby i 2017 ;)

Babyboots.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg venter baby 2 mai! :-) førstegangs her også. Lurer på samme tingene som deg.. Men også - kjøper man inn av klær til babyen? 

Skrevet

Jeg tror lue, noe varmt på beina, ullteppe eller dyne holder i massevis. 

Det skal sies at min ikke ville sove i vogna før vi tok i bruk vognposen i oktober :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...