AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #21 Del Skrevet 17. mai 2024 Gjelder ikke «konestatus» med dette for hårvipper og? At går man med hårvippe er man gift, og uten så er man ikke. Anonymkode: f4e58...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #22 Del Skrevet 17. mai 2024 123hei123 skrev (På 12.9.2016 den 0.11): Hei! Jeg skal kjøpe åmlidbunad. Og jeg synes det er så fint med skaut til, men lurer rett og slett på hva andre folk synes om dette. Blir det rart? Har knapt sett noen med skaut til bunad før. Så lenge det hører til bunaden og du ikke mener hijab er det bare flott Anonymkode: 91579...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #23 Del Skrevet 17. mai 2024 Her jeg bor er bunadspolitiet svært aktivt og slår nådeløst ned på gifte uten hodeplagg til bunaden og konfirmanter med «konebelte» (sølvbelte). Så jeg bruker lua, og takker Gud for at jeg ikke valgte vossabunad eller en av de andre med enorme skaut/hodeplagg. Og du som lurte på enker: noen bruker svart skaut i stedet for hvitt eller bytter ut hvit blondekant på lua med svart. Anonymkode: 01935...f5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #24 Del Skrevet 17. mai 2024 123hei123 skrev (På 12.9.2016 den 0.11): Hei! Jeg skal kjøpe åmlidbunad. Og jeg synes det er så fint med skaut til, men lurer rett og slett på hva andre folk synes om dette. Blir det rart? Har knapt sett noen med skaut til bunad før. Nydelig Anonymkode: 78cc9...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #25 Del Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her jeg bor er bunadspolitiet svært aktivt og slår nådeløst ned på gifte uten hodeplagg til bunaden og konfirmanter med «konebelte» (sølvbelte). Så jeg bruker lua, og takker Gud for at jeg ikke valgte vossabunad eller en av de andre med enorme skaut/hodeplagg. Og du som lurte på enker: noen bruker svart skaut i stedet for hvitt eller bytter ut hvit blondekant på lua med svart. Anonymkode: 01935...f5a Er det på Voss bunadspolitiet er så aktivt? De "konebeltene" til Vossa- og Hardangerbunad er jo svindyre, så sjølv synst eg det er noko som er veldig unødvendig å ha for unge jenter som konfirmerer seg. Bunadane i seg sjølve er jo dyre nok. Anonymkode: b22f4...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #26 Del Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Gjelder ikke «konestatus» med dette for hårvipper og? At går man med hårvippe er man gift, og uten så er man ikke. Anonymkode: f4e58...9a3 Vippa brukes til å holde skautet på plass når man er gift på Telemarks bunadene Anonymkode: a9079...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #27 Del Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Gjelder ikke «konestatus» med dette for hårvipper og? At går man med hårvippe er man gift, og uten så er man ikke. Anonymkode: f4e58...9a3 Alle vipper håret, det er ikke gift ugift symbol Anonymkode: a9079...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå