Gå til innhold

BMI 40+


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har blitt gravide med bmi på 40+ ? Hvordan var ditt svangerskap ? 

Anonymkode: 25f72...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke bare slanke deg? I stedenfor å skulle bli gravid i en ekstremt usunn kropp. I tillegg vil du nok få et mye bedre svangerskap og være en bedre rolle for barna dine. 

Slanking burde være denne beste motivasjon til å bli gravid! 

Anonymkode: a01ab...2eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmi på 38. Har et flott svangerskap uten noen komplikasjoner. Er 35 uker nå.

Anonymkode: 4d37c...09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan man tar sjansen på å bli gravid når man er sykelig overvektig. Man utsetter det ufødte barnet for unødvendig risiko. Gå ned i vekt OG SÅ kan dere bli gravid. 

Anonymkode: 076d3...b56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde BMI på 44 når jeg ble gravid. Hadde vel et ganske grusomt svangerskap, men slapp unna alt av svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning etc. Alt i alt kan man vel si at graviditeten og fødselen medisinsk sett gikk over all forventning. Men psykisk tæret det veldig på å være så tung og gravid. Jeg følte meg ikke i form. Klarte ikke bevege meg. Og var generelt veldig redd og engstelig for at noe skulle skje med babyen pga vekten min. 

Nå har jeg en BMI på 25. Det å få barn tvang meg til å se på meg selv og min situasjon og ta et tak. Jeg føler meg hundre ganger bedre nå. Vil absolutt anbefale deg å gå ned i vekt før du blir gravid. Jeg kunne ønske jeg gjorde noe med livsstilen min før jeg ble gravid, men jeg tror rett og slett at jeg trengte en skikkelig "wake up call". 

Anonymkode: 7b155...798

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en BMI på over 50 når jeg ble uplanlagt gravid, på prevensjon. Svangerskapet gikk helt fint, men det var ufattelig tungt. Fødselen gikk også bra, og et helt perfekt barn. MEN jeg ville ikke gjort det igjen, det var forferdelig slitsomt, stigmatiserende, kommentarer fra helsepersonell osv..

Anonymkode: 38e17...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en BMI på over 50 når jeg ble uplanlagt gravid, på prevensjon. Svangerskapet gikk helt fint, men det var ufattelig tungt. Fødselen gikk også bra, og et helt perfekt barn. MEN jeg ville ikke gjort det igjen, det var forferdelig slitsomt, stigmatiserende, kommentarer fra helsepersonell osv..

Anonymkode: 38e17...d4a

Hvordan klarer man i det hele tatt å ha sex med en BMI på over 50?! :ohmy:

Anonymkode: 076d3...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer man i det hele tatt å ha sex med en BMI på over 50?! :ohmy:

Anonymkode: 076d3...b56

Det var jo også et spørsmål? Sex har aldri vært noe problem her ;) 

Anonymkode: 38e17...d4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mer enn to av meg på en BMI over 50 og jeg er ikke akkurat mager.

Anonymkode: 93ed0...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går mer enn to av meg på en BMI over 50 og jeg er ikke akkurat mager.

Anonymkode: 93ed0...764

Så fint for deg. Jeg VET at jeg er nesten trippel av mange, og jeg jobber med det. Men, jeg har sex som en normal person, går turer, klarer utrolig nok å gå opp flere etasjer med trapper osv, løfter på barnet mitt OG klarte å fullføre et svangerskap, føde og amme. Jeg sier ikke at det er bra, og det var helt jævlig å være gravid, men det gikk.

Anonymkode: 38e17...d4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, for noen ufine kommentarer enkelte klarer å lire av seg. 

Har selv en BMI på 40, men går nå all in for å komme meg ned til en mer normal vekt, så samboer og jeg kan bli foreldre med litt mindre risiko. 

Nå var det ikke akkurat dette du lurte på, men håper du tenker nøye gjennom det før du prøver å sette et barn til verden med så mye overvekt. Unødvendig risiko både for deg selv og barnet. (Hvis tilfellet er at du tenker på å bli gravid, da:-) 

lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...