AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #21 Del Skrevet 22. september 2016 Liker best å feire med min far selv, så da feirer jeg annethvert år. Ingen unntak. Ingen sure, ingen forventninger. Så kan den andre parten SHUT THE FUCK UP... 😀 Anonymkode: 7ba84...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom90 Skrevet 23. september 2016 #22 Del Skrevet 23. september 2016 Bare ikke la hun gi deg dårlig samvittighet. Der er jo helt vanlig man feirer jul annenhvert år hos mor og far. Hun har ingen grunn til å bli sur. Hun høres utrolig barnslig og umoden ut. Jeg skjønner godt du heller vil ha en rolig jul hos din far. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 23. september 2016 #23 Del Skrevet 23. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da TO foreldre da. Mener du det er greit at jeg kun skal feire jul hos mamma hvert år og aldri hos pappa? Sånn blir det når man skiller seg. Man må dele. Ts Anonymkode: 18b1a...7b6 Ok. Så hvorfor fokuserer du bare på hvor slitsomt det er å feire hos moren din i åpningsinnlegget og derfor ikke vil dit i år? Du feiret der i fjor også, men nevner ikke med ett ord at du syns det er mest rettferdig overfor faren din å være hos han i år. Han får bare besøk i år fordi du ikke gidder å være hos mamma får jeg følelsen av. Men da kan dere kanskje innføre en ny tradisjon som faren din vil sette pris på: annet hvert år hos mor og far. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #24 Del Skrevet 23. september 2016 26 minutter siden, palamina skrev: Ok. Så hvorfor fokuserer du bare på hvor slitsomt det er å feire hos moren din i åpningsinnlegget og derfor ikke vil dit i år? Du feiret der i fjor også, men nevner ikke med ett ord at du syns det er mest rettferdig overfor faren din å være hos han i år. Han får bare besøk i år fordi du ikke gidder å være hos mamma får jeg følelsen av. Men da kan dere kanskje innføre en ny tradisjon som faren din vil sette pris på: annet hvert år hos mor og far. Ok, jeg må visst forklare meg enda mer tydelig da. Jeg pleier å være annenhvert år hos mor og far (Beklager hvis jeg ikke nevnte det i åpningsinnlegget mitt) jeg dra ikke til pappa fordi det er mest rettferdig. Jeg dra til han pga jeg vil ha en rolig julaften uten mas og drama. Er det vanskelig å forstå? Jeg var hos mamma i fjor og vil være his pappa i år. Er det noe å begynne å kverulere på? Anonymkode: 18b1a...7b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #25 Del Skrevet 23. september 2016 Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #26 Del Skrevet 23. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Nei nå får dere gi dere! Blir helt matt. Jeg har som sagt TO foreldre og som flere har sagt her, så eier ikke mamma meg. For det første, så har jeg ikke hatt kolikk (hvor i all verden har du det fra?) og får det andre, du får det til å virke som pappa ikke var der i oppveksten min. Mamma var faktisk ikke dem eneste som matet meg, la meg, trøstet meg, byttet bleie på meg, lære meg ting osv. Skjønner virkelig IKKE hva du vrøvler om Skulle nesten tro at du bare er ute etter å provosere. Anonymkode: 18b1a...7b6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom90 Skrevet 23. september 2016 #27 Del Skrevet 23. september 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Så siden mora bærte henne frem og ga henne pupp, så har mora full rett til å ha ts hos seg hvert år på julaften? Virker ikke som ts er noe glad i faren sin siden hun ikke var hos han på julaften i fjor . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #28 Del Skrevet 23. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Meningsløst innlegg. Vel er det sikkert litt trist for noen foreldre å innse at barna etterhvert blir voksne de også, men det er nå slik det er. Barna har du bare til låns. De fleste foreldre er faktisk i stand til å glede seg over barnets fremgang og liv som voksne uten å la sentimentalitet komme i veien for det. Og man har da vitterlig to foreldre, både en far og en mor som skal besøkes, så da er det jo mer rettferdig med annenhver jul enn at man utelater den ene. Anonymkode: 06ad9...a41 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 23. september 2016 #29 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg må visst forklare meg enda mer tydelig da. Jeg pleier å være annenhvert år hos mor og far (Beklager hvis jeg ikke nevnte det i åpningsinnlegget mitt) jeg dra ikke til pappa fordi det er mest rettferdig. Jeg dra til han pga jeg vil ha en rolig julaften uten mas og drama. Er det vanskelig å forstå? Jeg var hos mamma i fjor og vil være his pappa i år. Er det noe å begynne å kverulere på? Anonymkode: 18b1a...7b6 Jaha. Så moren din blir like fornærmet og skuffet annet hvert år da, til tross for at dere alltid har hatt den ordningen og hun er vant til at du feirer jul hos pappa? Ja, det var litt vanskelig å forstå. Vil legge til at det fremgår av åpningsinnlegget ditt at du IKKE feirer jul annet hvert år hos mor og far, så hvorfor du lyver om det kan man jo spørre seg om. Endret 23. september 2016 av palamina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 23. september 2016 #30 Del Skrevet 23. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Dette er bare svada. Man eier ikke barna sine fordi man skiftet skitbleie på dem. Man må pleie forholdet til barna sine så lenge man lever, på lik linje med alle andre man omgås. Man eier ingen, selv ikke barn, de er bare til låns og så får man håpe man har oppført seg såpass at man er så heldige at de stikker innom på helligdager. Barna velger selv hvor de vil feire jul. Velger man å furte over valg man ikke bifaller så graver man kun sin egen grav. Hvem vil vel tilbringe tid med mødre som kun gir en dårlig samvittighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 23. september 2016 #31 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) 4 minutter siden, Sugemerke skrev: Dette er bare svada. Man eier ikke barna sine fordi man skiftet skitbleie på dem. Man må pleie forholdet til barna sine så lenge man lever, på lik linje med alle andre man omgås. Man eier ingen, selv ikke barn, de er bare til låns og så får man håpe man har oppført seg såpass at man er så heldige at de stikker innom på helligdager. Barna velger selv hvor de vil feire jul. Velger man å furte over valg man ikke bifaller så graver man kun sin egen grav. Hvem vil vel tilbringe tid med mødre som kun gir en dårlig samvittighet? Ærlig talt folkens, dette tullet er da bare skrevet for å provosere! (innlegget du siterte) Endret 23. september 2016 av palamina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 23. september 2016 #32 Del Skrevet 23. september 2016 22 timer siden, Jus sanguinis skrev: Du vet, det er stor forskjell mellom det feministene sier og det feministene gjør. Du og denne feminismen du trekker inn i nesten alt du kommenterer! Hva har feminisme med TS å gjøre? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 23. september 2016 #33 Del Skrevet 23. september 2016 1 minutt siden, palamina skrev: Ærlig talt folkens, dette tullet er da bare skrevet for å provosere! (innlegget du siterte) Og så, man kan da få mye fornuftig ut av svaret uansett? Jeg synes det er mye mer fordnuftig å bruke tulleinnlegg til en saklig debatt en å la de ødelegge tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 23. september 2016 #34 Del Skrevet 23. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Det er tydelig at det er deg selv du skriver om, men projiserer det over på andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #35 Del Skrevet 23. september 2016 42 minutter siden, palamina skrev: Jaha. Så moren din blir like fornærmet og skuffet annet hvert år da, til tross for at dere alltid har hatt den ordningen og hun er vant til at du feirer jul hos pappa? Ja, det var litt vanskelig å forstå. Vil legge til at det fremgår av åpningsinnlegget ditt at du IKKE feirer jul annet hvert år hos mor og far, så hvorfor du lyver om det kan man jo spørre seg om. Hvorfor er det SÅ himla viktig for deg at jeg må skrive i HI at jeg feirer jul annenhvert år hos mor og far? Da jeg sa "er det vanskelig å forstå" da mente jeg at det virker ikke som du skjønner hvorfor jeg heller vil være hos pappa. Poenget her er faktisk at mamma ble sur. Så kaller du meg for en løgner?! Herrefred, sånt svada orker jeg ikke en gang å kommentere. Anonymkode: 18b1a...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #36 Del Skrevet 23. september 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som om du er noe glad i mammaen din. Hun som fødte deg, bærte deg armene sine, bysset deg i søvn når du hadde kolikk, skiftet bleie på deg, laget matpakke til deg, trøstet deg når falt fra sykkelen, lærte deg å bli selvstendig og gråt seg i søvn den dagen du flyttet hjemmefra. Jeg forstår din mor godt. At hun er fornærmet er bare et symptom på følelsen av å miste sitt barn. Barnet hun ofret alt for og som betyr alt i verden for henne. Det er regelrett hjerteløst. Anonymkode: 2183c...90c Å hjelp så dramatisk du var da...🙄 Anonymkode: 57a80...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 23. september 2016 #37 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei nå får dere gi dere! Blir helt matt. Jeg har som sagt TO foreldre og som flere har sagt her, så eier ikke mamma meg. For det første, så har jeg ikke hatt kolikk (hvor i all verden har du det fra?) og får det andre, du får det til å virke som pappa ikke var der i oppveksten min. Mamma var faktisk ikke dem eneste som matet meg, la meg, trøstet meg, byttet bleie på meg, lære meg ting osv. Skjønner virkelig IKKE hva du vrøvler om Skulle nesten tro at du bare er ute etter å provosere. Anonymkode: 18b1a...7b6 Beklager TS. Det er noen som lager brukere med mål om å lage mest mulig drama, trolle og provosere. Ikke bare AB, men også navngitte. Mammen din reagerte nok fordi du sa ifra at du ikke hadde det hyggelig hos henne ifjor. Ikke tyng deg ned med dårlig samvittighet, dette er noe hun er skyldig i selv. Hva tror du hun kommer til å legge ut på face? En "stakkars meg som må feire uten barna mine", eller en "barna mine vil ikke feire med meg iår"? Personlig syns jeg ikke noe om lufting på facebook, men visse elsker drama. Du har tre valg. 1. Ignorere det, og se det som et utslag av hennes såra følelser 2. Saklig forsvare deg med at du har to foreldre og pleier å feire annet hvert år hos hver av dem 3. Eskalere og legge ut om den fulle typen og kranglinga med tante. Jeg anbefaler 1, og fraråder på det sterkeste 3. Når hun poster denne statusen så logg ut, pust dypt og ro deg ned før du vurderer å svare. Hvis du vil kan du ta 2 og sukre det med en "så neste år skal jeg feire hos verdens beste mamma ❤️". Sånne kvinner elsker offentlig ros. Endret 23. september 2016 av LittleBabyBlue 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #38 Del Skrevet 24. september 2016 Den Thursday, September 22, 2016 at 19.01, Klopp skrev: Da må denne kg moren som høres ut som ei stor tulling (håper hun er et troll for hennes egen del), forstå at ingen eier barna. Ikke hun og ikke faren. Men barna har to foreldre som barna vil være med og er glad i, barna er laget av to foreldre ellers hadde barna aldri blitt til. Mødrene har ingenting å si på hvem som eier barna for det gjør ingen. Jeg er mor og pleier å si at barna er 51% mine. Dette fordi det var jeg som sto på at vi (jeg iallefall) skulle ha barn, jeg som bar dem frem i nesten et år hver, jeg som fødde dem opp med min kropp første leveåret hvor de omtrent bodde på meg. Fars innsats i å lage barna er en mye kortere historie.. Når det er sagt, så er han en god og deltagende far, han og barna har en sterk kjærlighetsrelasjon jeg aldri ville prøvd å undergrave eller bryte. Anonymkode: 17413...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 24. september 2016 #39 Del Skrevet 24. september 2016 Hvis moren din lager drama fordi du skal til din far, så svar bare kortfattet at du ikke gidder å bruke denne julekvelden også sammen med alt for mange slektninger der ungene er ute av kontroll, voksne søsken krangler og alkoholikere får fritt spillerom til de blir kasta ut. Det er ikke rart din bror også forsvinner. Om hun ønsker julegjester, så må hun se på hvordan det er for ungene hennes å være julegjest der. Utover det hadde det nok vært mest ryddig å bare si til henne at "det er pappas tur i år" og så lukke ørene for klager. Det ville ikke provosert henne så mye som når du sier at julaften hos henne var en skrekkelig affære. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 24. september 2016 #40 Del Skrevet 24. september 2016 Si til moren din at du skal begynne å feire annenhvert år hos henne og faren din :D Du trenger ikke å begrunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå