AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #41 Del Skrevet 24. september 2016 Er det ikke bare å si at det er fars tur i år? Hvorfor blir hun så skuffet når det pleier å være sånn? Kan ikke skjønne at du trenger å ha dårlig samvittighet for at du følger rutinene? Hun må jo ha visst hvor du skulle feire jul i år, så hvorfor du skal grue deg til å snakke med henne om det, er jo bare rart. Og det er jo ikke akkurat sånn at hun må sitte alene på julaften. Anonymkode: 81236...74c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #42 Del Skrevet 26. september 2016 Den 24. september 2016 at 22.52, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare å si at det er fars tur i år? Hvorfor blir hun så skuffet når det pleier å være sånn? Kan ikke skjønne at du trenger å ha dårlig samvittighet for at du følger rutinene? Hun må jo ha visst hvor du skulle feire jul i år, så hvorfor du skal grue deg til å snakke med henne om det, er jo bare rart. Og det er jo ikke akkurat sånn at hun må sitte alene på julaften. Anonymkode: 81236...74c Det er bare bs at ta er annen hver hos moren og faren, ser det på det første innlegget hun skrev. Mora er skuffet og "tar det som en selvfølge at hun skal feire der" fordi ts alltid har gjort det. Lættis at ts begynte å si noe annet etter at alle snakka om å være like mye hos mor og fat på julaften. Anonymkode: cae58...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 26. september 2016 #43 Del Skrevet 26. september 2016 Den 9/23/2016 at 12.32, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Beklager, men barn skylder i utgangspunktet ikke foreldrene sine en dritt. Det var foreldrenes valg å sette barn til verden, ikke omvendt. Å skifte bleie på en baby, smøre matpakke og oppdra et barn til å bli selvstendig er det minste minimum man kan forvente av en forelder, gjør de ikke det, er det omsorgsvikt. Det er jo også ganske tydelig at hun ikke er villig til å ofre alt for sine barn, i og med at hun er sammen med en alkoholiker som ødelegger jula for andre. Du vet ikke en dritt om hva denne moren har gjort og ikke har gjort for sine barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SuperSonic Skrevet 26. september 2016 #44 Del Skrevet 26. september 2016 Kjære vene, er det ingen som får det med seg at julekvelden hos mor består av krangling og en fyllik? Ville dere virkelig trampe med beina og krevd at deres barn var tilstedet? Dere er ikke til å tro. Moren er totalt urimelig og TS har all rett selv til å velge. Skulle det vise seg til at hun ikke har denne retten, så er faktisk hun ikke myndig og skal heller ikke utsettes for slike idioter som morens kjæreste. Bitre mødre etter brudd er pain in the ass, og spesielt denne sjalusien som oppstår med fars nye kjæreste og behovet for å markere seg og sine "eiendeler (les: barn)" Nei TS, feir julen der du vil du. Besøk henne på første juledag. Og hva så om du har feiret hos henne hver jul fram til nå? Tradisjoner og rutiner vil og kan endres på. Annenhver systemet kan starte fra 2016. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. september 2016 #45 Del Skrevet 26. september 2016 Den 23.9.2016 at 12.32, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Hulk, hulk, så tåredryppende sentimentalt! Du kan da umulig vite hvordan TS har opplevd sin mor gjennom oppveksten. "Ofret alt for". Give me a break, for å si det på godt KG-norsk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #46 Del Skrevet 26. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare bs at ta er annen hver hos moren og faren, ser det på det første innlegget hun skrev. Mora er skuffet og "tar det som en selvfølge at hun skal feire der" fordi ts alltid har gjort det. Lættis at ts begynte å si noe annet etter at alle snakka om å være like mye hos mor og fat på julaften. Anonymkode: cae58...660 Så du anklager ts for å lyve? Hvorfor i all verden skulle hun lyve? Ts skriver mor er skuffet og sur over hun skal feire jul hos faren. Det er det tråden handler om. Ikke hvem hun feiret jul med det og det året. Spiller det noen rolle? hva folk skal henge seg opp i. Anonymkode: 98bc3...e75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 1. oktober 2016 #47 Del Skrevet 1. oktober 2016 På 23.09.2016 den 17.38, Arabella skrev: Du og denne feminismen du trekker inn i nesten alt du kommenterer! Hva har feminisme med TS å gjøre? På den annen side har vi deg og denne virkelighetsfornektelsen du trekker inn i nesten alle feminismerelaterte tråder. Feminismen og trådstarters problem er åndssymbioser. Nemlig at mamma er veldig sur fordi barnet velger pappa, og det uansett hvor rimelig og rettferdig det er ut i fra barnets perspektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. oktober 2016 #48 Del Skrevet 1. oktober 2016 18 minutter siden, Jus sanguinis skrev: På den annen side har vi deg og denne virkelighetsfornektelsen du trekker inn i nesten alle feminismerelaterte tråder. Feminismen og trådstarters problem er åndssymbioser. Nemlig at mamma er veldig sur fordi barnet velger pappa, og det uansett hvor rimelig og rettferdig det er ut i fra barnets perspektiv. Jeg forstår for det første ikke hva denne tråden har med feminisme å gjøre, dernest forstår jeg heller ikke hva du mener med at jeg skulle ha noen virkelighetsfornektelse. Akkurat denne moren er sur og usaklig på grunn av at datteren velger å være sammen med sin far i julen. Mener du det er typisk for alle mødre ikke å godta (voksne) barns prioriteringer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 1. oktober 2016 #49 Del Skrevet 1. oktober 2016 13 minutter siden, Arabella skrev: Mener du det er typisk for alle mødre ikke å godta (voksne) barns prioriteringer? Jeg mener det er typisk for feminismen å inspirere alle kvinner til å stå på sine krav uavhengig av hva det koster barna deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. oktober 2016 #50 Del Skrevet 1. oktober 2016 Akkurat nå, Jus sanguinis skrev: Jeg mener det er typisk for feminismen å inspirere alle kvinner til å stå på sine krav uavhengig av hva det koster barna deres. Det tror jeg du tar veldig feil i. Kjenner du mange slike kvinner/mødre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 1. oktober 2016 #51 Del Skrevet 1. oktober 2016 (endret) 16 minutter siden, Arabella skrev: Det tror jeg du tar veldig feil i. Kjenner du mange slike kvinner/mødre? Hvilke kvinner jeg kjenner er egentlig ganske uinteressant. Det er ikke akkurat slik at mine kvinnenedleggelsesegenskaper teller, er det vel? Hva som er interessant er de politiske endringer i kjølvannet av feminismen. I så måte er trenden overmåtes klar! Feminismen har nedprioritert barns velferd til fordel for kvinners egoistiske og kvinneindividorienterte velferd. Endret 1. oktober 2016 av Jus sanguinis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. oktober 2016 #52 Del Skrevet 1. oktober 2016 1 minutt siden, Jus sanguinis skrev: Hvilke kvinner jeg kjenner er egentlig ganske uinteressant. Det er ikke akkurat slik at mine kvinnenedleggelsesegenskaper teller, er det vel? Hva som er interessant er de politiske endringer i kjølvannet av feminismen. I så måte er trenden er overmåtes klar! Feminismen har nedprioritert barns velferd til fordel for kvinners egoistiske og kvinneindividorienterte velferd. Jeg spurte ikke om hvor mange kvinner du har nedlagt! Jeg spurte om du kjenner mange kvinner som neglisjerer sine barn til fordel for seg selv. Kan du vise til dokumentasjon for ditt siste avsnitt? Er du selv et "nedprioritert barn" som har utviklet et glødende kvinnehat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 1. oktober 2016 #53 Del Skrevet 1. oktober 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Jeg spurte ikke om hvor mange kvinner du har nedlagt! Jeg spurte om du kjenner mange kvinner som neglisjerer sine barn til fordel for seg selv. Ja, stort sett alle kvinner jeg kjenner som er i en barnefordelingskonflikt. 1 minutt siden, Arabella skrev: Er du selv et "nedprioritert barn" som har utviklet et glødende kvinnehat? Nei, jeg er ikke selv et nedprioritert barn ettersom jeg ble voksen før feminismen klarte å gjøre seg selv til en politisk maktfaktor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. oktober 2016 #54 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hvordan oppfatter du forholdet mellom kvinne og mann i forhold med og uten barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 1. oktober 2016 #55 Del Skrevet 1. oktober 2016 FB!!!!???? WTF! BTW: Helt naturlig å være hos far denne jula og mor neste jul osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #56 Del Skrevet 1. oktober 2016 Kos deg hos din far i julen Kjenner en gutt som har gått til rettsak mot sin egen mor. Ønsker ikke kontakt med henne. Har selv vært i avhør hos politiet, men har ikke fått vite hvordan det gikk i retten for en uke siden. Anonymkode: 3ee2f...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 1. oktober 2016 #57 Del Skrevet 1. oktober 2016 1 time siden, Arabella skrev: Hvordan oppfatter du forholdet mellom kvinne og mann i forhold med og uten barn? Deg og meg, kjære, selvsagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 3. oktober 2016 #58 Del Skrevet 3. oktober 2016 På 01.10.2016 den 16.28, Arabella skrev: Hvordan oppfatter du forholdet mellom kvinne og mann i forhold med og uten barn? På den annen side forstår jeg ikke helt hva du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå