AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #21 Del Skrevet 23. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til Ts: Skjønner at du er irritert, men at du ikke har råd skjønte jeg ikke. En halv pizza og brus eller hva du skal ha koster vel fort like mye som en rimelig vin? Anonymkode: eae6b...2f4 Nei, for fest koster mer fordi det er så mye mer enn bare den vinen. Har vært i samme situasjon selv. Det blir fort forlangt at man skal på et sted der det er cover, og så må man jo komme seg hjem fra byen på et vis. Ergo blir det med en gang minimum 300 kroner, i stedetfor sånn 70 kr for hjemmelaget pizza og brus som er delt på to. Anonymkode: 16b7e...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 23. september 2016 #22 Del Skrevet 23. september 2016 Her er det din venninne som har brutt avtalen, og hun har ingen rett til å lage nye avtaler på dine vegne, for så å bli sur når du ikke har lyst til å feste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #23 Del Skrevet 23. september 2016 Bare å drite i sånne folk. Finn deg venninner som ikke må på fylla hver helg. Anonymkode: 6f893...60d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #24 Del Skrevet 23. september 2016 Du kan gjøre som jeg gjør i blant. Drikke litt hjemme, gjerne til jeg blir brisen. Så sender jeg alle andre på byen rundt 11, blir igjen hjemme å ser film utover natta før jeg legger meg. Det er ganske billig. Anonymkode: 6f893...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #25 Del Skrevet 23. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan gjøre som jeg gjør i blant. Drikke litt hjemme, gjerne til jeg blir brisen. Så sender jeg alle andre på byen rundt 11, blir igjen hjemme å ser film utover natta før jeg legger meg. Det er ganske billig. Anonymkode: 6f893...60d Det er ikke alle som synes det er like gøy. Jeg er ihvertfall sånn at enten er det alkoholfritt og chill, eller så er det fyll og fest. Anonymkode: 16b7e...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #26 Del Skrevet 23. september 2016 Jeg er/var nok litt som venninna di. Kunne avtale chill kveld men når kvelden nærmet seg ble jeg rastløs og ble jeg bedt på fest kribla det virkelig. Når jeg var yngre hendte det nok at jeg gjorde som venninna di har gjort nå, og jeg fikk jo super dårlig samvittighet når den jeg egentlig skulle vært med ikke orket fest. Kan nok være derfor hun maser litt på deg fordi blir du med så slipper hun på en måte samvittighetskvaler. Jeg har heldigvis blitt mer voksen, og selv om jeg gjerne tar en bytur/fest nå også så dropper jeg det hvis jeg allerede har avtalt noe annet. Men jeg mener du har all grunn til å bli irritert og skuffet. Anonymkode: d7136...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 23. september 2016 #27 Del Skrevet 23. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, for syler er kjent for å være frekke? Eh, nei. Syler er TYNNE. Noen er tynn som en syl, derav syltynn. Men syl er ikke en generelt forsterkende forstavelse du kan sette foran alt. Sylfersk har jeg også sett. Mulig en syl er fersk når den kommer rett fra butikken, men... Neste blir vel "sylfeit" Anonymkode: eae6b...2f4 Folk vet ikke hva en syl er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom90 Skrevet 23. september 2016 #28 Del Skrevet 23. september 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som synes det er like gøy. Jeg er ihvertfall sånn at enten er det alkoholfritt og chill, eller så er det fyll og fest. Anonymkode: 16b7e...1f1 Haha, jeg er litt sånn. Er ikke noe glad i en mellomting. Når jeg er på fest, så vil jeg ofte på byen (selv om jeg hadde bestemt før festen at jeg ikke skulle på byen) kl er halv 12 og jeg vil ikke hjem allerede. De andre maser og jeg blir revet med 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblesaft Skrevet 25. september 2016 #29 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Den 23.9.2016 at 11.32, AnonymBruker skrev: Ja, for syler er kjent for å være frekke? Eh, nei. Syler er TYNNE. Noen er tynn som en syl, derav syltynn. Men syl er ikke en generelt forsterkende forstavelse du kan sette foran alt. Sylfersk har jeg også sett. Mulig en syl er fersk når den kommer rett fra butikken, men... Neste blir vel "sylfeit" Anonymkode: eae6b...2f4 Takker for bidraget - en forumtråd på Kvinneguiden er aldri komplett uten en kommentar som din :-) For øvrig er sylfrekk et kjent begrep her i Trøndelag, og jammen valgte jeg å trosse alle grenser og bruke det her også. Google it, du får flere treff :-) Tilbake til tema - TS, fikk du svart henne? Endret 25. september 2016 av boblesaft 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september 2016 #30 Del Skrevet 25. september 2016 Den Friday, September 23, 2016 at 10.12, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er irriterende