Gå til innhold

Hva kan gi falskt positiv graviditetstest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok to positive graviditetstester i forrige uke. (sterk strek, ikke svak)

Men jeg er sikker på at jeg ikke er gravid

Jeg har svært nedsatt fruktbarhet, er 37, har brukt prevensjon og har ingen graviditetssymptomer eller grunner til å mistenke graviditet. Jeg har vært gravid før og vet at dette ikke er det.

Hva kan dette være? Jeg har ikke vondt noe sted. 

Anonymkode: 628b9...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To tester med tydelig strek på begge? Jeg ville ikke gamblet på noe annet enn gravid da. Symptomene på graviditeter kan variere fra gang til gang. Jeg var nesten symptomfri i mitt første svangerskap men fikk alt gangen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sulosi skrev:

To tester med tydelig strek på begge? Jeg ville ikke gamblet på noe annet enn gravid da. Symptomene på graviditeter kan variere fra gang til gang. Jeg var nesten symptomfri i mitt første svangerskap men fikk alt gangen etter. 

Jeg er prøverørsmateriale og har brukt prevensjon. Jeg er ikke redd for å være gravid. Men det er litt for mirakel til å være tilfelle tror jeg. Jeg er redd for hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sulosi skrev:

En jeg tok selv med svært tydelig strek. En ble tatt hos lege (men fikk ikke time).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som ikke kunne bli gravid. Masse prøverørsforsøk uten resultat.. Da hun bikket 40 ble hun plutselig gravid... 😳😳😅  har i dag en søt liten baby 😊

Anonymkode: 8df9e...6a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har faktisk hørt også at en spesiell krefttype kan slå ut på graviditetstester.. Så ville oppsøkt legen om jeg var deg. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men har faktisk hørt også at en spesiell krefttype kan slå ut på graviditetstester.. Så ville oppsøkt legen om jeg var deg. Lykke til ❤️

Ok og takk. Vet du hvilken kreft det var? Jeg er litt redd det heller er sykdom en graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uhh..

Jeg fant dette etter litt søk:

Alvorlig bekymret nå. Får dra til legen å spørre. 

http://nevro.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos fastlege i dag. Ble tatt enda en hcg-urin som var positiv. Og har tatt blodprøver, deriblant hcg-blod og senkning. Kjemperedd. Har utrolig dårlig følelse. Jeg ikke tror dette er graviditet..får svar i neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du ikke mistenkte at du var gravid - hvorfor tok du da graviditetstest?

Anonymkode: 93620...64f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du ikke mistenkte at du var gravid - hvorfor tok du da graviditetstest?

Godt spørsmål! Trolletråd!!

Anonymkode: a1bc0...59b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vært hos fastlege i dag. Ble tatt enda en hcg-urin som var positiv. Og har tatt blodprøver, deriblant hcg-blod og senkning. Kjemperedd. Har utrolig dårlig følelse. Jeg ikke tror dette er graviditet..får svar i neste uke. 

Svar på hcg i blod får du dagen etter at den er tatt, i de aller fleste tilfeller. Legen har vel og fjort en gu og undersøkt for graviditet på den måten? 

Anonymkode: 56aca...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svar på hcg i blod får du dagen etter at den er tatt, i de aller fleste tilfeller. Legen har vel og fjort en gu og undersøkt for graviditet på den måten? 

Anonymkode: 56aca...0cc

Ok, da ringer jeg i morgen å hører med dem. Ikke tatt GU av meg eller undersøkt for graviditet eller noe som helst annet. Jeg snakket ikke engang med legen. Det var en million folk der. Ble bare sendt rett på labben der legen hadde lagt klart blodprøve-skjema.Vet ikke alt de tok, utover crp, senkning og hcg i blod. Crp var normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigers prøvde aktivt å få barn i 10 år. Plutselig, etter 10 år, fikk de to på rappen :)

Anonymkode: db68b...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor tok du en test hvis du "vet" du ikke er gravid? Jeg er 99 % sikker på at de positive testene du har fått er pga graviditet :) men ring legesenteret litt utover dagen i morgen for å spørre om de har fått svar på prøvene dine. 

Anonymkode: 6dece...8ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tok du en test hvis du "vet" du ikke er gravid? Jeg er 99 % sikker på at de positive testene du har fått er pga graviditet :) men ring legesenteret litt utover dagen i morgen for å spørre om de har fått svar på prøvene dine. 

Anonymkode: 6dece...8ec

Fordi jeg holdt på å svime av en morgen i forrige uke og kontaktet legevakt. De spurte meg om jeg hadde fått sjekket blodprosent i det siste, evt om jeg kunne være gravid og at jeg burde kontakte fastlege eller komme til dem om jeg ble dårlig på ny. Jeg kunne ikke sjekke blodprosent selv akkurat, men tok en gravidtetstest fordi det kunne jeg utelukke selv med det samme. Men den var positiv. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål! Trolletråd!!

Anonymkode: a1bc0...59b

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg holdt på å svime av en morgen i forrige uke og kontaktet legevakt. De spurte meg om jeg hadde fått sjekket blodprosent i det siste, evt om jeg kunne være gravid og at jeg burde kontakte fastlege eller komme til dem om jeg ble dårlig på ny. Jeg kunne ikke sjekke blodprosent selv akkurat, men tok en gravidtetstest fordi det kunne jeg utelukke selv med det samme. Men den var positiv. 

Nei.

Hvis den er positiv, er den nok positiv. De tar sjeldent feil.. Ta en ny i morgen og legg ut her, så kan vi se

Anonymkode: db68b...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kalini skrev:

hvordan går det?:)

Jeg vet ikke enda? Jeg har ikke fått svar på blodprøvene jeg tok. Men har legetime i begynnelsen av neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke et enste symptom på graviditet utover at jeg holdt på å svime av en dag. Men er nesten 6 uker:laugh: Herregud. Dere hadde rett. Jeg er faktisk gravid!:):)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...