Gå til innhold

FF har fått kjæreste uten å si noe.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke om at kvinner ikke har glede av sex eller om victoriatiden. Dette handler om at mange damer bruker sex som endel av det at mannen skal knytte seg til henne fordi hun har følelser for han. Men dette fungerer ikke på menn, for de må først bli emosjonelt knyttet til dama. Då da går de inn i den tro at de liksom skal vinne mannens hjerte til slutt. Men mannens hjerte er ikke mellom beina. Derfor går mange kvinner på denne smellen, gang på gang, og blir like overrasket og skuffa hver gang de blir avvist. Det er ikke noe sjakktrekk å ligge med noen jevnlig, uten å forstå hvor interessen til den andre er. Man bør også være selektive på hvem man hopper til sengs med, og hvor kjapt man hopper til sengs med noen. Kall meg gjerne gammeldags, foran dagens syke "datingmarked", der ingen har egne grenser lenger.

Hilsen dame

Anonymkode: a719f...a11

Rettelse: Mange av oss menn ligger heller ikke med folk uten at det er snakk om noe mer seriøst og ligger ikke med andre enn den vi er emosjonelt knyttet til. Men dette må man avklare først, for det er selvfølgelig ikke alle menn som er som meg. Ellers enig i at dagens datingmarked har blitt helt sykt, og det er delvis på grunn av neo-liberalismen der stadig flere mennesker har begynt å anvende markedstankegangen på alt mulig, inkludert datinglivet. Og vi vil se stadig flere relasjonsskadede mennesker. 

Anonymkode: 87a77...9a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Her har vi dette motbydelige kvinnesynet igjen, rett fra en kvinne!

Kvinner GIR menn sex? Kvinner er aldri bare kåte og trenger å få pult? "Spre beina"?? WTF??? Dette er et klassisk eksempel på en kvinne som kaller andre kvinner for hore, de har denne innstillingen som Anonym har. At vi må spare på godsakene til vi har fanget mannen. Bruk sex som et maktmiddel. Hvis du er så svak at du ligger med noen for nytelsens skyld, sånn at bare "smulene" er igjen, så fortjener du ikke bedre! Hva ER egentlig "smulene"? Resten av kvinnen? Kvinnen kan med andre ord bidra med følgende: sex og bittelitt mer.

Ellers er jeg enig i at venninna ikke kunne forvente seg noe, når de hadde avtale om å være FF. Hun gikk inn i dette med åpne øyne, og kan ikke klage nå!

Edit: jeg så nå at det begynte som dating. Da kan jeg ikke si annet enn at fyren er en drittsekk.

Motbydelig kvinnesyn? Jeg synes man gir seg selv bort gratis når man er intim med noen jevnlig med en man ikke aner interessen til. Det er et sjansespill ingen klok dame gjør. Og ja, den kvinnen ts nevnte gir mannen sex spesielt siden den andre ikke er interessert i noe mer når hun selv er emosjonelt involvert, da blir det feil å ha sex med den personen, man er intim med noen som kun tenker på egen nytelse, det blir ubalansert og feil for kvinnen å gi seg hen da. Hun gir noe hun ikke blir møtt tilbake på, for sex med følelser med en som har sex uten følelser, må oppleves svært utleverende og sårbart.

Jeg synes det er et motbydelig kvinnesyn at damer ikke tar ansvar før sitt eget følelsesliv, for det er det det handler om her. Det fysiske og det psykiske henger sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper litt inn i samtalen, men må si at jeg ikke er overrasket. Når du finner deg en vil du helst glemme alle FFer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når dere damer ( hun venninna di i dette tilfellet ), ligger med en mann uforpliktet uten å stille noen andre krav. En dag faller han for ei anna dame. Jeg fatter ikke at kvinner gjør dette. Det er som å gi seg selv bort gratis. Sjokkert over hvor mange det høres ut som gjør dette idag. Jeg klarer ikke å føle sympati med henne når hun har gått inn vel vitende om at "forholdet" var det det var. Forvent mer før dere sprer beina!

Hun bør læres seg til å sette grenser for seg selv, å si nhva hun føler/ønsker. Ikke spille med for å holde på smulene, i frykt av avvisning...

Hilsen dame

Jeg er helt enig at det er hjernedødt å gå inn i et uforpliktende seksuelt forhold når man ønsker noe mer. Det er mange som hisser seg over innlegget ditt, men mye av det er overdrevent etter min mening. Jeg synes det stiller seg helt annerledes når begge parter er klare på at det er en rent seksuell relasjon, men poenget her er vel å stille krav til en person som har fratatt seg alle forpliktelser til deg. Da kan man nesten ikke rope "drittsekk" i ettertid når vedkommende forelsker seg i en annen når man selv har vært med på spillereglene. 

Anonymkode: c7d58...617

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at det heter fuckfriend..

Anonymkode: 69360...1ce

Ja, det forstår jeg også, men les tråden en gang til. Disse to hadde ikke en klar avtale på at det var det det var, og hele greinet startet opprinnelig som noe helt annet. Jeg tror ikke hun hadde vært sjokkert om de var enige om å være ff. 

Anonymkode: 8e8f8...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg oppdaget i dag, via Facebook at hennes ff har fått kjæreste. Jeg tror det kom litt som lyn fra klar himmel for henne. Jeg har fått litt inntrykk av at hun har hatt følelser for han, og at han egentlig var klar over dette. 

Er det greit/normalt? Jeg forstår jo at hun er lei seg og litt sjokket over at han har drevet å ligget med henne frem til nå, for så få seg dame, å ikke si en dritt. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si til henne som hennes venn, for jeg har jo i bunn og grunn stor forståelse for at hun er litt satt ut. 

Det er veldig respektløst.. Kjedelige greier.

Anonymkode: 9f765...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fuckfriend, friends with benefits.. så utrolig usivilisert. Som om vi er bavianer hele gjengen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Mange av oss menn ligger heller ikke med folk uten at det er snakk om noe mer seriøst og ligger ikke med andre enn den vi er emosjonelt knyttet til. Men dette må man avklare først, for det er selvfølgelig ikke alle menn som er som meg. Ellers enig i at dagens datingmarked har blitt helt sykt, og det er delvis på grunn av neo-liberalismen der stadig flere mennesker har begynt å anvende markedstankegangen på alt mulig, inkludert datinglivet. Og vi vil se stadig flere relasjonsskadede mennesker. 

Anonymkode: 87a77...9a9

Ikke sant. Handlinger har konsekvenser. Hvis man gir ut en bit av sjelen er den tapt for alltid. Gross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele formålet med en "pulevenn" er jo nettopp det at man ikke har noen tilsvarsplikt.

Hovedgevinsten her er ikke først og fremst å kunne ligge med andre, det er å ikke ha noen av forpliktelsene ved et forhold. Du må ikke ringe eller sende sms når du ikke vil, du må ikke snakke om fremtiden, du må ikke "slå opp" når du vil avslutte, du må ikke bry deg om hennes følelser. 

Det er rett og slett et tidsfordriv inntil noe bedre dukker opp. Og ettersom de aller fleste menn faktisk er i stand til å forelske seg og faktisk er åpne for et forhold, så vil det ofte komme en dag når "noe bedre" dukker opp. Det er bare et tidsspørsmål. Hvorfor noen gidder å sette seg selv i denne situasjonen fatter jeg ikke. Jeg har forståelse for det når man er purung og naiv, men kvinner som holder på slik godt inn i tyveårene har jeg lite sympati for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre en av de smellene vi kvinner går på, og forhåpentligvis lærer av :( Når en mann sier "ikke klar for forhold" betyr det bare at han ikke vil ha forhold med deg, men er klar for forhold hvis noen anser for å være bedre (i hans øyne) dukker opp..

Anonymkode: 29b9e...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje venninnen din ikke trenger tips og råd, men at du lytter, trøster og er der for henne? La det gå litt tid, så kommer hun nok over ham. Kjærlighetssorg er kjempevondt, men det går jo over. Det eneste er at jeg tror det er lurt at hun har så lite med ham å gjøre som overhode mulig, så akkurat der synes jeg du kan være streng :) Det er snilt av deg å stille opp for venninnen din på denne måten. 

Anonymkode: a1af9...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje venninnen din ikke trenger tips og råd, men at du lytter, trøster og er der for henne? La det gå litt tid, så kommer hun nok over ham. Kjærlighetssorg er kjempevondt, men det går jo over. Det eneste er at jeg tror det er lurt at hun har så lite med ham å gjøre som overhode mulig, så akkurat der synes jeg du kan være streng :) Det er snilt av deg å stille opp for venninnen din på denne måten. 

Anonymkode: a1af9...4b4

Takk! :)

Ja, avstand er nok viktig nå, jeg tenker som så at det er litt viktig at hun viser at hun ikke bare sitter der å eksisterer pga han. 

Men igjen lurer hun jo veldig på dette om det er normalt eller greit av han, jeg personlig syns hi selvfølgelig ikke det, å syns hun har alltid rett til å være såret og forbanna, men det er jo min personlige mening. Men så vidt jeg kan forstå det ut i fra svarene her, er ikke akkurat dette helt normalt eller okay av han, mtp hvordan de startet dette. Hun føler seg nok på en måte litt lurt og forlatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. september 2016 at 0.56, Mortem skrev:

Hvorfor er han drittsekk? Hvis de hadde klare avtaler om å bare ha sex og ikke noe mer så kan jo han gjøre hva han vil med andre jenter.Ikke hans problem at jenta hadde følelser.

Det er det venninnen vil høre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om disse FF forholdene ender i barn? Blir de beholdt eller abort? FF er det sykeste folk gjør mot seg selv. Ingen vinner på det. Jenter må si nei og gutter må skjerpe seg. Hvor ble forelskelsen av og gentlemannen???? Syyyyk verden!!!!

Anonymkode: dfa5f...a97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det er viktig å kommunisere når man har en FF. Oppstår det følelser, så er det dumt å skjule det. Det beste er da at begge blir enige om hva de skal gjøre. Det kan også være lurt å snakke om hva som skjer dersom den ene finner seg en kjæreste, og gjerne være klar på det fra begynnelsen at man er FF, ikke noe mer. 

Jeg og min FF er ganske åpne. Han lever singellivet og liker det. Jeg er jo så klart også singel, men jeg dater litt. Han vet om dette da jeg i perioder er "utilgjengelig". Dette forstår han for han vet jo at jeg på sikt er ute etter en kjæreste og at vi to er sammen for kos/hygge. I tillegg blir det feil for meg å rote med en FF om jeg dater noen over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.9.2016 at 0.45, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når dere damer ( hun venninna di i dette tilfellet ), ligger med en mann uforpliktet uten å stille noen andre krav. En dag faller han for ei anna dame. Jeg fatter ikke at kvinner gjør dette. Det er som å gi seg selv bort gratis. Sjokkert over hvor mange det høres ut som gjør dette idag. Jeg klarer ikke å føle sympati med henne når hun har gått inn vel vitende om at "forholdet" var det det var. Forvent mer før dere sprer beina!

Hun bør læres seg til å sette grenser for seg selv, å si nhva hun føler/ønsker. Ikke spille med for å holde på smulene, i frykt av avvisning...

Hilsen dame

Du får det til å høres ut som at uforpliktende, samtykkende sex er ille :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, September 08, 2016 at 17.01, AnonymBruker skrev:

Fuckfriend, friends with benefits.. så utrolig usivilisert. Som om vi er bavianer hele gjengen.

Så så, ro deg ned.

Det er det samme som å ha en elsker, som det ofte ble kalt før. Intet nytt under solen....

Anonymkode: 8c593...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...