når vi har planlagt noe, så blir det helt endret. At hun heller vil noe annet enn hva vi planlagt. Bare for å ta et eksempel da. I kveld skal jeg og en venninne ha skikkelig jentekveld. Vi skulle lage pizza, se på film og snakke shit hele kvelden. Hadde gledet meg, for har blitt mye festing i det siste. Deilig å kunne slappe litt av. MEN! Jeg fikk en melding fra henne i går om at xxxx ville bli med. En venninne av henne. Det var jo greit det. Fikk en ny melding istad fra henne. Da skulle plutselig 3 andre komme å! En venninne og 2 kompiser. Å kanskje en til. Da blir det jo ikke jentekveld, men fest Merket jeg ble irritert. Har jo sagt til henne at denne helgen vil jeg ikke feste og bare ha det rolig. Hun var enig, men hun klarer ALDRI å takke nei til å drikke i helgen. Så blir fest hjemme hos henne. Jeg har ikke lyst. Orker ikke. Jeg sendte henne en melding og sa vi heller får ta jentekveld en annen gang. Jeg orker ikke å feste i kveld. Da fikk jeg bare en sur melding tilbake om at jeg måtte skjerpe meg og ikke være så tørrpinne. Det blir jo gøy. Jeg måtte bli med ellers ble hun sur. Jeg har ikke giddet og svare. Ikke har jeg penger til å drikke (liker verken øl eller rusbrus. Drikker vin på fest) så blir bare hjemme i kveld. Fikk en ny melding hvor det sto "du må bli med i kveld. Avtale er en avtale" har ikke svart på den heller. Bare jeg som synes det er irriterende når planer plutselig blir endret sånn? Anonymkode: 39bfc...96f Jeg syns det er frekt av henne å bli sur og anklage deg for å bryte avtaler når det var hun som brøt den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september 2016 #31 Del Skrevet 25. september 2016 Den Friday, September 23, 2016 at 13.10, AnonymBruker skrev: Shit, jeg kjenner meg igjen. Når jeg skrev masteroppgaven fikk jeg begrenset overskudd til å være med på fest, i hvert fall i innspurten og inviterte derfor en venninne på en rolig jentekveld med film og godteri. Før jeg visste ordet av det hadde den rolige jentekvelden blitt til en tapasfest, hvilket jeg fikk beskjed om et par timer før vi skulle møtes. Jeg sa bare nei takk og hadde ikke noe dårlig samvittighet. Jeg ble irritert der og da, men lot det gå og koste meg heller alene med film. Man må ha forståelse for at andre kan endre mening. Jeg skjønner jo veldig godt at man plutselig kan finne ut at man ikke ønsker en rolig kveld likevel. Det kan skje oss alle. Så lenge det kun skjer en gang i blant at noen endrer på en avtale, så må vel det være ok. Det er vel ingenting som er verre enn venninner som setter skyhøye krav til avtaler, slik at man ikke en gang ønsker å "inngå en avtale" før man er helt sikre på at den ikke brytes. Jeg er selv veldig fleksibel på mindre viktige avtaler og forventer derfor tilbake at venninner er fleksible mot meg (med forbehold om at man sier i fra i relativt god tid i forveien slik at den andre kan endre sine planer). Med mindre viktige avtaler mener jeg tilfeldige sammenkomster i uka og ikke nøye planlagte. Jeg stiller alltid opp på fester, bursdager, middager og andre mer betydelige avtaler som ofte er godt planlagt og betyr mye. Det som er litt leit med din venninne er at hun prøver å legge skylden over på deg. Men det tror jeg hun bare gjør for å pleie sin egen dårlige samvittighet. Der ville jeg bare satt henne på plass om hun nevner det neste gang dere møtes. Jeg vil likevel råde deg å ikke være for streng. Jo mer forståelsesfull man er mot hverandre, jo større sannsynlighet er det for at vennskapet bevares. Slik er det med forhold også. Choose your battles. Anonymkode: b724f...06c Ja for ts venninne er kjempeforståelsesfull når hun blir sur fordi ts ikke har lyst å feste den helga. Hun skulle da heller respektert at ts ønsker å slappe av med en film alene heller enn å gå ut på fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #32 Del Skrevet 26. september 2016 14 timer siden, Maleficenta skrev: Ja for ts venninne er kjempeforståelsesfull når hun blir sur fordi ts ikke har lyst å feste den helga. Hun skulle da heller respektert at ts ønsker å slappe av med en film alene heller enn å gå ut på fest. Nei, men ingen her er jo særlig forståelsesfulle. Jeg mener at man burde være fleksible mot hverandre og slutte å bitche over småting. Anonymkode: b724f...06c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. september 2016 #33 Del Skrevet 26. september 2016 Den 23. september 2016 at 10.12, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er irriterende når vi har planlagt noe, så blir det helt endret. At hun heller vil noe annet enn hva vi planlagt. Bare for å ta et eksempel da. I kveld skal jeg og en venninne ha skikkelig jentekveld. Vi skulle lage pizza, se på film og snakke shit hele kvelden. Hadde gledet meg, for har blitt mye festing i det siste. Deilig å kunne slappe litt av. MEN! Jeg fikk en melding fra henne i går om at xxxx ville bli med. En venninne av henne. Det var jo greit det. Fikk en ny melding istad fra henne. Da skulle plutselig 3 andre komme å! En venninne og 2 kompiser. Å kanskje en til. Da blir det jo ikke jentekveld, men fest Merket jeg ble irritert. Har jo sagt til henne at denne helgen vil jeg ikke feste og bare ha det rolig. Hun var enig, men hun klarer ALDRI å takke nei til å drikke i helgen. Så blir fest hjemme hos henne. Jeg har ikke lyst. Orker ikke. Jeg sendte henne en melding og sa vi heller får ta jentekveld en annen gang. Jeg orker ikke å feste i kveld. Da fikk jeg bare en sur melding tilbake om at jeg måtte skjerpe meg og ikke være så tørrpinne. Det blir jo gøy. Jeg måtte bli med ellers ble hun sur. Jeg har ikke giddet og svare. Ikke har jeg penger til å drikke (liker verken øl eller rusbrus. Drikker vin på fest) så blir bare hjemme i kveld. Fikk en ny melding hvor det sto "du må bli med i kveld. Avtale er en avtale" har ikke svart på den heller. Bare jeg som synes det er irriterende når planer plutselig blir endret sånn? Anonymkode: 39bfc...96f Nå var det jo hun som brøt avtalen om å ha en rolig jentekveld da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. september 2016 #34 Del Skrevet 26. september 2016 Den 23.9.2016 at 16.29, Chiubi skrev: Her er det din venninne som har brutt avtalen, og hun har ingen rett til å lage nye avtaler på dine vegne, for så å bli sur når du ikke har lyst til å feste. Enig. Denne venninnen høres ikke god ut i hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 26. september 2016 #35 Del Skrevet 26. september 2016 Den 9/23/2016 at 10.12, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er irriterende når vi har planlagt noe, så blir det helt endret. At hun heller vil noe annet enn hva vi planlagt. Bare for å ta et eksempel da. I kveld skal jeg og en venninne ha skikkelig jentekveld. Vi skulle lage pizza, se på film og snakke shit hele kvelden. Hadde gledet meg, for har blitt mye festing i det siste. Deilig å kunne slappe litt av. MEN! Jeg fikk en melding fra henne i går om at xxxx ville bli med. En venninne av henne. Det var jo greit det. Fikk en ny melding istad fra henne. Da skulle plutselig 3 andre komme å! En venninne og 2 kompiser. Å kanskje en til. Da blir det jo ikke jentekveld, men fest Merket jeg ble irritert. Har jo sagt til henne at denne helgen vil jeg ikke feste og bare ha det rolig. Hun var enig, men hun klarer ALDRI å takke nei til å drikke i helgen. Så blir fest hjemme hos henne. Jeg har ikke lyst. Orker ikke. Jeg sendte henne en melding og sa vi heller får ta jentekveld en annen gang. Jeg orker ikke å feste i kveld. Da fikk jeg bare en sur melding tilbake om at jeg måtte skjerpe meg og ikke være så tørrpinne. Det blir jo gøy. Jeg måtte bli med ellers ble hun sur. Jeg har ikke giddet og svare. Ikke har jeg penger til å drikke (liker verken øl eller rusbrus. Drikker vin på fest) så blir bare hjemme i kveld. Fikk en ny melding hvor det sto "du må bli med i kveld. Avtale er en avtale" har ikke svart på den heller. Bare jeg som synes det er irriterende når planer plutselig blir endret sånn? Anonymkode: 39bfc...96f Skjønner veldig godt at du ble irritert! Jeg er helt enig med de andre i at det var venninna di som brøt avtalen, ikke du. Så hva skjedde til slutt? Svarte du på meldingen hennes? Har hun kommet krypende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 26. september 2016 #36 Del Skrevet 26. september 2016 Meld henne inn i AA. Det høres ut som hun trenger det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 26. september 2016 #37 Del Skrevet 26. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men ingen her er jo særlig forståelsesfulle. Jeg mener at man burde være fleksible mot hverandre og slutte å bitche over småting. Anonymkode: b724f...06c Småting? Man kan jo ikke bare finne seg i alt. Kanskje jentekvelden var viktig for ts? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #38 Del Skrevet 26. september 2016 Skjønner at det er irriterende. Jeg har nok til tider vært som venninnen din, at jeg fort har hatt mer lyst til å feste enn å sitte hjemme en helg, også har jeg ikke tenkt så hardt over at den andre kanskje syntes det er kjipt. Men da har jeg aldri ditchet venninnen min, men spurt om vi ikke skal dra på en fest isteden, og hvis hun da sier nei, så blir vi hjemme, så drar jeg heller ut når venninnen min legger seg. Hun høres ikke ut som den beste venninnen, spesielt ikke om du er sikker på at hun baksnakker deg. Tror jeg hadde trukket meg litt tilbake i det vennskapet der. Anonymkode: 47ee7...73a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #39 Del Skrevet 4. september 2017 Hadde blitt irriterrt selv. Anonymkode: 3daff...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå