Gå til innhold

Er jeg for gammel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trådstarter, du kommer helt sikkert å bli møtt med mange fordommer. 

Men vit at det er mye uvitenhet om dette. Om du holder deg i form og lever ganske sunt så er det ingen grunn for deg å holde tilbake. Hjertesykdommer og kreft er i stor grad livsstilsykdommer, noen ting kan være arvelig belastet, men de aller fleste som blir syk er det grunnet livsstilen. Om du spiser riktig og trener bra så gir jeg deg bedre odds enn en/ei på 35 som lever usunt, til å følge opp barnet ditt. 

Anonymkode: 68a3f...955

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes egentlig det er ganske egoistisk å sette barn til verden i såpass høy alder. Tenk at når dine barn er 20, så er du 60 år. Og dersom dine barn ikke får egne barn før de er 35-40 så er det ikke sikkert du kommer til å oppleve å få barnebarn engang. Og barnebarna vil ikke ha kjent sin bestefar... Men for all del dere gjør jo som dere vil.  Skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn i dagens samfunn at folk nesten er pensjonister før de får sitt første barn 

Anonymkode: bedfd...d87

Mente selvfølgelig 70 år 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!Jeg er 50 år gammel, og min nåværende samboer ønsker barn med meg. Er jeg for gammel?

Anonymkode: ed41d...617

Faktisk alt for gammel til å være såpass kunnskapsløs?

Anonymkode: 5ac22...035

Skrevet

Naturen er laget slik at som Mann er du ikke for gammel. 

Anonymkode: c80e6...b30

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk alt for gammel til å være såpass kunnskapsløs?

Anonymkode: 5ac22...035

Langt større sjanse å få 30 år til om du er 50 og lever sunt, enn om du er 35 og lever usunt. 

Anonymkode: 68a3f...955

• Liker 2
Skrevet

Om du er mann så er du ikke for gammel! Forventet levealder er nå 80 år og den kommer nok bare til å øke og øke.

Skrevet

Så lenge du føler deg sprek nok til det og vet at du ikke kommer til å synke ned i sofaen og bli der når du blir pensjonist så er det helt innafor å bli far som 50-åring. 

Anonymkode: 600e4...615

Skrevet
13 minutter siden, Nøste~ skrev:

Ja du er alt for gammel. Sånt skulle du tenkt på før.

Det kan jo hende det er samboeren som burde tenkt på det før.........Hun er jo ikke direkte ung hun heller, og mors alder har jo mer å si for risiko for medfødte defekter og sykdommer...

Skrevet
3 minutter siden, Resignert skrev:

Det kan jo hende det er samboeren som burde tenkt på det før.........Hun er jo ikke direkte ung hun heller, og mors alder har jo mer å si for risiko for medfødte defekter og sykdommer...

Begge skulle det, men så er det nå slik at han er gamlest.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes egentlig det er ganske egoistisk å sette barn til verden i såpass høy alder. Tenk at når dine barn er 20, så er du 60 år. Og dersom dine barn ikke får egne barn før de er 35-40 så er det ikke sikkert du kommer til å oppleve å få barnebarn engang. Og barnebarna vil ikke ha kjent sin bestefar... Men for all del dere gjør jo som dere vil.  Skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn i dagens samfunn at folk nesten er pensjonister før de får sitt første barn 

Det er egoistisk å sette barn til verden! Det finnes hundrevis av gode grunner til at man ikke bør få barn, at pappaen er 50 år er ikke en av de, så lenge han virkelig ønsker dette barnet og tror han kan ta godt vare på det. Hvis man ikke har levd så veldig lenge, kanskje er ungdom selv, vil man fokusere på hva barnet tenker om det å ha en godt voksen forelder.

Forskning viser at barn av "godt voksne" generelt har en bedre oppvekst, tar bedre utdannelse og klarer seg litt bedre enn andre. Dine argumenter holder dessverre ikke mål. Folk i dag lever også gjerne til de er over 90 år, og de holder seg friskere lengre. 

• Liker 4
Skrevet

Har barn med en som er over femti, og det går aldeles strålende. Jeg syntes det er rart med de som tror at det er stor risiko for at du dør tidlig, i og med at levealder for menn faktisk er nærmere 80. Det er like stor sjanse for at du blir påkjørt av bussen som at en tredveårene blir det, og du har faktisk lavere risiko for å dø i en bilulykke enn en ung mann. Kjør på, og lykke til! 

Skrevet
58 minutter siden, Resignert skrev:

Det er jo mange mulige årsaker til at noen får barn senere enn gjennomsnittet, tankeløshet er sjelden en av dem.  Det er heller ikke gitt at hun ikke HAR tenkt og prøvd før. Og du, å dra inn "defekter og sykdommer" i en tråd som dette her, er unødvendig.

Hvis Ts og 38-åringen har helse, energi og ressurser til å ta vare på et barn, ser jeg ikke det helt store problemet. Jeg har et vennepar som fikk barn når de var på samme alder som Ts og kjæresten. De er småbarnsforeldre til to stykker nå og det går kjempefint. 

Anonymkode: e8b44...882

Skrevet

Å ha litt eldre foreldre er vel ikke akkurat det værste som kan skje ett barn. Dette barnet er faktisk ønsket.

bedre med litt eldre foreldre, enn foreldre som er barn selv 😄

er vel rimelig mange andre situasjoner med folk som ikke skulle hatt barn. 

Som en her sier, kjør på! 🙂🙂

Anonymkode: 495a6...c1e

• Liker 1
Skrevet

Min far var relativt gammel når han fikk meg. Er både fordeler og ulemper, men til syvende og sist eg jeg bare glad jeg ble født :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, du er for gammel.

Anonymkode: 29aec...f40

Skrevet

Om du er mann så er det ingen problem å bli pappa når du er 50 år. Men om du er dame så vil jeg si at det er alvorlig risikofyllt. Jeg er ca 40 år. Er dame. Har to voksne barn. Jeg vil gjerne bli mamma igjen selv om jeg er 40 år. Men jeg føler at jeg egentlig er litt gammel til å bli det. Men får jeg muligheten så vil jeg. Men grensen går på 45. Etter fyllte 45 år er det uaktuellt!. 

Skrevet

Det er skremmende hvor lite dere ser ut til å vite om risikofaktorene ved å få barn når man er så gammel. Ja jeg mener MENN som er så gamle.

Anonymkode: eb86b...a9b

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan selv snakke som en som har en far som var 44 da han fikk meg. Det er ikke lett. Tanken på at han er eldre enn "alle" andres fedre var slitsom da jeg var yngre. Også det at han kommer til å dø mens jeg er relativt ung er noe som henger i. 

Anonymkode: 63cf3...c2e

Så her er det altså dine tanker om at det er flaut å ha en far som er litt "annerledes" enn andres fedre som er grunnen til at man ikke bør få barn når man er over 40 år? Hva om pappaen din hadde vært kortvokst, hadde hatt utlagt tarm eller var fra Kina? Dette ville sannsynligvis vært enda flauere for deg da du var ung. Tro meg, jeg var flau for stort sett alt ved mine foreldre da jeg var ung, og de var ikke "gamle". 

Potensiell flauhet hos en ungdom kan man ikke bruke som veiledning for om man skal ha barn eller ikke. Hvis faren din er rundt 65 år nå vil han rent statististisk lett kunne bli rundt 90 år gammel. Han kan jo selvfølgelig også stupe i morgen, men sjansene er små hvis han har grei helse. Du vi mest sannsynlig beholde faren din i hvertfall til du er over 40 år, og det er vel ikke så galt vel :)

Skrevet

Ja. Du omtaler dama di som nåværende. Høres ikke stabilt ut. 

Anonymkode: 93c79...af9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...