Gå til innhold

Venn som misbruker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venn som misbruker tabletter.Personen har reelle smerter ,men tar ekstra tabletter. Samt h*n kjøper tabletter av andre.

Jeg har lenge vært bekymret og  oppsøkte fastlegen.Der fikk jeg litt gehør,men da var jeg ikke klar over omfanget av misbruket.
Fastlegen til min venn skulle sette i gang noe,men jeg er redd det ikke er nok

Fått høre flere ting nå og er utrolig bekymret.Hva mer kan jeg gjøre enn å kontakte fastlegen ? Min venn går til smertelege og jeg kan få tak i navnet til denne legen.Er det rett å si i fra der også?

Regner med at min venn vil bli min ex-venn.Men det får bare være,h'n kan ikke leve slik lengre.

Anonymkode: 23d13...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 9/13/2016 at 14.54, AnonymBruker skrev:

Fått høre flere ting nå og er utrolig bekymret.Hva mer kan jeg gjøre enn å kontakte fastlegen ? Min venn går til smertelege og jeg kan få tak i navnet til denne legen.Er det rett å si i fra der også?

Regner med at min venn vil bli min ex-venn.Men det får bare være,h'n kan ikke leve slik lengre.

Det er et minefelt å si fra til legen. Du vet jo ikke hva legen vet. Og det er vel tvilsomt om vennen din slutter med pillene selv om legen ikke gir ut mer. Jeg ville latt det være opp til fastlegen å evt. snakke med spesialisten.

Jeg tenker at i stedet for å prøve å tvinge vennen din til å slutte bør du heller stille opp og være der gjennom det som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Det er et minefelt å si fra til legen. Du vet jo ikke hva legen vet. Og det er vel tvilsomt om vennen din slutter med pillene selv om legen ikke gir ut mer. Jeg ville latt det være opp til fastlegen å evt. snakke med spesialisten.

Jeg tenker at i stedet for å prøve å tvinge vennen din til å slutte bør du heller stille opp og være der gjennom det som er vanskelig.

Det er nok "minefelt" men dette å si ifra er fordi jeg bryr meg.Tvinger ingen ,men synes at når personen ikke kan ta vare på seg selv ,da må noen ta tak. Legen er varslet og vil gjøre "noe" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...