Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen sett denne "dokumentaren"?

https://tv.nrk.no/serie/p3dokumentar/MYNN13000216/sesong-1/episode-2#

Må si jeg reagerte veldig på denne dokumentaren, noen av tingene som blir lagt fra er helt useriøse når det er sagt er det enkelte ting jeg reagerer på. Det først er at det må være helt klart at man ikke kan kritisere ideene i Islam overhodet. Det er slik de fleste religioner er lagt opp, men nå er det Islam det dreier seg om i denne dokumentaren. 

Jeg reagerer også på at de fremstiller HRS og Hege Storhaug som høyreekstreme, det blir rett og slett bare fordummende for hele Islam debatten. Hege Storhaug deler mange av de samme ideene på USA's svar Sam Harris, som er noe mer intellektuell og høyere utdannet. Det fremstilles også som man er "islamhater" når man kritiserer enkelte idèer innen Islam.  Jeg må si at denne dokumentaren er viser et bunn nivå av hva en intellektuell debatt om Islam angår, det er nesten sjokkerende å se. Jeg vil vel også si at de spurte som mener at homofili er greit ikke representerer muslimer/islamister. 

Jeg må si at jeg reagerte litt på denne dokumentaren. I dokumentaren snakker de blant annet om at det er "vanlig" at NRK og andre medier for eksempel er styrt av enkelte partier eller er venstrevridde, uten å si det sistnevnte. Men det er jo nettopp det de er, og det virker som alle de involverte i dokumentaren er SV'ere inkl. regissøren/produsenten.

Jeg vil egentlig si at NRK minner meg veldig om Ben Affleck i dette klippet:

Har noen andre sett P3/NRK dokumentaren? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, glad du også mener dette. Er typisk NRK propaganda, villedende på alle områder dette programmet.

En ting til: ikke alle høyreekstreme er Islamhatere, de mener bare at innvandring ikke er bra, uansett hvor de kommer fra eller hva de tilber.

• Liker 2
Skrevet

Et klipp var litt morsomt da. Under allmøte i P3 hvor han kom med noe som kunne tolkes som manglende kritikk av islam i P3.

Det ble kleint og dødstille. Noen gjorde oppmerksom på den rosa elefanten alle later som de ikke ser i egen redaksjon og ingen hadde lyst å si noe som helst. Tydelig at de stod i et minefelt og et feilsteg ville drepe karrieren:tongue:

På svensk heter det "åsiktskorridor". I P3 redaskjonen var tydeligvis takhøyden ca 90 cm.

Anonymkode: 52f4e...aaa

• Liker 2
Skrevet

Hva forventer du deg egentlig?

Det var jo tross alt fra NRK da...

Anonymkode: a2cb4...665

• Liker 1
Skrevet

NRK er en ren propaganda kanal. 

Anonymkode: ab8eb...53a

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det går ikke an å ta NRK seriøst. Propaganda kanalen kaller jeg den.

Skrevet

Denne er jo ganske interesant da. Ser ikke helt propagandavinkelen her. 

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, Druid skrev:

Er ikke den helt åpenbar?

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Charmander skrev:

Er ikke den helt åpenbar?

Nei. Den viser ett reaksjonsmønster på hvordan mennesker forholder seg til at en person i en sosial kontekst som plutselig bryter med kontekstens sosiale regelverk. 

Endret av Druid
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, Druid skrev:

Nei. Den viser ett reaksjonsmønster på hvordan mennesker forholder seg til at en person i en sosial kontekst som plutselig bryter med kontekstens sosiale regelverk. 

det kalles Orlows vindu, du har ikke lov til å snakke utenfor dette teamet Eller så opplever du mental dissonans.     

Skrevet
14 timer siden, Charmander skrev:

Har noen sett denne "dokumentaren"?

https://tv.nrk.no/serie/p3dokumentar/MYNN13000216/sesong-1/episode-2#

Ja jeg så noe av den, før jeg måtte slå det av. Her vises den politisk korrekte naive virkelighetens ansikt. Her ser man på Kjetil Rolness og Hege Storhaug som ute på høyrekanten, de er vel begge på venstresiden i Norsk politikk? Man ser også at hovedpersonen snakke med en venninne der venninnen undrer seg over det personen har lagt ut på Facebook. Han argumenter da for at det er for mange innvandrere med islamsk bakgrunn, mens venninnen som har jobbet på asylmottak sier, det vil aldri gå så langt vet du. Her slo jeg av. Er det virkelig slik disse PK folka tenker? Er det slik de vi diskuterer med på KG ser på samfunnet, det går seg til og vi kommer aldri til og la det gå så langt. Er det virkelig akseptert i 2016 å være så naive, rett og slett på grensen til rein dumskap? At NRK kan sende et slikt program, så totalt blottet for kunnskap, er underlig og faktisk helt på grensen av hva som er akseptert. Man fremstiller det som noe avvikende og være i mot innvandring og islam. Altså i mot en ideologi som til de grader er så brutalt og fiendtlig ovenfor våre verdier fremstilles som noe flott og de som er i mot avvikere. Ikke ofte jeg blir satt ut, men dette programmet er noe av det verste NRK har sendt på lenge. Og ja jeg vet programmet skulle vise hva som skjer når et menneske endrer seg.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Druid skrev:

Da bør du virkelig vurdere din kompetanse til debatt om tema.

• Liker 2
Skrevet

@Gothminister : Seriously? Først nå, med denne P3 dokumentaren har du fått med deg at Norsk media har plassert Hege Stohaug , HRS og Kjetil Rolnes på bekymringsfull høyreside? Hvor har du vært de siste 5 årene?

Og naivitet akseptert? Vi har ett program som heter Luksusfellen på TV som har mere enn 3 sesonger!!! Vi premierer naivitet offentlig. 

Dette programmet er laget i en velkjent kontekst og skal man kritisere programmet for noe, måtte det være at de ikke sier noe om hvorfor han som ekstrem, ikke valgte å bli muslimsk radikalisert. Det hadde passet seg. Men da hadde programmet fått ett mer blandet innhold, og de ønsket nok å sørge for å jobbe med EN tematikk separat. 

Skrevet (endret)
43 minutter siden, Druid skrev:

@Gothminister : Seriously? Først nå, med denne P3 dokumentaren har du fått med deg at Norsk media har plassert Hege Stohaug , HRS og Kjetil Rolnes på bekymringsfull høyreside? Hvor har du vært de siste 5 årene?

Og naivitet akseptert? Vi har ett program som heter Luksusfellen på TV som har mere enn 3 sesonger!!! Vi premierer naivitet offentlig. 

Dette programmet er laget i en velkjent kontekst og skal man kritisere programmet for noe, måtte det være at de ikke sier noe om hvorfor han som ekstrem, ikke valgte å bli muslimsk radikalisert. Det hadde passet seg. Men da hadde programmet fått ett mer blandet innhold, og de ønsket nok å sørge for å jobbe med EN tematikk separat. 

Programmet har en vinkel som gjør at det blir umulig å være religionskritiker, fordi de ikke klarer å skille mellom å kritisere religion og folk. Det er et intellektuelt lavmål.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Druid skrev:

Dette er bare tull.

Skrevet

Jeg har sett, lest og hørt mye propaganda i løpet av livet og når NRK sendte reklameinnslag for dette programmet forsto jeg umiddelbart hvor det bar. Mulig jeg skal se den likevel og siden forventningene er så lave blir det kanskje en positiv overraskelse, men jeg holder ikke akkurat pusten.

• Liker 1
Skrevet

Temmelig klam stemming inne på møtet iallefall. Synes ikke han var ekstrem på noe som helst vis, dette er da mer enn innenfor. Ufattelig at de rabler om høyreekstemisme! Ellers burde Odins soldater hatt et par i front som kunne snakke godt for seg, flaut når de ikke kan svare på enkle spørsmål.

Skrevet
11 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Det går ikke an å ta NRK seriøst. Propaganda kanalen kaller jeg den.

Da er vi to!

Skrevet
11 timer siden, Druid skrev:

På tide for deg å åpne dine øyne, ukritiske menneske!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...