AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Hva bruker dere, hva er deres erfaringer og anbefalinger? Tåler ikke hormoner i det hele tatt og blør sterkt under mensen. Derfor er heller ikke kobberspiral en mulighet. Lurer litt på natürlige metoder og pressar. Erfaringer? Anbefalinger? Anonymkode: 2e9e6...8fa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Da jeg heller ikke kunne bruke noe hormonbasert og den eneste muligheten da var kobberspiral så fikk jeg invilget sterilisering på medisinsk grunnlag og slapp å betale. Anonymkode: 56c89...135
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Da jeg heller ikke kunne bruke noe hormonbasert og den eneste muligheten da var kobberspiral så fikk jeg invilget sterilisering på medisinsk grunnlag og slapp å betale. Anonymkode: 56c89...135 ....og jeg ville absolutt ikke ha kobberspiral pga andres dårlige erfaringer... (ser at det ikke er noe alternativ for deg heller, ville bare utdype hvorfor det ble sterilisering når jeg kunne satt inn spiral) Anonymkode: 56c89...135
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: ....og jeg ville absolutt ikke ha kobberspiral pga andres dårlige erfaringer... (ser at det ikke er noe alternativ for deg heller, ville bare utdype hvorfor det ble sterilisering når jeg kunne satt inn spiral) Anonymkode: 56c89...135 Ok. Men kommer man ikke i overgangsalder med en gang da? Hvordan er sexlysten? Anonymkode: 2e9e6...8fa
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 Jeg er ikke over 40 men i den alderen Er kjempefornøyd med hormonspiralen min og er endelig kvitt de sterke blødningene jeg hadde før. Anonymkode: b925c...f05
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #6 Skrevet 9. september 2016 Bruker kobberspiral og er godt fornøyd med det. Har vel brukt det snart 20 år. En idiotisk gynekolog overbeviste meg om hormonspiral en gang, men den måtte fort ut igjen. Du kan jo bruke Persona, men det er litt styrete. Anonymkode: dbf9a...c19
Silfen Skrevet 9. september 2016 #7 Skrevet 9. september 2016 Jeg bruker sikre perioder og det har funket de siste 7 årene. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #8 Skrevet 9. september 2016 41 minutter siden, Silfen skrev: Jeg bruker sikre perioder og det har funket de siste 7 årene. Jeg prøvde også sikre perioder. Feilet på første forsøk. Skulle ikke være mulig å bli gravid dagen etter mens, men det greide altså vi. Anonymkode: d52c9...7e1
Silfen Skrevet 9. september 2016 #9 Skrevet 9. september 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde også sikre perioder. Feilet på første forsøk. Skulle ikke være mulig å bli gravid dagen etter mens, men det greide altså vi. Anonymkode: d52c9...7e1 Har du da tracket syklusen din i minst 6 mnd?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #10 Skrevet 9. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruker kobberspiral og er godt fornøyd med det. Har vel brukt det snart 20 år. En idiotisk gynekolog overbeviste meg om hormonspiral en gang, men den måtte fort ut igjen. Du kan jo bruke Persona, men det er litt styrete. Anonymkode: dbf9a...c19 Fikk du smerter? Anonymkode: b925c...f05
Ferny Skrevet 9. september 2016 #11 Skrevet 9. september 2016 2 minutter siden, Silfen skrev: Har du da tracket syklusen din i minst 6 mnd? Men er det ikke litt risikabelt i den alderen der, da noen kvinner nærmer seg overgangsalderen og syklusen plutselig kan endre seg? Og risikoen for flerlinger øker vel også med alderen, hehe. Kan jo gå skikkelig galt.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #12 Skrevet 9. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Men kommer man ikke i overgangsalder med en gang da? Hvordan er sexlysten? Anonymkode: 2e9e6...8fa Ved sterilisering kuttes egglederne, alternativt setter noen klemmer på dem. For å kommei kunstig overgangsalder må eggstokkene fjernes eller kroppen må medisineres med medisiner der eggstokkenes hormonproduksjon settes ut av funksjon. Så nei, man kommer ikke i overgangsalderen ved sterilisering. Kobberspirl er i dag bedre enn de kobberspiralene som var på markedet tidligere. Kobberspiral er bedre enn sitt rykte. Anonymkode: cd181...6ca 1
Silfen Skrevet 9. september 2016 #13 Skrevet 9. september 2016 2 minutter siden, Ferny skrev: Men er det ikke litt risikabelt i den alderen der, da noen kvinner nærmer seg overgangsalderen og syklusen plutselig kan endre seg? Og risikoen for flerlinger øker vel også med alderen, hehe. Kan jo gå skikkelig galt. Man ser jo om menssyklusen endrer seg. Når man kjører sikre perioder så er det jo særs viktig å følge godt med.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #14 Skrevet 9. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg heller ikke kunne bruke noe hormonbasert og den eneste muligheten da var kobberspiral så fikk jeg invilget sterilisering på medisinsk grunnlag og slapp å betale. Anonymkode: 56c89...135 Jeg kan ikke bruke hormonbasert prevensjon heller. Ble total gal. Men hvordan fikk du det innvilget? Alle jeg har snakket med har sagt at jeg må betale for det selv og hvis ikke jeg gjør det privat kan det ta opp til 3 år med ventelisten. Anonymkode: 46192...6bf
Silfen Skrevet 9. september 2016 #15 Skrevet 9. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke bruke hormonbasert prevensjon heller. Ble total gal. Men hvordan fikk du det innvilget? Alle jeg har snakket med har sagt at jeg må betale for det selv og hvis ikke jeg gjør det privat kan det ta opp til 3 år med ventelisten. Anonymkode: 46192...6bf Dersom du tar det privat så er det jo bare noen ukers ventetid. Offentlig, derimot ...
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #16 Skrevet 9. september 2016 Mannen steriliseres. Anonymkode: 3c3b7...e3f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #17 Skrevet 9. september 2016 5 minutter siden, Silfen skrev: Man ser jo om menssyklusen endrer seg. Når man kjører sikre perioder så er det jo særs viktig å følge godt med. Er du over 40? Anonymkode: d46fb...0b2
Silfen Skrevet 9. september 2016 #18 Skrevet 9. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er du over 40? Anonymkode: d46fb...0b2 Ja.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #19 Skrevet 9. september 2016 Jeg er et stykke fra 40 enda, men har sendt inn begjæring om steilisering nå. Det har en egenandel på 6000 kr i det offentlige. Jeg skal ikke ha flere barn og missliker sterkt prevensjon. Man kommer ikke i overgangsalderen. Anonymkode: 648d3...02d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #20 Skrevet 9. september 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde også sikre perioder. Feilet på første forsøk. Skulle ikke være mulig å bli gravid dagen etter mens, men det greide altså vi. Anonymkode: d52c9...7e1 Det er langt fra sikkert å ha sex dagen etter mens (noe du nå har erfart) sikker periode er etter du VET du har hatt eggløsning. Mange kvinner kjenner det som smerter i den ene siden eller merker det ved at de får slimete utflod som kan trekkes i lange tråder. Når denne utfloden tørker opp, så er eggløsning forbi og da skal det ikke være mulig å bli gravid frem mot mens start. Før eggløsning, altså dagen etter siste mens er langt fra sikker, selvom det ikke er veldig stor sjangs. Anonymkode: 90a85...ceb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå