Gå til innhold

FF har fått kjæreste uten å si noe.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Chibi skrev:

*Ps,

Om det blir slutt med denne nye kjæresten og ham, fortell henne at hun IKKE skal ta han tilbake som FF... :) 

Nei, for guds skyld, jeg håper da ikke hun hadde gjort det. Nå må hun jo selv at han stikker så fort han finner noe han selv mener er bedre. 

Anonymkode: 8e8f8...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når dere damer ( hun venninna di i dette tilfellet ), ligger med en mann uforpliktet uten å stille noen andre krav. En dag faller han for ei anna dame. Jeg fatter ikke at kvinner gjør dette. Det er som å gi seg selv bort gratis. Sjokkert over hvor mange det høres ut som gjør dette idag. Jeg klarer ikke å føle sympati med henne når hun har gått inn vel vitende om at "forholdet" var det det var. Forvent mer før dere sprer beina!

Hun bør læres seg til å sette grenser for seg selv, å si nhva hun føler/ønsker. Ikke spille med for å holde på smulene, i frykt av avvisning...

Hilsen dame

Anonymkode: a719f...a11

* "Når dere damer"

* *Jeg fatter ikke at kvinner gjør dette*

Og så:

* "Hilsen dame"

🙊

Anonymkode: 64599...274

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

* "Når dere damer"

* *Jeg fatter ikke at kvinner gjør dette*

Og så:

* "Hilsen dame"

🙊

Anonymkode: 64599...274

Yep, jeg er kritisk til hvordan endel damer oppfører seg mot/i forhold til menn, selv om jeg er dame...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg pratet litt mer med henne, for å prøve å finne ut av hva som egentlig har foregått, slik at jeg kan hjelpe henne bedre. 

De begynte å styre for noen måneder siden, og da hadde han indikert at han ville noe mer. Så hadde ting begynt å klusse seg veldig til, og hun hadde konfrontert han med dette, og fått til svar at han ikke ville noe mer med henne, og at det ikke var tanken hans. Derfor hadde de avbrutt, fordi hun ble forbanna fordi han hadde indikert noe mer. Så hadde de begynt å styre igjen en stund etterpå, (selv om de bare skulle være venner, på hans iniativ), så kom da altså dette nå. De var sist i kontakt i helgen som var, så tror dette kom fryktelig brått for henne, og det er heller ikke lengesiden de var sammen (de er begge to veldig mye på farten, så ikke bestandig det har klaffet med tiden). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Peter007 skrev:

Det er vel greit siden de ikke er kjærester.

Egentlig ikke. Menn har litt ansvar siden det i praksis bare er menn som kan ha FF uten komplikasjoner som følelser. Kvinner knytter seg nesten alltid til de de ligger med. Det er en regel menn må ta med i beregninga. Damer bare tøffer seg når de går med på FF relasjoner. Damer vil nesten alltid ha kjæreste egentlig. Eneste måten en mann kan ha sex utenom forhold og uten å såre noen er å ligge med andre menn eller prostituerte.

Anonymkode: 01eb3...b13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. Menn har litt ansvar siden det i praksis bare er menn som kan ha FF uten komplikasjoner som følelser. Kvinner knytter seg nesten alltid til de de ligger med. Det er en regel menn må ta med i beregninga. Damer bare tøffer seg når de går med på FF relasjoner. Damer vil nesten alltid ha kjæreste egentlig. Eneste måten en mann kan ha sex utenom forhold og uten å såre noen er å ligge med andre menn eller prostituerte.

Menn og kvinner kan sikkert ha en slik relasjon, men i mellom disse begynte det jo som noe annet, og da står man jo på veldig feil fot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, herre min hatt! Som du generaliserer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når dere damer ( hun venninna di i dette tilfellet ), ligger med en mann uforpliktet uten å stille noen andre krav. En dag faller han for ei anna dame. Jeg fatter ikke at kvinner gjør dette. Det er som å gi seg selv bort gratis. Sjokkert over hvor mange det høres ut som gjør dette idag. Jeg klarer ikke å føle sympati med henne når hun har gått inn vel vitende om at "forholdet" var det det var. Forvent mer før dere sprer beina!

Hun bør læres seg til å sette grenser for seg selv, å si nhva hun føler/ønsker. Ikke spille med for å holde på smulene, i frykt av avvisning...

Hilsen dame

Hjelper ikke å stille krav når menn bare juger,da. Obviously. 

Anonymkode: 6ce0a...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen dame

"Gi seg bort gratis"? Du snakker om sex som en handelsvare. "Forvent mer før dere sprer bena?" Ja, for kvinner har jo ingen glede av sex, det er bare noe vi gir bort til menn mot gjenytelser, og da legger vi oss ned, sprer bena og tenker på gud og fedreland mens han gjør det han vil med oss.  :rolleyes:

Victoriatiden er forbi, du....

Anonymkode: 8c593...c60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da har jeg pratet litt mer med henne, for å prøve å finne ut av hva som egentlig har foregått, slik at jeg kan hjelpe henne bedre. 

De begynte å styre for noen måneder siden, og da hadde han indikert at han ville noe mer. Så hadde ting begynt å klusse seg veldig til, og hun hadde konfrontert han med dette, og fått til svar at han ikke ville noe mer med henne, og at det ikke var tanken hans. Derfor hadde de avbrutt, fordi hun ble forbanna fordi han hadde indikert noe mer. Så hadde de begynt å styre igjen en stund etterpå, (selv om de bare skulle være venner, på hans iniativ), så kom da altså dette nå. De var sist i kontakt i helgen som var, så tror dette kom fryktelig brått for henne, og det er heller ikke lengesiden de var sammen (de er begge to veldig mye på farten, så ikke bestandig det har klaffet med tiden). 

Da har hun rett til å være såret, men ikke noe særlig mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg reagerer på, er hvor hinsides fort dette må ha gått (eller at han har holdt henne for narr) mtp at de hadde kontakt senest i helgen, hvor de hadde avtalt at de snart måtte finne på noe igjen, og det er ikke lenge siden de hadde vært i lag heller. Akkurat nå virker hun rimelig utrøstelig :(

Og nei, til dere som mener at hun har seg selv å takke og at hun er Dum, jeg kan selvfølgelig ikke sitte å si slikt til ei som akkurat har blitt knust. Dere er sikkert ikke så feilfrie dere heller, og jeg får i alle fall veldig vondt av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen dame

Her har vi dette motbydelige kvinnesynet igjen, rett fra en kvinne!

Kvinner GIR menn sex? Kvinner er aldri bare kåte og trenger å få pult? "Spre beina"?? WTF??? Dette er et klassisk eksempel på en kvinne som kaller andre kvinner for hore, de har denne innstillingen som Anonym har. At vi må spare på godsakene til vi har fanget mannen. Bruk sex som et maktmiddel. Hvis du er så svak at du ligger med noen for nytelsens skyld, sånn at bare "smulene" er igjen, så fortjener du ikke bedre! Hva ER egentlig "smulene"? Resten av kvinnen? Kvinnen kan med andre ord bidra med følgende: sex og bittelitt mer.

Ellers er jeg enig i at venninna ikke kunne forvente seg noe, når de hadde avtale om å være FF. Hun gikk inn i dette med åpne øyne, og kan ikke klage nå!

Edit: jeg så nå at det begynte som dating. Da kan jeg ikke si annet enn at fyren er en drittsekk.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Her har vi dette motbydelige kvinnesynet igjen, rett fra en kvinne!

Kvinner GIR menn sex? Kvinner er aldri bare kåte og trenger å få pult? "Spre beina"?? WTF??? Dette er et klassisk eksempel på en kvinne som kaller andre kvinner for hore, de har denne innstillingen som Anonym har. At vi må spare på godsakene til vi har fanget mannen. Bruk sex som et maktmiddel. Hvis du er så svak at du ligger med noen for nytelsens skyld, sånn at bare "smulene" er igjen, så fortjener du ikke bedre! Hva ER egentlig "smulene"? Resten av kvinnen? Kvinnen kan med andre ord bidra med følgende: sex og bittelitt mer.

Ellers er jeg enig i at venninna ikke kunne forvente seg noe, når de hadde avtale om å være FF. Hun gikk inn i dette med åpne øyne, og kan ikke klage nå!

Ingen som sier at at ikke kvinner også kan ønske sex, men det handler om å ta ansvar for seg, sine følelser og hva men egentlig ønsker, fremfor å lulle seg inn i romantiske forestillinger om at FF'en får sikkert følelser han/hun også bare det går litt tid. Men ofte gjør de ikke det, for FF er nettopp det...bare en ganske løs relasjon som når som helst erstattes med et mer seriøst romantisk forhold blant en av partene. 

Anonymkode: 87a77...9a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest UhuruPeak
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen dame

Hæ?! Du skriver jo ut fra prinsippet om at sex kun er noe mannen liker. Tankegangen din at kvinner bytter sex mot forpliktelse er utdatert. Jeg er enig i at hvis hun ønsket seg et forhold burde hun vært klar på det, og hvis det de hadde ikke var nok burde hun gått. Men å pule uten forpliktelse er ikke å selge seg gratis. Du forstår vel at kvinner har mer "å by på" en sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som er aberet med en slik ordning. Etterhvert vil den ene part finne seg en annen. Og man beholder gjerne FF fram til man med sikkerhet vet at det blir seriøst med den andre. Men har det vært overlapp er det selvsagt ikke ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvar for damers føleleser ved en knulle avtale?  De er voksne selvstendige mennesker som vet hva de gjør. Så ansvar ligger hos de selv. Kan avslutte når se vil. 

Skulle hun bli på tjukken er abort en avtale som ikke kan brytes  (men desverre skjer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som sier at at ikke kvinner også kan ønske sex, men det handler om å ta ansvar for seg, sine følelser og hva men egentlig ønsker, fremfor å lulle seg inn i romantiske forestillinger om at FF'en får sikkert følelser han/hun også bare det går litt tid. Men ofte gjør de ikke det, for FF er nettopp det...bare en ganske løs relasjon som når som helst erstattes med et mer seriøst romantisk forhold blant en av partene. 

Jeg er enig med det du skriver her, det er innstillingen din jeg misliker! Og bare for å ha sagt det, jeg ver VELDIG langt fra å føle meg truffet, har hatt færre sexpartnere enn normalt på min alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg er enig med det du skriver her, det er innstillingen din jeg misliker! Og bare for å ha sagt det, jeg ver VELDIG langt fra å føle meg truffet, har hatt færre sexpartnere enn normalt på min alder.

Innstillinga? Men det er jo ikke noe feil med den, for mange i dag søker etter løse flings når de innerst inne ønsker noe mer, godt hjulpet av sosiale medier som Tinder og Happn, for til slutt å ende opp relasjonsskadede og sårede. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Gi seg bort gratis"? Du snakker om sex som en handelsvare. "Forvent mer før dere sprer bena?" Ja, for kvinner har jo ingen glede av sex, det er bare noe vi gir bort til menn mot gjenytelser, og da legger vi oss ned, sprer bena og tenker på gud og fedreland mens han gjør det han vil med oss.  :rolleyes:

Victoriatiden er forbi, du....

Anonymkode: 8c593...c60

Dette handler ikke om at kvinner ikke har glede av sex eller om victoriatiden. Dette handler om at mange damer bruker sex som endel av det at mannen skal knytte seg til henne fordi hun har følelser for han. Men dette fungerer ikke på menn, for de må først bli emosjonelt knyttet til dama. Då da går de inn i den tro at de liksom skal vinne mannens hjerte til slutt. Men mannens hjerte er ikke mellom beina. Derfor går mange kvinner på denne smellen, gang på gang, og blir like overrasket og skuffa hver gang de blir avvist. Det er ikke noe sjakktrekk å ligge med noen jevnlig, uten å forstå hvor interessen til den andre er. Man bør også være selektive på hvem man hopper til sengs med, og hvor kjapt man hopper til sengs med noen. Kall meg gjerne gammeldags, foran dagens syke "datingmarked", der ingen har egne grenser lenger.

Hilsen dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...