Gå til innhold

Når voksne mobber.....

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Voksne er langt verre å mobbe en det barn\ungdom er.

Skrevet

Finnmark på sitt beste. Møkkaplass de luxe.

Anonymkode: 0f100...546

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet (endret)

Godt voksne menneskerr er mye verre en de unge, uten tvil. Mange er sure, bitre, sinte, stygge i kjeften og mobbere. De har ofte lite fakta, leser som regel bare overskrifter og lirker av seg så mye onskapsfult på en ufin måte.  Hadde mine foreldre eller besteforeldre holdt på slik, hadde jeg kjøpt nettvettkurs i julegave. Hvorfor ble de sån?

Endret av morhjertegod
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
Et øyeblikk siden, morhjertegod skrev:

Godt voksne menner er mye verre en de unge, uten tvil. Mange er sure, bitre, sinte, stygge i kjeften og mobbere. De har ofte lite fakta, leser som regel bare overskrifter og lirker av seg så mye onskapsfult på en ufin måte.  Hadde mine foreldre eller besteforeldre holdt på slik, hadde jeg kjøpt nettvettkurs i julegave. Hvorfor ble de sån?

Godt voksne kvinner er nøyaktig like ille når det kommer til mobbing som det godt voksne menn er.

Skrevet
31 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

Voksne er langt verre å mobbe en det barn\ungdom er.

0g barn / ungdommer plukker opp dette fra foreldrene sine og fra andre voksne.....

Anonymkode: 05213...344

• Liker 1
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

0g barn / ungdommer plukker opp dette fra foreldrene sine og fra andre voksne.....

Anonymkode: 05213...344

Ja og det er derfor vi aldri blir kvitt mobbing.  

Gjest morhjertegod
Skrevet
3 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

Godt voksne kvinner er nøyaktig like ille når det kommer til mobbing som det godt voksne menn er.

Helt enig, skulle stå mennesker, skrivefeil. De er like ille!

Skrevet
35 minutter siden, morhjertegod skrev:

Godt voksne menneskerr er mye verre en de unge, uten tvil. Mange er sure, bitre, sinte, stygge i kjeften og mobbere. De har ofte lite fakta, leser som regel bare overskrifter og lirker av seg så mye onskapsfult på en ufin måte.  Hadde mine foreldre eller besteforeldre holdt på slik, hadde jeg kjøpt nettvettkurs i julegave. Hvorfor ble de sån?

Er vel godt hjulpet av bygdetullingmentaliteten, men ja - jeg syntes voksne ofte er verre enn barn når det gjelder mobbing. Syntes også at det i løpet av de siste tiårene har vært en forverring. I den såkalt liberale tidsalder der alle skal kunne si hva man vil, når man vil og til hvem man vil så driter mange i større grad i å respektere andre. Respekten man hadde før i tiden er borte, og inspirert av aggressitiveten i sosiale medier og andre kulturelle påvirkningskilder så mobber og sjikanerer mange mer enn før. 

Men så syntes jeg også folk må tørre å stå opp for seg selv i større grad - han ble sjikanert av dørvakten da han var sammen med kameratene sine - vel, I say: fight fire with fire. Hadde det vært en av oss hadde dørvakten fått en knallhard høyre, så skulle vi alle slått han/henne til vedkommende ikke turte si et ord lenger. Frem med volden når det gjelder å forsvare og stå opp for seg seg selv sier jeg bare, enkelte forstår dessverre ikke annet språk enn maktbruk. 

Anonymkode: 1c227...db2

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel godt hjulpet av bygdetullingmentaliteten, men ja - jeg syntes voksne ofte er verre enn barn når det gjelder mobbing. Syntes også at det i løpet av de siste tiårene har vært en forverring. I den såkalt liberale tidsalder der alle skal kunne si hva man vil, når man vil og til hvem man vil så driter mange i større grad i å respektere andre. Respekten man hadde før i tiden er borte, og inspirert av aggressitiveten i sosiale medier og andre kulturelle påvirkningskilder så mobber og sjikanerer mange mer enn før. 

Men så syntes jeg også folk må tørre å stå opp for seg selv i større grad - han ble sjikanert av dørvakten da han var sammen med kameratene sine - vel, I say: fight fire with fire. Hadde det vært en av oss hadde dørvakten fått en knallhard høyre, så skulle vi alle slått han/henne til vedkommende ikke turte si et ord lenger. Frem med volden når det gjelder å forsvare og stå opp for seg seg selv sier jeg bare, enkelte forstår dessverre ikke annet språk enn maktbruk. 

Det var riktig av han å snu seg og gå, sammen med kompisene sine, da dørvakten var spydig mot han. 

Vold skaper bare flere problemer. 

Veldig bra at han står frem i media med sin historie. Håper hans historie kan få noen mobbere til å forstå konsekvensen av sine ord og handlinger. 

Anonymkode: 5c1cf...1a7

• Liker 5
Skrevet

Han var ikke en gang stygg. Han så bare lettere forbrent ut. 

Skrevet
1 time siden, Supersol skrev:

Noen folk er bare helt jævlig ondskapsfulle. 

Ja det er sikkert og visst!

Anonymkode: a508c...205

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var riktig av han å snu seg og gå, sammen med kompisene sine, da dørvakten var spydig mot han. 

Vold skaper bare flere problemer. 

Veldig bra at han står frem i media med sin historie. Håper hans historie kan få noen mobbere til å forstå konsekvensen av sine ord og handlinger. 

Anonymkode: 5c1cf...1a7

Beklager, men det har jeg ingen tro på lenger. Når mobbingen ikke får konsekvenser, så lærer aggressoren heller ingenting. Det å snu seg vekk og gå løser på sikt null og niks fordi den uønskede oppførselen sannsynligvis vil fortsette neste gang han støter på denne dørvakten. 

Personlig har jeg endret min mentalitet rundt dette med voldsbruk, og for min del er det akseptabelt i mer enn bare selvforsvarssituasjoner når en aggressor etter gjentatte advarsler sjikanerer deg eller noen man er glad i. Ble selv mobbet i en viss grad i oppveksten - ble lei av det, trener kampsport og blir både mentalt og fysisk i stadig større grad til å stå opp for meg selv og mine interesser. Misforstå meg rett, jeg ønsker ikke å være hard, men gjentatt sjikane besvares nå med harde spark og slag. Og jeg håper det aldri vil skje, men skulle jeg eller noen jeg er glad i oppleve grov sjikane på en måte som truer meg eller hennes helse på noen som helst måte går jeg faen ikke av veien for å drepe noen. 

Gjest morhjertegod
Skrevet

Hva gjør man om man ser mobbing på nett?

På nett siden til Merete Hodne mobber voksne mennersker denne Malika som vitnet i rettsalen mot henne, her finner du kommentarer som 

https://www.facebook.com/merete.hodne?fref=ts Dette er Merete Hodne sin åpne fb profil. Her sitter voksne mennesker å mobber, jeg får helt vondt inni meg. Her er kommentarer som dette, mot Malika.

-Ikke rart foreldrene til Charlotte drikker.

-håper hun brenner i helvette.

- De skulle aldri ha mista Charlotte i gulvet så mange ganger.

- Overrasker meg ikke om noen slår hun ned

-Hun har vell konventert for å få seg omskåret snabb,gutten hennes heter vist omar

-Stakkars den uekte sønn.

- Drittkjærring

Dette bare på siste innlegget hennes, tok meg sekunder å finne disse, hele siden er full av voksne mobbere.

Man kan rapportere Merete Hodnes side, men hvordan rapportere de som kommenterer på hennes innlegg, dukker ikke opp noe alternativ ved kommentaren, så hvordan gjøre det?
Skrevet

Tror dessverre gapestokken er løsningen i enkelte tilfeller. Ta bilde av mobberen og legg det ut på nett så lærer de nok.

Anonymkode: 7fad5...788

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet
På 10.9.2016 den 20.08, morhjertegod skrev:

Hva gjør man om man ser mobbing på nett?

På nett siden til Merete Hodne mobber voksne mennersker denne Malika som vitnet i rettsalen mot henne, her finner du kommentarer som 

https://www.facebook.com/merete.hodne?fref=ts Dette er Merete Hodne sin åpne fb profil. Her sitter voksne mennesker å mobber, jeg får helt vondt inni meg. Her er kommentarer som dette, mot Malika.

-Ikke rart foreldrene til Charlotte drikker.

-håper hun brenner i helvette.

- De skulle aldri ha mista Charlotte i gulvet så mange ganger.

- Overrasker meg ikke om noen slår hun ned

-Hun har vell konventert for å få seg omskåret snabb,gutten hennes heter vist omar

-Stakkars den uekte sønn.

- Drittkjærring

Dette bare på siste innlegget hennes, tok meg sekunder å finne disse, hele siden er full av voksne mobbere.

Man kan rapportere Merete Hodnes side, men hvordan rapportere de som kommenterer på hennes innlegg, dukker ikke opp noe alternativ ved kommentaren, så hvordan gjøre det?

Herregud, tragiske mennesker, ja. Jeg er ikke enig i alt som har med islam å gjøre, men det der er bare tragisk. Du burde sett 'netthaterne' med Robert Aschberg. Interessant at det er godt voksne som også slenger så mye dritt. Men se hvordan de reagerer når de blir avslørt er det mest interessante. 

Skrevet
På 10.9.2016 den 11.29, morhjertegod skrev:

Høres jo som de bitre kranglefantene her på forumet, det:fnise:

Skrevet
På 10.9.2016 den 11.29, morhjertegod skrev:

De unge har ikke rukket å oppleve så mye ennå, gi dem 20 år å fordøye samfunnet på.

Anonymkode: d4025...87b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...