Gjest morhjertegod Skrevet 23. desember 2016 #21 Skrevet 23. desember 2016 På 16.12.2016 den 16.45, AnonymBruker skrev: De unge har ikke rukket å oppleve så mye ennå, gi dem 20 år å fordøye samfunnet på. Anonymkode: d4025...87b Vel nå er jeg godt voksen, men har ikke behov for å oppføre meg som en dritt på nett. Jeg har da fordøyd 40 år, men ikke glemt hvordan man oppfører seg, men så har jeg det godt med meg selv og ikke så mye grunn til å klage på noe som helst :o)
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #22 Skrevet 23. desember 2016 Ja, voksne mobber. www.tv2.no/nyheter/8821167/ Nå for mobberne fra NOAS og deres likesinnede være fornøyde med innsatsen og resultatet at det blir flere som lyver seg til opphold i Norge. Dere som donerte penger til NOAS er også stolte for å ha sponset dette, ja?? Anonymkode: 8a309...34c 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #23 Skrevet 23. desember 2016 Jeg mobber ikke. Kaller en spade for en spade. En idiot for en idiot. En udugelig sjåfør som ikke burde hatt lappen for en udugelig sjåfør, fordi han kjører i 30 i 60-sonen, eller 60 i 80-sonen osv. Er helt utrolig mye ræææl man møter på ute til dags, og jeg orker ikke holde kjeft. Man blir forbanna at folk er så egoistiske at de ikke engang tenker at andre skal ferdes i trafikken, bare for å ta et lite eksempel. Anonymkode: 40808...de4
Leavemealone Skrevet 23. desember 2016 #24 Skrevet 23. desember 2016 7 timer siden, morhjertegod skrev: Vel nå er jeg godt voksen, men har ikke behov for å oppføre meg som en dritt på nett. Jeg har da fordøyd 40 år, men ikke glemt hvordan man oppfører seg, men så har jeg det godt med meg selv og ikke så mye grunn til å klage på noe som helst :o) PK mao. Jeg ville heller satt pris på at du sa hva du mente enn at du sa hva du trodde alle andre ville synes var greit du mente. 2
Gjest morhjertegod Skrevet 23. desember 2016 #25 Skrevet 23. desember 2016 50 minutter siden, Leavemealone skrev: PK mao. Jeg ville heller satt pris på at du sa hva du mente enn at du sa hva du trodde alle andre ville synes var greit du mente. Ok, imponert over at du vet hva jeg egentlig mener👍🏻Ha en Riktig God Jul🎅🏻
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #26 Skrevet 23. desember 2016 1 time siden, Leavemealone skrev: PK mao. Jeg ville heller satt pris på at du sa hva du mente enn at du sa hva du trodde alle andre ville synes var greit du mente. Haha, det er ingen som gidder diskutere med deg lenger fordi du tåler ikke kritikk. Men at alle andre skal få "sannheten" servert, det er bare rett og rimelig. Svak psyke kaller man det. Anonymkode: 7c839...a9d
Mari Y Skrevet 27. desember 2016 #27 Skrevet 27. desember 2016 På 23.12.2016 den 23.07, AnonymBruker skrev: Jeg mobber ikke. Kaller en spade for en spade. En idiot for en idiot. En udugelig sjåfør som ikke burde hatt lappen for en udugelig sjåfør, fordi han kjører i 30 i 60-sonen, eller 60 i 80-sonen osv. Er helt utrolig mye ræææl man møter på ute til dags, og jeg orker ikke holde kjeft. Man blir forbanna at folk er så egoistiske at de ikke engang tenker at andre skal ferdes i trafikken, bare for å ta et lite eksempel. Anonymkode: 40808...de4 Én ting er å med jevne mellomrom kalle noen for noe dumt. En annen ting er å legge ut om andre mennesker på nettet, eller rett og slett drive med uthenging. To vidt forskjellige ting.
Mari Y Skrevet 27. desember 2016 #28 Skrevet 27. desember 2016 På 10.9.2016 den 11.03, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner jeg mister helt troen på menneskeheten når jeg leser slikt.... https://www.nrk.no/finnmark/xl/_-se_-der-kommer-styggen-1.13111135 Anonymkode: ce9aa...741 Og så hvordan folk snakker stygt om utledninger, funksjonshemmede, religiøse grupper, osv. Ja, jeg synes det er direkte feil. I tillegg dette at folk ikke skal få ha sine meninger uten å få trusler over nettet. Var en annen som fortalte at h*n ble kalt for en 'flyfille', så h*n hørte det. Og en fortalte om hets pga at hun så ut som kom fra Midtøsten. Jeg blir direkte flau over noen voksne.
Mari Y Skrevet 27. desember 2016 #29 Skrevet 27. desember 2016 På 10.9.2016 den 11.29, morhjertegod skrev: Godt voksne menneskerr er mye verre en de unge, uten tvil. Mange er sure, bitre, sinte, stygge i kjeften og mobbere. De har ofte lite fakta, leser som regel bare overskrifter og lirker av seg så mye onskapsfult på en ufin måte. Hadde mine foreldre eller besteforeldre holdt på slik, hadde jeg kjøpt nettvettkurs i julegave. Hvorfor ble de sån? Mobbing handler sikkert om hvilken omgangskrets man er i, osv. Om foreldrene er mobberne, skal man ikke helt se bort ifra at barn tar derifra.
Mari Y Skrevet 27. desember 2016 #30 Skrevet 27. desember 2016 På 16.12.2016 den 16.45, AnonymBruker skrev: De unge har ikke rukket å oppleve så mye ennå, gi dem 20 år å fordøye samfunnet på. Anonymkode: d4025...87b Om dette er noen god unnskyldning vet jeg ikke. Bare det faktum at unge og barn også trenger å ha det trygt i oppveksten, gjør at jeg mener man bør slå ned på mobbing.
Grovmel Skrevet 27. desember 2016 #31 Skrevet 27. desember 2016 På 10.9.2016 den 11.15, AnonymBruker skrev: Finnmark på sitt beste. Møkkaplass de luxe. Anonymkode: 0f100...546 Næh, har bodd i finnmark og synes folket var langt bedre en på østlandet, når det gjelder hvordan en oppfører seg mot andre. Ja, de er harde og rett frem. MEN du vet hvor du har dem og du vet hva du kan forandre.
Jus sanguinis Skrevet 28. desember 2016 #32 Skrevet 28. desember 2016 På 10.09.2016 den 11.05, Gjest Aragorn II Elessar skrev: Voksne er langt verre å mobbe en det barn\ungdom er. Det er bare tull.
fuglekvitter__ Skrevet 28. desember 2016 #33 Skrevet 28. desember 2016 På 10.9.2016 den 9.03, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner jeg mister helt troen på menneskeheten når jeg leser slikt.... https://www.nrk.no/finnmark/xl/_-se_-der-kommer-styggen-1.13111135 Anonymkode: ce9aa...741 Ja, noen voksne mobber også. Alderen betyr jo ikke at noen slutter å mobbe, men det er vel et gammelt tema eller? At ingen gjør så mye med dem som mobber - vel, nei... De har forsøkt hundrevis av tiltak, tilrettelegging og gudene vet hva, men det bedret seg visst aldri. Noe så dårlig gjort ... å mobbe liksom.
Mari Y Skrevet 28. desember 2016 #34 Skrevet 28. desember 2016 7 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Det er bare tull. Både ja og nei. Kommer ann på hvor kalkulert man er, tror jeg.
Jus sanguinis Skrevet 29. desember 2016 #35 Skrevet 29. desember 2016 12 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Alderen betyr jo ikke at noen slutter å mobbe, Den gjør faktisk det. Som voksen har du en helt annen og mer utviklet hjernestruktur enn du hadde som ung.
Mari Y Skrevet 29. desember 2016 #36 Skrevet 29. desember 2016 1 time siden, Jus sanguinis skrev: Den gjør faktisk det. Som voksen har du en helt annen og mer utviklet hjernestruktur enn du hadde som ung. Her har fuglekvitter et poeng. Om voksne hadde latt være å mobbe, så hadde man ikke sett tidvis massiv hets som man gjør på nettet. Så nei, mobbing går ikke nødvendigvis over med det første. Det finnes jo i tillegg de voksne som mentalt og psykisk misshandler folk over lengre tid. Både partnere såvel som arbeidsledere og kolleger.
Jus sanguinis Skrevet 29. desember 2016 #37 Skrevet 29. desember 2016 5 timer siden, Mari Y skrev: Her har fuglekvitter et poeng. Om voksne hadde latt være å mobbe, så hadde man ikke sett tidvis massiv hets som man gjør på nettet. Så nei, mobbing går ikke nødvendigvis over med det første. Det finnes jo i tillegg de voksne som mentalt og psykisk misshandler folk over lengre tid. Både partnere såvel som arbeidsledere og kolleger. Dette er likevel langt mindre utbredt blant voksne enn blant unge. Noe som gjør det nærliggende å anta at dette har noe å gjøre med forskjellene i hjernestruktur, og at alder derfor betyr at noen slutter å mobbe.
Mari Y Skrevet 29. desember 2016 #38 Skrevet 29. desember 2016 2 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Dette er likevel langt mindre utbredt blant voksne enn blant unge. Noe som gjør det nærliggende å anta at dette har noe å gjøre med forskjellene i hjernestruktur, og at alder derfor betyr at noen slutter å mobbe. Det er godt mulig, men likevel synes jeg mange voksne også burde ta seg i det. Så bare på hetsen en kvinnelig politisk motstander fikk, om at hun bad om voldtekt. På facebook. Av temmelig voksne menn. I tillegg til at mange voksne forteller om mobbing på arbeidsplassen. Det er bra at en del voksne mennesker tar seg sammen med alderen, men noe kan i alle fall tyde på at det er en del som aldri gjør det. I alle fall var det en dokumentar- serie fra Sverige om netthatere på flere sesonger. Flere av netthetserne som ble avslørt var ungdommer, men mange var også godt voksne.
Mari Y Skrevet 14. mai 2017 #39 Skrevet 14. mai 2017 På 10.9.2016 den 12.10, AnonymBruker skrev: Er vel godt hjulpet av bygdetullingmentaliteten, men ja - jeg syntes voksne ofte er verre enn barn når det gjelder mobbing. Syntes også at det i løpet av de siste tiårene har vært en forverring. I den såkalt liberale tidsalder der alle skal kunne si hva man vil, når man vil og til hvem man vil så driter mange i større grad i å respektere andre. Respekten man hadde før i tiden er borte, og inspirert av aggressitiveten i sosiale medier og andre kulturelle påvirkningskilder så mobber og sjikanerer mange mer enn før. Men så syntes jeg også folk må tørre å stå opp for seg selv i større grad - han ble sjikanert av dørvakten da han var sammen med kameratene sine - vel, I say: fight fire with fire. Hadde det vært en av oss hadde dørvakten fått en knallhard høyre, så skulle vi alle slått han/henne til vedkommende ikke turte si et ord lenger. Frem med volden når det gjelder å forsvare og stå opp for seg seg selv sier jeg bare, enkelte forstår dessverre ikke annet språk enn maktbruk. Anonymkode: 1c227...db2 Nå vil jeg ikke akkurat påstå at alle på bygda er sånn her, da. Mest sannsynlig er det noen idioter som lett gjør seg synlige. Men det kan nok være hardere noen plasser på bygda. Jeg er selv vokst opp delvis i by og bygd. Det finnes mange by- tullinger og det finnes mange på bygda som ikke er helt blåst. Men det er sikkert verre å være mobbeoffer på et lite sted, der alle kjenner alle enn i byen.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #40 Skrevet 14. mai 2017 På 10.9.2016 den 11.37, AnonymBruker skrev: 0g barn / ungdommer plukker opp dette fra foreldrene sine og fra andre voksne..... Anonymkode: 05213...344 Ikke nødvendigvis. Mobbing vil i stor grad skje uavvhengig av oppførselen til foreldre/andre voksne, mennesker er slemme. Anonymkode: 5f1a6...1e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå