Gjest Mysticgirl Skrevet 24. september 2016 #21 Del Skrevet 24. september 2016 Å prate med folk, være smilende og hyggelig, bli med å arrangementer og invitasjoner du får Da får du automatisk flere venner som ber deg med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #22 Del Skrevet 24. september 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Så da får du fortsette å klage på hvor fælt det erbå sitte alene, mens du sitter alene. Make sense Anonymkode: 2d383...90d Da har du virkelig ikke forstått noen ting! Men det føles bra, gjør det ikke? Å komme med idiotiske, bastante utsagn? Jeg hadde egentlig tenk å skrive at jeg håper du får oppleve det selv. Men jeg ønsker ikke det for deg. Dette unner jeg ingen. Anonymkode: 0751e...fc6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #23 Del Skrevet 24. september 2016 Meld deg som frivillig i Røde kors eller en annen organisasjon. Der vil du møte masse nye folk, helt gratis! :D Hva med å se om de har en turgruppe eller en kveld der de som føler seg litt ensom kan komme for å prate. Og om de ikke har det, start i røde kors og kom med et forslag om å starte det. Ta litt ansvar for deg selv og andre. Hva med "søndagstur" for mennesker som vi treffe nye mennesker? Vet at turistforeningen har turer for single. Det er jo litt samme greia, bare at denne turen vil være for folk som ikke nødvendigvis vil ha kjæreste men venner. Anonymkode: 0d0dc...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #24 Del Skrevet 24. september 2016 Husk at når du snakker med mennesker at du faktisk spørr dem om hvordan de har det / bidrar i samtalen. Jeg er en ganske utadvendt person, men syns det er tungvindt når personen jeg snakker med aldri snur spørsmålet mot meg. Da blir det mer et intervju. Der jeg stiller alle de vanlige spørsmålene, hvordan går det? Har du hørt noe om den jobben du søkte på? Hvordan var turen din til Oslo? Kjøpte du noe fint der? Hva er planene dine for neste år? osv osv osv. Jeg har enkelte i min vennekrets som er innadvendte og som jeg vet setter pris på at jeg spørr, men etter 2 timer der de snakker konstant om seg selv eller pinglig taushet så blir jeg litt lei :S Det blir slitsomt! Anonymkode: 0d0dc...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 24. september 2016 #25 Del Skrevet 24. september 2016 21 timer siden, Jacklost skrev: Du forstår ingenting.. Ikke ta til deg disse stygge kommentarene! Har ikke en enorm vennekrets selv. En god veninne som bor langt unna. Resten er mest bekjente som var venner en gang, men som har driftet litt langt unna. Kollegaene mine er greie, men utenom jobb har vi ikke fritidsinteresser som passer.. Hadde stilt opp som venn hvis jeg viste hvem du var! Ut I fra innleggene dine på KG virker du reflektert og som en flott person 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 24. september 2016 #26 Del Skrevet 24. september 2016 10 minutter siden, melatonin skrev: Ikke ta til deg disse stygge kommentarene! Har ikke en enorm vennekrets selv. En god veninne som bor langt unna. Resten er mest bekjente som var venner en gang, men som har driftet litt langt unna. Kollegaene mine er greie, men utenom jobb har vi ikke fritidsinteresser som passer.. Hadde stilt opp som venn hvis jeg viste hvem du var! Ut I fra innleggene dine på KG virker du reflektert og som en flott person Det var veldig fint sagt av deg Du virker som en hyggelig og kul bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #27 Del Skrevet 24. september 2016 Den 23.9.2016 at 7.50, Nøste~ skrev: Hvorfor har du så lyst på mange venner egentlig, det holder jo med en person du kan bruke? Tenker jeg og, hva i helvete for man av å jatte med......som en dau sau. Anonymkode: f4e33...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #28 Del Skrevet 24. september 2016 Den 23.9.2016 at 12.43, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg var en slik person tidligere. En person som hadde mange venner, alltid ble invitert på ting. og alltid hadde noen å dra til. Jeg hadde ofte for mye sosiale planer til at det lot seg gjennomføre, og døgnet strakk ofte ikke til. Nå er jeg det motsatte dessverre. Og savner det livet helt ufattelig mye. Uansett: Trikset er vel å være flink til å ta initativ, være flink til å opprettholde de relasjonene du allerede har ved å ringe av og til og avtale å ta en kopp kaffe en gang i blant eller en fest eller lignende. En annen ting som er viktig er å bli med på mye av det som skjer. Si ja til det meste av arrangementer du blir invitert til, eller inviter deg selv hvis det er sosialt innafor. Da blir det en slags dominoeffekt ved at du blir invitert på flere og flere ting, og treffer flere og flere nye folk og får flere sosiale relasjoner. Og blant alle de menneskene så er det som regel noen du klikker ekstra godt med som du får en enda tettere relasjon til, altså en ny venn. Anonymkode: b5145...466 Men var det slik at det alltid var noen som sendte deg melding og inviterte deg med? Eller måtte du selv ta kontakt noenganger? Det er for eksempel ekstremt sjelden noen spør hva jeg skal i helgen, som regel må jeg selv ta initiativ om jeg ikke vil bli sittende hjemme alene. Den 23.9.2016 at 16.44, AnonymBruker skrev: Tja, for å få mange venner må man jo man også gjøre jobben bak, samt vedlikeholde