Gå til innhold

TUSVIK & TØNNE

Fremhevede innlegg

Skrevet
51 minutter siden, Pottah skrev:

Synes ikke de gikk for langt.

Han har allerede på egenhånd ødelagt denne familien. Iallefall midlertidig. 
Som Lisa skrev, vet hun ikke hva som skjer framover. Kanskje kommer de seg gjennom dette, og kanskje ikke. Dette er uansett noe som påvirker familien, også barna. Og det er det han som har gjort, ikke Lisa. 
Hvorfor i all verden skal man da legge ansvaret for at barna har det vondt over på Lisa? Det er ikke Lisa som har driti seg ut, det er faren dems. 

Synes forøvrig det er veldig bra og viktig at Lisa viser for barna at man ikke skal godta å bli behandlet som det hun har blitt nå. 

Det er godt mulig at de kunne kommet seg gjennom dette, men jeg tviler på at de klarer det etter den pocasten. 

Han ødela forholdet ved å være utro, hun ødela muligheten til å reparere det ved å offentliggjøre det på den måten hun gjorde. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Det er godt mulig at de kunne kommet seg gjennom dette, men jeg tviler på at de klarer det etter den pocasten. 

Han ødela forholdet ved å være utro, hun ødela muligheten til å reparere det ved å offentliggjøre det på den måten hun gjorde. 

Jeg er ganske åpen for å tilgi utroskap i noen sammenhenger.
Men om det hadde vært min kjæreste som hadde dratt til elskerinnen mens jeg var på sykehus, etter å ha blitt busta-ish,
Da tror jeg faktisk ikke det hadde vært mulig å redde, Spesielt når det virker som at dette har pågått lenge,
Dette er så ekstremt respektløst.

Så nei, fremdeles ikke hun som har ødelagt noe som helst her.

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, Pottah skrev:

Jeg er ganske åpen for å tilgi utroskap i noen sammenhenger.
Men om det hadde vært min kjæreste som hadde dratt til elskerinnen mens jeg var på sykehus, etter å ha blitt busta-ish,
Da tror jeg faktisk ikke det hadde vært mulig å redde, Spesielt når det virker som at dette har pågått lenge,
Dette er så ekstremt respektløst.

Så nei, fremdeles ikke hun som har ødelagt noe som helst her.

Er langt på vei enig med deg. Men vi må også huske på at vi bare har hørt den ene siden av saken. 

Skrevet
1 minutt siden, Veslefrikk skrev:

Er langt på vei enig med deg. Men vi må også huske på at vi bare har hørt den ene siden av saken. 

Det er jeg enig i at det er viktig å huske på.
Men han er også en offentlig person, med all mulighet til å forklare sin side.
Han har blant annet sin egen podkast om jeg ikke husker feil. 
Så uansett så ser jeg ikke på han som et offer på noen måte i denne sammenhengen.

• Liker 3
Skrevet

Faren gjorde noe idiotisk og fælt, så da kan mora like godt gjøre noe idiotisk tilbake, som bidrar til å gjøre hele situasjonen verre, men det er 100% greit, for det var faren som gjorde det først. Logisk.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Pottah skrev:

Det er jeg enig i at det er viktig å huske på.
Men han er også en offentlig person, med all mulighet til å forklare sin side.
Han har blant annet sin egen podkast om jeg ikke husker feil. 
Så uansett så ser jeg ikke på han som et offer på noen måte i denne sammenhengen.

Ser heller ikke han som noe offer. Men det er dessverre to store ofre i denne saken og de er unevnelige. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Ms. Daisy skrev:

Så da sier man at jo barna kommer til å lide uansett så da er det greit at mor tar det ut i en podcast i tillegg? Det er ikke ok uansett. Visst blir dem ødelagt, men man trenger ikke helle bensin på bålet heller da.......eller? 

Nei.. men tror du det utgjør en så stor forskjell for barna i bunn og grunn? Tviler. 

