Gå til innhold

Er jeg for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!Jeg er 50 år gammel, og min nåværende samboer ønsker barn med meg. Er jeg for gammel?

Anonymkode: ed41d...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 13894...80d

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ja, med mindre samboeren din er 35?

Endret av Lou Salome
Skrevet

Dette må du føle på selv. Føler du deg for gammel? Husk at barnet skal følges opp. Du vil være nærmere 70 år når barnet er myndig. Føles det greit? Man trenger gjerne sine foreldre etter dette også. Vet ikke om du mann eller kvinne. Dersom du er kvinne kan det være at kroppen rett og slett sier nei, ved å ikke være fruktbar lenger. 

Anonymkode: 71ff1...7e7

• Liker 1
Skrevet

Ja, egentlig. Ikke fra ditt eller hennes perspektiv, men fra barnas perspektiv. Å vokse opp uten en far er vondt

Anonymkode: f2d2d...f57

• Liker 4
Skrevet

om du er mann vil jeg si nei, du er ikke forgammel. men er du kvinne vil jeg kanskje tenkt på kroppen min

Anonymkode: d4dc1...c6f

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!Jeg er 50 år gammel, og min nåværende samboer ønsker barn med meg. Er jeg for gammel?

Ja.

Skrevet

Det er det jo kun du selv som kan svare på.

Anonymkode: 19c81...152

• Liker 1
Skrevet

Ja..hvordan har du i så fall tenkt å gjøre det om du er kvinne? Tviler på at noe som helst land gir assistert befruktning til 50 åringer. Er du mann kan du nok biologisk fortsatt reprodusere deg, men tenk på barnet. Det er stor risiko for at du dør før barnet er 18. 

Anonymkode: ca394...590

• Liker 3
Skrevet

Det spørs veldig hvilket kjønn du er. En kvinne på over 50 år vil ha mye større risiko forbundet med svangerskap og fødsel, både for mor og barn. Hvis man får barn så sent bør man også være i veldig god form. Man er jo i tillegg ofte lite fruktbar. Er du mann bør du også vurdere i hvor bra form du er. Baby og småbarnstiden tar på, og du bør kunne følge opp barnet godt helt til det er voksent.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er mann. Samboeren er 38. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann. Samboeren er 38. 

Kjør på! :)

• Liker 2
Skrevet

Du er ikke for gammel. Pass på å holde deg i form så ikke barnet mister pappen sin for tidlig. Lykke til!

Skrevet

Kan selv snakke som en som har en far som var 44 da han fikk meg. Det er ikke lett. Tanken på at han er eldre enn "alle" andres fedre var slitsom da jeg var yngre. Også det at han kommer til å dø mens jeg er relativt ung er noe som henger i. 

Anonymkode: 63cf3...c2e

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja..hvordan har du i så fall tenkt å gjøre det om du er kvinne? Tviler på at noe som helst land gir assistert befruktning til 50 åringer. Er du mann kan du nok biologisk fortsatt reprodusere deg, men tenk på barnet. Det er stor risiko for at du dør før barnet er 18. 

Anonymkode: ca394...590

Menn flest blir over 68 år..

Anonymkode: f4d33...0b2

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, Trimsi skrev:

Kjør på! :)

Helt enig! Hvis TS innerst inne vil dette, såklart.

Anonymkode: f4d33...0b2

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes egentlig det er ganske egoistisk å sette barn til verden i såpass høy alder. Tenk at når dine barn er 20, så er du 60 år. Og dersom dine barn ikke får egne barn før de er 35-40 så er det ikke sikkert du kommer til å oppleve å få barnebarn engang. Og barnebarna vil ikke ha kjent sin bestefar... Men for all del dere gjør jo som dere vil.  Skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn i dagens samfunn at folk nesten er pensjonister før de får sitt første barn 

Anonymkode: bedfd...d87

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja du er alt for gammel. Sånt skulle du tenkt på før.

Endret av Nøste~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...