Gå til innhold

Bare raringer spiser flesk og duppe.

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Og det er så gøy at du griner av latter? 

Da er du lett å glede. 😀

Fint, det.  ☺

Men nå må jeg varme opp fårikål'n fra i går.  :spise:

(Grisefor det og, antakelig.  😉)

Antakelig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mer på at det er langt flere raringer som spiser soylent, det høres IKKE ut som menneskemat. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Alanapeeps skrev:

Antakelig ;)

:troest:

:vinke:

Skrevet

Ok da er jeg en av de rare :fnise: Dette er en veldig god rett, er 21 år.....lager den noen ganger til middag, men den beste får jeg av mine besteforeldre :P(Er jo husmannskost) Dette var en vanlig middagsrett når jeg var liten og nesten alle i klassen min hadde dette til middag i blandt. For dere som ikke vet hva det er så er det poteter,bacon(Stekt), hvit-saus(eller lys saus med kraft fra bacon) og kålrotstappe(jeg har ikke kålrotstappe til) 

Jeg er visst da ikke 21 år, min faktisk alder er visst 60 år og jeg bor ikke på en liten hybel i byen, men i kjelleren til foreldrene mine :fnise: Helt seiøst selv om sushi, pizza, wok og kebab er populært i min aldersgruppe er det lov å lage annen mat i blandt :P

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, johanan skrev:

Ok da er jeg en av de rare :fnise: Dette er en veldig god rett, er 21 år.....lager den noen ganger til middag, men den beste får jeg av mine besteforeldre :P(Er jo husmannskost) Dette var en vanlig middagsrett når jeg var liten og nesten alle i klassen min hadde dette til middag i blandt. For dere som ikke vet hva det er så er det poteter,bacon(Stekt), hvit-saus(eller lys saus med kraft fra bacon) og kålrotstappe(jeg har ikke kålrotstappe til) 

Jeg er visst da ikke 21 år, min faktisk alder er visst 60 år og jeg bor ikke på en liten hybel i byen, men i kjelleren til foreldrene mine :fnise: Helt seiøst selv om sushi, pizza, wok og kebab er populært i min aldersgruppe er det lov å lage annen mat i blandt :P

I våre dager bruker vel gjerne mange bacon, men opprinnelig er det saltet sideflesk som er det vanlige.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

I våre dager bruker vel gjerne mange bacon, men opprinnelig er det saltet sideflesk som er det vanlige.

Bruker det siste. ☺

Men er jo gammal og "umenneskelig"... 😂

Skrevet

Min mann elsker flesk og duppe og sier her at han føler seg veldig potent!

Må stikke....! 😉

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev:

Min mann elsker flesk og duppe og sier her at han føler seg veldig potent!

Må stikke....! 😉

:bolledeig:

RampamPAM!!

• Liker 2
Skrevet

Men F&D-tråden min er død... 😣

Skrevet
1 time siden, Supersol skrev:

Du kan bli med fordel :) Soylent smaker godt. Har ikke smakt enda, men bare vet det :gullengel:

Hva er soylent? Soyapulver?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Arabella skrev:

Hva er soylent? Soyapulver?

Det er en komplett måltidserstatter utviklet av et laboratorium i Statene.

Lenke

Farvel til nystekte vafler, nykokt torsk med sandefjordsmør, yoghurt med friske bær, nystekt brød med ost, feriefrokost med egg og bacon og til julemiddagen.

Anonymkode: fc576...7a7

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en komplett måltidserstatter utviklet av et laboratorium i Statene.

Lenke

Farvel til nystekte vafler, nykokt torsk med sandefjordsmør, yoghurt med friske bær, nystekt brød med ost, feriefrokost med egg og bacon og til julemiddagen.

Anonymkode: fc576...7a7

Dette hørtes riktig så festlig og fristende ut. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Flesk og duppe er noe av det mest Harry man kan spise. Enda mer Harry enn grandis til og med. Om mat kan kalles Harry. Er vel stort sett bare Elling og Kjell Bjarne-typer som spiser flesk og duppe? Sånne karakteristiske Harry mannfolk i 50-åra som leser Harry mannfolkblader som lek og sånt og drikker litt for mye. Noen av dem leser sikkert bloggen til SE og siden den blir mer og mer lik et lek-blad. Fårikål, klubb, joikakaker og spaghetti ala capri er også eksempler på Harry mat. Og ikke minst rødspette! Harrytasser som går på kinarestaurant (som i seg selv er ganske Harry) og ikke tør å smake på den kinesiske maten (litt krydder er faaaarlig) og bestiller RØDSPETTE!!! Nei fy faen ass. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Jerry Lee skrev:

Men F&D-tråden min er død... 😣

Ikke forbudt å vekke den til live. ;) 

Anonymkode: 00566...a08

• Liker 1
Skrevet

Vi har åpent hus siste lørdagen i september hvert år og da serverer vi alltid flesk og duppe. Det kommer flere og flere hvert år og i fjor gikk det med 17 kilo flesk (!), så i følge denne tråden må vi ha veldig mange nerdete og harry venner. :fnise:

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Arabella skrev:

Besteforeldrene mine og foreldrene min bruker sideflesk, men på hybelen min liker jeg å sprøsteke bacon (kanskje gjøre en moderne vri på retten :P) Spiste det ofte som barn der "flesket" var i sausen og hadde potet til :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, johanan skrev:

Besteforeldrene mine og foreldrene min bruker sideflesk, men på hybelen min liker jeg å sprøsteke bacon (kanskje gjøre en moderne vri på retten :P) Spiste det ofte som barn der "flesket" var i sausen og hadde potet til :)

Noe modernisering må det være rom for. :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Flesk og duppe er noe av det mest Harry man kan spise. Enda mer Harry enn grandis til og med. Om mat kan kalles Harry. Er vel stort sett bare Elling og Kjell Bjarne-typer som spiser flesk og duppe? Sånne karakteristiske Harry mannfolk i 50-åra som leser Harry mannfolkblader som lek og sånt og drikker litt for mye. Noen av dem leser sikkert bloggen til SE og siden den blir mer og mer lik et lek-blad. Fårikål, klubb, joikakaker og spaghetti ala capri er også eksempler på Harry mat. Og ikke minst rødspette! Harrytasser som går på kinarestaurant (som i seg selv er ganske Harry) og ikke tør å smake på den kinesiske maten (litt krydder er faaaarlig) og bestiller RØDSPETTE!!! Nei fy faen ass. 

Får i kål er norges nasjonalrett.  Så da er vel en 2-3 millioner nordmenn blodharry.  Det tror jeg millioner av nordmenn tar med knusende ro. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Vi har åpent hus siste lørdagen i september hvert år og da serverer vi alltid flesk og duppe. Det kommer flere og flere hvert år og i fjor gikk det med 17 kilo flesk (!), så i følge denne tråden må vi ha veldig mange nerdete og harry venner. :fnise:

Har alle vom og leser Lek også?   Og er de faste lesere av Sofie Elises blogg?:P

Skrevet
13 timer siden, Arabella skrev:

Dette hørtes riktig så festlig og fristende ut. :fnise:

Ikke!  :kvalm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...