Gå til innhold

"Tenk deg en verden uten muslimer"

ops2

Anbefalte innlegg

http://indy100.independent.co.uk/article/on-the-anniversary-of-911-remembering-the-brilliant-answer-to-what-the-world-would-look-like-without-muslims--ZyIekHvgg4b

http://micdotcom.tumblr.com/post/145207192984/marryme1996-askerinho#notes

Ja ha. Ha-ha.

Det første som slo meg, er at dette ligger flere hundre år tilbake i tiden. Hva har muslimer gjort de siste 100 år? Eller etter WWII?

• Coffee
  • Cameras

• Experimental Physics

• Chess

• Soap

• Shampoo

• Perfume/spirits

• Irrigation

• Crank-shaft, internal combustion engine, valves, pistons

• Combination locks

• Architectural innovation (pointed arch -European Gothic cathedrals adopted this technique as it made the building much stronger, rose windows, dome buildings, round towers, etc.)

• Surgical instruments

• Anesthesia

• Windmill

• Treatment of Cowpox

• Fountain pen

• Numbering system

• Algebra/Trigonometry

• Modern Cryptology

• 3 course meal (soup, meat/fish, fruit/nuts)

• Crystal glasses

• Carpets

• Checks

• Gardens used for beauty and meditation instead of for herbs and kitchen.

• University
  • Optics
  • Music
  • Toothbrush
  • Hospitals
  • Bathing
  • Quilting
  • Mariner’s Compass
  • Soft drinks
  • Pendulum
  • Braille
  • Cosmetics
  • Plastic surgery
  • Calligraphy
  • Manufacturing of paper and cloth

Og ville vi virkelig ikke ha badet? Syltynn ønsketenking. Ville ikke hatt musikk uten muslimer? Tre retters måltider? Serr. Tepper. Finnes det bare en type tepper? Fantes det ikke tepper, bading og flere retters måltider i andrre kulturer?

Egypt 6000 år siden, var det ikke der de brukte papir og klær? Tannbørste? Babylon, Egypt, Kina.

Altså.... sinnsyk muslimofili.

Så utrolig mye her er funnet opp i forskjellige kontinenter og forskjellige kulturer har sine versjoner. Så utrolig mye her er fra Mesopotamia og andre kulturer lenge, lenge før Muhammed var født. Hva er en muslim? En som tilber Allah. Alt som ble oppfunnet før islam, er oppfunnet uten at det fantes noen som tilba Allah. Alt som ble oppfunnet av muslimer etter at islam ble til, ville sannsynligvis blitt oppfunnet uten islam, Allah og Muhammed.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt hva de i media gjør for å fremme våre nye muslimske landsmenn. Ingen er så kjære som nettopp dem. Og fordi de er så høyt aktet slipper de også unna med hatet de har til andre folkeslag (jødene , vesten, kvinner, griser, hunder og m.m. Når de snakker om å omfavne ulike kulturer, så mener de kun muslimer. Nå vet jeg hvorfor. De har funnet opp omtrent alt som vi trenger og gjør i hverdagslivet.  Uten muslimer så hadde det ikke vært musikk å høre på, ingen såpe, ingen tepper, legeinstrumenter, ikke kaffe, sminke, ikke kamera, narkose og lista går videre og videre. Ære være dem :ironi:Mye ble faktisk funnet opp lenge før islam ble til. Har ikke mennesker fra tidenes morgen brukt noe slags sminke? Hatt tepper, til og med operasjoner? De har faktisk funnet ut at de begynte med skjønnhetsoperasjoner for omtrent 2 000 år siden (rett på meg hvis jeg tar feil) Det er så mye på lista som jeg virkelig ikke har noe tro på.  Har ikke sett makan til rævslilkking fra medias side. Hva med alle andre i verden, med en annen oppfatning/tro/religion?  KUN muslimer som har fått verden fram altså....? Skeptisk! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.9.2016 at 17.08, Aragorn II Elessar skrev:

Tenk deg en verden uten mennesker

Tenk hvor fredelig denne ville ha vært. 

Aldeles ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tanuki skrev:

Hvorfor en verden uten bare muslimer? Uten all religion takk;)

Inkl. ateisme. Oi, hva sitter vi igjen med da, tro? En verden uten tenkende mennesker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde blitt en verden uten krig og terror

Anonymkode: 77b65...a6c

Dette er tøv fra ende til annen. Om du tar å leser Encyclopedia of War av Philip og Axelrod som katigoriserer 1.763 kriger som har blitt utført igjennom menneskets historie. Så er 123 av dem religiøse kriger og 66 dem av dem utført i Islamsk navn, 

3.23% av alle kriger har vært muslimske kriger. 

Og tro at krig og terror vil forsvinne om du fjerner Islam\Muslimer er så naivt at det nesten ikke skal være mulig.

20 minutter siden, Tanuki skrev:

Hvorfor en verden uten bare muslimer? Uten all religion takk;)

Jeg er ikke noe mer religiøs en Richard Dawkins men denne naiviteten om at verden ville blitt så mye mer fredelig uten religion skremmer meg.  Når historien viser at over 90% av alle kriger ikke har noe med religion å gjøre. Så er det ganske naivt å tro at verden vil bli så mye mer fredelig om vi fjerner religion.

Faktum er at kamp om resurser og territorier er en langt større årsak til krig og religion. 

Du vill ikke fjerne grunn til krig om man fjerner religion. Men man vil fjerne en viktig motivasjon. Samtidig så er nasjonalisme en like viktig motivasjon som religion.

Det er sikkert folk som vil avise det jeg skrev her som tull. Men fakta er fakta enten dere tror på det eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Aamu skrev:

Inkl. ateisme. Oi, hva sitter vi igjen med da, tro? En verden uten tenkende mennesker. 

ateisme er ingen religion.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aragorn II Elessar skrev:

Dette er tøv fra ende til annen. Om du tar å leser Encyclopedia of War av Philip og Axelrod som katigoriserer 1.763 kriger som har blitt utført igjennom menneskets historie. Så er 123 av dem religiøse kriger og 66 dem av dem utført i Islamsk navn, 

3.23% av alle kriger har vært muslimske kriger. 

Og tro at krig og terror vil forsvinne om du fjerner Islam\Muslimer er så naivt at det nesten ikke skal være mulig.

Jeg er ikke noe mer religiøs en Richard Dawkins men denne naiviteten om at verden ville blitt så mye mer fredelig uten religion skremmer meg.  Når historien viser at over 90% av alle kriger ikke har noe med religion å gjøre. Så er det ganske naivt å tro at verden vil bli så mye mer fredelig om vi fjerner religion.

Faktum er at kamp om resurser og territorier er en langt større årsak til krig og religion. 

Du vill ikke fjerne grunn til krig om man fjerner religion. Men man vil fjerne en viktig motivasjon. Samtidig så er nasjonalisme en like viktig motivasjon som religion.

Det er sikkert folk som vil avise det jeg skrev her som tull. Men fakta er fakta enten dere tror på det eller ikke. 

Jeg er enig med deg og jeg skrev faktisk ikke at uten religion blir det automatisk fred på jord, men at religion er en av grunnene til konflikter er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ting ble funnet opp i et muslimskdominert samfunn er ikke samme som at islam har æren for det.

Mange intellektuelle, oppfinnere og genier oppnådde resultater til tross for den dominerende religionen og ikke på grunn av.

Man kan neppe kreditere kristendommen for alt leonardo davinci gjorde.

Kopernicus' astronomi kan mildt sagt ikke krediteres kirken.

Det samme gjelder ting som kom fra den muslimske verden.

Anonymkode: 66622...314

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Et øyeblikk siden, Tanuki skrev:

Jeg er enig med deg og jeg skrev faktisk ikke at uten religion blir det automatisk fred på jord, men at religion er en av grunnene til konflikter er det ingen tvil om.

Ja det er en av de mindre grunnen

men en av de største motivasjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kan jo lage mange varianter av dette:

Tenk deg en verden uten homohatere ...

Tenk deg en verden uten foreldre som gir barna sine juling ...

Tenkt deg en verden uten folk som tror på hekser ...

Tenkt deg en verden uten menn som mener at kvinner ikke bør ha stemmerett ...

Slike artikler er litt tullete, synes jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic

For en utrolig trist verden det hadde blitt. Dere fokuserer altfor mye på det negative og de få sorte fårene, og det er virkelig mindretall når man tar hele verdens populasjon med muslimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, SuperSonic skrev:

For en utrolig trist verden det hadde blitt. Dere fokuserer altfor mye på det negative og de få sorte fårene, og det er virkelig mindretall når man tar hele verdens populasjon med muslimer. 

Om vi tar inn 100 000 innvandrere og 60 000 av dem nekter å integrere seg, skal man fortsette å ta inn innvandrere da? Selv om noen er tilpasningsdyktige kan vi ikke ta en sjanse på at akkurat de vi slipper inn er greie.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest SuperSonic
1 time siden, SosialisterUt skrev:

Om vi tar inn 100 000 innvandrere og 60 000 av dem nekter å integrere seg, skal man fortsette å ta inn innvandrere da? Selv om noen er tilpasningsdyktige kan vi ikke ta en sjanse på at akkurat de vi slipper inn er greie.

Yup. Det er akkurat den sjansen vi skal ta. Du kan også komme med statistikk for din påstand, men det tviler jeg sterkt på at du har når du heller ikke tror på en av verdens største tragedier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.9.2016 at 17.08, Aragorn II Elessar skrev:

Tenk deg en verden uten mennesker

Tenk hvor fredelig denne ville ha vært. 

Den tanken har jeg tenkt sånn omtrent hver dag i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SuperSonic skrev:

Yup. Det er akkurat den sjansen vi skal ta. Du kan også komme med statistikk for din påstand, men det tviler jeg sterkt på at du har når du heller ikke tror på en av verdens største tragedier. 

Men hvorfor risikere å skade landet vårt og de som bor her for å hjelpe noen som ikke en gang setter pris på hjelpen (i de fleste tilfeller). Hvorfor skal våre kvinner være redde for å gå ute om kvelden, og menn være redde for å bli denget ned, kun for at vi vil fremstå som snille og sympatiske? Disse "nye landsmennene" har null respekt for nordmenn og deres kultur og det vet du innerst inne. Selv om noen er greie og føyelige er mesteparten slik som jeg beskriver.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.9.2016 at 10.11, Tanuki skrev:

Ingen ekspert, men vil gjette at det er en indirekte årsak. På en annen side blir jeg litt skeptisk til at det kan bli for enkelt å skylde på. Religion dreper ikke, mennesker dreper mennesker. Så det er ikke religionen som dreper, det er mennesker som dreper ut ifra ideologi, religion, osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...