Gå til innhold

TUSVIK & TØNNE

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 timer siden, Onbothsides skrev:

Finner det merkelig at folk faktisk gråt av å høre denne podcasten.

Virkelig? Hørte du delen hvor Sigrid gråter over at en hun er glad i var veldig syk? Er det merkelig at noen gråter av å høre det?

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Kan ikke fatte og begripe at folk synes det er greit å ta en sånn offentlig skittentøyvask foran hele Norge, spesielt ikke når det er barn involvert. Finnes ikke en faktor ved å ta dette offentlig ut, som kan gangne hennes barn på noen som helst måte, men det finnes mange faktorer i dette som kan gjøre det kjipt for barna hennes. At det er fucked up situasjon og forferdelig gjort er udiskutabelt, men å ta det ut offentlig er totalt skivebom, og jeg skjønner ikke at flere ikke ser problemene rundt det. 

Enig! Her er det nok trynefaktor ute og går. Hadde neppe blitt tatt godt imot fra så mange andre.

Og når de hinter om hvem det er? Det er helt hårreisende. Folk har vært innom Hanne Sørvåg og what not. 

Ikke greit!

• Liker 4
Gjest Onbothsides
Skrevet
21 minutter siden, canacas skrev:

Ta med hele innlegget som blir sitert da du. Godt at du finner glede i andres ulykke, det er det svært få som klarer så kudos. 

Du skjønner ikke hve jeg mente? At Lisa skal være glad hun blir kvitt en utro slufsebass tross at det er vondt der og da. Det var en trøst! Hun sitter igjen som vinneren som slipper en idiot. 

Gjest CecilieX
Skrevet

Lisa sier selv at hun tror hun underbevisst har skjønt det lenge, men bare holdt det nede. Til slutt sa kroppen stopp. Hun kunne til og med kjenne at da hun ville tro på mannens første forklaring og fortsette fornektelsen så klabbet kroppen til henne igjen. Så jeg kan for første gang være enig med @Onbothsidesi at det kan komme noe godt ut av dette på lang sikt. Det å leve på en løgn er ikke godt for en. Det betyr ikke at jeg ikke har empati, snarere tvert i mot. Jeg har opplevd svik selv som er så surrealistisk at folk begynner å gråte på mine vegne, men på den andre siden av det så kommer man ut helere enn før. Det hadde jeg aldri trodd, før jeg opplevde det selv. 

Gjest Onbothsides
Skrevet
2 minutter siden, CecilieX skrev:

Lisa sier selv at hun tror hun underbevisst har skjønt det lenge, men bare holdt det nede. Til slutt sa kroppen stopp. Hun kunne til og med kjenne at da hun ville tro på mannens første forklaring og fortsette fornektelsen så klabbet kroppen til henne igjen. Så jeg kan for første gang være enig med @Onbothsidesi at det kan komme noe godt ut av dette på lang sikt. Det å leve på en løgn er ikke godt for en. Det betyr ikke at jeg ikke har empati, snarere tvert i mot. Jeg har opplevd svik selv som er så surrealistisk at folk begynner å gråte på mine vegne, men på den andre siden av det så kommer man ut helere enn før. Det hadde jeg aldri trodd, før jeg opplevde det selv. 

Takk! Ja jeg har jo selvsagt hørt podcasten og når man blir syk pga situasjonen så kan man jo ikke annet enn å bli lettet når det kommer til en ende. Lisa vinner, han taper - jeg har empati. 

Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Fint om dere kan holde dere til debatten og ikke snakke hverandre ned......

Over til sak: synes lite om at det tas i det offentlige rom. Dette er noe som kommer til å henge ved Lisa og hennes familie i årene som kommer. Det er lite gjennomtenkt når det er barn inne i bildet. Jeg har jo full forståelse for at hun er forbanna og skuffet - hvem hadde ikke vært det, men noen burde stoppe her og ikke minst Tusvik også som driver og fyrer opp i Podcasten her. 

Skrevet

Beklager, men dette er noe barna kommer til å lide av uansett. Faren har vært utro, og da svikter han ikke bare moren, men barna også. Synes ikke det som ble sagt i podcasten var særlig ille. Vet ikke hvor gamle disse barna er, men er de gamle nok til å høre podcasten så har de nok uansett hørt hele historien fra mor og far også. 

Hadde ei barndomsvenninne hvor faren hadde ei elskerinne på si i noen år, dro med denne dama på familiens hytte i helger osv. Når sannheten kom frem ble familien uansett så ødelagt, tror ikke situasjonen hadde blitt noe verre om moren (hvis hun var kjendis) hadde podcasta, ei heller noe bedre hvis hun ikke hadde gjort det. 

Go Lisa!

Skrevet

Er det noen som er særlig overrasket over at dette skjedde? Lisa har jo med større og større intensitet kommet med negativ omtale om mannen, i så stor grad at jeg tilslutt ikke orket å høre på podcasten mer. Kjedelig at det skjedde akkurat på denne måten men noe særlig overrasket ble jeg ikke, særlig når Lisa fortalte om den episoden hun hadde skjelt ut mannen forde hun var seint ute med å hente han.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Mars Quirinus skrev:

Er det noen som er særlig overrasket over at dette skjedde? Lisa har jo med større og større intensitet kommet med negativ omtale om mannen, i så stor grad at jeg tilslutt ikke orket å høre på podcasten mer. Kjedelig at det skjedde akkurat på denne måten men noe særlig overrasket ble jeg ikke, særlig når Lisa fortalte om den episoden hun hadde skjelt ut mannen forde hun var seint ute med å hente han.

Mener du da at dette rettferdiggjør det han har gjort? 

Hvis man har hørt alt av podcastene, så vet man at det som blir sagt er ment som (til tider ganske drøy) humor. De er begge komikere, og komikere lever av å dra strikken langt. Tydeligvis er det helt håpløst her i krenkelsessamfunnet vi lever i. La heller vær å hør på podcaster, dra på stand-up og se show der komikere får prate hvis man føler seg så indignert på vegne av alt og alle da! 

Jeg for min del blir så rasende forbanna når folk som Radioresepsjonen, Tusvik og Tønne o.l føler de må ha munnkurv fordi de er redde for å fornærme noen. Det blir helt feil! 

• Liker 20
Skrevet
9 minutter siden, Mars Quirinus skrev:

Du er vel ikke i målgruppen for podcasten heller. Du har en merkelig måte å rettferdiggjøre utroskap på.

Gjest Onbothsides
Skrevet
1 minutt siden, Nasken skrev:

Hvis man har hørt alt av podcastene, så vet man at det som blir sagt er ment som (til tider ganske drøy) humor. De er begge komikere, og komikere lever av å dra strikken langt. Tydeligvis er det helt håpløst her i krenkelsessamfunnet vi lever i. La heller vær å hør på podcaster, dra på stand-up og se show der komikere får prate hvis man føler seg så indignert på vegne av alt og alle da! 

Jeg for min del blir så rasende forbanna når folk som Radioresepsjonen, Tusvik og Tønne o.l føler de må ha munnkurv fordi de er redde for å fornærme noen. Det blir helt feil! 

Blir ikke dette det samme å si at kritikerne av alle bloggene skal slutten lese bloggene? Eg berre spør.

Skrevet
2 minutter siden, Onbothsides skrev:

Blir ikke dette det samme å si at kritikerne av alle bloggene skal slutten lese bloggene? Eg berre spør.

For min del er det forskjell på å føle seg krenket av det noen sier og det å stille seg kritisk til noe man leser. 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Nasken skrev:

Nei, jeg mener ikke at det rettferdiggjør det men jeg er ganske sikker på at hvis ett forhold er dårlig over tid så er sannsynligheten for utroskap større, uavhengig hvem som har skylden.

Nå er det ganske stor forskjell på RR og T&T. Det er ingen i RR som har snakket negativt om konene sine, selv om RR snakker veldig fritt.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Mars Quirinus skrev:

Nei, jeg mener ikke at det rettferdiggjør det men jeg er ganske sikker på at hvis ett forhold er dårlig over tid så er sannsynligheten for utroskap større, uavhengig hvem som har skylden.

Nå er det ganske stor forskjell på RR og T&T. Det er ingen i RR som har snakket negativt om konene sine, selv om RR snakker veldig fritt.

Hvis et forhold er dårlig, så går man ut av forholdet før det går til det punktet at man er et rassmenneske. Så enkelt er det. Å si at "det er ikke rart det ble sånn" er helt fjernt for min del. Særlig da jeg antar at mye av det Tønne har sagt om sitt ekteskap i podcasten er en overdrivelse, som sagt, for å dra strikken langt. Humor, med andre ord! 

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, Nasken skrev:

Hvis et forhold er dårlig, så går man ut av forholdet før det går til det punktet at man er et rassmenneske. Så enkelt er det. Å si at "det er ikke rart det ble sånn" er helt fjernt for min del. Særlig da jeg antar at mye av det Tønne har sagt om sitt ekteskap i podcasten er en overdrivelse, som sagt, for å dra strikken langt. Humor, med andre ord! 

Hvor er sammenhengen mellom at mann skal avslutte forholdet først og at jeg synes at det ikke er rart at det gikk sånn? Jeg er enig i at mannen gjorte ingenting rett og jeg forsvarer han ikke i det hele tatt. Men jeg tenkte ikke når jeg leste saken: "Hvordan kunne dette skje, de virket så lykkelige sammen"

Skrevet

Ikke se bort ifra at utroskap er gift for et forhold, og som Lisa selv sier, underbevisst så visste hun det allerede. Hvor lenge har hun gått og visst/underbevisst at noe var galt, at han ikke hadde full fokus på henne og familien? Tror dere ikke det påvirker hvordan man ser på og snakker om ektemannen?

• Liker 12
Skrevet

Synes ikke de gikk for langt.

Han har allerede på egenhånd ødelagt denne familien. Iallefall midlertidig. 
Som Lisa skrev, vet hun ikke hva som skjer framover. Kanskje kommer de seg gjennom dette, og kanskje ikke. Dette er uansett noe som påvirker familien, også barna. Og det er det han som har gjort, ikke Lisa. 
Hvorfor i all verden skal man da legge ansvaret for at barna har det vondt over på Lisa? Det er ikke Lisa som har driti seg ut, det er faren dems. 

Synes forøvrig det er veldig bra og viktig at Lisa viser for barna at man ikke skal godta å bli behandlet som det hun har blitt nå. 

• Liker 20
Skrevet

Syns det er teit at de skriver på facebook at de ikke vil "ha hat på han", når det egentlig er det de gjør i podcasten. Sigrid i hvert fall. Hvis de ikke vil ha hat på han, burde de kanskje ikke tatt det opp i en hel podcast.

• Liker 2
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
1 time siden, Gia_ skrev:

Beklager, men dette er noe barna kommer til å lide av uansett. Faren har vært utro, og da svikter han ikke bare moren, men barna også. Synes ikke det som ble sagt i podcasten var særlig ille. Vet ikke hvor gamle disse barna er, men er de gamle nok til å høre podcasten så har de nok uansett hørt hele historien fra mor og far også. 

Hadde ei barndomsvenninne hvor faren hadde ei elskerinne på si i noen år, dro med denne dama på familiens hytte i helger osv. Når sannheten kom frem ble familien uansett så ødelagt, tror ikke situasjonen hadde blitt noe verre om moren (hvis hun var kjendis) hadde podcasta, ei heller noe bedre hvis hun ikke hadde gjort det. 

Go Lisa!

Så da sier man at jo barna kommer til å lide uansett så da er det greit at mor tar det ut i en podcast i tillegg? Det er ikke ok uansett. Visst blir dem ødelagt, men man trenger ikke helle bensin på bålet heller da.......eller? 

Skrevet
1 time siden, Gia_ skrev:

Go Lisa!

Så hvis de kommer til å lide uansett, så er det like greit å la de lide litt til? Dette handler jo ikke om barna selv vet om det eller ikle, det handler om at alle andre i hele Norge også kan vite det. Og det kan slå verre ut for barna. Andre barn som spekulerer, mobber osv. Ingen andre har noe med hva som skjer innad i den familien, da trenger ikke hun offentliggjøre et familiedrama som kan smelle i trynet på hennes barn i ulike settinger. Fatter ikke at du/dere ikke ser det. Hva om du selv hadde blitt utsatt for noe sånt, hadde du ønsket at alle vennene til barna dine visste at pappaen dems hadde pult nabokona/treneren/læreren eller lignende? Tror du ikke det kunne vært en ørliten sjanse for at dine barn da hadde fått kommentarer slengt etter seg, noe som kan være tungt og sårende?

En annen ting er det juridiske bak det hele, om det i hele tatt er lovlig måten hun gjør dette på, noe jeg også ser har vært en diskusjon.

• Liker 4
  • Opprett ny...