alle relasjonene. Dette avhenger i høyest grad av egen personlighet. Man må by på seg selv, ta initiativ og delta på sosiale arrangementer. Jeg forstår at det er leit å ikke ha et nettverk, men nettverket kommer ikke av seg selv dessverre. Her vil klart en psykisk lidelse som sosial angst være veldig hemmende. For meg har det vært lettere å akseptere en liten vennekrets da jeg liker alenetid og synes det er slitsomt å være med på "alt". Kretsen vil også utvide seg naturlig etter hvert (studier, verv, hobbyer, videre karriere). Nå stiller det seg jo litt annerledes for deg som er alene. Startpunktet vil alltid kreve litt aktive valg, så jeg håper du etter hvert kommer deg dit og danner en god relasjon med 1-2 personer. Når du først har gjort dette vil det bli lettere. Når det gjelder deg, TS: Ettersom du studerer er det veldig behjelpelig å få et verv i en studentforening. Det varierer litt av type forening det dreier seg om, men det er som regel veldig sosialt og gir en god mulighet til å utvide nettverket betraktelig. Dette gjelder spesielt dersom du har et verv i linjeforeningen til studiet ditt (dersom dette finnes). Ikke minst er det jo gøy å ha et eget ansvarsområde. Ellers er idretter eller andre aktiviteter en god arena for å utvide nettverket sitt. Når det gjelder de du allerede er i snakk med på studiet bør du ikke være redd for å ta initiativ. Du merker fort hvor begeistret de du snakker med er for forslaget. Om de ikke er det kan du heller spørre noen andre. Vi har forresten også en egen kullgruppe samt en liten gruppe som tar initiativ til og arrangerer sosiale aktiviteter innad i kullet. Dersom dere har et tydelig kull-/klassemiljø kan det være en idé å foreslå dette. Dersom dere ikke har det er det jo ganske umulig. Anonymkode: 52d6d...94c Takk for svar! Jeg har allerede forsøkt å få være med i en forening, men ble ikke valgt med dessverre. Utrolig kjipt! Jeg føler selv jeg tar en del initiativ, men så kommer det til et punkt hvor jeg begynner å lure på om de egentlig liker meg, om de sier ja for å være høflige osv. Kanskje bare i mitt hode, men.. Også ønsker jeg jo gjerne at det går litt begge veier, at noen tar initiativ ovenfor meg også.. :/ TS Anonymkode: dd734...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #29 Del Skrevet 24. september 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Meld deg som frivillig i Røde kors eller en annen organisasjon. Der vil du møte masse nye folk, helt gratis! :D Hva med å se om de har en turgruppe eller en kveld der de som føler seg litt ensom kan komme for å prate. Og om de ikke har det, start i røde kors og kom med et forslag om å starte det. Ta litt ansvar for deg selv og andre. Hva med "søndagstur" for mennesker som vi treffe nye mennesker? Vet at turistforeningen har turer for single. Det er jo litt samme greia, bare at denne turen vil være for folk som ikke nødvendigvis vil ha kjæreste men venner. Anonymkode: 0d0dc...212 Jeg er faktisk med i Røde Kors allerede, har vært med i over 1,5 år. Har ikke fått noen venner som jeg faktisk kan henge med på fritiden av det..:/ Anonymkode: dd734...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #30 Del Skrevet 27. september 2016 Kjenner meg igjen i mye ts skriver her. Jeg er også i midten av 20-årene. Jeg har vært på flere treff for jenter som søker venninner, på jobb treffer jeg stort sett bare menn som er mye eldre. Jeg prøver så godt jeg kan å være utadvent og inkludere meg selv på treffene. Er alltid den som har gått sist og snakket litt med alle, men det virker ikke som at det er nok. De kommer nok etter hvert. Bare være tålmodig tenker jeg 😊 Anonymkode: d2d80...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #31 Del Skrevet 27. september 2016 Mitt beste råd er: Si ja til invitasjoner selv om du ikke har veldig lyst, selv til perifære mennesker. Dra og vær der iallefall en times tid, da blir du invitert igjen - og kanskje noen andre til stede inviterer deg på noe annet fordi du var der. Da vil ballen rulle. Tidligere var jeg notorisk den som ikke kom. Da ble jeg heller ikke invitert, for hvem gidder å invitere noen som alltid sier nei, eller avlyser i siste liten? Måtte gå en runde med meg selv, da jeg er en person som blir sliten av mye folk og heller trives alene, men det var også kjipt å høre om hva de andre rundt meg planla og hadde vært med på. Min omgangskrets består nå av: Studievenninner jeg stort sett kun møter på skolen, men noen gang tar jeg initiativ til å møtes utenfor - og da tar noen andre insj neste gang. Jeg har en hobby hvor det er mange jenter, jeg ble til å være med ut og ta en øl på impuls etter et møte- og takket ja, og dermed ble jeg invitert neste gang også. Og neste. Og neste. Barndomsvenninnene mine er faktisk de jeg ser sjeldnest, fordi de er opptatte på hver sin kant, men når vi møtes er det veldig koselig. Prioriterer det så godt jeg kan de få gangene noen av de inviterer. Har også tatt insj til lønningspils på jobb, da blir jeg invitert når noen på jobb skal ha spillkveld etc. Takker ja til par-kvelder som kompiser/venninner av samboeren min foreslår. Synes det er uhyre kleint egentlig, men har funnet noen par som jeg oppriktig talt ser frem til å møte. Anonymkode: c4d74...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå