piaisabella Skrevet 9. september 2016 #21 Skrevet 9. september 2016 (endret) Jeg har nesten aldri brukt prevensjon (skulle tro jeg tilhørte en sekt) , men bare endt opp med to barn. Har helt fra jeg fikk mitt første barn ønsket meg mange barn. Jeg vil gjerne ha 2 til, om annledningen byr seg. Men jeg begynner å bli gammel. Endret 9. september 2016 av piaisabella
Snartbrud82 Skrevet 9. september 2016 #22 Skrevet 9. september 2016 15 minutter siden, piaisabella skrev: Jeg har nesten aldri brukt prevensjon (skulle tro jeg tilhørte en sekt) , men bare endt opp med to barn. Har helt fra jeg fikk mitt første barn ønsket meg mange barn. Jeg vil gjerne ha 2 til, om annledningen byr seg. Men jeg begynner å bli gammel. Eg anbefaler Sterilisering om du er heilt sikker på att du ikkje ønsker fleire barn. Det anbefales ikkje å gå på hormon basert prevensjon over lange perioder, da du kan få lever adenom, som er godartete svulster som kan bli ondartet. 3-4 av 100 000 som bruker prevensjon får dette. Eg fikk dekket sterilisering pga svulster og måtte ikkje venta lengre enn 1,5 mnd. Kjempe fornøyd 😊
piaisabella Skrevet 9. september 2016 #23 Skrevet 9. september 2016 (endret) 24 minutter siden, Snartbrud82 skrev: Eg anbefaler Sterilisering om du er heilt sikker på att du ikkje ønsker fleire barn. Det anbefales ikkje å gå på hormon basert prevensjon over lange perioder, da du kan få lever adenom, som er godartete svulster som kan bli ondartet. 3-4 av 100 000 som bruker prevensjon får dette. Eg fikk dekket sterilisering pga svulster og måtte ikkje venta lengre enn 1,5 mnd. Kjempe fornøyd 😊 Jeg ønsker flere barn. Men er ikke desperat etter å få flere. Alderen har tatt meg. Bra at du er fornøyd!!! Det som du sier er sant. Hormonbasert prevensjon er nok ikke til å spøke med. Mange som sier at de får problemer av det. Endret 9. september 2016 av piaisabella
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #24 Skrevet 9. september 2016 Jeg er ikke 40 ennå, men håper da jeg kan stille et spørsmål uansett. Dere som har blitt sterilisert, har menstruasjonsblødningene endret seg noe, eller er det likt som før (altså mengde og smerter) Anonymkode: d2dc6...b73
Snartbrud82 Skrevet 10. september 2016 #25 Skrevet 10. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke 40 ennå, men håper da jeg kan stille et spørsmål uansett. Dere som har blitt sterilisert, har menstruasjonsblødningene endret seg noe, eller er det likt som før (altså mengde og smerter) Anonymkode: d2dc6...b73 Etter graviditeten vart menstruasjonen meir kraftig, steriliserte meg når minstemann var 8 mnd, og det har ikkje endra seg noko . Hadde eit lite håp om att det skulle bli mindre. Operasjonen i seg sjølv var kurant, ingen plager etterpå, var på jobb to dager etter.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #26 Skrevet 10. september 2016 Er bare 25, men vi bruker hoppe av i svingen eller kondom. Synes det fungerer bra. Anonymkode: 5428a...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #27 Skrevet 10. september 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare 25, men vi bruker hoppe av i svingen eller kondom. Synes det fungerer bra. Anonymkode: 5428a...f6e Ikke lurt. Mange blir gravide på hoppe av i svingen. Anonymkode: 4374e...410 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #28 Skrevet 11. september 2016 Vi har alltid hoppet av i svingen, i tillegg til å passe på sikre perioder. Siden jeg alltid har hatt vanskelig for å bli gravid, så har det funket for oss. Vi hadde heller aldri noe problem om heller hvis det skulle ha blitt en graviditet utav det. pga. Sterke blødninger så har jeg gjennomgått brenning av livmor etter jeg ble 45 år. Mensen ble mindre og ujevn, og jeg måtte gjøre det en gang til for at det skulle bli godt resultat. Nå er jeg 49 år og har mensensymtomer uten blødning. Jeg er ikke sterilisert så jeg må fortsatt passe på..det er umulig å gjennomføre et svangerskap etter brenning. Men det går sikkert ann å sterilisere seg i tillegg til brenning. Jeg hadde så mye mens at jeg måtte bytte tykt bind hver time....har også brukt tabletter for å minske blødning som er på resept. Men synes at disse hjalp mindre etterhvert og jeg fikk bivirkninger med å forhøye dosene. det finnes altså gode løsninger for alle som er ferdig med småbarnslivet. Hør med lege eller gynekolog. Anonymkode: b701a...b90
Konvall Skrevet 11. september 2016 #29 Skrevet 11. september 2016 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har alltid hoppet av i svingen, i tillegg til å passe på sikre perioder. Siden jeg alltid har hatt vanskelig for å bli gravid, så har det funket for oss. Vi hadde heller aldri noe problem om heller hvis det skulle ha blitt en graviditet utav det. pga. Sterke blødninger så har jeg gjennomgått brenning av livmor etter jeg ble 45 år. Mensen ble mindre og ujevn, og jeg måtte gjøre det en gang til for at det skulle bli godt resultat. Nå er jeg 49 år og har mensensymtomer uten blødning. Jeg er ikke sterilisert så jeg må fortsatt passe på..det er umulig å gjennomføre et svangerskap etter brenning. Men det går sikkert ann å sterilisere seg i tillegg til brenning. Jeg hadde så mye mens at jeg måtte bytte tykt bind hver time....har også brukt tabletter for å minske blødning som er på resept. Men synes at disse hjalp mindre etterhvert og jeg fikk bivirkninger med å forhøye dosene. det finnes altså gode løsninger for alle som er ferdig med småbarnslivet. Hør med lege eller gynekolog. Anonymkode: b701a...b90 Obs. Jeg har aldri kunnet bruke hormonpreparater heller, og kondom gav med infeksjoner stadig vekk. Endret 11. september 2016 av Konvall
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #30 Skrevet 11. september 2016 Den 9. september 2016 at 20.51, AnonymBruker skrev: Fikk du smerter? Anonymkode: b925c...f05 Nei, jeg reagerte på hormonene. Depressiv etc. Bare tull at hormonene i hormonspiral virker lokalt og ikke påvirker deg. Anonymkode: dbf9a...c19
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #31 Skrevet 11. september 2016 Jeg tåler heller ikke hormoner. Har prøvd de fleste prevensjonsmidler men det har bare blitt kluss med blødningene. Itillegg har jeg kraftige mensblødninger. Redningen ble å fjerne livmorslimhinnen - endometrieablasjon. Enkelt inngrep som gjøres i narkose. Har ikke blødd en dråpe siden (flere måneder siden nå). Må være ferdig med barn ettersom man kan bli steril. Anbefales! Er forresten 36. Anonymkode: ffb73...bdd
Gjest morhjertegod Skrevet 11. september 2016 #32 Skrevet 11. september 2016 Hormonspiral her, ingen blødninger, veldig fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #33 Skrevet 11. september 2016 Den 9.9.2016 at 18.27, AnonymBruker skrev: Ok. Men kommer man ikke i overgangsalder med en gang da? Hvordan er sexlysten? Anonymkode: 2e9e6...8fa Nei, overgangsalderen kommer ikke ved sterilisering. Og sexlysten har blitt mye bedre fordi jeg ikke trenger å være redd for å bli gravid. Den 9.9.2016 at 20.57, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke bruke hormonbasert prevensjon heller. Ble total gal. Men hvordan fikk du det innvilget? Alle jeg har snakket med har sagt at jeg må betale for det selv og hvis ikke jeg gjør det privat kan det ta opp til 3 år med ventelisten. Anonymkode: 46192...6bf Jeg fikk det innvilget fordi jeg ikke fikk lov av legen med hormonbasert prevensjon pga blodpropp i hjernen. Og fordi jeg absolutt ikke ville ha kobberspiral. Den 9.9.2016 at 0.26, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke 40 ennå, men håper da jeg kan stille et spørsmål uansett. Dere som har blitt sterilisert, har menstruasjonsblødningene endret seg noe, eller er det likt som før (altså mengde og smerter) Anonymkode: d2dc6...b73 Mensen har vært helt som den samme etter at jeg steriliserte meg. Har ikke hatt smerter før, bare ubehag ved eggløsning og litt murring den første dagen mensen starter. Har alltid hatt mens 6-7 dager og har det samme nå. De fleste gangene har jeg faktisk mensen i en dag mindre enn jeg pleide før. Anonymkode: 56c89...135
Peter007 Skrevet 11. september 2016 #34 Skrevet 11. september 2016 Denne tråden bekrefter mye av det jeg har inntrykk av. Prevensjon rundt de 40 år er er mindre enn hos yngre damer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå