Mayoo Skrevet 4. april 2017 #121 Skrevet 4. april 2017 2 timer siden, Thaila skrev: Han burde faktisk komme med en slags undskyldning offentlig nå. Det her var et karakterdrap fra hans egen side, og han har ingen andre å takke enn seg selv. En offentlig unnskyldning? I alle dager, det er da Lisa han har sviktet, ikke nasjonen. 25
¤flicka¤ Skrevet 4. april 2017 #122 Skrevet 4. april 2017 34 minutter siden, summerrain skrev: Jeg er på ingen måte kjendis, men kommer fra ett lite sted der alle vet alt om alle og har foreldre som er skilt pga utroskap. Jeg synes det Lisa gjør her er ekstremt uklokt med tanke på barna. Det er IKKE kult når alle vet at mamma og pappa har skilt seg for pappa har vært utro. Dette er også noe som kan henge igjen enormt lenge, folk husker sånt. Nå vet ikke jeg hvor gamle disse barna er, så jeg vet ikke hvor mye de/venner får med seg. Enig. Det er mye snakk om voksne og deres følelser her. Det første og viktigste man må lære seg som foreldre er å sette sine egne behov til side til fordel fir barnas behov. Dette er ikke noe barn har forutsetningene for å takle, så hvorfor skal de involveres? 4
Gjest Ms. Daisy Skrevet 4. april 2017 #123 Skrevet 4. april 2017 2 minutter siden, Mayoo skrev: En offentlig unnskyldning? I alle dager, det er da Lisa han har sviktet, ikke nasjonen. Enig!!! Folk på nett oppfører seg som om han har vært utro mot dem. Hvem han har hatt seg med er ikke alle andres business! Lisa Tønne vet det og nærmeste omgangskrets. Der er nok.
AnonymSjiraff Skrevet 4. april 2017 #124 Skrevet 4. april 2017 23 minutter siden, CecilieX skrev: Vil vi ha en verden der offentlig gapestokk kommer tilbake? Hvis jeg ønsker å dele privatlivet mitt med alle og enhver så er jeg i min fulle rett til det. Men det å henge ut folk som har såret meg eller krenket meg er ikke mitt valg. Da synker jeg ned på et nivå hvor jeg mister min verdighet. For meg taper Tønne mye anseelse på denne handlemåten. Alle vet at det ikke er bra å handle i affekt. Jeg håper dette sparker i gang en debatt om jussen rundt temaet, for jeg ønsker ikke velkommen et samfunn det det er greit å henge ut andre mennesker på denne måten. Enig. I tillegg tror jeg ikke alle tenker over at alle kan rammes. Jeg skulle likt å sett hvordan de i tråden som elsker sladder hadde reagert om det var de som ble hengt ut offentlig. Det er jo heller ikke alltid slik at utroskap trenger å bare å ha en side. Og personen som velger å utlevere den andre parten blir straffet ved at hans side ikke kommer frem når sladderleserne setter seg på sin høye hest. Ikke trenger man å ha gjort noe galt heller for å få krenket sitt privatliv. Og skal man sette som krav at man må ha gjort noe galt for at man skal miste privatlivet sitt så har man jo innført gapestokk som straff for sex utenfor ekteskapet. 3
Mynona Skrevet 4. april 2017 #125 Skrevet 4. april 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og hets og svar til dette. Mynona, mod.
miaw Skrevet 4. april 2017 #126 Skrevet 4. april 2017 Hun sier hun ikke ønsker hat på han - hun har selv lagt opp til at han blir uthengt, ved å gjøre denne historien offentlig. Jeg synes de dro den alt for langt. Hun sier hun ønsker å være et godt forbilde for barna, men er det bedre at faren deres blir hetsa av "hele" Norge. Den ultimate hevn var det uten tvil. Bare synd på barna som må oppleve en offentlig skittentøysvask mellom pappa og mamma. 3
Gjest kattehviskeren Skrevet 4. april 2017 #127 Skrevet 4. april 2017 Helt vilt at de gjorde dette, for en offentlig skittentøyvask, og så skammelig å trekke inn tredjepersoner som kanskje er helt uskyldige, mista helt respekten for dem, om jeg hadde noen.
Mynona Skrevet 4. april 2017 #128 Skrevet 4. april 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Mynona, mod.
Hurepoix Skrevet 4. april 2017 #129 Skrevet 4. april 2017 Smaker av kombo av hevn "over den andre kvinnen" og status-signalisering når det tydeligvis er viktig å signalisere at den andre kvinnen er kjent og mektig og ikke noen vaskehjelp. Se-hvilken-høystatusdame-statusmannen-min-bedrar-meg-med! 3
Populært innlegg Scherbatsky Skrevet 4. april 2017 Populært innlegg #130 Skrevet 4. april 2017 (endret) Jeg syns faktisk at hun holdt seg ganske godt til å fortelle historien som skjedde fra sitt perspektiv. Utroskapen kom frem når hun fortalte om at HUN ble sendt på sykehus, og han snakkes om i noen få minutter av en podcast som omhandler at hun fikk ett illebefinnende. Et alvorlig ett. Det er konteksten. Podcasten handler ikke om at hun skal drite han ut, men det nevnes som en del av en helt jævlig situasjon HUN gikk gjennom der alt dette skjedde på en gang. At mannen hennes har vært utro er en "puslebit" av historien, som gjorde hennes situasjon der og da enda verre. Podcasten heter ikke "Mannen min har vært utro", den heter "Lisa" med underteksten "Lisa lever". For det var det den handlet om. Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Mynona, mod. Endret 4. april 2017 av Mynona 69
Gjest Onbothsides Skrevet 4. april 2017 #131 Skrevet 4. april 2017 Finner det merkelig at folk faktisk gråt av å høre denne podcasten. Klart det er synd på Lisa for at hun ble syk og mannen prioriterte slik, men har opplevd og hørt om mye verre enn dette. Kan forstå at hun følte trang til å fortelle men det virker mest som om hun ville bare få avslørt hvem den andre er så de kan få hat.
Gjest canacas Skrevet 4. april 2017 #132 Skrevet 4. april 2017 6 minutter siden, Onbothsides skrev: Finner det merkelig at folk faktisk gråt av å høre denne podcasten. Klart det er synd på Lisa for at hun ble syk og mannen prioriterte slik, men har opplevd og hørt om mye verre enn dette. Kan forstå at hun følte trang til å fortelle men det virker mest som om hun ville bare få avslørt hvem den andre er så de kan få hat. Har du hørt på? Det er vanskelig å ikke bli rørt. Hun forteller om en tøff situasjon, hun ble syk og innlagt og fikk så dette servert. Sigrid gråter og uttrykker hvordan hun tok det at Lisa ble syk. Det handler om menneskelighet. Sympati. Og det forstår du ikke?
Scherbatsky Skrevet 4. april 2017 #133 Skrevet 4. april 2017 (endret) 1 time siden, Onbothsides skrev: Finner det merkelig at folk faktisk gråt av å høre denne podcasten. Klart det er synd på Lisa for at hun ble syk og mannen prioriterte slik, men har opplevd og hørt om mye verre enn dette. Kan forstå at hun følte trang til å fortelle men det virker mest som om hun ville bare få avslørt hvem den andre er så de kan få hat. Har du hørt på podcasten fast? Det høres rart ut, men jeg har på en måte blitt så "glad i" Lisa gjennom å følge podcasten og de begge to på sosiale kanaler. Hun er verdens fineste menneske midt i all rampen (og alvoret) hun og Sigrid liker å drive med. Hun har ikke hatt det enkelt, og finner det lett å dele det med andre. Noen har det sånn. Det har liksom skjedd, det er ett faktum, og da har ikke hun hatt problemer med å verken dele trøblete ungdomstid, hvordan hun fant seg selv som voksen, hjernesvulst, lammelser og terapitimer. Og nå ett alvorlig og skremmende illebefinnende som gjorde at hun fikk bekreftet at ektemannen hadde vært utro. Og da får jeg skikkelig vondt av at dette fine mennesket, som bare vil at alle i hele verden (foruten Rune Øygard) skal ha det bra, har hatt det helt jævlig og nå ikke vet helt hva som skjer. Igjen. Medfølelse. Endret 4. april 2017 av Scherbatsky 33
EllaSays Skrevet 4. april 2017 #134 Skrevet 4. april 2017 5 timer siden, CecilieX skrev: Vil vi ha en verden der offentlig gapestokk kommer tilbake? Hvis jeg ønsker å dele privatlivet mitt med alle og enhver så er jeg i min fulle rett til det. Men det å henge ut folk som har såret meg eller krenket meg er ikke mitt valg. Da synker jeg ned på et nivå hvor jeg mister min verdighet. For meg taper Tønne mye anseelse på denne handlemåten. Alle vet at det ikke er bra å handle i affekt. Jeg håper dette sparker i gang en debatt om jussen rundt temaet, for jeg ønsker ikke velkommen et samfunn det det er greit å henge ut andre mennesker på denne måten. Godt formulert! Signerer denne. 1
chremiil Skrevet 5. april 2017 #135 Skrevet 5. april 2017 7 timer siden, Onbothsides skrev: Finner det merkelig at folk faktisk gråt av å høre denne podcasten. Klart det er synd på Lisa for at hun ble syk og mannen prioriterte slik, men har opplevd og hørt om mye verre enn dette. Kan forstå at hun følte trang til å fortelle men det virker mest som om hun ville bare få avslørt hvem den andre er så de kan få hat. Det er alltid noen som har opplevd noe verre. Det betyr ikke at folk ikke kan syns historien hennes er trist.. 20
Bloggleseren Skrevet 5. april 2017 #136 Skrevet 5. april 2017 (endret) Sympatiserer, og synes for så vidt ikke synd på Kyrre for at utroskapen kommer ut, men synes likevel at denne podcasten går litt langt. Skjønner at hun er forbanna, men "den skeive, lille pi***en hans"? Er det virkelig nødvendig at barna skal måtte høre at pappa har liten tiss av de andre barna i barnehagen/på skolen? Fysiske trekk er jo potensielt arvelige også. Ikke kult å dra anatomi inn i dette. Det som publiseres på nett, er der for alltid. Synes heller ikke noe om å publisere identitet på "den andre kvinnen". T&T har vel ikke gjort det, akkurat, men nok til at hun lett kan identifiseres. Det er tydelig på podcasten at de legger opp til at folk skal kunne gjette med ordspill og greier (høres ut som de har fått beskjed om at de ikke kan publisere og er sure for det), og de lar navnet bli liggende i kommentarfeltet. En del folk har bare ikke grenser for hva de legger ut på nett, men jeg skulle ønske de kunne tenke seg om én gang til om det kan ramme noen andre. Endret 5. april 2017 av Bloggleseren Endret omtale av barn. 8
Gjest jentekvinne Skrevet 5. april 2017 #137 Skrevet 5. april 2017 3 minutter siden, Bloggleseren skrev: Sympatiserer, og synes for så vidt ikke synd på Kyrre for at utroskapen kommer ut, men synes likevel at denne podcasten går litt langt. Skjønner at hun er forbanna, men "den skeive, lille pi***en hans"? Er det virkelig nødvendig at barna skal måtte høre at pappa har liten tiss av de andre barna i barnehagen/på skolen? Har paret noen sønn, og hva om han har arvet den skeive, lille tissen? Ikke kult å dra anatomi inn i dette. Det som publiseres på nett, er der for alltid. Synes heller ikke noe om å publisere identitet på "den andre kvinnen". T&T har vel ikke gjort det, akkurat, men nok til at hun lett kan identifiseres. Det er tydelig på podcasten at de legger opp til at folk skal kunne gjette (høres ut som de har fått beskjed om at de ikke kan publisere og er sure for det), og de lar navnet bli liggende i kommentarfeltet. En del folk har bare ikke grenser for hva de legger ut på nett, men jeg skulle ønske de kunne tenke seg om én gang til om det kan ramme noen andre. Tror du tar ting litt bokstavelig her. Det er ikke sikkert han har skjev, liten p***, men det er sånn man sier når man er forbanna og lei av at mannen har gått bak ryggen din i månedsvis. I utgangspunktet synes jeg er den gifte parten som har det fulle og hele ansvaret for sidespranget. Elskerinnen er tross alt singel (etter det vi vet). Samtidig roter man i reiret til et av Norges kjendispar og da må man bare tåle å ta konsekvensene av det. Lisa har jo visst om dette lenge. Nå var hun drittlei av løgner og svik. Hun synes det var på tide at historien kom frem og jeg synes det var en bra måte hele historien kom frem på.
Viking-girl Skrevet 5. april 2017 #138 Skrevet 5. april 2017 9 timer siden, Onbothsides skrev: Finner det merkelig at folk faktisk gråt av å høre denne podcasten. Klart det er synd på Lisa for at hun ble syk og mannen prioriterte slik, men har opplevd og hørt om mye verre enn dette. Kan forstå at hun følte trang til å fortelle men det virker mest som om hun ville bare få avslørt hvem den andre er så de kan få hat. I såfall er du en iskald person som ikke har ligget på sykehuset i en svææært sårbar posisjon som kan handle om liv eller død! At han ikke tok med de små for å besøke henne er jo bare helt horribelt. Skaffe seg barnevakt for å stikke til elskerinnen ! Bad move! 28
Gjest Onbothsides Skrevet 5. april 2017 #139 Skrevet 5. april 2017 9 timer siden, canacas skrev: Har du hørt på? Det er vanskelig å ikke bli rørt. Hun forteller om en tøff situasjon, hun ble syk og innlagt og fikk så dette servert. Sigrid gråter og uttrykker hvordan hun tok det at Lisa ble syk. Det handler om menneskelighet. Sympati. Og det forstår du ikke? 8 timer siden, Scherbatsky skrev: Har du hørt på podcasten fast? Det høres rart ut, men jeg har på en måte blitt så "glad i" Lisa gjennom å følge podcasten og de begge to på sosiale kanaler. Hun er verdens fineste menneske midt i all rampen (og alvoret) hun og Sigrid liker å drive med. Hun har ikke hatt det enkelt, og finner det lett å dele det med andre. Noen har det sånn. Det har liksom skjedd, det er ett faktum, og da har ikke hun hatt problemer med å verken dele trøblete ungdomstid, hvordan hun fant seg selv som voksen, hjernesvulst, lammelser og terapitimer. Og nå ett alvorlig og skremmende illebefinnende som gjorde at hun fikk bekreftet at ektemannen hadde vært utro. Og da får jeg skikkelig vondt av at dette fine mennesket, som bare vil at alle i hele verden (foruten Rune Øygard) skal ha det bra, har hatt det helt jævlig og nå ikke vet helt hva som skjer. Igjen. Medfølelse. 1 time siden, chremiil skrev: Det er alltid noen som har opplevd noe verre. Det betyr ikke at folk ikke kan syns historien hennes er trist.. 15 minutter siden, Viking-girl skrev: I såfall er du en iskald person som ikke har ligget på sykehuset i en svææært sårbar posisjon som kan handle om liv eller død! At han ikke tok med de små for å besøke henne er jo bare helt horribelt. Skaffe seg barnevakt for å stikke til elskerinnen ! Bad move! Jeg sa ikke at jeg ikke syntes det var trist? Men å gråte av en podcast som kanskje er laget i affekt for å ta synderen/synderne syns jeg er litt utenfor normalsonen. Det er også trist at hun fikk drypp men et gikk jo bra. Media har såvidt jeg ser ikke nevnt ekstrahistorien, vet ikke mer enn det lille som kom frem i podcasten - synes at utroskap er selvsagt trist å oppleve men også en god befrielse fra noen som later om de er noen andre. Det er en en vinn/vinn-situasjon hvis man ser på sluttproduktet
Anonym90059005 Skrevet 5. april 2017 #140 Skrevet 5. april 2017 Kan ikke fatte og begripe at folk synes det er greit å ta en sånn offentlig skittentøyvask foran hele Norge, spesielt ikke når det er barn involvert. Finnes ikke en faktor ved å ta dette offentlig ut, som kan gangne hennes barn på noen som helst måte, men det finnes mange faktorer i dette som kan gjøre det kjipt for barna hennes. At det er fucked up situasjon og forferdelig gjort er udiskutabelt, men å ta det ut offentlig er totalt skivebom, og jeg skjønner ikke at flere ikke ser problemene rundt det. 10
Fremhevede innlegg