AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #1 Del Skrevet 8. september 2016 Jeg er sikkert ikke alene om dette, men det er kanskje ikke så mange som irriterer seg såpass... Jeg blir ekstremt ukomfortabel og plaget av folks spiselyder, smatting, gomling og munnlyder. Det gjelder også de som må renske halsen hele tiden, og da gjerne bruker stemmen samtidig. Der jeg jobber er det åpent kontorlandskap, og det er ikke sjelden at folk spiser ved pulten. Et par av de jeg jobber med spiser med ekstremt mye lyd. De snakker også mens de spiser. "Jo du skjønner det at...*smatt smatt*....". Jeg kjenner irritasjonen bygger seg opp innvendig. Jeg sier selvsagt ikke noe på det, bare fokuserer intens på arbeidet. Men jeg tenker at noen antakelig på plukke det opp ved min generelle mine og at jeg kanskje fremstår lite vennlig. Er det flere som har det slik, og som evt. har klart å gjøre noe med det? Anonymkode: 75e9b...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 8. september 2016 #2 Del Skrevet 8. september 2016 Det eneste jeg vet om som hjelper er å fokusere på noe helt annet. Hvis det er en mulighet for det så ville jeg hatt på musikk for å overdøve de irriterende lydene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #3 Del Skrevet 8. september 2016 De jeg jobber sammen med smatter ikke noe, så da plages jeg ikke. Men jeg kan mislike det hvis noen smatter, dog ikke så ofte jeg opplever det. Plages derimot en del av lukter når jeg er rundt folk. I dag har jeg plagdes av, først når jeg kom på jobben, fiskelukt i foajéen, senere en kollega på kontoret som hadde kjøpt bagett med salami og løk, så den andre kollega som spise salat stinkende av løk. Siden på treningssenteret, luktet det kloakk i gangene. Når jeg ventet på trikken kom ekkel fiskekakelukt sivende ut fra et sted. Så på trikken luktet det sterk ekkel parfyme fra noen menn. Når de gikk av begynte det å lukte gammel svette fra en annen person. Går det virkelig an - alt på en dag!?! Anonymkode: 36482...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #4 Del Skrevet 8. september 2016 Det burde ALDRI være tillatt å spise i åpent landskap. Anonymkode: 45d65...65e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #5 Del Skrevet 8. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde ALDRI være tillatt å spise i åpent landskap. Anonymkode: 45d65...65e Det er muligens sant, men noen dager er det veldig mye å gjøre. Og det er ikke som om vi har anledning til å spise lunch sammen. Ellers er det ikke spising generelt som er problematisk, bare måten det gjøres på...Har en jevnaldrende kollega, og hun spiser med null lyd, og holder seg for munnen om hun blir stilt et spm. mens hun spiser. Er et par av de andre som smatter og snakker med mat i munnen, og det er forferdelig. Det verste er at jeg blir SÅ sint der og da og i etterkant får dårlig samvittighet, for at jeg muligens har vært kald og lite hyggelig. Anonymkode: 75e9b...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 8. september 2016 #6 Del Skrevet 8. september 2016 Google misofoni/misophonia. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #7 Del Skrevet 8. september 2016 Tell til 100 inni deg. Jeg hater spiselyder og holder på å klikke av det. Spesielt frukt og nøtter, blir en så knekke/knaselyd som driver meg til vanvidd. Prøver å holde masken, men noen ganger må jeg bare gå et annet sted. Anonymkode: 5eea2...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #8 Del Skrevet 26. september 2016 Den 8.9.2016 at 18.57, Polly Ester skrev: Hvis det er en mulighet for det så ville jeg hatt på musikk for å overdøve de irriterende lydene. Jeg har gjort dette noen ganger. Dessverre bruker jeg ørepropper altfor ofte og tror ikke det er bra for ørene. Har fått vondt i det ene øret i det siste, såpass at jeg kastet de gamle øretelefonene for å gi dem en pause. Nå sitter sjefen her og spiser knekkebrød høylytt så jeg vet ikke hva som er verst... Anonymkode: 75e9b...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristiansand123 Skrevet 26. september 2016 #9 Del Skrevet 26. september 2016 Å herregud for en ting å bry seg om! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 26. september 2016 #10 Del Skrevet 26. september 2016 Folk som tygger tyggis med åpen munn på banen rett ovenfor meg :dagen =ødelagt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #11 Del Skrevet 27. september 2016 Få deg jobb med eget kontor, eller ørepropper, eller hør med en psykolog om det kan kureres. Anonymkode: 18ddc...a11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #12 Del Skrevet 27. september 2016 Jeg har det også sånn, spesielt med matpapir/papirposer ol som åpnes og lukkes. Blir så sint at jeg må anstrenge meg for ikke å slå. (Og jeg er ikke en voldelig person, lyden bare trigge noe inni meg) Les om misofoni! Anonymkode: 3f8d3...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 27. september 2016 #13 Del Skrevet 27. september 2016 Jeg stemmer i med flere: les litt om misofoni. En ting som har hjulpet meg en del er å tenke at dette er mitt problem, det er jeg som irriterer meg over lydene. Det er ikke de personene som skal "hates", men jeg må jobbe med problemet selv. Det løsner irritasjonen litt for meg. Og så hjelper det å høre på musikk eller radio, eller bare fjerne seg litt fra situasjonen en liten stund. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #14 Del Skrevet 28. september 2016 Jada du er så intelligent atte! Anonymkode: 7f2f9...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #15 Del Skrevet 27. oktober 2016 På 28.9.2016 den 12.26, AnonymBruker skrev: Jada du er så intelligent atte! Anonymkode: 7f2f9...8ff ...svarte du i feil tråd her? Anonymkode: 75e9b...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #16 Del Skrevet 27. oktober 2016 På 27.9.2016 den 9.02, AnonymBruker skrev: Få deg jobb med eget kontor, eller ørepropper, eller hør med en psykolog om det kan kureres. Anonymkode: 18ddc...a11 Jeg søker andre jobber, men er ikke verdens enkleste arbeidsmarked. Generelt blir jeg sliten av åpent kontorlandskap - ikke bare pga. smatting osv., men fordi praten går i alle retninger hele tiden og det er vanskelig å fokusere. Har en sjef som er veldig fokusert på at alt skal være åpent så vi kan jobbe sosialt og "idemyldre". Anonymkode: 75e9b...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #17 Del Skrevet 27. oktober 2016 Okey - da skal jeg fortsette med misunnelsen min også. Det er godt å se dere får det ut. Anonymkode: 291b8...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #18 Del Skrevet 27. oktober 2016 På Monday, September 26, 2016 den 12.54, Kristiansand123 skrev: Å herregud for en ting å bry seg om! Les om misofoni før du er så frekk i kjeften. Dette er et reelt problem for mange, selv om du ikke plages av det personlig. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...svarte du i feil tråd her? Anonymkode: 75e9b...128 Tvilsomt, ord skal ha det til at folk som lider av dette er meget intelligente. Sikkert det han/hun siktet til. Ellers TS, har det akkurat som deg. Har ingen gode tips, for jeg sliter enda med å ta kontroll over følelsene når de oppstår. Anonymkode: 2631f...316 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #19 Del Skrevet 27. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tvilsomt, ord skal ha det til at folk som lider av dette er meget intelligente. Sikkert det han/hun siktet til. Anonymkode: 2631f...316 Underlig formulering uansett, det er jo ikke noe jeg har bragt opp (eller var klar over). Uansett - takk for svar. Jeg går utifra at det er ulike grader av dette. Leste litt nå, og ser at det er typisk at de som har "misofoni" irriterer seg mer over de som står en nær enn de som ikke gjør det. Det er ikke tilfelle for meg - snarere tvert imot. Søsteren min høres ut som en kjøttkvern fylt med skruer når hun spiser chips eller knekkebrød og selv om jeg irriterer meg er det ikke like ille som med fremmede eller bekjente. Anonymkode: 75e9b...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfem2 Skrevet 27. oktober 2016 #20 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) . Endret 28. januar 2017 av XXVIII Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå