Gå til innhold

Arbeidslivet tapper meg for livsgnist

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet snart ikke om jeg klarer mer. Jeg har prøvd så mye forskjellig, og jeg får aldri noen mestringsfølelse i noen jobb. Bare negativer.

Det føles ikke verdt det bare for å holde meg i live med mat. 

Flere dager i uka sitter jeg og tenker på å bare ikke eksistere. Slippe å føle noe, slippe stress, ansvar, og alt det som er jævlig.

Livet føles bare nitrist og kjipt

Anonymkode: 2edb3...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, gå til legen og prat med henne/ham. Så finner dere ut hva som kan gjøres videre. Det skal IKKE være sånn, du må  få hjelp. Det finnes hjelp, så ikke gi opp. :) 

Skrevet

Du får ikke mestringsfølelse av å prøve mye forskjellig, man får det av å gjøre det samme over lang tid. 

Anonymkode: d0403...47d

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke mestringsfølelse av å prøve mye forskjellig, man får det av å gjøre det samme over lang tid. 

Anonymkode: d0403...47d

Enkelte ting har jeg gjort over flere år.

Jeg tenkte å droppe jobb imorgen, for å få en langhelg.. Fredager er det ekstra ille på jobben, og jeg trenger en mental pause.

Anonymkode: 2edb3...739

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Jeg har full medfølelse til din situasjon, og har endel psykiske plager selv som er slitsomme.

akkuratt nå er jeg sykemeldt for noe fysisk, og er veldig misunnelig på dem som kan gå på jobb.. Men, vi er alle forskjellige:) for min del er det å være hjemme akkuratt nå noe som tærer mer på meg enn utfordringene jeg har psykisk når jeg er på jobb.. Men snakk med legen din, du trenger kanskje en pause fra jobb:) 

Skrevet

Er du kvinne? Isåfall viser studier at å være hjemmemor er det som har størst sannsynlighet for å gjøre deg lykkelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror kanskje ikke dette har så mye med jobb å gjøre, men heller det faktum at du er deprimert (ut i fra symptomene du beskriver). Gå til legen.

Anonymkode: ed854...2cf

• Liker 2
Skrevet

Hva slags type jobber har du prøvd da? Har selv prøvd mye jeg hatet og utdannet meg til noe jeg ikke likte. Men livet er ikke ett ork fordi.

Anonymkode: 873f1...b2f

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, amativeReflection skrev:

Er du kvinne? Isåfall viser studier at å være hjemmemor er det som har størst sannsynlighet for å gjøre deg lykkelig.

Jeg skulle med glede vært hjemmeværende på heltid, da ville jeg endelig fått ett liv som er verdt noe. Ikke minst sosialt 😊

Anonymkode: 4157f...338

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle med glede vært hjemmeværende på heltid, da ville jeg endelig fått ett liv som er verdt noe. Ikke minst sosialt 😊

Hvor gammel er du? det er sikkert oppnåelig.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kan finansiere det så er det bare å hoppe i det :)

Men skattebetalerene skaø ikke betale for moroa :)

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Snublefella skrev:

Hvis du kan finansiere det så er det bare å hoppe i det :)

Men skattebetalerene skaø ikke betale for moroa :)

Og det bestemmer du ? 

Kjære ts , å være hjemmeværende mor er krevende, men absolutt den mest verdifulle jobben jeg har hatt.  Ikke angret 1 sekund på den avgjørelsen mens jeg var hjemme

Du høres deppa ut ( jeg vil ikke diagnosene noen med å være deprimerer) Har du det sånn hver dag ? Har du noen gode venner som kan hjelpe deg med å sortere tankene og finne mening med livet ?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Jessica skrev:

Og det bestemmer du ? 

Kjære ts , å være hjemmeværende mor er krevende, men absolutt den mest verdifulle jobben jeg har hatt.  Ikke angret 1 sekund på den avgjørelsen mens jeg var hjemme

Du høres deppa ut ( jeg vil ikke diagnosene noen med å være deprimerer) Har du det sånn hver dag ? Har du noen gode venner som kan hjelpe deg med å sortere tankene og finne mening med livet ?

Sist jeg sjekket var det ikke valgfritt om man ønskpet at samfunnet skal finansiere at man vil gå hjemme med barn... Er ikke som om det regnes som lønnet arbeid. Med unntak av kontant støtte da...men det er ingen formue

Er bare å gå hjemme så lenge dere orker det, så lenger dere betaler for morroa selv ;)

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Jessica skrev:

Og det bestemmer du ? 

Det bestemmer jo ihvertfall ikke du? Mener du at dersom ts ønsker å motta uføretrygd for å være hjemmeværende mor så skal hun få lov til det?? Kjenner fordommene mot alskens motesykdommer kommer haglende. Ta ansvar for ditt eget liv, ts. Ta deg ei utdanning, strev litt for å få en jobb som du vil trives i. Livet er ikke bare en dans på roser for noen. Med forbehold om at du ikke er alvorlig psykisk syk da.

Anonymkode: 9c27b...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...