AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Del Skrevet 18. september 2016 Hei, bor i kollektiv med to stykker, vi er to gutter og ei jente. Problemet er at ho jenta som bor her, ikke rydder etter seg, og jeg må hele tiden hinte til at hun er nødt til å gjøre rent etter seg, noe jeg syns er ukomfortabelt.. Nå har det seg slik at ho hadde fest her igår, og jeg sa det var OK så lenge hun rydder opp å vasker etter seg. Avtalen var også fra ho vil leier hos, at de skulle være ute kl 11, men de holdt på til 3. Jeg syns hun er respektløs å meg og han andre gutten i kollektivet er ganske lei, og når jeg går ut i leiligheten nå, er det seigt overalt, rot overalt, lukter alkohol lang vei og det er ikke mulig å benytte seg av kjøkkenet heller. Jeg blir ekstremt frustrert.. Nå ligger hun på rommet sitt å hører på musikk, og tenkte å bare sende hun en melding om at hun må gå å vaske og rydde etter seg. Hva tenker dere? Jeg er ingen person som liker å konfrontere andre... Anonymkode: 51dfc...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Del Skrevet 18. september 2016 Ikke hint, si rett ut at hun må rydde etter seg. De færreste liker å ta slike konfrontasjoner, man gjør det fordi det er nødvendig. Det er ubehagelig, men det er det som får jobben gjort. Anonymkode: 93d0b...a1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #3 Del Skrevet 18. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hint, si rett ut at hun må rydde etter seg. De færreste liker å ta slike konfrontasjoner, man gjør det fordi det er nødvendig. Det er ubehagelig, men det er det som får jobben gjort. Anonymkode: 93d0b...a1b Vet du har rett. Irriterer meg bare at jeg må være den kjipe, at hun ikke har antennene til å forstå slike ting selv.. Anonymkode: 51dfc...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #4 Del Skrevet 18. september 2016 Kollektiv er noe herk, skal aldri mer bo i det. Anonymkode: 59ab2...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 18. september 2016 #5 Del Skrevet 18. september 2016 Bank på døren hennes, si at avtalen var at hun skulle gjøre rent dagen etter, og nå er du lei av at det er møkkete og seigt overalt. Hvis hun ikke holder avtaler, så si nei neste gang med henvisning til sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #6 Del Skrevet 18. september 2016 Si det til henne face to face. Om hun ikke reagerer etter dette så tar du kontakt med utleieren. Anonymkode: e024c...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
granibar Skrevet 18. september 2016 #7 Del Skrevet 18. september 2016 Har vært i dine sko mang en gang. Hvordan gikk det, har ho rydda etter seg? Spoiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 18. september 2016 #8 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg hadde dette problemet i det forrige kollektivet jeg bodde i. Løste det ved å bli enige med de andre om en vaskeliste. Da hadde alle vaskeansvar èn uke hver, den personen måtte ta ut av oppvaskmaskinen, vaske flater og støvsuge/vaske fellesarealene, samt kjøpe dopapir og andre ting vi trengte til kollektivet. Hvis man ikke vasket sin uke måtte man betale 100 kroner til felleskassen, som vi brukte på å kjøpe dopapir, vaskemiddel og lignende. Hvis en av oss hadde fest var det selvsagt at vedkommende selv skulle rydde og vaske etter festen. Det holder ikke å komme med vage hint, man må være tydelig og bestemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå