Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Slettet

Gjest Humbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor gamle er de? 

Liker de andre bilder på Facebook eller er de litt fraværende der generelt?  

Gratulerer med dagen! 😄 

Anonymkode: 4c424...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje folk er lei av at alt de er med på offentligjøres ? Og at de må gi uttrykk for hvor hyggelig det var,og rose deg både privat og offentlig ? Ikke vet jeg,men det kan bli litt mye ut av en hendelse,uansett hvor hyggelig det var. Å mene at du har dårlige venner pga det der er rimelig drøyt,og du virker da bare veldig oppmerksomhetssyk. De hadde det jo hyggelig,og det er jo det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du de som var der om det var greit at du lå ut bilder av de fra festen og tagget de?

Anonymkode: cba41...004

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli litt oppgitt over at alt skal på Facebook og jeg må huske å like at jeg møtte A på kafe og at jeg gikk tur med P og festen til K og at jeg satt på lesesalen med M og gumlet sjokolade. Trykker jeg ikke liker får jeg spørsmål om jeg er sur på vedkommende og så har vi det gående. Jeg prøvde å deaktivere Facebooken min og da fikk jeg 8 sms på under en time om hvorfor jeg hadde blokkert folk på Facebook.

Det begynner å bli litt voldsomt. I gamle dager gjorde folk ting sammen og det var det.

Anonymkode: 0fa5a...00c

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er de? 

Liker de andre bilder på Facebook eller er de litt fraværende der generelt?  

Gratulerer med dagen! 😄 

Anonymkode: 4c424...5c9

Takk for konstruktivt svar og gratulasjon :) Det her er godt voksne mennesker. Jeg er nok bare litt skuffet da jeg har stått på mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig trend det her, at man skal ha ekstra oppmerksomhet gjennom Fb også. Folk var der og feiret deg, og så forlanger du på en måte en runde til og er skuffa for at de ikke enda en gang hyller deg og festen din? Blir helt matt av hvor mye noen tomler opp på fb betyr for folk. Nei, her syns jeg i grunn kun du virker veldig selvopptatt og sur for at bildene dine ikke fikk masse likes. 
Å bli sur på venner for noe sånt er i hvert fall helt på trynet i min verden, snakk om å la facebook styre livet sitt!

Anonymkode: f5439...c31

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NotNaomi skrev:

Kanskje folk er lei av at alt de er med på offentligjøres ? Og at de må gi uttrykk for hvor hyggelig det var,og rose deg både privat og offentlig ? Ikke vet jeg,men det kan bli litt mye ut av en hendelse,uansett hvor hyggelig det var. Å mene at du har dårlige venner pga det der er rimelig drøyt,og du virker da bare veldig oppmerksomhetssyk. De hadde det jo hyggelig,og det er jo det viktigste!

Endret av Humbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig trend det her, at man skal ha ekstra oppmerksomhet gjennom Fb også. Folk var der og feiret deg, og så forlanger du på en måte en runde til og er skuffa for at de ikke enda en gang hyller deg og festen din? Blir helt matt av hvor mye noen tomler opp på fb betyr for folk. Nei, her syns jeg i grunn kun du virker veldig selvopptatt og sur for at bildene dine ikke fikk masse likes. 
Å bli sur på venner for noe sånt er i hvert fall helt på trynet i min verden, snakk om å la facebook styre livet sitt!

Anonymkode: f5439...c31

Nei, for du har sikkert aldri gjort deg tanker om noe du heller...Dumt å komme hit å spørre om råd! Makan til bedreviter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka at jeg himla godt med øya nå... Greia er at folk er litt lei facebook, men man er der for å følge med på hva andre gjør og fordi man "må". De unge har egentlig gått lei for lenge siden, så nå er det de godt voksne sin lekeplass for bygdesladder og statusvisning. Se så flink jeg er, hvor fint det er hjemme hos meg, alt det moro jeg gjør osv osv. 

Blås i likes på facebook, de er ikke verdt en dritt. Hvor hyggelig gjestene hadde det IRL er det som betyr noe.

Endret av LittleBabyBlue
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Humbird skrev:

Jeg tror ordentlige venner er i stand til å vise litt entusiasme, er det virkelig for mye å forvente å få en kommentar eller lignende...? Og jeg er ikke så opptatt av å offentliggjøre alt, men dette var en spesiell anledning. 

Jeg vil si at jeg er en ordentlig venn,men å bli tagget i alt mulig på fb ble bare irriterende til slutt. Greit nok der folk spurte og når det var morsomme hendelser,men å bli tagget i hytt og pine,nei ! Alt som skal offentligjøres hele tiden,uff! En haar jo et privatliv selv om en er på fb og jeg vil liksom ha litt kontroll på hva som blir lagt ut. Eller ville,rettere sagt. Har slettet profilen min der,for det ble så overfladisk,og stress. Sistnevnte mye pga at noen er som deg,som forventer respons. Du er jo sikkert ikke den eneste som forventer det av vennene dine heller,så kan jo bli litt mye med alt og alle. Jeg syns det ble bare slitsomt jeg altså. Er ingen dårlig venn for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her gikk ikke bare på at det var på Facebook, dette gikk også på at jeg følte at folk tok litt ting for gitt helt i fra starten av. Derfor jeg opplever det slik jeg gjør. Vil ikke utdype noe mer her. Takk for svar alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg vil si at jeg er en ordentlig venn,men å bli tagget i alt mulig på fb ble bare irriterende til slutt. Greit nok der folk spurte og når det var morsomme hendelser,men å bli tagget i hytt og pine,nei ! Alt som skal offentligjøres hele tiden,uff! En haar jo et privatliv selv om en er på fb og jeg vil liksom ha litt kontroll på hva som blir lagt ut. Eller ville,rettere sagt. Har slettet profilen min der,for det ble så overfladisk,og stress. Sistnevnte mye pga at noen er som deg,som forventer respons. Du er jo sikkert ikke den eneste som forventer det av vennene dine heller,så kan jo bli litt mye med alt og alle. Jeg syns det ble bare slitsomt jeg altså. Er ingen dårlig venn for det :-)

Skjønner det, jeg er ikke den som maser på folk i det hele tatt. En spesiell anledning synes jeg allikvel kan forsvares med at man legger ut et innlegg. Som regel ellers tenker jeg helt likt som deg :) Takk for svar forresten!

Endret av Humbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, NotNaomi skrev:

Enig. Hater å bare bli lagt ut bilde av, uansett hvor hyggelig det har vært. Jeg lever ikke livet mitt gjennom fb, og ser ingen grunn til å bli tagget i masse bilder fra fest ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Drama.Queen skrev:

Du har dårlige venner! Anbefaler deg å skrive en veldig sint status om dette nå!

Takk Dramaqueen, håper du møter på samme forståelse selv som du gir ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange bilder har du lagt ut?

Min erfaring er at da FB var relativt nytt så la folk ut hele album fra events. Nå som man er blitt mer 'vant' og FB er en del av livet så holder det med ett fellesbilde eller to. 

De eneste jeg vet om som legger ut hele album nå er bedrifter eller organisasjoner som har holdt profesjonelle events og der du skal dokumentere kvelden. Kanskje bryllup, der du ser bilder av kaken eller dekorasjonene. 

Anonymkode: 9e171...4c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Humbird skrev:

Takk Dramaqueen, håper du møter på samme forståelse selv som du gir ut!

Jeg mener det. Jeg hadde ikke nølt med å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn at jeg må godkjenne poster jeg er tagget for at de skal vises på min Facebook, og jeg godkjenner så og si aldri lenger. Som LittleBabyBlue nevner, så er jeg drittlei av at alle skal vite hva jeg har gjort og hva jeg har holdt på med.

Jeg har spesielt en venninne som poster vanvittig mye, og hun har jeg skjult fra feeden min.  Ikke fordi jeg ikke liker ho, men fordi jeg tok meg selv i å ikke ha noe å spørre henne om når vi først møttes, jeg hadde ikke noe å gi ho komplimenter om, alt var liksom sagt på Facebook gjennom likes og kommentarer.

Bilder fra fester og arrangementer deler vi venninnene i private samtaler og i private grupper, vi spør hverandre om noe kan deles, og deles noe "offentlig" uten tillatelse ignorerer jeg det gjerne, som et tegn på at jeg ikke syns det er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...