Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #1 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg har jobbet på kontor i mange år, som saksbehandler. Har høyere utdannelse. Jeg har søkt på en stilling som advokatsekretær, uten egentlig å ha advokatsekretær-studiet. Er det allikevel mulig at jeg kan fylle en slik stilling? Noen som jobber som advokatsekretær her som ikke har den formelle utdannelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja, jeg... Skrevet 16. november 2004 #2 Del Skrevet 16. november 2004 Ja, det kan du. jeg har ikke formell advokatsekretær-utdannelse og fyller jobben godt for det. Jeg har lang erfaring fra andre typer kontorstillinger og det teller også med. Det er også flere her hvor jeg jobber som kommer fra andre type kontorer enn advokatkontorer. Så bare stå på, du vil nok greie dette bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #3 Del Skrevet 16. november 2004 Takk for svar. Hva slags utdanning har du da? Og hva er de viktigste arbeidsoppgavene i jobben? Kan jeg få spørre om hva du har i lønn...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja, jeg..... Skrevet 16. november 2004 #4 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har ikke så høy utdanning, gikk i sin tid på handel og kontorlinjen på videregående, har senere tatt kurser for å oppgradere meg gjennom de jobbene jeg har hatt. Erfaringen min er fra saksbehandling, salg, marked og prosjekt. Jeg får dekket advokatsekretærskole av jobben hvis jeg ønsker å ta dette. Og det er godt mulig at jeg gjør det, eventuelt tar advokatassistentskolen for å få større utfordringer. Det er mye rutinearbeid og tror nok at du må trives med rutinerarbeid for å trives i jobben. Mye skriving, kopiering og oppfølging av frister. Det er viktig å være nøye. Det jeg liker er å følge sakene, og jeg blir jo kjent med klientene etter hvert også. Lønnsmessig kommer det helt an på hvilket advokatkontor du jobber, privat eller offentlig. Jeg tjener 300 000 i året, og ligger vel midt på treet i forhold til privat og offentlig. Jeg har ikke dårligere lønn enn de som har tatt advokatsekretærskolen her. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 16. november 2004 #5 Del Skrevet 16. november 2004 Ja, jeg har også jobbet som advokatsekretær uten utdannelsen, og det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona25 Skrevet 17. november 2004 #6 Del Skrevet 17. november 2004 Du spør om hva de viktigste arb.oppgavene er, i min jobb som advokatsekretær så har jeg ansvar for føring av regnskapet, innkjøp av kontorrekvisita, arkivering, klientbehandling og en utrolig stor del av jobben går med til skriving av brev og dokumenter etter diktafon. Tror de fleste advokatsekretærer har de samme arb.oppgavene som jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå