sol87 Skrevet 22. september 2016 #21 Del Skrevet 22. september 2016 Den 9/13/2016 at 17.00, wintergirl skrev: Alt hva de i media gjør for å fremme våre nye muslimske landsmenn. Ingen er så kjære som nettopp dem. Og fordi de er så høyt aktet slipper de også unna med hatet de har til andre folkeslag (jødene , vesten, kvinner, griser, hunder og m.m. Når de snakker om å omfavne ulike kulturer, så mener de kun muslimer. Nå vet jeg hvorfor. De har funnet opp omtrent alt som vi trenger og gjør i hverdagslivet. Uten muslimer så hadde det ikke vært musikk å høre på, ingen såpe, ingen tepper, legeinstrumenter, ikke kaffe, sminke, ikke kamera, narkose og lista går videre og videre. Ære være dem Mye ble faktisk funnet opp lenge før islam ble til. Har ikke mennesker fra tidenes morgen brukt noe slags sminke? Hatt tepper, til og med operasjoner? De har faktisk funnet ut at de begynte med skjønnhetsoperasjoner for omtrent 2 000 år siden (rett på meg hvis jeg tar feil) Det er så mye på lista som jeg virkelig ikke har noe tro på. Har ikke sett makan til rævslilkking fra medias side. Hva med alle andre i verden, med en annen oppfatning/tro/religion? KUN muslimer som har fått verden fram altså....? Skeptisk! "De, de, de, de". Muslimer er en stor gruppe mennesker, med forskjellige liv, forskjellige holdninger og forskjellIGe meninger. Jeg er ikke tilhenger av religionen deres, men er like lite tilhenger av andre religioner som kristendom, katolisismen, jødedommen og buddhismen for å nevne noen. Denne lista er selvsagt ikke lagt fram for å vise at muslimer er de eneste som har fått verden fram, og det er tåpelig å prøve å få det til å virke slik. Men faktum er at muslimer demoniseres som gruppe i dag, og at de fleste nyheter der muslimer nevnes, handler om negative og fæle ting som terror og æresdrap. Da er det lett å glemme den store gruppen med muslimer som ikke holder på med dette. Jeg jobber med muslimer, budhister, kristine og katolikker daglig, og jeg tenker sjelden eller aldri over deres religion. De er mennesker, og innmari gode på å være det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 23. september 2016 #22 Del Skrevet 23. september 2016 14 timer siden, sol87 skrev: "De, de, de, de". Muslimer er en stor gruppe mennesker, med forskjellige liv, forskjellige holdninger og forskjellIGe meninger. Jeg er ikke tilhenger av religionen deres, men er like lite tilhenger av andre religioner som kristendom, katolisismen, jødedommen og buddhismen for å nevne noen. Denne lista er selvsagt ikke lagt fram for å vise at muslimer er de eneste som har fått verden fram, og det er tåpelig å prøve å få det til å virke slik. Men faktum er at muslimer demoniseres som gruppe i dag, og at de fleste nyheter der muslimer nevnes, handler om negative og fæle ting som terror og æresdrap. Da er det lett å glemme den store gruppen med muslimer som ikke holder på med dette. Jeg jobber med muslimer, budhister, kristine og katolikker daglig, og jeg tenker sjelden eller aldri over deres religion. De er mennesker, og innmari gode på å være det. Selvsagt er det maaaange forskjellige muslimer. Men de jeg ikke klarer, som skal skrike høyest og klage på alt og heve seg selv. De er det også mange av. Lei av alle debatter de skaper, kun for å få presset sin vilje igjenom. Av alle utlendinger vi har her i Norge, så er det muslimene som forlanger og forlanger. De er mer tildekket nå enn de var på 70 og 80 -tallet. Og jada! Vet at ikke alle muslimer er sånn. Men det er nok uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 23. september 2016 #23 Del Skrevet 23. september 2016 3 timer siden, wintergirl skrev: Selvsagt er det maaaange forskjellige muslimer. Men de jeg ikke klarer, som skal skrike høyest og klage på alt og heve seg selv. De er det også mange av. Lei av alle debatter de skaper, kun for å få presset sin vilje igjenom. Av alle utlendinger vi har her i Norge, så er det muslimene som forlanger og forlanger. De er mer tildekket nå enn de var på 70 og 80 -tallet. Og jada! Vet at ikke alle muslimer er sånn. Men det er nok uansett. Mener du hevde seg selv? Håper da inderlig ingen av dem setter seg selv til heving! Du klarer ikke dem som bruker ytringsfriheten sin, mener du? Akkurat som du og jeg kan? Jeg er storfan av dem, fordi det viser evne og vilje til å delta i et sivilisert og demokratisk samfunn. Og hva er det "muslimene" forlanger, sånn helt konkret? Har man mindre rett til å forlange noe/klage når man har en annen etnisk opprinnelse? Hver dag leser og hører jeg nemlig om nordmenn som klager på både det ene og det andre. Derimot er jeg mye mindre fan av dem som lusker rundt alene, ikke lærer seg norsk og generelt har liten sans for demokratiske verdier. Det er som regel dem som begår terrorhandlinger. Ikke forstår jeg hva deres bekledning har å gjøre med saken her. Selv mener jeg at hijab er et kvinneundertrykkende plagg, men jeg vil samtidig forsvare enhver kvinnes rett til å kle seg som hun vil, om det så er med hijab. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 23. september 2016 #24 Del Skrevet 23. september 2016 4 timer siden, sol87 skrev: Mener du hevde seg selv? Håper da inderlig ingen av dem setter seg selv til heving! Du klarer ikke dem som bruker ytringsfriheten sin, mener du? Akkurat som du og jeg kan? Jeg er storfan av dem, fordi det viser evne og vilje til å delta i et sivilisert og demokratisk samfunn. Og hva er det "muslimene" forlanger, sånn helt konkret? Har man mindre rett til å forlange noe/klage når man har en annen etnisk opprinnelse? Hver dag leser og hører jeg nemlig om nordmenn som klager på både det ene og det andre. Derimot er jeg mye mindre fan av dem som lusker rundt alene, ikke lærer seg norsk og generelt har liten sans for demokratiske verdier. Det er som regel dem som begår terrorhandlinger. Ikke forstår jeg hva deres bekledning har å gjøre med saken her. Selv mener jeg at hijab er et kvinneundertrykkende plagg, men jeg vil samtidig forsvare enhver kvinnes rett til å kle seg som hun vil, om det så er med Ytringsfrihet!? Kødder du nå? Ytringsfrihet. De vet ikke hva ytringsfrihet er en gang. De vil ikke at vi skal ha det engang. Hvilken ytringsfrihet er det de ytrer da? De vil ha sin vilje med å bære kvinneundertrykkende plagg, fjerne grisetegninger på skolen fordi de ser på grisen som uren, nekter blinde å ta taxi fordi de mener også at hunder er urene,snakket med en del som også mener at norske kvinner ber om å bli voldtatt fordi vi ikke dekker oss til som deres kvinner gjør (disse er ikke flyktinger, men bodd i Norge i mange år og full jobb) Jeg har jobbet med flere muslimske kvinner også, noen snille og noen som er "snille" utenpå, men som vil ha Norge islamsk og ser ned på oss andre vestlige kvinner. De som vil ha ytringsfrihet er som regel ikke så populære blant andre muslimer da de går i mot kvinneundertrykking og vil kle seg som de vil, eller generelt leve livet som de ønsker. Jeg svarte på ts sitt innlegg som er på msn om en verden uten muslimer. Typisk norsk media å opphøye dem for lissom å bryte isen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #25 Del Skrevet 23. september 2016 23 minutter siden, wintergirl skrev: De som vil ha ytringsfrihet er som regel ikke så populære blant andre muslimer da de går i mot kvinneundertrykking og vil kle seg som de vil, eller generelt leve livet som de ønsker. Nettopp. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/amal-aden-politiet-har-bedt-meg-dempe-meg/a/23409718/ Anonymkode: 5b418...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #26 Del Skrevet 23. september 2016 sorry gidder ikke sånt piss som disse trådene her. hilsen nordmann Anonymkode: b3da4...fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #27 Del Skrevet 23. september 2016 Tenk en Verden uten de semittiske religioner. Anonymkode: 7c259...c35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 23. september 2016 #28 Del Skrevet 23. september 2016 Dette innlegget var i og for seg svar på ett annet bilde, som handlet om at uten muslimer, ville WTC fortsatt stå, og problemet er at begge innleggene er gale av akkurat samme årsak. Det blir som å si at uten Karl Marx, så ville man ikke ha Stalin, PolPot og Mao. Det er en latterlig forenkling av årsakssammenhenger. Det begynner ikke med ideologier, det begynner med samfunnskontekster, og så plukkes de ideologiene som enklest gjør jobben, av mennesker som har evnen til å bruke dem til sitt fulle potensial. WTC var ikke dømt til å skje den dagen Muhammed begynte å klaske fantasiene sine i bakhodet på naboene i Midtøsten, det begynte med at CIA misforsto potensialet på en litt kompetent motstandsmann i Afghanistan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 23. september 2016 #29 Del Skrevet 23. september 2016 1 time siden, wintergirl skrev: Ytringsfrihet!? Kødder du nå? Ytringsfrihet. De vet ikke hva ytringsfrihet er en gang. De vil ikke at vi skal ha det engang. Hvilken ytringsfrihet er det de ytrer da? De vil ha sin vilje med å bære kvinneundertrykkende plagg, fjerne grisetegninger på skolen fordi de ser på grisen som uren, nekter blinde å ta taxi fordi de mener også at hunder er urene,snakket med en del som også mener at norske kvinner ber om å bli voldtatt fordi vi ikke dekker oss til som deres kvinner gjør (disse er ikke flyktinger, men bodd i Norge i mange år og full jobb) Jeg har jobbet med flere muslimske kvinner også, noen snille og noen som er "snille" utenpå, men som vil ha Norge islamsk og ser ned på oss andre vestlige kvinner. De som vil ha ytringsfrihet er som regel ikke så populære blant andre muslimer da de går i mot kvinneundertrykking og vil kle seg som de vil, eller generelt leve livet som de ønsker. Jeg svarte på ts sitt innlegg som er på msn om en verden uten muslimer. Typisk norsk media å opphøye dem for lissom å bryte isen. Jo, mange av dem vet godt hva ytringsfrihet er og de vet godt hva det å ikke ha ytringsfrihet er.De har rett til å klage på grisetegninger om de vil, men de har ikke nødvendigvis rett til å få dem fjernet. Akkurat som du har rett til å klage på hijab, uten at du nødvendigvis får rett til å få dem fjernet av den grunn. Selv er jeg lærer og har aldri hørt om noen som har klaget på grisetegninger, og jeg jobber daglig med muslimer i norskopplæring. Ingen klager om jeg spiser ei skive med salami, og ingen klager på den grisen jeg viste på powerpoint i forrige uke. Og om klagene hadde kommet, så hadde vi tatt den diskusjonen. Da hadde jeg forklart dem at sånn er det her, alle kan spise det de vil. Å si at muslimer som bruker ytringsfriheten sin (ytringsfrihet er ikke bare når noen mener det samme som deg, skjønner du), ikke er for ytringsfrihet, er paradoksalt og faller på sin egen urimelighet. At mange har en religion og et kvinnesyn som jeg ikke er enig i, derimot, er sikkert helt riktig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 23. september 2016 #30 Del Skrevet 23. september 2016 7 minutter siden, sol87 skrev: Jo, mange av dem vet godt hva ytringsfrihet er og de vet godt hva det å ikke ha ytringsfrihet er.De har rett til å klage på grisetegninger om de vil, men de har ikke nødvendigvis rett til å få dem fjernet. Akkurat som du har rett til å klage på hijab, uten at du nødvendigvis får rett til å få dem fjernet av den grunn. Selv er jeg lærer og har aldri hørt om noen som har klaget på grisetegninger, og jeg jobber daglig med muslimer i norskopplæring. Ingen klager om jeg spiser ei skive med salami, og ingen klager på den grisen jeg viste på powerpoint i forrige uke. Og om klagene hadde kommet, så hadde vi tatt den diskusjonen. Da hadde jeg forklart dem at sånn er det her, alle kan spise det de vil. Å si at muslimer som bruker ytringsfriheten sin (ytringsfrihet er ikke bare når noen mener det samme som deg, skjønner du), ikke er for ytringsfrihet, er paradoksalt og faller på sin egen urimelighet. At mange har en religion og et kvinnesyn som jeg ikke er enig i, derimot, er sikkert helt riktig. Ytringsfrihet, ytringsfrihet og atter ytringsfrihet. De forlanger vel rett og slett, ellers truer dem å avbryte utdannelse hvis de ikke får gå i heldekkende plagg hvor bare øyne synes, de forlangte også at en tegning av en gris skulle fjernes. Husker ikke om det var en barneavdelingen på sykehus, eller skole jeg. Synet deres på norske kvinner og mer til. Vi kan ikke si et ord før vi er rasist, mens de kan klage så mye de orker. Joda, alle kan si sin mening, men en del av dem forventer at det norske samfunn skal føye seg deres ønsker om å bli mer muslimsk. For det ønsker en del av dem, selv om de er aldri så snille mot deg eller meg. Når de kommer til et annet land så bør de ikke forvente noe sånt i det hele tatt. Det er ikke bare du som lærer som møter muslimer, det gjør vi alle på godt og vondt. Av de utlendingene vi har her i landet, så er muslimer de som forventer mest og skal ha viljen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 23. september 2016 #31 Del Skrevet 23. september 2016 18 minutter siden, wintergirl skrev: Ytringsfrihet, ytringsfrihet og atter ytringsfrihet. De forlanger vel rett og slett, ellers truer dem å avbryte utdannelse hvis de ikke får gå i heldekkende plagg hvor bare øyne synes, de forlangte også at en tegning av en gris skulle fjernes. Husker ikke om det var en barneavdelingen på sykehus, eller skole jeg. Synet deres på norske kvinner og mer til. Vi kan ikke si et ord før vi er rasist, mens de kan klage så mye de orker. Joda, alle kan si sin mening, men en del av dem forventer at det norske samfunn skal føye seg deres ønsker om å bli mer muslimsk. For det ønsker en del av dem, selv om de er aldri så snille mot deg eller meg. Når de kommer til et annet land så bør de ikke forvente noe sånt i det hele tatt. Det er ikke bare du som lærer som møter muslimer, det gjør vi alle på godt og vondt. Av de utlendingene vi har her i landet, så er muslimer de som forventer mest og skal ha viljen sin. Da får de jo bare avbryte sin utdannelse da. Ingen går med heldekkende plagg hvor bare øynene synes på skolen jeg jobber, og jeg har vel ikke sett noen slike i byen heller. Det er vel ganske åpenbart at koranen ikke legger noen føringer for et slikt plagg. Du gjør også noe rart her. Du sier "de forlanger", men så er det tydeligvis snakk om en spesiell enkeltsak med enkeltpersoner, en sak du verken helt husker, eller kan linke til. Ja, noen vil alltid ønske at verden blir mer muslimsk, akkurat som at mange i krf kunne tenke seg at verden blir mer kristen. Begge deler er uheldige, vil jeg si, men at enkeltpersoner ønsker dette, betyr ikke at alle muslimer har en drøm om et totalitært islamsamfunn. Så får de bare ønske det da, og så er det opp til oss andre å delta i demokratiet og si vår mening. Hva man skal forvente og ikke forvente når man kommer til et nytt land blir vel til en viss grad et spørsmål om hvilket land man kommer til. I Norge og andre demokratiske land bør man kunne forvente å få ytre seg relativt fritt, men man kan ikke forvente at man alltid får viljen sin. Det gjelder deg, meg og alle. Har du en kilde på den siste påstanden din: "Av de utlendingene vi har her i landet (vet du egentlig hvordan fordelingen er på nasjonaliteter?), så er muslimer de som forventer mest og skal ha viljen sin". Og hva legger du i "skal ha viljen sin". Hva mener du de gjør hvis de ikke får viljen sin? Og hvor mange er disse "de"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 23. september 2016 #32 Del Skrevet 23. september 2016 4 minutter siden, sol87 skrev: Da får de jo bare avbryte sin utdannelse da. Ingen går med heldekkende plagg hvor bare øynene synes på skolen jeg jobber, og jeg har vel ikke sett noen slike i byen heller. Det er vel ganske åpenbart at koranen ikke legger noen føringer for et slikt plagg. Du gjør også noe rart her. Du sier "de forlanger", men så er det tydeligvis snakk om en spesiell enkeltsak med enkeltpersoner, en sak du verken helt husker, eller kan linke til. Ja, noen vil alltid ønske at verden blir mer muslimsk, akkurat som at mange i krf kunne tenke seg at verden blir mer kristen. Begge deler er uheldige, vil jeg si, men at enkeltpersoner ønsker dette, betyr ikke at alle muslimer har en drøm om et totalitært islamsamfunn. Så får de bare ønske det da, og så er det opp til oss andre å delta i demokratiet og si vår mening. Hva man skal forvente og ikke forvente når man kommer til et nytt land blir vel til en viss grad et spørsmål om hvilket land man kommer til. I Norge og andre demokratiske land bør man kunne forvente å få ytre seg relativt fritt, men man kan ikke forvente at man alltid får viljen sin. Det gjelder deg, meg og alle. Har du en kilde på den siste påstanden din: "Av de utlendingene vi har her i landet (vet du egentlig hvordan fordelingen er på nasjonaliteter?), så er muslimer de som forventer mest og skal ha viljen sin". Og hva legger du i "skal ha viljen sin". Hva mener du de gjør hvis de ikke får viljen sin? Og hvor mange er disse "de"? Det er ikke bare enkeltsaker nei. Hører nok i media og snakket med en del selv. Ja altså DE, det er flere enn én, to, tre, 100, 1000 +++ Og da sier jeg de. Samme det vel? Det er flere som roper ut. De gir seg ikke hvis de ikke får det til med det første. Og hva det dreier seg om vet du hvis du følger med i media. Og bare så det er sagt, så vet jeg at det ikke gjelder absolutt alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 24. september 2016 #33 Del Skrevet 24. september 2016 11 timer siden, wintergirl skrev: Det er ikke bare enkeltsaker nei. Hører nok i media og snakket med en del selv. Ja altså DE, det er flere enn én, to, tre, 100, 1000 +++ Og da sier jeg de. Samme det vel? Det er flere som roper ut. De gir seg ikke hvis de ikke får det til med det første. Og hva det dreier seg om vet du hvis du følger med i media. Og bare så det er sagt, så vet jeg at det ikke gjelder absolutt alle! Det framstår nemlig som om du VET dette, men nå innrømmer du jo at du synser. Det er ting du har "hørt", det er "de" fordi det er 10, 100 eller 1000. Du klarer ikke å vise til spesielle saker i media, og velger heller å indikere at jeg kanskje ikke følger med i "media", noe jeg selvfølgelig gjør. Så jeg spør igjen her. Hvor mange mener du at "de" er. Kan du ikke finne en enkeltsak hvor "de" roper ut og "ikke gir seg med det første". Jeg kan nemlig ikke diskutere dette med deg om vi ikke kan snakke om en konkret sak, da blir det jo bare tøv og synsing. For meg virker det som om du har "en følelse" av at muslimer flest er slik og slik, men at du ikke er interessert i å diskutere og undersøke hvor riktige disse følelsene er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 24. september 2016 #34 Del Skrevet 24. september 2016 Tråden er ryddet for krenkende og hatefulle ytringer, persondebatt og svar til dette. Nori, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #35 Del Skrevet 24. september 2016 3 timer siden, sol87 skrev: Det framstår nemlig som om du VET dette, men nå innrømmer du jo at du synser. Det er ting du har "hørt", det er "de" fordi det er 10, 100 eller 1000. Du klarer ikke å vise til spesielle saker i media, og velger heller å indikere at jeg kanskje ikke følger med i "media", noe jeg selvfølgelig gjør. Så jeg spør igjen her. Hvor mange mener du at "de" er. Kan du ikke finne en enkeltsak hvor "de" roper ut og "ikke gir seg med det første". Jeg kan nemlig ikke diskutere dette med deg om vi ikke kan snakke om en konkret sak, da blir det jo bare tøv og synsing. For meg virker det som om du har "en følelse" av at muslimer flest er slik og slik, men at du ikke er interessert i å diskutere og undersøke hvor riktige disse følelsene er. http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/11/30/450847.html Anonymkode: 66622...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 24. september 2016 #36 Del Skrevet 24. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/11/30/450847.html Anonymkode: 66622...314 Dette er ikke et eksempel på det wintergirl snakket om, hun snakket om muslimer som krevde og krevde i media. Dette er etnisk norske jenter som tydeligvis ikke har ryggrad nok til å stå for egne meninger, fordi de er i mindretall på sin skole. Jeg synes ingenting om gammeldagse kvinnesyn, og jeg synes heller ikke at vi skal tilrettelegge for det. Noe vi i vanligvis ikke gjør, selv om usikre tenåringsjenter i dette tilfellet har gjort det i ulik grad .Mange av disse holdningene finner vi jo også blant etnisk norske menn, særlig her på kvinneguiden. Jeg synes det er uakseptabelt uansett, men noen synes tydeligvis det er greit å være kvinnehater så lenge du ikke er muslim. Det er ikke overraskende at et negativt kvinnesyn får spre seg om folk villig adopoterer det, men det underbygger ikke wintergirls påstand: At norske muslimer krever og krever i media til de får viljen sin. Hva krever de, og hvordan får de viljen sin? Ved at folk hører på dem? Jaha, da er det jo de folka som har tabbet seg ut. Noen av mine elever ville sikkert foretrukket om jeg brukte høyhalset genser på jobb. Vil jeg ta hensyn til det? Nei. Og de kan selvfølgelig ikke kreve det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nefarian Skrevet 24. september 2016 #37 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Den 17.9.2016 at 9.33, Aamu skrev: Inkl. ateisme. Oi, hva sitter vi igjen med da, tro? En verden uten tenkende mennesker. Når ble ateisme en religion? Aha.. samtidig som blindhet ble en måte å se på? En -isme kan være en egenskap, tilbøyelighet, en lære eller retning. F.eks er hverken "populisme" eller "impresjonisme" religioner. Verdens største tenkere har ikke være spesielt religiøse. Religion har det med å hemme positiv utvikling og viktige ideer i et samfunn. Helt fra Antikkens tider har filosofer utfordret mennesker til å bruke fornuften og tenke kritisk for å løse problemer, og finne kunnskap ut fra erfaring og logisk tenkning. Men selvfølgelig, det er kreativt og vanvittig megalomanisk og i det hele tatt finne på en religion. Og det har alltid ligget til menneskets natur å ha et sterkt behov for å kontrollere andre, og å finne overnaturlige vrangforestillinger som svar på livets store spørsmål. Endret 24. september 2016 av Nefarian 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 24. september 2016 #38 Del Skrevet 24. september 2016 En verden uten religioner og religiøse ville vært en flott verden. Fri for fordommer fremmedfrykt, hat som disse religiøse drar med seg. Målet bør være og fjerne religioner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #39 Del Skrevet 24. september 2016 1 time siden, sol87 skrev: Dette er ikke et eksempel på det wintergirl snakket om, hun snakket om muslimer som krevde og krevde i media. Dette er etnisk norske jenter som tydeligvis ikke har ryggrad nok til å stå for egne meninger, fordi de er i mindretall på sin skole. Jeg synes ingenting om gammeldagse kvinnesyn, og jeg synes heller ikke at vi skal tilrettelegge for det. Noe vi i vanligvis ikke gjør, selv om usikre tenåringsjenter i dette tilfellet har gjort det i ulik grad .Mange av disse holdningene finner vi jo også blant etnisk norske menn, særlig her på kvinneguiden. Jeg synes det er uakseptabelt uansett, men noen synes tydeligvis det er greit å være kvinnehater så lenge du ikke er muslim. Det er ikke overraskende at et negativt kvinnesyn får spre seg om folk villig adopoterer det, men det underbygger ikke wintergirls påstand: At norske muslimer krever og krever i media til de får viljen sin. Hva krever de, og hvordan får de viljen sin? Ved at folk hører på dem? Jaha, da er det jo de folka som har tabbet seg ut. Noen av mine elever ville sikkert foretrukket om jeg brukte høyhalset genser på jobb. Vil jeg ta hensyn til det? Nei. Og de kan selvfølgelig ikke kreve det. Hvis du oppriktig tror det er ryggraden til disse unge jentene som er problemet, så er det lite håp igjen for skolene i landet. og i forlengelsen samfunnet. Snart blir skolenes gymsaler gjort om til bønnerom, maten i kantina er halal og Charlie Hebdo er forbudt lektyre på skolens området. Mens de norske lærerene trekker på skuldrene og tenker "hva er så galt med det?". Grensene flyttes litt og litt. Aksepten for muslimske normer og regler økes sakte men sikkert. Anonymkode: 66622...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 24. september 2016 #40 Del Skrevet 24. september 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du oppriktig tror det er ryggraden til disse unge jentene som er problemet, så er det lite håp igjen for skolene i landet. og i forlengelsen samfunnet. Snart blir skolenes gymsaler gjort om til bønnerom, maten i kantina er halal og Charlie Hebdo er forbudt lektyre på skolens området. Mens de norske lærerene trekker på skuldrene og tenker "hva er så galt med det?". Grensene flyttes litt og litt. Aksepten for muslimske normer og regler økes sakte men sikkert. Anonymkode: 66622...314 Det var satt på spissen. Selvfølgelig er det problematisk med kvinnesyn fra gamle dager. Og det må vi være tydelige på. Dessverre er et slikt kvinnesyn også utbredt blant norske menn, og er etter min mening et mannsproblem, ikke bare et muslimproblem. Men nå kommer du med den tåpelige "snart blir"-setningen. Det er ikke en gang bønnerom på skolen jeg jobber på, en skole kun for innvandrere, og ingen har bedt om det. Og om det ble bønnerom, hadde det hatt noe å si for oss som ikke ber? At gymsaler skal bli gjort om til bønnerom er helt latterlig. Og at de norske lærerne skulle trekke på skuldrene og si "hva er så galt med det", er også en latterlig påstand. Ingen gymlærere jeg kjenner ville godtatt å bli fratatt gymsalene sine. De færreste skoler vil slutte med julemarkeringer på grunn av andre religioner, og de som gjør det, gjør det ut fra en misforstått oppfatning av integrering. Jeg har planer om å markere jul i min klasse før jul. Det går nemlig an å fortelle hverandre om religion og tradisjon uten at man forventer konvertering av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå