Gjest Melk Skrevet 17. november 2004 #21 Del Skrevet 17. november 2004 Europa's fremtid er ikke lys' date=' beste ville være å komme seg til Usa så fort som mulig.[/quote'] Ja, for der er det jo ALDRI terror, raseopptøyer og indre stridigheter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. november 2004 #22 Del Skrevet 17. november 2004 Det er ingen liten minoritet som føler islam som en trussel og godt er det. Jeg har egentlig såpass god tro på min egen kultur at jeg tror den vil overleve veldig mye, og muslimer er ikke en relevant trussel i mine øyne. De som føler det som en trussel har tydeligvis dårlig selvtillit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. november 2004 #23 Del Skrevet 17. november 2004 Ja' date=' for der er det jo ALDRI terror, raseopptøyer og indre stridigheter...[/quote'] Ja det er klart, Usa er tross alt et multikulturelt samfunn. Det er allikevel klare forskjeller i mentalitet. Usa vil aldri legge seg ned å dø eller vente til det er for sent for å ta et oppgjør med indre trusler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 17. november 2004 #24 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg har egentlig såpass god tro på min egen kultur at jeg tror den vil overleve veldig mye, og muslimer er ikke en relevant trussel i mine øyne. De som føler det som en trussel har tydeligvis dårlig selvtillit... Akkurat det tenker jeg også. Og det overrasker eg gang på gang at de som sier høyest at de setter norsk kultur høyest er de samme som de som er så redde. Stoler de ikke på at den er sterkt og god nok til å bestå? det gjør jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. november 2004 #25 Del Skrevet 17. november 2004 Og det viser at dere misser poenget totalt. Det handler ikke om en fredelig assimilering av norsk kultur som amerikaniseringen står for. Det handler om noe som vil føre til en konflikt i Europa. Det betyr at jeg har såpass tro på min kultur at jeg tror den VIL forsvare seg og det er det som skremmer meg. Europa har en lang historie med å ignorere totalitære ideologier før det er for sent, og det vil skje igjen. Profeten har talt 8) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. november 2004 #26 Del Skrevet 17. november 2004 Det handler ikke om en fredelig assimilering av norsk kultur som amerikaniseringen står for. "Fredelig assimilering"? Jeg tror kanskje noen av de få indianerne som er igjen ville protestert litt på den uttalelsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. november 2004 #27 Del Skrevet 17. november 2004 Hvis du leser det du siterte vil du se at det står NORSK kultur, jeg vet ikke hvor mange indianere det er i Norge,men de er i hvert fall ikke i flertall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. november 2004 #28 Del Skrevet 17. november 2004 Slik jeg leste setningen stod det at amerikaniseringen står for en fredelig assimilering? Men den var litt knotete skrevet, så det var kanskje ikke det du mente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. november 2004 #29 Del Skrevet 17. november 2004 "Det handler ikke om en fredelig assimilering av norsk kultur som amerikaniseringen står for." Ok? Det vil si påvirkning av norsk kultur gjennom amerikansk pop kultur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 18. november 2004 #30 Del Skrevet 18. november 2004 "Det handler ikke om en fredelig assimilering av norsk kultur som amerikaniseringen står for." Ok? Det vil si påvirkning av norsk kultur gjennom amerikansk pop kultur. Dette er da noe helt annet, da dette skjer uten at tusner av amerikanere har flyttet til Norge. I tillegg til at denne kulturen er utsprunget av den vestlige europeiske kulturen, så sier det seg selv at dette skjer med fredelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 18. november 2004 #31 Del Skrevet 18. november 2004 "Det handler ikke om en fredelig assimilering av norsk kultur som amerikaniseringen står for." Ok? Det vil si påvirkning av norsk kultur gjennom amerikansk pop kultur. Fortsatt forvirrende grammatikalsk sett, men ok, jeg tror jeg forstår hva du mener nå. Og for å svare på det, norsk kultur har overlevd militante angrep tidligere, og jeg tror den vil gjøre det igjen. Feks kan du se på hvordan den norrøne troen og normene har overlevd snart tusen år med kristendom, og nå blomstrer igjen. (Men jeg mener også at man selvsagt bør holde ett øye med den magiske grensen for hvor mange innflyttere ett land kan ha, sett i forhold til den opprinnelige befolkningen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. november 2004 #32 Del Skrevet 18. november 2004 Det er rart hvordan mennesker som er imot kristendommen og har kjempet mot dens undertrykkende sider omfavner en totalitær ideologi som ligger på middelaldernivå sett i forhold til kristendommen. Det er helt uforståelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 18. november 2004 #33 Del Skrevet 18. november 2004 Det er rart hvordan mennesker som er imot kristendommen og har kjempet mot dens undertrykkende sider omfavner en totalitær ideologi som ligger på middelaldernivå sett i forhold til kristendommen. Det er helt uforståelig. Var det ett svar til meg? Hvilken ideologi henviser du til her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. november 2004 #34 Del Skrevet 18. november 2004 Det sier seg selv hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 18. november 2004 #35 Del Skrevet 18. november 2004 Virker ikke som om Eir omfavnet noe som helst da.. Mulig jeg som misforstod, men jeg synes nå at ideologien din, Valhalla, er litt inspirert av Bush Enten er dere med oss eller imot oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 19. november 2004 #36 Del Skrevet 19. november 2004 Det sier seg selv hva jeg mener. Nei det gjør det ikke. (Og det er en vanlig hersketeknikk å nekte å utdype synspunktene sine...) Ellers så har wodan rett, i denne sammenhengen omfavner jeg ingen spesielle ideologier, og jeg er ikke engang i mot kristendommen, så da regner jeg med at det ikke var meg du snakket til. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 19. november 2004 #37 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg skrev om kristendommen og tråden handler om islam. Da er det rimelig forståelig at jeg sikter til den totalitære altomfattende ideologi som er islam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 19. november 2004 #38 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg skrev om kristendommen og tråden handler om islam. Da er det rimelig forståelig at jeg sikter til den totalitære altomfattende ideologi som er islam. Jeg dømmer de fleste monoteistiske religioner likt, så jeg mener at kristendom og islam er omtrent like totalitære. (Og jeg omfavner ingen av delene.) Men jeg mener også at begge to sikkert er helt greie religioner på det personlige plan for veldig mange, men at bråket begynner når man skal blande religion og politikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 19. november 2004 #39 Del Skrevet 19. november 2004 Religon og politikk er ikke skilt i Islam. Det er en altomfattende ideologi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 19. november 2004 #40 Del Skrevet 19. november 2004 nei, men i kristenfundamentalismens høyborg og ditt personlige mekka usa er politikk og religion separate sfærer. ha ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå