Gå til innhold

Tips til hvordan skaffe nye venner

glassmanet

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg flyttet til en ny by i mai. Vi har bodd i Oslo noen år, og nå ønsker vi å stifte familie og har valgt å bo i en annen by ca en time unna. Vi har ingen kjente i byen fra før. 

Jeg jobber en time unna. Mannen jobber som lærer her i byen. Det er så vanskelig å skaffe seg et nettverk! Jeg har begynt i en teatergruppe, men de fleste er en del eldre enn meg. Jeg er 27, og de fleste er 45+, så har liksom ikke funnet noen jeg kunne tenke meg å ta en kaffe og bli kjent med. Samboeren har vært på en jobbfest og har litt den samme opplevelsen. Han har havnet på en skole hvor det jobber mange eldre kvinner. 

Har noen erfaring med å flytte til et helt nytt sted? 

Hvordan kan man skaffe nye venner i voksen alder? Tar gjerne i mot tips!! Er ikke så lett å være innflytter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk om det finnes en facebookgruppe for nyinnflyttede i ditt område. "Nyinnflyttede Drammen" og sånt noe.  Kanskje noen naboer virker trivlige?

Inviter til fest for å bli kjent med naboene, typ "Vi er ny i nabolaget og vil gjerne bli kjent med de flotte, nye naboene våre!"

Hør med gamle venner om de har noen kjente på det nye stedet som dere kan bli kjent med. Hvis Petter i Oslo, kjenner Marie og Stian i Drammen, så kan jo Petter komme på besøk til dere og invitere Marie og Stian.

Kurs! Dansekurs, matlagingskurs, sykurs... Folk er ofte åpne for nye bekjentskaper, spesielt på kurs.

Organiserte aktiviteter. Kor, turgruppe, korps, old boys lag, voksenturn, svømming. Whatever floats your goat.

Ellers så blir jo mange nettverk bygd via barna, men forstår det sånn at dere ikke har det enda. Men man møter ofte folk på barselgrupper, fotballtrening, i bursdag og så videre.

Drammen er selvsagt bare en random by jeg fant på i farta. Sett inn det som passer!

Anonymkode: 38ddd...034

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...