Annevenn Skrevet 15. november 2004 #1 Del Skrevet 15. november 2004 Trenger noen tips til hvordan man kan lage en fin julekalender selv. Helst en som ikke innebærer at man må samle 24 tomme fyrstikkesker, eller brodere 24 poser, for jeg har liksom litt begrenset med tid.... Men det kan gjerne være en litt "skikkelig", som kan brukes år etter år. Trenger hjelp! Vil gjerne se bilder av noen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 15. november 2004 #2 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg har en fin en som mamman min har laget. Den består av en relativt stor plate (kanskje ca 50 x 100 cm ) med julemotiv, og 24 ringer sydd fast i trekket. Har brukt den i mange år - pakker inn små gaver og knyter dem fast i disse messingringene (fås kjøpt i syforretninger). Så kan du jo velge hvor omfattende du vil lage motivet - brodere, applikere - kanskje litt hvert år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 15. november 2004 #3 Del Skrevet 15. november 2004 Enkelt og greit en snor/taubit som du kan henge små gaver på. Du kan f.eks feste ringer på snoren, du kan knyte gavene rett på snoren eller du kan henge gavene opp med klesklyper som du maler f.eks røde. Så henger du snoren med gavene på veggen, horisontalt eller vertikalt. Om du ønsker å pynte den mer kan du feste små juleting på snoren innimellom gavene. Henge en liten nisse eller engel på eller hva det enn måtte være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. november 2004 #4 Del Skrevet 16. november 2004 Du trenger ikke lage 24 forskjellige bokser. Du kan nøye deg med én middels stor boks som du dekorerer pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2004 #5 Del Skrevet 16. november 2004 Fikk kalender av kjæresten i fjor. Han hadde tatt en bit av et kosteskaft, som han kledde i julepapir. Og hengte pakkene på med julebånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 16. november 2004 #6 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg kjøpte en rockering som jeg dekket med grangirlander, og festet alle pakkene i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 18. november 2004 #7 Del Skrevet 18. november 2004 Hvis du ikke har tid til å lage en selv, så kan du jo kjøpe en. De har det på hobbybutikker/butikker hvor man får kjøpt broderier ol. Evt, så kan du gjemme gavene. Hver morgen legger du en et sted i huset, og henger opp en lapp på kjøleskapet med hint om hvor den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 30. november 2004 #8 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har strikket 24 små nissesekker som kan romme småting, godteri etc. Fester de på en gren som jeg skal henge opp et sted i huset. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 30. november 2004 #9 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg tok et tøystykke (ca 50 x 100 cm) som bakgrunn, og på det sydde jeg 24 lommer fordelt på tre rader. Lommene fikk pålimte tall og en liten sløyfe. Helt enkelt og raskt gjort, men mine barn vil ikke bytte den bort for noen ting i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 30. november 2004 #10 Del Skrevet 30. november 2004 Bruk en sånn picnickurv, pakk inn 24 kalendergaver, med forskjellige lengde på bandet. Fest et papphjerte med nr 1-24 på bandet, heng det utenfor kurven! Sett kurven enten på gulvet, på et bord, eller fest den i et band og heng den i taket.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå