Gå til innhold

For en verden...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det funker kanskje i teorien, men jeg tviler sterkt på at det funker i praksis.

Det vil alltid være kjøpevillige mennesker og det skal vel ganske mange boikottere til for at de store kleskjedene skal lide noe merkbart tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤_Fairytale_¤

Hvorfor skal jeg forandre min mening? Det er jo mye sunnere å være for tynn enn for tykk, og hvis en 12-åring ikke kommer inn i BikBok, You Who og Miss Sixty størrelser, må hun rett og slett være for tykk. Det sier jo seg selv når disse klærne er LAGET for ungdommer, da BURDE jo ungdommer klare å passe dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg forandre min mening? Det er jo mye sunnere å være for tynn enn for tykk, og hvis en 12-åring ikke kommer inn i BikBok, You Who og Miss Sixty størrelser, må hun rett og slett være for tykk. Det sier jo seg selv når disse klærne er LAGET for ungdommer, da BURDE jo ungdommer klare å passe dem..

*care rister på hodet*

- Go Astra go- :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice, saken er den at klærne ikke lenger lages for å passe ungdommenes behov.

Det er blitt omvendt, klærne lages, og så får værsågod ungdommene passe på selv at de kommer inn i de.

OG SÅNN SKAL DET IKKE VÆRE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Hvorfor skal jeg forandre min mening? Det er jo mye sunnere å være for tynn enn for tykk, og hvis en 12-åring ikke kommer inn i BikBok, You Who og Miss Sixty størrelser, må hun rett og slett være for tykk. Det sier jo seg selv når disse klærne er LAGET for ungdommer, da BURDE jo ungdommer klare å passe dem..

Jeg vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg vet at du ikke har det lett, Ice_White og at du sier at du ikke sender de samme signalene ut i den virkelige verden.

Men jeg er jammen glad jeg slapp å lese dette da jeg var 12, for da hadde jeg jo kanskje trodd at jeg var tykk (ja, det var jeg som skrev om det), og hva om jeg hadde begynt å slanke meg fevbrilsk? Du vil vel ikke at andre skal få de samme problemene som deg?

Jeg kan love at jeg overhode ikke var tykk da jeg var 12, men jeg hadde hofter og rumpe fordi jeg kom tidlig i puberteten, puppene begynte å vokse da jeg var 9-10 år. I 6. klasse var jeg ett hode höyere enn alle andre i klassen og mye mer utviklet. Og syns selv at jeg var diger, men det var jeg ikke, jeg var bare kommet lenger enn de andre. Nå er jeg 29, mye större enn jeg var da jeg var 12 (og takk for det) og har det heldigvis bra med min egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda Ice_White, disse klærne du nevner er laget FOR ungdommer.... men de er ikke laget AV ungdommer. Denne moten er laget av designere som i flertall er menn, og klærne er laget for SYLSLANKE ungdommer ja.

Norske ungdommer er stort sett ikke "velsignet" med sykelig tynne kropper uten fasong, tvert imot, og heldigvis.

Hvorfor tror du at stadig flere og flere unge jenter sliter med anoreksia og bulimi?? Hvorfor tror du at stadig flere unge jenter sliter med dårlig selvbilde av seg selv og sin egen kropp??

Fordi "skjønnhetsidealet" idag (skapt av menn) er jenter som Kate Moss og Jodie Kidd. Disse "idealene" bæres frem på gullstol og applauderes av slike som deg. De fleste av oss kvinner vet at slike kropper oppnås ikke ved sunt kosthold og trening........ de oppnås ved sult, litt trening og i stor grad narkotika.

Det er klart det sunneste å være normalt slank enn tykk - men da mener jeg VIRKELIG tykk, hvilket tenåringene vi her snakker om ikke er.

Ice_White, jeg vet ikke om du selv er mor...... men dersom du er det, så råder jeg deg til å være ytterst forsiktig med lignende uttalelser i heimen som det du kommer med her - alle er ikke like "perfekte" som du selv vet du.........

10na :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal jeg forandre min mening? Det er jo mye sunnere å være for tynn enn for tykk, og hvis en 12-åring ikke kommer inn i BikBok, You Who og Miss Sixty størrelser, må hun rett og slett være for tykk. Det sier jo seg selv når disse klærne er LAGET for ungdommer, da BURDE jo ungdommer klare å passe dem..

Er det virkelig bedre å være for tynn enn for tykk? Neppe! Å være for tynn eller for tykk er ikke sunt noen av delene, særlig for unge mennesker i vekst og fysisk modning. Feil-, under- og overernæring kan skape store fysiske og psykiske plager!

Å si at BikBok, You Who og Miss Sixty er rett referanse for hvor tynn/tykk du er er helt på jordet etter min mening! Disse merkene presser jo unge til å være tynnere enn det som er sunt i mange tilfeller! Å slanke seg som ung er ikke særlig bra, og spesilt ikke når eneste mål er passe de hippe og kule klærne!

Ice White - du sier at du ikke snakker om dine meninger om dette temaet med dine venner, men tenk på alle de ikke-verbale signalene du sender ut overfor dem! Hvis du hater ostekake, skal det ikke så mye til før du signaliserer det til hele omverdenen selv om du for høflighetsskyld tar et stykke! Hele kroppen din, og særlig ansiktet forteller "Jeg HATER ostekake!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, det er ikke enkelt med denne moten som er nå...

Personlig har jeg ALDRI kommet inn i noen miss sixty bukser, eller i så veldig mange fra BikBok. Joda, de er nok laget for at ungdommer skal bruke de, mange av klærne er kule, men i de siste årene har størelsene endret seg kraftig.

Her om dagen skulle jeg kjøpe meg litt klær i byen. Og så da at det som i dag er regnet som M er str. 40-42. S er da 36-38. For noen år siden var M 38. Så tenkte jeg at kanskje det er vi nordmenn som har blitt større? Og at det er mer vanlig nå å bruke 40? Så viser det seg at størelse 40 er det samme som 38 var før. Er det rart man stusser?

Synes synd på de som vokser opp i dag. Er ikke gamle tøtta selv, bare 21. Men jeg har vokst opp med et helt sykt selvbilde, og trodde jeg var supertykk da jeg ikke kom inn i det som FØR var 36... Da tenker jeg på de som nå skal inn i 36.. De skal være ganske små, og mangle former. Dvs små jenter på kanskje 12 år.

I de senere år har jeg lagt på meg. Veier vel 10 - 15 kilo for mye. Synes det er vanskelig å finne kule klær innimellom, fordi de størelsene jeg bruker blir raskt revet vekk. MEN jeg trives bedre med meg selv og min kropp nå sm jeg er ganske stor! Skulle bare ønske jeg kunne vise tenåringene at det å være tynn er ikke svaret på hvordan være lykkelig!

Jeg går med rak rygg, tør vise meg litt frem, selv om jeg har litt over magen ,og litt dobbelthake. Jeg skjemmes ikke over meg selv. Skulle ønske de unge kunne se at det går ann å være lykkelig, og komme inn i størelse XL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere gidder!

Er dere overvektige, slank dere!

Lett å si, tenker alle her. Men ut å jobbe istedet. Gå tur, arbeid og bruk den kroppen dere har fått. Ingenting gjør seg selv!

Drikk vann istedet for brus!

En slank kropp er vakker!

Ikke en kvapsete kropp der det dingeler både forran og bak.

Er man missfornøyd, gjør noe med det! Man har ansvar for seg selv.!

Hilsen en bruker med str. 36 i bukser, og 38 i overdel.

Er normal på 58 kg og 163 høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell på en slank kropp, og på en mager kropp. Vilja, leste du i det hele tatt innlegget som startet debatten? Dette var snakk om ei jente på 12 år, og hadde du lest nedover, så ble det jo tatt fram flere ganger her at man som voksen klarer å se at alt ikke er svart hvitt, men som 12 åring å få følelsen av å være tjukk er ikke sunt.

Ellers vil jeg bare si at jeg er selv slank, og fornøyd med kroppen min. Er nok litt større enn deg, da jeg bruker 38 i bukser, men jeg har og født to barn.

Når jeg da med min slanke kropp kommer inn i en butikk, og må bruke L og XL, da er det faen ikke meg det er noen i veien med. Jeg er en M person, og jeg nekter noe annet. Men jeg er voksen, ikke et barn.

Til dem som reagerer på Ice_White, jeg tenker som så. Dette er et barn som er et produkt av de holdningene til kropp som vi voksne, særlig med barn, må reise oss og protestere mot.

Ha en sunn sommerdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Vilja:

Normalen din er kanskje lett å smette inn i enhver butikk, men jeg er også normal! jeg er ti cm høyere en deg og ca ti kg tyngre en deg. Jeg kan derimot ikke bare smette inn på Bik Bok eller lignende butikker å kjøpe det jeg vil!

En sunn kropp er vakker, selv om den kroppen har former som viser at man er kvinne. (noe som tydeligvis mange ser på som overvektig..)

At man er overvektig om man er 15 og må ha 38 eller mer i str. (på BikBok o.l) er klart feil tankemåte! Da er man litt for påvirket av mote!

For en 15 åring skjønner jeg at det kan være vondt å ikke finne klær i rette butikker, men her blir nevnt av flere at de må på BB på H&M for å finne klær i str 40-42????

Selv bruker jeg alt fra str. 38-42, kommer helt an på produsenten. Men jeg har ikke problemer med å finne klær på H&M, Lene V, PopIn, Vero Moda, etc etc. ? sliter dere med det altså? finner til og med klær på sånne små-butikker som ONCE og sånt og jeg! Og vekta mi sitter både på hofta og rumpa altså.

Kjente at det var litt vanskeligere i vinter (litt usikker på om det var fordi jeg la på meg.. :oops: eller fordi det var lite snitt i buksene som ble solgt) Men synes helt klart det begynner å bli lov med mer former igjen.

Men for tenåringer med litt valpefett eller begynnende former!? Ikke morsomt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at dere jenter rett og slett ikke tar ansvar for eget liv. Hverken deres livslykke eller selvtillit er noe dere SELV er ansvarlig for...

Skylde på mannen... hahaha... for noe tullball.

Hvis jeg f eks ikke får kjøpt sko på Ecco fordi dem har for små størrelser, så kan jeg tolke det i EN ENESTE RETNING, - at jeg har for store føtter.

Skal jeg sutre da?

æææh.... æææh..... faen assåå... jeg var på ecco... og veit dere hva som skjedde .... æææh... de hadde ikke min størrelse... ææh, hva skal jeg gjøre nå da... dem er så slemme... .. jeg føler meg som langbein... ææh... æææh *grine mer og få mer trøst* og alle svarene; "neida Waco det er ikke deg det er noe galt med, det er skoindustrien og de med små føtter som har bestemt at det skal være sånn... det er reklamen som er unormal... NEI til reklame!

Det er faktisk irriterende å lese hvordan dere jenter finner på problemstillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe. :)

Her hagler det av irritasjon. :):)

Jeg har født en unge oxo. Hu er to år. Jeg er 26. :D

-Og jeg er hot!

Men jeg handleri bc magasine, og på hm og womans match. Og i div andre butikker som har stilige klær.

(Nok en gang en brannfakkel):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller faktisk en rolle for en del hva det står på lappen. Anser meg sjøl som voksen og fornuftig og blåser i om det står 44 eller 38 så lenge det passer, men hvis en sliter med sjølbildet er det ikke så veldig festlig å få beskjed om at en er XL! Er det noe rart vi får spiseforstyrrelser??!! :-(

Upps... var visst litt kjapp, og hadde bare lest innleggene på side 1... så dette var kanskje sagt før?!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, du har min fulle medlidenhet *trøste trøste*

Tenk, så mange innlegg i denne tråden - og du har til tross for det ennå ikke skjønt poenget. Dakkar liten, kan ikke være greit for deg vel?? Å føle seg så intelektuelt tilsidesatt mener jeg...............men, du er jo en liten mann - proppfull av sinne og mindreverdighetskomplekser - det forklarer jo i grunnen hele saken.

God bedring

10na :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man ikke får på seg Bik Bok eller miss Sixty bukser, kan man kjøpe f.eks. Levi's. De buksene finnes i alle slags fasonger og str., og er fortsatt 'inn'.

Ungdom vil alltid bli påvirket av 'idealene' i samfunnet.

Derfor er det kanskje viktigst å gi dem en god oppvekst, oppmuntre dem og gi dem masse selvtillit. La dem bli selvstendige og la dem ha sine egne meninger.

Men uansett hva man gjør, så vil det alltid være dem som ikke er helt fornøyd med seg selv.

Det vil alltid være noen som er penere, slankere, har mer selvtillit o.s.v.

I stedet for å prøve og finne ut hvem som har skylden for at samfunnet er som det er, kan vi heller drive "forebyggende" arbeid. Vi kan oppmuntre ungdommene til å fremheve det de er fornøyd med hos seg selv. Kanskje har de noen talenter å fokusere sin energi på?

En ting er ihvertfall sikkert!

Det er vanskelig og ikke bli påvirket av dagens skjønnhetsidealet. Og når man er i alderen 13- 16 så er jo "kule klær" og det som hører med en del av det å føle seg (Og i noen tillfeller, bli) akseptert.

Slik kommer det nok alltid til å være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn
Hehehe. :)  

Her hagler det av irritasjon. :):)

Jeg har født en unge oxo. Hu er to år. Jeg er 26. :D

-Og jeg er  hot!

vilja!

Jeg er 29 og litt större enn deg. Og jeg lar meg ikke provosere det minste.

Denne tråden handler om hvordan en 15 åring oppfatter det! Ta deg tid til å lese tråden om du skal svare, er du snill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. :)  

Her hagler det av irritasjon. :):)

Jeg har født en unge oxo. Hu er to år. Jeg er 26. :D

-Og jeg er  hot!

Vilja, hvorvidt du er hot (i dine øyne) eller ei (i andres øyne) har ingenting med denne debatten å gjøre.......... *gjesp*... hører du ikke selv hvor urteit det høres ut??

10na :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Diskuterte dette med mine venninner, og de forundrer seg også over hvorfor den jenta ikke kom seg inn i UNGDOMSklær! Så det er ikke bare meg.. Guttene på 20-22 år begynte også å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...