Gå til innhold

Han jeg leier med...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Nei,i Norge er det ikke helt det samme med vin og kaffe nei. Vin drikker en her mest på kveldstid,og betyr mer "kos" enn en kaffe på dagtid. Så det så.

Oooog her er litt av poenget mitt; Det mener du at er fasiten, og vil tolke enhver melding om "skal vi ta et glass vin" ut i fra det. Så tolker jeg det som mer uskyldig (også gitt utifra inntrykket av at de faktisk delte leilighet), og reagerer ut ifra det. Om en av "min type" sender en melding til en av "din type", så har allerede misforståelsen gjort at kommunikasjonen kom skeivt ut. Dvs, at det blir mye styr, for noe som egentlig er en ikke-sak.

Når jeg leser her inne så skjønner jeg hvorfor noen drukner i drama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ingenting, hva er galt med overskriften og hva kan mistolkes? Jeg leier ei leilighet av han, han bor ikke der men et stykke unna i eget hus med kona sikkert. 

Det er ikke normalt å be meg på vin, vell... Han skriver også at jeg er utrolig vakker +++...... 

Anonymkode: 54c17...35b

Jeg skjønte hva du mente da jeg leste selve HI. Men jo, overskriften kan misforstås siden det står "han jeg leier med...".

Anonymkode: e931b...177

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en fin anledning til å lære deg å sette grenser, TS. Mange kvinner klarer ikke det fordi de vil ikke være "uhøflige". Noe som kommer til å bite av deg ræva seinere i livet. Vær bestemt, distansert. Ikke skriv smileys eller gi han inntrykk av at det er en sjans for å få deg til sengs.

Egentlig ville jeg prøvd å flytte, da jeg hadde vært redd det skulle eskalere til at han låste seg inn i leiligheten og presset seg på. Man vet aldri..

Anonymkode: 40a71...2f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, Fjompen skrev:

Oooog her er litt av poenget mitt; Det mener du at er fasiten, og vil tolke enhver melding om "skal vi ta et glass vin" ut i fra det. Så tolker jeg det som mer uskyldig (også gitt utifra inntrykket av at de faktisk delte leilighet), og reagerer ut ifra det. Om en av "min type" sender en melding til en av "din type", så har allerede misforståelsen gjort at kommunikasjonen kom skeivt ut. Dvs, at det blir mye styr, for noe som egentlig er en ikke-sak.

Når jeg leser her inne så skjønner jeg hvorfor noen drukner i drama...

Så du ville altså sendt samme melding til en mann? Om dere kunne ta en flaske vin for å bli bedre kjent? Siden det bare handler om akkurat det mener jeg,å bli kjent. Kanskje en leieboer som er femten til tjue år yngre enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Så du ville altså sendt samme melding til en mann? Om dere kunne ta en flaske vin for å bli bedre kjent? Siden det bare handler om akkurat det mener jeg,å bli kjent. Kanskje en leieboer som er femten til tjue år yngre enn deg?

Jeg drikker ikke vin, men hadde foreslått å tatt noen øl, blitt mer kjent, uavhengig av kjønn. Det er jo, (fremdeles i den først skisserte situasjonen at de deler leilighet) en person jeg skal bo med. At jeg ikke ser for meg å skulle velge en så mye yngre person å dele leilighet med er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, Fjompen skrev:

Jeg drikker ikke vin, men hadde foreslått å tatt noen øl, blitt mer kjent, uavhengig av kjønn. Det er jo, (fremdeles i den først skisserte situasjonen at de deler leilighet) en person jeg skal bo med. At jeg ikke ser for meg å skulle velge en så mye yngre person å dele leilighet med er jo en helt annen sak.

Om en bor sammen,så faller vel sånt seg mer naturlig enn om å sende flere meldinger. Det er jo bare å spørre om en vil ha en øl liksom. Droppe å nevne at en vil bli bedre kjent,for da hadde jeg fått klaus nemlig :-) Men nå var jo situasjonen her annerledes enn du trodde uansett,så regner med at du ser at dette var mer enn å bare være en hyggelig nabo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Om en bor sammen,så faller vel sånt seg mer naturlig enn om å sende flere meldinger. Det er jo bare å spørre om en vil ha en øl liksom. Droppe å nevne at en vil bli bedre kjent,for da hadde jeg fått klaus nemlig :-) Men nå var jo situasjonen her annerledes enn du trodde uansett,så regner med at du ser at dette var mer enn å bare være en hyggelig nabo.

Jeg har jo, om du leser det jeg skriver, allerede sagt at jeg tolket overskriften som at han f.eks leide ut et rom i en pendlerleilighet, og har bedt trådstarter følge rådene om å kun svare saklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for svar. Har tenkt tanken selv om at han kan låse seg inn å presse seg på, veldig ubehagelig :( Men skal svare mindre og kun på det som er nødvendig heretter så får vi se om han gir seg. Nå er han i Sverige og jeg fikk mld idag om at " nå er det lenge siden jeg har hørt fra deg.. Alt bra håper jeg?" Da hadde det gått en dag fra sist mld..... Om noe ang leiligheta (han sender alltid først)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en fin anledning til å lære deg å sette grenser, TS. Mange kvinner klarer ikke det fordi de vil ikke være "uhøflige". Noe som kommer til å bite av deg ræva seinere i livet. Vær bestemt, distansert. Ikke skriv smileys eller gi han inntrykk av at det er en sjans for å få deg til sengs.

Egentlig ville jeg prøvd å flytte, da jeg hadde vært redd det skulle eskalere til at han låste seg inn i leiligheten og presset seg på. Man vet aldri..

Anonymkode: 40a71...2f6

Enig. Best å lære seg dette først som sist. Har selv latt noe eskalere da jeg var yngre, frykt for å være uhøflig,og det var en lærepenge.

Så det er best å ikke gi denne mannen noen forhåpninger,og kun svare på det som har med leiligheten å gjøre. Jeg synes det er jævlig sleipt å legge an på leieboeren når man har kone. Håper virkelig han tar hintet og at ikke noe mer skjer. Jeg ville også ha begynt å se meg om etter ny boplass.

Anonymkode: 10656...bab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk alle sammen for svar. Har tenkt tanken selv om at han kan låse seg inn å presse seg på, veldig ubehagelig :( Men skal svare mindre og kun på det som er nødvendig heretter så får vi se om han gir seg. Nå er han i Sverige og jeg fikk mld idag om at " nå er det lenge siden jeg har hørt fra deg.. Alt bra håper jeg?" Da hadde det gått en dag fra sist mld..... Om noe ang leiligheta (han sender alltid først)

Om du er redd han kan låse seg inn og presse seg på bør du kjøpe en form for sikkerhetslås.

Anonymkode: 5caa1...4ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke svar ham. Eller svar om noen dager når han har mast "Jeg er opptatt, vær snill å la meg være i fred, ting ang leilighet foretrekker jeg skriftlig i brev". "Opptatt med hva?" Et døgn senere " la meg være i fred" "Håper ikke du har blitt fornærmet, jeg syns bare du er så hyggelig". Et døgn senere " La meg være i fred". "Det er noe med varmtvannberederen". To  døgn senere " Send meg det skriftlig er du snill. Jeg foretrekker å holde SMS privat".  " Er vi ikke venner?" " Nei " Jeg er bekymret for deg". Ikke svar. Osv. 

Og skaff sikkerhetslenke. Og ta kontakt med kona hvis du har behovfor å informere eller spørre om noe angående leiligheten. 

Er det faktiske ting som han må kontakte deg om, få en far, bror, venn til å kontakte ham og si at det skal tas via vedkommende, for du er så opptatt på jobb/med studier.

Anonymkode: ba27c...db5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten,hvis du føler du utrygg eller begynner å gjøre det,hvorfor ikke fortelle om dette til noen? Kanskje du kan be noen om hjelp?

Det er jo faktisk ikke greit dette her,og i hvert fall ikke hvis han begynner å låse seg inn eller kommer på besøk. Først bør du jo ta litt avstand fra han,og kun svare på det som har med leilighet og slike ting. Men hvis han da ikke gir seg så ville jeg tatt kontakt med noen. Gjerne en mann du stoler på eller noe sånt.

Anonymkode: 10656...bab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke svar ham. Eller svar om noen dager når han har mast "Jeg er opptatt, vær snill å la meg være i fred, ting ang leilighet foretrekker jeg skriftlig i brev". "Opptatt med hva?" Et døgn senere " la meg være i fred" "Håper ikke du har blitt fornærmet, jeg syns bare du er så hyggelig". Et døgn senere " La meg være i fred". "Det er noe med varmtvannberederen". To  døgn senere " Send meg det skriftlig er du snill. Jeg foretrekker å holde SMS privat".  " Er vi ikke venner?" " Nei " Jeg er bekymret for deg". Ikke svar. Osv. 

Og skaff sikkerhetslenke. Og ta kontakt med kona hvis du har behovfor å informere eller spørre om noe angående leiligheten. 

Er det faktiske ting som han må kontakte deg om, få en far, bror, venn til å kontakte ham og si at det skal tas via vedkommende, for du er så opptatt på jobb/med studier.

A

Anonymkode: c8823...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortalt han at jeg foretrekker å ha et rent profesjonelt utleier/leietaker forhold og ikke noe nærmere relasjon enn dette.

Anonymkode: 5caa1...4ee

Støtter denne! Skriv akkurat dette i en melding til han. Spar også på alle meldingene han har sendt deg, så har du bevis på henvendelsene hans om du skulle trenge det. 

Jeg er forresten også i tyveårene. Har opplevd lignende selv. Det er så forferdelig ubehagelig. Æsj 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig at dette er ubehagelig! Ser på dette som ganske upassende; hadde blitt passe perpleks om han jeg leide av foreslo noe lignende. Om han har kone i tillegg, vitner det om generell mangel på ganske mye grunnleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎05‎.‎09‎.‎2016 at 16.18, AnonymBruker skrev:

Han er betatt av deg og finner påskudd til å ta kontakt, og fisker etter tilbakemeldinger, han har sikkert en drøm om at det er gjensidig. Men du kan få ham til å roe seg via litt kvinnelist uten å hverken måtte flytte eller ta voldsomme oppgjør .En melding som den siste her kan du besvare med; at "ok, har dradd til typen min et par dager," og så ikke svart på flere oppfølgingsspørmål. DET hintet tar alle som bare legger inn noen aksjer med et håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang det kommer en flørtemelding ville jeg svart som foreslått tidligere, at jeg kun ønsket et profesjonelt leieforhold. Hvis det kom flere flørtemeldinger etter det hadde jeg fått "hakk i plata" og konsekvent svart på alle slike meldinger med at jeg kun ønsket et profesjonelt leieforhold. Dersom han da hadde fortsatt over tid hadde jeg etterhvert gjort svarmeldingene noe lengre, og skrevet at jeg kun ønsket et profesjonelt leieforhold,og at jeg finner disse meldingene ubehagelige, så hadde jeg fått "hakk i plata" igjen. Jeg hadde tatt vare på alle meldingene som kom fra ham. Hvis han etter en periode med utvidede "hakk i plata" meldinger fortsatt ikke hadde gitt seg hadde jeg på et tidspunkt fått nok, og blitt veldig tydelig.Da hadde jeg sendt en melding (som svar på en han hadde sendt først) Hvor jeg hadde sagt at NÅ er det faktisk nok.Jeg har sagt fra utalige ganger om at jeg ikke ønsker denne typen oppmeksomhet og at jeg synes det er ubehagelig. Nå finner jeg meg ikke i dette lenger, nå skal du stoppe. Til din informasjon har jeg tatt vare på alle smsene mellom oss. Hvis du ikke gir deg blir jeg nødt til å gå videre med saken. Foretrekker du i så fall en politiandmeldelse, eller skal jeg vise samtalen til din kone?

Anonymkode: 96774...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...