AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Jeg har selv master. Er litt usikker på om det blir litt "skjevt"? Anonymkode: cecd3...9f8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #2 Skrevet 7. september 2016 Hadde ikke vært dealbreaker for meg. Anonymkode: 52164...4c7 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #3 Skrevet 7. september 2016 Jeg hadde ikke brydd meg. Så lenge han er i arbeid, ville jeg vært fornøyd. Hva jobber du med, da? Anonymkode: 3651b...82f 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #4 Skrevet 7. september 2016 Helt klart at han burde sikte høyere enn en gjennomsnitlig master i KG. Anonymkode: 2957d...e60 7
Gjest Snuppi Skrevet 7. september 2016 #5 Skrevet 7. september 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv master. Er litt usikker på om det blir litt "skjevt"? Anonymkode: cecd3...9f8 Hva er det som blir skjevt? Dine holdninger, eller at mannen jobber som servitør? Jeg kan godt se at det vil bli problematisk for mannen at du er så dømmende.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #7 Skrevet 7. september 2016 Er dette bare et ønske om å provosere? Anonymkode: afc2c...b86 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #8 Skrevet 7. september 2016 Blir skjevt fordi mannen skal tjene mere eller? Så lenge dere begge har fast lønn så spiller det vel ingen rolle? Anonymkode: 8f797...5f6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #9 Skrevet 7. september 2016 Hvis han er norsk ville jeg stusset litt. Hvis han er utenlandsk hadde jeg ikke tenkt noe over det, mange som flytter til nye land må på mange måter satrte på nytt og har begrensede yrkesmuligheter. At han er servitør trenger ikke bety at han ikke har ambisjoner eller er smart. Anonymkode: 5c135...c65 2
herremann Skrevet 7. september 2016 #10 Skrevet 7. september 2016 Så du har lest deg til en master, men du er like intelligent som en 16åring. ser da ikke problemet med å date noen som er servitør. han er tross alt trolig smartere enn deg. 11
wintergirl Skrevet 8. september 2016 #11 Skrevet 8. september 2016 Han fortjener noen bedre, en som setter pris på han som person. Hva er galt med servitør forresten? 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #12 Skrevet 8. september 2016 38 år og servitør... Er han rusmisbruker? Anonymkode: 4a92e...dac 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #13 Skrevet 8. september 2016 Jeg skjønner godt at du tenker på dette, men synes du ikke skal tillegge yrket hans noe vekt. Ha i stedet fokus på hans personlige egenskaper og det dere har til felles. Dersom du er en som absolutt må ha dype faglige samtaler (innenfor ditt fagfelt?) med partneren, så er han nok ikke den riktige for deg, men dette kan du kanskje dekker med venner og kolleger i stedet? Min mann har en master innenfor realfag fra et anerkjent i universitet, men det betyr ikke at han er oppdatert på kultur og samfunnsspørsmål slik jeg er. Et par av mine høyt utdannede kolleger er lykkelig gift med menn som ikke har utdannelse utover vgs. Vil de diskutere Goethe, gjør de det med andre en mannen (og det gjelder meg også). Når det er sagt, så hadde jeg personlig nok vært noe skeptisk dersom mannen serverte på et sted som f.eks. Egon, og hadde gjort det siden han var 18. Er han sommelier eller serverer på et finere spisested (som krever mer kompetanse hos servitørene) (f.eks. Fauna) er saken en annen. Anonymkode: 754a9...bfe 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #14 Skrevet 8. september 2016 spør deg selv f.eks.: hvis en kvinne har doktorgrad, men er arbeidsledig eller hvis en mann ikke har utdanning, men har en ufaglært lønn og ..det overfladiske er ellers likt hvem bør ha høyest status på tinder da? Anonymkode: 2957d...e60 3
Gjest Baremenneske Skrevet 8. september 2016 #15 Skrevet 8. september 2016 Håper han finner seg en annen mer jordnær jente han garantert vil få det bedre med! Ekte kjærlighet måles ikke i status! Vet også om en del menn som har blitt mer og mer oppgitt på sjekkefronten/ få seg fast forhold -nettopp pga kvinnfolk med samme syn som deg... Er også enig med hva en før meg har skrevet... Hjelper ikke med en master om man fortsatt er/ oppfører seg som en 14-16 åring!!
Daria Skrevet 8. september 2016 #16 Skrevet 8. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det er sagt, så hadde jeg personlig nok vært noe skeptisk dersom mannen serverte på et sted som f.eks. Egon, og hadde gjort det siden han var 18. Er han sommelier eller serverer på et finere spisested (som krever mer kompetanse hos servitørene) (f.eks. Fauna) er saken en annen. Anonymkode: 754a9...bfe Dette var min første tanke også - det er forskjell på servitør og servitør. En ellers oppegående voksen mann som jobber som servitør på Egon sammen med alle studentene med deltidsjobb - jeg ville lurt veldig på hvorfor. Han kan sikkert være en flott fyr på så mange måter likevel, men en som ikke har større intellektuelle behov eller ambisjoner enn det er sannsynligvis ikke kjæresteemne for meg. Og til alle som nå sliper knivene: Ja, jeg er intellektuell og kulturell snobb, det har jeg ingen problemer med å innrømme. Alle ser etter forskjellige ting i en partner, for meg er intellekt viktigere enn mye annet. Det handler ikke om status eller penger, det handler om hva jeg synes er tiltrekkende. Jobb og utdannelse er i seg selv ikke et mål på personlighet og interesser, men det sier en del om hvilke valg og prioriteringer man har gjort i livet. Forøvrig er det alltid interessant å se hvordan det provoserer så mye mer å si at man ønsker seg en smart mann enn en kjekk/rik/handy mann... 8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #17 Skrevet 8. september 2016 Hva han jobber med er uvesentlig om man passer godt sammen. men jeg ville nok vært litt i tvil om jeg passet sammen med en som jobber som servitør som 38 åring. Men det kommer jo an på hvorfor han gjør det. Og om han har andre ambisjoner evt. Det finner man jo ut av når man blir litt kjent. En annen ting er jo upraktisk arbeidstid da, vi ville nok slitt med å få noe særlig tid sammen. Anonymkode: dba2f...2c1
Akay Skrevet 8. september 2016 #18 Skrevet 8. september 2016 Langt flere mannfolk som er sammen med kvinner i lavtlønnyrker. Burde jo vært en dealbreaker det... Min kjære jobber i et yrke med ca 400 i årslønn mens jeg selv tjener en mill ca. Bryr meg nada om det... Vi har felles økonomi og eier huset vårt 50/50. Prøv elitesingles du heller... Det er der de kvalme finner seg noe vel? 3
Stiigen Skrevet 8. september 2016 #19 Skrevet 8. september 2016 Det kan jo hende du har en ubrukelig master, filosofi eller økonomi eller noe, isåfall er det bedre å være servitør. 3
Gjest chisandra Skrevet 8. september 2016 #20 Skrevet 8. september 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv master. Er litt usikker på om det blir litt "skjevt"? Anonymkode: cecd3...9f8 Hvis dette er et seriøst spørsmål, så håper jeg at han tar til vettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå