Gjest Sjørøveren Skrevet 8. september 2016 #61 Skrevet 8. september 2016 Ja røyk er kanskje farligere (tviler på at det er så mye farligere) spesielt lungesykdommer. Sier ikke damer ikke må snuse for å se sexy ut, men de må også godta at folk synes det ser dumt ut når damer har en klump under leppa. Snus er for meg mandig. Mer en røyk. Men snus er ikke så veldig mye bedre når det gjelder kreft. " Få ting er farligere enn å røyke, men det betyr ikke at snus er ufarlig. Det vi er mest sikre på i dag, er sammenhengen mellom snus og kreft i bukspyttkjertelen. Forskning indikerer også at snus kan føre til kreft i spiserør og i magesekken. De først kjente studiene som forbandt røyking med lungekreft, kom rundt midten av forrige århundre. I dag vet vi at røyking er forbundet med mange kreftformer. Om noen år vil vi vite mer også om sammenhengen mellom kreft og snus, og ikke minst følgene av at unge jenter begynner tidlig og bruker mer snus enn før. Når du snuser, vil nikotinen stresse hjertet og blodkarene. Blodårene trekker seg sammen så hjertet må jobbe hardere og både puls og blodtrykk stiger. Snusing øker også risikoen for dødelighet, hvis man får hjerteinfarkt og slag. Dette forklares mer i denne engelske oversiktsartikkelen om snus, hjerteinfarkt og slag. En studie på norske soldater viste at snusbruk økte risikoen for skader under trening. Det var mer skader i muskler, ledd, leddbånd og sener, i tillegg til forstuinger og skjelettskader. De som jobber med tannhelse kan ofte se hvem som bruker snus. Les hvordan snus påvirker utseendet." Dette er fra kreftforeningen. Ja røyk er farligere, og jeg mente selvfølgelig ikke at folk må røyke i stedet for. Det jeg mener er at de kan slutte med snus og all nikotin. En snus klump under leppa på damer (for jeg forelsker meg i damer) synes jeg ikke ser så bra ut. Ellers må folk gjøre som de vil så klart. Snus er ikke så jævlig mye bedre enn røyk selv om røyk er litt farligere. En gang skal jeg slutte jeg også. Men jeg har i det minste gått et stort steg fra dop som er farligst av alt. Men slutte skal jeg og det håper jeg dere gjør også!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #62 Skrevet 9. september 2016 11 timer siden, Sjørøveren skrev: Sier ikke damer ikke må snuse for å se sexy ut, men de må også godta at folk synes det ser dumt ut når damer har en klump under leppa. Snus er for meg mandig. Mer en røyk. Du må også godta at damer som snuser, ikke bryr seg om va folk tenker om det. Å folk er nok såpass opplyste at de vet at det er helseskadelig. Det står jo på kartongene og boksene. Men jeg er enig i at man burde slutte. Anonymkode: d9dcb...7f9
OPIgirl Skrevet 10. september 2016 #63 Skrevet 10. september 2016 Den 5. september 2016 at 16.54, Sjørøveren skrev: Hvorfor må dere/de? Det ser så ekkelt og teit ut på jenter og kvinner. Det gjør dere så lite feminine! Ser bedre ut på menn. Men røyk ser best ut på begge kjønn. Jeg snuste litt før, men har godt over til røyk. Nei har ikke dårlig kondis av røyk for jeg trener hardt. Ikke har jeg gule tenner heller. Ellers synes jeg det er greit at menn snuser, men ikke kvinner. Det ser bare teit ut. Som om kvinnen er blitt til en mann. Er dere ikke enig? Det ser verst ut på kvinner når de går og prøver å gjøre seg feminin så går de med det der under leppa? xD Æsj nei. Det ser like ekkelt ut på menn. Igjen ser jeg et eksempel på hvor høye tanker dere har om dere selv.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #64 Skrevet 14. september 2016 Dette kommer kanskje som et sjokk for deg, men kvinner lever faktisk ikke for å se pene og feminine ut for menn. De snuser fordi de har lyst. Anonymkode: 382a3...8c0 1
Gjest Sjørøveren Skrevet 17. september 2016 #65 Skrevet 17. september 2016 Den 14.9.2016 at 18.02, AnonymBruker skrev: Dette kommer kanskje som et sjokk for deg, men kvinner lever faktisk ikke for å se pene og feminine ut for menn. De snuser fordi de har lyst. Anonymkode: 382a3...8c0 Det vet jeg godt. Har aldri sagt de skal se pene og feminine ut for menn. De skal se naturlige ut.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #66 Skrevet 17. september 2016 Bryr meg ikke om hva tilfeldige menn mener om hvordan jeg ser ut. Hvis du begynner å betale regningene mine, så kanskje jeg gidder å bry meg. Anonymkode: 615ac...e8a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2016 #67 Skrevet 17. september 2016 19 minutter siden, Sjørøveren skrev: Det vet jeg godt. Har aldri sagt de skal se pene og feminine ut for menn. De skal se naturlige ut. Jenter skal se ut slik de selv ønsker. Enten det er naturlig, unaturlig, eller med snus under leppa. Slik de selv vil, ikke slik andre ønsker de skal se ut. Anonymkode: 7e76a...081
Djungelvrål Skrevet 17. september 2016 #68 Skrevet 17. september 2016 Hvis det syns at en jente snuser, gjør hun det ikke riktig. Ingen ser på meg at jeg snuser. Folk jeg har jobbet med i åresvis blir overrasket når de ser snusboksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå