Gå til innhold

For en verden...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest FORBANNA

Hvorfor er det så vanskelig å være anderledes i vår verden..

Jeg skjønner liksom ikke vitsen, jeg sitter å ser min datter vokse opp i en farlig verden. Jeg må fortelle min tenåring at vi kan ikke gå inn i denne butikken for her er største str. 34 og hun bruker 38/40!

Er det galt for en jente på 15? Ingen problemer på skolen har hun eller noe i den duren men jeg blir SÅ forbanna på sånt! :evil:

Butikk kjeder som BikBok burde stenges! For en skam å ikke selge bukser større en str.34!! Aldri går jeg dit! Lenger..

Janniche, 30 (og Ulrikke, 15) :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen tvil om at dette er spesielt ergerlig for tenåringer. Allikevel er det sikkert fantastisk for dem som er små og tynne, for de trenger også klær. Størrelse 38/40 er jo sikkert den mest vanlige størrelsen som finnes, så jeg regner nesten med at hun finner klær et annet sted. :D

PS! Jeg tror nesten jeg synes mer synd på dem som er svært lange og tynne, og på dem som er svært korte og tykke.

Jeg forstår allikevel dillemaet til datteren din som svært gjerne kunne tenke seg akkurat de klærne, mens klærne er for små. Du kan jo kanskje fokusere det dit hen at det er mer barneklær siden størrelsene er såå små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja ergelig er det. Selv ble jeg avspist ved døra til en klesbutikk (husker ikke hvilken). "Her har vi altså bare små størrelser, så jeg trur ikke du finner noe du passer her inne." Greitnok at hun ville spare meg litt tid kanskje, men det kunne jo være at jeg skulle kjøpe en gave til noen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være mulig for folk i alle størrelser å få seg klær, og 34 er temmelig lite, også for en 15 åring. En tenåring kan sikkert fort føle seg unormal dersom h*n ikke passer inn i klærne på en slik butikk som nettopp er beregnet på ungdommer. Ellers er det bra det finnes klær for de som er tynne og. Jeg var en stengel da jeg var tenåring og det var helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! En av mine hjertesaker... Er det rart det blir mye spiseproblemer når de så tidlig blir innbilt at 38/40 = >XL??!!! Må innrømme at jeg har slengt et par kommentarer i enkelte butikker i Oslo... Når sikkert ikke fram, men føler en viss selvtilfredsstillelse ved det...

Fortsett å fortelle datteren din at det er moten som er "feil" ikke hun som er for stor!

Greit nok at de som bruker størrelse 34 også trenger klær, men det er jo helt "normalt" å kalle det S eller XS! Det blir jo helt feil når det kalles L!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Personlig hater jeg H&M. De har jo fine klær, men de går bare opp til størrelse Large. Trenger man litt større klær, må man over på Big is Beautiful, og de klærne sitter jo så stygt, henger og slenger liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moten er helt på trynet. Det er jo umulig for en normal person å kle seg slik det "skal" være, men hoftebukser og korte topper.

Jeg har hatt hell i noen butikker som Vero Moda, Lene V og sånt, men store størrelser er ofte bare tilgjengelig i sånne spesielle avdelinger. Så når man bruker 38/40 er man BIG og må i spesialavdeling.

Skulle heller vært avdelinger som var for de syltynne. Eller kanskje begge deler. Klærne i sånne avdelinger er jo ofte av typen "pysjamas".

Jeg har ikke store problemer nå som jeg er "voksen". Finner jo litt her og der, men da jeg var yngre var det vanskelig.. måtte jo følge moten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et eller annet sted at str 40 er den mest vanlige blant norske kvinner, str 42 nest mest vanlig og str 38 på tredje plass. Men hvordan disse størrelsene da er beregnet vet ikke jeg, for en dame jeg jobber med sier hun kjøper str 40 i en typisk dameforretning (hun er over 50 år), mens hun ikke alltid kommer inn i str 46 hos H&M!

En annen ting er at klærne i H&Ms BIB-serie etter min mening er så kjerring-aktige. Og hvorfor kalle det Big is Beautiful, det er et vemmelig navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bare klager og klager... herregud... rart en mann blir oppgitt?

Hvis jeg går inn i en skobutikk, så spør jeg.... eeeh, har dere størrelse førtien? Hvis dem sier nei, så svarer jeg neivel, da må jeg gå et annet sted.

Kan ikke alle være sånn?

Tydeligvis ikke... her skal man stenge bik&bok fordi de ikke hadde klær som passet....

Waco

At det ikke finnes kvinnefriebutikker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå på at det er forskjell på størrelsene fra leverandør til leverandør og ikke fra butikk til butikk. Har handlet mye klær (som faktisk passer) på Bok Bok (mye som ikke passer også, menmen), og jeg er IKKE laget etter Motedukken i 2002.

Det var synd at den røde korte gjennomsiktige blusen ikke passet meg, for størrelse L var fremdeles for liten, men jeg hadde vel ikke sett så pen ut i den heller.

Må bare si at jeg liker Bik Bok jeg :) Beklager :(

Men H&M buksene er rare, alle går opp i skrittet, ikke vet jeg hvorfor.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En liten digresjon kanskje, men selv bruker jeg 42/44 i truser og dette passer i massevis, men i bukser må jeg alltid ha 46 eller 48. Gir ikke det i seg selv en pekepinn på at størrelsene er helt syke?

Har ei kunsine på 12 år som sliter med å finne klær fordi hun er for "stor" og hun er helt normal størrelse.

Blir sint av at butikkene faktisk skaper et slikt slankehysteri!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dere bare klager og klager... herregud... rart en mann blir oppgitt?

Hvis jeg går inn i en skobutikk, så spør jeg.... eeeh, har dere størrelse førtien? Hvis dem sier nei, så svarer jeg neivel, da må jeg gå et annet sted.

Kan ikke alle være sånn?

Tydeligvis ikke... her skal man stenge bik&bok fordi de ikke hadde klær som passet....

Waco

At det ikke finnes kvinnefriebutikker.....

Poenget Waco er at du ikke lenger kan spørre etter størrelse 41, men størrelse 43, fordi størrelsene har forflyttet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sandix

Hvorfor henge seg opp i størrelser? Så lenge klærne passer, er det da likegyldig om det er 34, 40 eller 46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hva størrelsen blir kalt som er problemet, men det er butikker som selger de kuleste klærne som ikke har størrelser større enn 42 (egentlig størrelse 36 spør du meg). Så må man over i spesialavdelinger da, hvor klærne er sydd slik at de henger og slenger og skal skjule ditt og datt. DA spiller det en rolle om det er størrelse 42 eller 46!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest

H&M har klær i hennes avdelingen opp til str xl og til og med noe i xxl. problemet ligger nok heller i det at de ikke får inn mye nok i størelsen, slik at det er utsolgt fort.

Men bik bok har de vitterlig ikke bare opp til str 34 da! Men at kjeden er for tynne fjortisser, DET er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet deres er at dere har for lite ting å bry dere om. Dere lager store saker ut av ingenting. Et tegn på kjedsomhet.

Når verdensbefolkningen mangler rent vann og holder på å sulte ihjel, så bedriver dere bare flisespikkeri og må finne på problemer.

Nei, egentlig er det like greit at menn styrer skuta.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke akkurat kjedsomhetsproblemene våre det var snakk om da. VAR DET VEL?

Det er et faktum oppvoksende generasjon har et feil bilde av hva som er feit og hva som er passe og hva som er syltynn. Klesbransjen står for mye av dette vrangbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majken, det er så typisk kvinner å skylde på alle andre hele tiden. Det er ingen enkeltpersoner bortsett fra en selv, som er ANSVARLIG for at man sutrer dersom man ikke finne klær til en selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...