55 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Så hvis de kommer til å lide uansett, så er det like greit å la de lide litt til? Dette handler jo ikke om barna selv vet om det eller ikle, det handler om at alle andre i hele Norge også kan vite det. Og det kan slå verre ut for barna. Andre barn som spekulerer, mobber osv. Ingen andre har noe med hva som skjer innad i den familien, da trenger ikke hun offentliggjøre et familiedrama som kan smelle i trynet på hennes barn i ulike settinger. Fatter ikke at du/dere ikke ser det. Hva om du selv hadde blitt utsatt for noe sånt, hadde du ønsket at alle vennene til barna dine visste at pappaen dems hadde pult nabokona/treneren/læreren eller lignende? Tror du ikke det kunne vært en ørliten sjanse for at dine barn da hadde fått kommentarer slengt etter seg, noe som kan være tungt og sårende?

En annen ting er det juridiske bak det hele, om det i hele tatt er lovlig måten hun gjør dette på, noe jeg også ser har vært en diskusjon.

Lide litt til? Tror du virkelig de vil lide mer av at moren står opp for seg selv og barna, og ikke bare lar det sture å gå? Neppe. Hadde vært stolt av min mor ihvertfall for å komme med sin side av saken, istedenfor å la seg overkjøre og ikke uttale seg, men det er nå bare meg. Vil si hun tar bort sjangsene for spekulasjoner for andre barn (og generelt), far var utro, og sånn er det med den saken. Ikke noe å mobbe for det? Hun jeg skrev om i innlegget du siterte, fikk om noe bare enda mer støtte fra bekjente og venner, og siden vi visste så fikk vi støttet henne opp, og gjort livet hennes litt bedre i en ellers tung periode i den heimen. 

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
17 timer siden, Onbothsides skrev:

Finner det merkelig at folk faktisk gråt av å høre denne podcasten. Klart det er synd på Lisa for at hun ble syk og mannen prioriterte slik, men har opplevd og hørt om mye verre enn dette. 

Kan forstå at hun følte trang til å fortelle men det virker mest som om hun ville bare få avslørt hvem den andre er så de kan få hat. 

Hun sier selv at hun tror hun havnet på sykehuset fordi hun hadde fornektet mistanken sin så lenge, så dette er dramatisk nok for henne. Noen tar faktisk selvmord etter samlivsbrudd.

Gjest Onbothsides
Skrevet
29 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Hun sier selv at hun tror hun havnet på sykehuset fordi hun hadde fornektet mistanken sin så lenge, så dette er dramatisk nok for henne. Noen tar faktisk selvmord etter samlivsbrudd.

Det er nok sant. Men det er også folk i mannens, andrekvinnens sko som også har gjort det. Til ettertanke. 

Men jeg skjønner hennes lyst til å rope ut dette altså, det er bare litt tidlig kanskje. 

Skrevet
1 time siden, Gia_ skrev:

Nei.. men tror du det utgjør en så stor forskjell for barna i bunn og grunn? Tviler. 

Lide litt til? Tror du virkelig de vil lide mer av at moren står opp for seg selv og barna, og ikke bare lar det sture å gå? Neppe. Hadde vært stolt av min mor ihvertfall for å komme med sin side av saken, istedenfor å la seg overkjøre og ikke uttale seg, men det er nå bare meg. Vil si hun tar bort sjangsene for spekulasjoner for andre barn (og generelt), far var utro, og sånn er det med den saken. Ikke noe å mobbe for det? Hun jeg skrev om i innlegget du siterte, fikk om noe bare enda mer støtte fra bekjente og venner, og siden vi visste så fikk vi støttet henne opp, og gjort livet hennes litt bedre i en ellers tung periode i den heimen. 

Man står da vel like mye opp for seg selv, selv om man ikke tar familieanliggender ut i det offentlige. Og hva mener du med uttale seg om saken? Du får det til å høres ut som om dette er en sak av allmenn interesse, noe det så absolutt ikke er. Det er et privat anliggende. Og du kan ikke sammenligne et lite drama du kjenner til med en kjendis som snakker på "radio" for hele Norge å høre, det må vel du og se er litt forskjellige saker? 

Og tror du virkelig ikke det er mulig at noen barn kan si til hennes barn: "stemmer det at pappaen din pulte på ei anna dame mens moren din lå på sykehus? Fy faen, han pappaen din må være et rasshøl." 

Selv om han er et rasshøl, så er det ikke sikkert det er så kult å få slengt i trynet om pappaen sin...

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, Gia_ skrev:

Lide litt til? Tror du virkelig de vil lide mer av at moren står opp for seg selv og barna, og ikke bare lar det sture å gå? 

Forskjell på å stå opp for seg selv og å være blant de som må gå offentlig ut når kjæresten har vært  utro. De aller fleste velger å gjøre det første uten å gjøre det siste.  

Endret av Gardermobanen
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at om man ikke vil at folk skal snakke om at du har vært utro, så ER DU IKKE UTRO!! Jeg eier ingen sympati. Dette kunne han (og alle andre som er utro) unngått med å holde seg til sin kjære, evt gå fra forholdet om man er misfornøyd! Greit nok at det sikkert ikke er så veldig kult for de to turdelduene nå, men det kunne de lett ha unngått med å ikke bare tenke på seg selv. Karma is a bitch👏🏼

• Liker 19
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt.
/lillesky (mod)

Skrevet

Må ikke glemme at Lisa selv har sagt at hun var utro med alle kjærester før Kyrre, så jeg har ingen sympati ovenfor henne når det gjelder utroskapen. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Gardermobanen skrev:

Forskjell på å stå opp for seg selv og å være blant de som må gå offentlig ut når kjæresten har vært  utro. De aller fleste velger å gjøre det første uten å gjøre det siste.  

Også er ikke de fleste offentlige personer heller da. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Gia_ skrev:

Også er ikke de fleste offentlige personer heller da. 

Hva så? At man er offentlig person gjør ikke at en må dele alt i livet offentlig. 

Det er forskjell på å stå opp for seg selv og  å mangle impulskontroll og ha et unormalt stort behov for å utlevere sitt eget og andres privatliv. 

Ingen unger har noensinne sagt "mamma stod ikke opp for seg for hun utleverte aldri alle ekteskapsproblemene på internett". 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, Mars Quirinus skrev:

Må ikke glemme at Lisa selv har sagt at hun var utro med alle kjærester før Kyrre, så jeg har ingen sympati ovenfor henne når det gjelder utroskapen. 

Enig, om det er sant har jeg null sympati jeg også. Karma is a bitch som de sier. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Man står da vel like mye opp for seg selv, selv om man ikke tar familieanliggender ut i det offentlige. Og hva mener du med uttale seg om saken? Du får det til å høres ut som om dette er en sak av allmenn interesse, noe det så absolutt ikke er. Det er et privat anliggende. Og du kan ikke sammenligne et lite drama du kjenner til med en kjendis som snakker på "radio" for hele Norge å høre, det må vel du og se er litt forskjellige saker? 

Og tror du virkelig ikke det er mulig at noen barn kan si til hennes barn: "stemmer det at pappaen din pulte på ei anna dame mens moren din lå på sykehus? Fy faen, han pappaen din må være et rasshøl." 

Selv om han er et rasshøl, så er det ikke sikkert det er så kult å få slengt i trynet om pappaen sin...

Nå tror jeg ikke 8 og 6 åringer snakker på den måten til hverandre! 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Viking-girl skrev:

Nå tror jeg ikke 8 og 6 åringer snakker på den måten til hverandre! 

Det er litt av greia med ting som blir lagt ut på internett. Det ligger der til evig tid.  

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Onbothsides skrev:

Jeg sa ikke at jeg ikke syntes det var trist? Men å gråte av en podcast som kanskje er laget i affekt for å ta synderen/synderne syns jeg er litt utenfor normalsonen. 

De gråt jo fordi Sigrid ikke hadde tatt telefonen da Lisa prøvde å ringe henne på natta fra sykehuset, og Sigrid tenkte i ettertid Shit tenk om du hadde dødd den kvelden og jeg ikke gadd å ta telefonen.. Hadde absolutt ingenting med Kyrre å gjøre. 

• Liker 8
  • Opprett ny...