AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #41 Skrevet 14. september 2016 Forstår veldig godt hva du mener. Så Silence of the Lambs her om dagen, og nå har jeg så lyst til å finne meg en snill og sjarmerende kannibal Anonymkode: 10c58...61b 1
Gjest Baremenneske Skrevet 14. september 2016 #42 Skrevet 14. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff! Håper jeg aldri møter en sånn mann. Er dette selvopplevd? Anonymkode: f8704...579 Det sier jeg ingenting om... Men tror ingen egentlig vil møte en sånn 🤔🙄
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #43 Skrevet 14. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her snakker vi psyko: Anonymkode: 1a66a...a63 Åå Jaaa! Hvordan kunne jeg glemme han.det fjeset, smilet. Anonymkode: f8704...579
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #44 Skrevet 14. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her snakker vi psyko: Anonymkode: 1a66a...a63 Det er en hollywood film. Virker som psykologer bruker dette som kilder. Det har ikke rot i virkeligheten. Anonymkode: 5db07...50e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #45 Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår veldig godt hva du mener. Så Silence of the Lambs her om dagen, og nå har jeg så lyst til å finne meg en snill og sjarmerende kannibal Anonymkode: 10c58...61b Nei, han er ikke min type hehe, men han har fin stemme da Anonymkode: f8704...579
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #46 Skrevet 14. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hålder med en eller to for meg, så Lenge det er håp Anonymkode: f8704...579 Skaff deg hjelp. Anonymkode: 2aa5e...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #47 Skrevet 14. september 2016 De som skriver at psykopater ikke har empati tar feil. Empati er evnen til å forstå den andres virkelighet. Denne egenskapen har psykopater i aller høyeste grad, og det er også det som gjør at de finner alle de "riktige" knappene å trykke på. Det psykopaten mangler er sympati. Og nei, det finnes ingen snille psykopater - da ville de ikke vært psyko. Anonymkode: e8411...968 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #48 Skrevet 14. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De som skriver at psykopater ikke har empati tar feil. Empati er evnen til å forstå den andres virkelighet. Denne egenskapen har psykopater i aller høyeste grad, og det er også det som gjør at de finner alle de "riktige" knappene å trykke på. Det psykopaten mangler er sympati. Og nei, det finnes ingen snille psykopater - da ville de ikke vært psyko. Anonymkode: e8411...968 Ikke bare forstå, men å føle det den andre personen føler. Dette er de ikke i stand til. Hovedtrekket til psykopater er jo nettopp mangel på empati? Anonymkode: 2aa5e...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #49 Skrevet 14. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skaff deg hjelp. Anonymkode: 2aa5e...1b2 Du kan ikke mene du ikke har lyst på en sånn søtinghttps://www.google.no/search?q=nightcrawler&rlz=1C9BKJA_enNO603NO604&hl=en-US&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjGnO231Y_PAhWJ_iwKHeD3B6AQ_AUIBygB&biw=768&bih=909#hl=en-US&tbm=isch&q=nightcrawler+jake+gyllenhaal Anonymkode: f8704...579
MelissaEros Skrevet 14. september 2016 #50 Skrevet 14. september 2016 (endret) Det er mange som skriver og forteller at eksen deres eller andre de kjenner er psykopater. Jeg kan fortelle deg at ganske mange mennesker har brutt lovverket en eller annen gang på en eller annen måte. Var du på epleslang da du var liten foreks? Har du noen gang kjørt for fort? Har du noen gang drukket øl eller alkohol ute på gaten? Har du noen gang kopiert av en låt fra radioen? Mye av dette er faktisk lovbrudd. Faktisk så tror jeg ikke at alle som bryter loven er psykopater. Mange som bryter loven eier gjerne samvittighet tiltross for det. En lov er bare et oppbygget regelverk, men det er mye som det kunne vært fastsatt regler for som ikke eksisterer i loven. En psykopat er et omfattende begrep. Og en psykopat er nok ofte en person som er veldig godt likt av de fleste, og en som virker veldig fornuftig i måten vedkommende skriver på og er på. En som man tror gjør alt rett. En psykopat er flink til å skjule alt han/ hun gjør galt, så personen er for klok til å havne i fengsel. Jo de havner vel i fengsel de og, men etter min mening så tror jeg at de fleste psykopater er bra på å skjule hvem de er. En psykopat er kald, kynisk, utnytter andre, eier ikke følelser for andre enn seg selv, er egoistisk, eier ikke samvittighet, mangler medfølelse/ empati, og tråkker på andre mennesker. De velger ofte svake ofre. Folk vil tro at det er offeret det er noe galt med og ikke psykopaten. For psykopaten spiller og skylder alt på offeret. En psykopat virker velforumlerende og er ofte veldig godt likt. Det er en typisk psykopat etter hva jeg tenker. Endret 14. september 2016 av MelissaEros
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #51 Skrevet 14. september 2016 Syns denne tråden til ts virker som et hån til de som faktisk lever med psykopater å vet hvor jævlig det er. Er også tydelig at ts ikke har peiling på hva en ekte psykopat er. Anonymkode: 13b89...4db 6
MelissaEros Skrevet 14. september 2016 #52 Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns denne tråden til ts virker som et hån til de som faktisk lever med psykopater å vet hvor jævlig det er. Er også tydelig at ts ikke har peiling på hva en ekte psykopat er. Anonymkode: 13b89...4db Virker som om mange ikke har peiling på hva en ekte psykopat er.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #53 Skrevet 15. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Da kalles det ikke for psykopat. Men sær eller spesiell. De kan ha psykoser som foreksempel at de hører lyder ingen andre gjør. Men det er ikke definisjonen på en psykopat Anonymkode: 5db07...50e Jo det er helt klare definisjoner på en psykopat. Hvordan kan du sitte å konkludere med det når du har ressurs på ressurs tilgjennelig rundt deg? Psykopati er en personlighetsforstyrrelse kjennetegnet av affektive, mellommenneskelige og atferdsmessige symptomer[1]. Disse symptomene inkluderer egosentrert tankegang, manipulerende atferd, overfladisk følelsesliv, manglende empati og ansvarsfølelse, dårlig atferdskontroll m.m.[2] https://no.wikipedia.org/wiki/Psykopati Anonymkode: 88cea...831 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. september 2016 #54 Skrevet 15. september 2016 Typiske kjennetegn ved psykopatisk atferd Flertallet av kjennetegnene må foreligge for at atferden skal kunne regnes som tilstedeværende. overfladisk sjarm, eventuelt glatthet selvsentrerthet, eventuelt storhetsideer om egen verdi kjedsomhet, stadig behov for nye impulser uttalt løgnaktighet, eventuelt bedrageri bløffing, manipulasjon manglende skyldfølelse og anger grunne følelser ufølsomhet; manglende innlevelsesevne i andres situasjon/verden snylting på andre, eventuelt utnyttelse av andre oppfarenhet, lav aggresjonskontroll promiskuøs seksuell atferd atferdsproblemer allerede før 12-årsalder urealistiske planer for fremtiden impulsivitet uansvarlig foreldreatferd hvis personen har barn hyppige ekteskap/samboerforhold ungdomskriminalitet før 15-årsalder bryting av prøvetid; gjentagelse av ulovlige handlinger som er domfelte ansvarsløshet ulike typer lovbrudd (f.eks. narkotika, frihetsberøvelse, seksuelle overgrep, vold)
Aamu Skrevet 15. september 2016 #55 Skrevet 15. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Som ikke er onde mot mennesker, dreper dyr eller bryter lover? En som Dexter eller Sherlock Anonymkode: f8704...579 Dexter er ikke snill. Sherlock er ikke psykopat 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #56 Skrevet 15. september 2016 9 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Typiske kjennetegn ved psykopatisk atferd Flertallet av kjennetegnene må foreligge for at atferden skal kunne regnes som tilstedeværende. overfladisk sjarm, eventuelt glatthet selvsentrerthet, eventuelt storhetsideer om egen verdi kjedsomhet, stadig behov for nye impulser uttalt løgnaktighet, eventuelt bedrageri bløffing, manipulasjon manglende skyldfølelse og anger grunne følelser ufølsomhet; manglende innlevelsesevne i andres situasjon/verden snylting på andre, eventuelt utnyttelse av andre oppfarenhet, lav aggresjonskontroll promiskuøs seksuell atferd atferdsproblemer allerede før 12-årsalder urealistiske planer for fremtiden impulsivitet uansvarlig foreldreatferd hvis personen har barn hyppige ekteskap/samboerforhold ungdomskriminalitet før 15-årsalder bryting av prøvetid; gjentagelse av ulovlige handlinger som er domfelte ansvarsløshet ulike typer lovbrudd (f.eks. narkotika, frihetsberøvelse, seksuelle overgrep, vold) Så med andre ord alt ? finnes det bare en diagnose i hele verden i følge deg ? Anonymkode: 5db07...50e
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. september 2016 #57 Skrevet 15. september 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så med andre ord alt ? finnes det bare en diagnose i hele verden i følge deg ? Anonymkode: 5db07...50e https://sml.snl.no/psykopati http://www.nyhetsspeilet.no/2012/05/psykopat/ Endret 15. september 2016 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #58 Skrevet 15. september 2016 2 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: https://sml.snl.no/psykopati Du trenger ikke og være rakketforsker for å ramse opp alt som er negativt. Ingen kommer til og inrømme noe sånt. For da blir man straffet for det. De får ikke hjelp. Anonymkode: 5db07...50e
Collan Skrevet 15. september 2016 #59 Skrevet 15. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hele tiden? Kan de ikke være snill for å være snill da? Anonymkode: f8704...579 En pyskopat som er snill for å være snill er det som på engelsk heter "a contradiction of terms". Det norske ordet selvmotsigelse er ikke helt dekkende. Hjernen til psykopater er rett og slett skrudd sammen annerledes enn hjernen til oss andre. Der vi tenker på hvordan andre vil reagere før vi sier noe til dem, har ikke psykopaten noen evne til empati. Hvorfor i all verden vil du finne en "snill psykopat" og ikke en vanlig empatisk mann? (Jeg antar at du er kvinne, det er omtrent bare kvinner som aktivt søker etter en psyko partner.) Det blir som å prøve å finne en vill ulv som er vegetarianer; det fins ikke. I motsetning til ulven har de fleste psykopater lært seg å skjule sine mørke sider, og lar dem heller komme fram etter en stund i forhold. 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. september 2016 #60 Skrevet 15. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke og være rakketforsker for å ramse opp alt som er negativt. Ingen kommer til og inrømme noe sånt. For da blir man straffet for det. De får ikke hjelp. Anonymkode: 5db07...50e Min erfaring er at de aldri vil forandre seg. Og at hvis man forsøker å snakke saklig med dem om at man har problemer med å forholde seg til atferden dems (løgn, manipulasjon, kritikk, være overfladisk), så vil de aldri erkjenne at det er noe galt med dem. De prøver å dytte problemet over på deg, og vrir og vrenger på alt. Jeg har møtt flere opp gjennom årene, og de har vært følsomme. Noen har også vært ganske svake og har dårlig selvtillit. Har også kjent til den typen som er dominerende og herskesyk i alle sammenhenger. Begge typene er farlige å få innpå seg. Om ikke fysisk, så i hvert fall psykisk. Alt er bare ego og spill for dem. Og det forandrer seg ikke med årene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå