Gå til innhold

Hva synes dere om skaut til bunad?

123hei123

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjelder ikke «konestatus» med dette for hårvipper og? At går man med hårvippe er man gift, og uten så er man ikke.

Anonymkode: f4e58...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
123hei123 skrev (På 12.9.2016 den 0.11):

Hei! Jeg skal kjøpe åmlidbunad. Og jeg synes det er så fint med skaut til, men lurer rett og slett på hva andre folk synes om dette. Blir det rart? Har knapt sett noen med skaut til bunad før.

bunad.jpg

Så lenge det hører til bunaden og du ikke mener hijab er det bare flott

Anonymkode: 91579...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor er bunadspolitiet svært aktivt og slår nådeløst ned på gifte uten hodeplagg til bunaden og konfirmanter med «konebelte» (sølvbelte). Så jeg bruker lua, og takker Gud for at jeg ikke valgte vossabunad eller en av de andre med enorme skaut/hodeplagg.

Og du som lurte på enker: noen bruker svart skaut i stedet for hvitt eller bytter ut hvit blondekant på lua med svart.

Anonymkode: 01935...f5a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
123hei123 skrev (På 12.9.2016 den 0.11):

Hei! Jeg skal kjøpe åmlidbunad. Og jeg synes det er så fint med skaut til, men lurer rett og slett på hva andre folk synes om dette. Blir det rart? Har knapt sett noen med skaut til bunad før.

bunad.jpg

Nydelig 

Anonymkode: 78cc9...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her jeg bor er bunadspolitiet svært aktivt og slår nådeløst ned på gifte uten hodeplagg til bunaden og konfirmanter med «konebelte» (sølvbelte). Så jeg bruker lua, og takker Gud for at jeg ikke valgte vossabunad eller en av de andre med enorme skaut/hodeplagg.

Og du som lurte på enker: noen bruker svart skaut i stedet for hvitt eller bytter ut hvit blondekant på lua med svart.

Anonymkode: 01935...f5a

Er det på Voss bunadspolitiet er så aktivt?

De "konebeltene" til Vossa- og Hardangerbunad er jo svindyre, så sjølv synst eg det er noko som er veldig unødvendig å ha for unge jenter som konfirmerer seg. Bunadane i seg sjølve er jo dyre nok. 

Anonymkode: b22f4...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gjelder ikke «konestatus» med dette for hårvipper og? At går man med hårvippe er man gift, og uten så er man ikke.

Vippa brukes til å holde skautet på plass når man er gift på Telemarks bunadene 

Anonymkode: a9079...d21

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alle vipper håret, det er ikke gift ugift symbol

Anonymkode: a9079...d21

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...