Gå til innhold

Stemødre- er det ikke på tide å snu trenden?

Hengebuksvinet

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Tanuki skrev:

Skrev biomor for å ha det klart at jeg ikke mente STEmor, ta det med ro.

Hadde forstått det uansett hvis du hadde skrevet mor. Ingen som automatisk tror du mener stemor hvis du skriver mor..

Skriver du biofar også da eller??

Anonymkode: 3fa63...de0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde forstått det uansett hvis du hadde skrevet mor. Ingen som automatisk tror du mener stemor hvis du skriver mor..

Ja, det er nettopp det. Unødvendig markering. Mor er mor uavhengig av andre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SS skrev:

Vise at de fleste av oss er oppegående mennesker, som klarer å åpne hjertet vårt for de nydelige barna til mannen? Som i hverdagen  behandler alle barna i hjemmet likt, og som stiller opp for barna der det er naturlig.

- Selvsagt er alle barna på familiebildet.

- Selvsagt er døren alltid åpen for alle barna.

- Selvsagt er jeg med og oppdrar dem.

- Selvsagt prøver jeg ikke å spille mor av banen (ved å presse meg inn på foreldremøter eller nekte henne å kommunisere med far).

Ble rett og slett lei meg da jeg leste følgende her inne: "Stebarnet er familiens vorte". Hadde jeg kunnet valgt om igjen i livet mitt, hadde jeg aldri villet vært uten stebarna. Praktisk sett hadde det nok vært enklere med bare våre, men gud så mye kjedeligere.  

Hvilke trend er det du snakker om? 

"Trend" betyr "en hovedrettning (gjerne populistisk) i samtiden" for å forklare kort. Hva er trenden du sikter til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stemor og forstår stemødre som har utfordringer og har behpv for utblåsning av og til. Å være stemor er en veldig vanskelig rolle fordi det er så lett å trø feil. 

Jeg ble fort glad i mitt stebarn, hvorpå mor skapte et helvete uten like for far og meg. Ikke skille jeg få lov til å gjøre NOE med hennes barn, for jeg hadde da ingenting med barnet å gjøre. Så jeg tonet ned min rolle og lot far gjøre det meste. Stell, legging, levering og henting, lage mat, kjøpe ting til etc ble kun fars oppgaver. Men hva gjorde det med relasjonen? Har null til overs for mitt stebarn i dag. Hun er mer irritasjon enn glede og det føles som om vi får en fremmed i hus annenhver helg. 

Det er tungt å ha fått restriksjoner og at jeg var dum nok til å respektere mora. Det ødela forholdet jeg hadde til mitt stebarn. 

Snu trenden? Se heller på hvorfor stemødre sliter og blir frustrerte. 

Hadde jeg kunne velge i 2012, ville jeg aldri vært stebarnet foruten. I 2016 er jeg nå hos min mor for helgen, mens stebarnet er hos sin far. Måtte ha en helg uten. Å se henne en gang i måneden holder for meg i denne omgang. Det er synd, men slik har det blitt.

Ja, jeg kunne sikkert jobbet for å bygge relasjon igjen, men jeg gidder ikke mer krangling mellom mora og min mann, bare fordi jeg skulle være så fæl og dra på senteret for å handle litt klær med stebarnet. Hun var så glad i meg..... Så det er synd, men her kunne mor møtt meg på en annen måte. 

Så mødre burde også prøve å snu trenden! 

Anonymkode: add70...d57

Fars nye partnere skal vite at barnas mødre alltid vil føre kamp mot dere - som mødrene vinner.

Ikke fordi mødrene vil ha tilbake barnas far - god forbid - men fordi dere nye kjærester ikke har anstendighet nok til å holde dere i deres egen bolig - og bo der: så får dere heller treffe barnas far i uken han IKKE har barna.

Dette av hensyn til barna som bør få ha sine to hjem i ro og fred - urørt.

Hvis dere må bo med barnas far og blande dere og kallene til og med et ord med "mor" i så klikker det for barnas mor, selv om hun er aldri så ordentlig og ellers rasjonell med supergod jobb og alt på stell.

Da kan barnas mor finne på følgende:

-Anonyme brev 

- Stinkbomber i posten

- Trenering på høyt plan

- Skjulte ødeleggende meldinger til fars kjærestes arbeidsgiver som vil virke ødeleggende for omdømmet

- Fortelle barna at fars kjæreste er psykisk farlig og at samme hva hun sier er det galt

- Lage scener ved familiehendelser slik at fars kjæreste blir ekskludert

Osv, osv...

Anonymkode: 4eb4a...65f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tanuki skrev:

Nok av rabiate biomødre her og.

Tenker du at hvis du skrev "mødre" så ville ikke folk forstå?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, hadde sikkert skrevet biofar også. for all del, lag en stor sak at jeg skrev biomor og ikke mor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fars nye partnere skal vite at barnas mødre alltid vil føre kamp mot dere - som mødrene vinner.

Ikke fordi mødrene vil ha tilbake barnas far - god forbid - men fordi dere nye kjærester ikke har anstendighet nok til å holde dere i deres egen bolig - og bo der: så får dere heller treffe barnas far i uken han IKKE har barna.

Hvis dere må bo med barnas far og blande dere og kallene til og med et ord med "mor" i så klikker det for barnas mor, selv om hun er aldri så ordentlig og ellers rasjonell med supergod jobb og alt på stell.

-Anonyme brev 

- Stinkbomber i posten

- Trenering på høyt plan

- Skjulte ødeleggende meldinger til fars kjærestes arbeidsgiver som vil virke ødeleggende for omdømmet

- Fortelle barna at fars kjæreste er psykisk farlig og at samme hva hun sier er det galt

....

Nei, mor må innse at far har rett på å finne ny partner, på lik linje som mor har det. I fra hjem er stemor kvinnen i huset og mor har INGENTING hun skulle sagt så lenge barnet er trygt og har der bra hos far. 

En annen ting er at en mor tror hun kan styre far etter et brudd og skaper kvalme om far ikke føyer seg,men heller har en egen mening. 

Alle ære til kvinner som går inn i forhold med en mann som har barn fra før. Disse kvinnene er helter! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tanuki skrev:

ja, hadde sikkert skrevet biofar også. for all del, lag en stor sak at jeg skrev biomor og ikke mor.

Vel, du har nettopp opprette en merkelig tråd der du markerer ordet godt. Markeringsbehov heter det.

Anonymkode: eea18...160

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, du har nettopp opprette en merkelig tråd der du markerer ordet godt. Markeringsbehov heter det.

samme for meg, du har tydligvis kranglebehov.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Tanuki skrev:

Det interessante er hvorfor du gjør det: tenker du at folk flest er i tvil om hvem "mor" og "mødre" er?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tanuki skrev:

samme for meg, du har tydligvis kranglebehov.

Man ville ikke diskutere dette dersom du kunne forklare hvorfor du mener det er en god ide å skrive noe annet enn "mor"/"mødre". 

Temker du at det var fordi så mange ikke ville forstå hva mor/mødre er?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere ødelegge hele tråden med biomor/mor-diskusjon? Jeg er mor og kan ikke bry meg mindre at noen omtaler meg som biomor. Jeg VET veldig godt at det er JEG som er mor til mine barn. Blir ikke provosert av den grunn. 

Opprett egen tråd hvis dere skal diskutere uttrykkene bio/mor/far.

Anonymkode: b4444...8d8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvilken tråd? jeg laget en tråd, men har ikkenevnt ordet biomor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ville ikke diskutere dette dersom du kunne forklare hvorfor du mener det er en god ide å skrive noe annet enn "mor"/"mødre". 

Temker du at det var fordi så mange ikke ville forstå hva mor/mødre er?

herregud, er du helt besatt av ordet biomor? Skrev BIOmor fordi det er en enkel, i det minste for meg, måte å avklare hvem man snakker om. I tråder hvor man snakker om stebarn, fellesbarn, stemor,mor/biomor, ekser etc syns jeg det ofte blir forvirrende. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du lager en stor sak om det, uansett handler ikke tråden om dette. om du vil diskutere mer så får du sende en PM eller lage en egen tråd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tanuki skrev:

herregud, er du helt besatt av ordet biomor? Skrev BIOmor fordi det er en enkel, i det minste for meg, måte å avklare hvem man snakker om. I tråder hvor man snakker om stebarn, fellesbarn, stemor,mor/biomor, ekser etc syns jeg det ofte blir forvirrende. jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du lager en stor sak om det, uansett handler ikke tråden om dette. om du vil diskutere mer så får du sende en PM eller lage en egen tråd.

Men plag nå ikke andre med din begrensede fatteevne.

Tråden handler om å holde positivt fokus på å være i rollen som stemor. Det er typisk for sjalu stemødre å markere seg med tilnavn til mor.... Ergo er det en unødvendig forsøpling.

Du kaller jo barn for biobarn også. Du ekskluderer en rekke barn og foreldre ved denne stigmatiseringen. Det er du som er in the wrong, her. Ikke vi andre som er kranglete. 

Anonymkode: 5de4f...c98

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

-Anonyme brev 

- Stinkbomber i posten

- Trenering på høyt plan

Osv, osv...

Hvis en mor gjør følgende av det du har skrevet over her, på grunn av at far har ny kjæreste/samboer, så sier det mer om mor enn noen andre. Veldig barnslig oppførsel. I lengden så er det mor som taper. Hun gjør ikke akkurat sitt beste for at barna skal ha det bra.

Hvis jeg var i den situasjonen, ville jeg gjort mitt ytterste for å bli kjent med en eventuell stemor til mine barn. Det er en dame som kommer til å tilbringe mye tid med barna, og da vil jeg heller ha henne på min side enn å starte krig mot henne og far.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er på grunn av risikoen for å treffe på sånne mødre som ikke klarer å prioriterer sine barns hjemme/familiemiljø at jeg aldri vi tillate meg selv å involverere meg med en mann som har barn fra før. 

Kjenner til flere kvinner som jeg har ansett som gode mødre som rett og slett blir skikkelig trangsynte og hurpete egoister når det oppstår familiebrudd og partner finner seg en ny. Nekter rett og slett å se hvordan barna påvirkes negativt selv om man påpeker det for dem. Skikkelig trist og tragisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden handler om å holde positivt fokus på å være i rollen som stemor. Det er typisk for sjalu stemødre å markere seg med tilnavn til mor.... Ergo er det en unødvendig forsøpling.

Du kaller jo barn for biobarn også. Du ekskluderer en rekke barn og foreldre ved denne stigmatiseringen. Det er du som er in the wrong, her. Ikke vi andre som er kranglete. 

Personangrep? Classy:)

Jeg er ikke stemor, men ok. jeg skrev om stebarn og biobarn, i samme setning, hva er farlig med det? 

Denne tråden her var bullshit fra første stund, og kunn ment som et angrep mot stemødre. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mor må innse at far har rett på å finne ny partner, på lik linje som mor har det. I fra hjem er stemor kvinnen i huset og mor har INGENTING hun skulle sagt så lenge barnet er trygt og har der bra hos far. 

En annen ting er at en mor tror hun kan styre far etter et brudd og skaper kvalme om far ikke føyer seg,men heller har en egen mening. 

Alle ære til kvinner som går inn i forhold med en mann som har barn fra før. Disse kvinnene er helter! 

Når far og mor har avtalt delt foreldreansvar og 50/50 så har mor og far lik juridisk og foreldremessig rett til å bry seg og involvere seg med sine barn når de vil: de er begge foreldre 199% og disse var og er en familie: og vil være bundet sammen resten av livet.

Nye kjærester har siste prioritet. Finn deg i det eller Finn deg en mann uten barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Forundret.. skrev:

Det er på grunn av risikoen for å treffe på sånne mødre som ikke klarer å prioriterer sine barns hjemme/familiemiljø at jeg aldri vi tillate meg selv å involverere meg med en mann som har barn fra før. 

Kjenner til flere kvinner som jeg har ansett som gode mødre som rett og slett blir skikkelig trangsynte og hurpete egoister når det oppstår familiebrudd og partner finner seg en ny. Nekter rett og slett å se hvordan barna påvirkes negativt selv om man påpeker det for dem. Skikkelig trist og tragisk. 

Fint at du holder deg unna. Det blir garantert bråk og trenering på høyt plan når en utenforstående kvinne flytter inn i hjemmet til en mann OG hans barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...