Gå til innhold

Kan en mann bli dame/dame mann?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tøvprat. Celler har ikke følelser. Man klarer fint å fornekte seg følelser (hjernevasket), men biologiske celler forteller sannheten. Jeg blir ikke til en fugl uansett hvor mye jeg føler og tror jeg er en fugl. (satt på spissen).

Anonymkode: 43a73...175

Det er ikke tøvprat. Da kan du si det samme om homofili. Naturen er ikke perfekt og det finnes mennesker som blir født med  ubestemmelig kjønn , som for eks de tvekjønnede og mennesker som har komosomfeil og hormonforstyrrelser og som hverken er mann eller kvinne...Dessuten er det ulike grader av feminitet og maskulinitet hos alle kvinner og menn. Så det kan være glidende overganger mellom å være mann og kvinne selv om det ikke er så vanlig.

Anonymkode: 175e6...606

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er det man er født. Man kan ønske og føle det man vil, men man vil alltid være det man ble født.

Dette vises spesielt ved sykdom, hjertefeil og kregt er to sykdommer som ofte utarter seg forskjellig fra om du er mann eller kvinne.

Prøv å fortelle en kreftcelle at personen den angriper ikke er kjønnet den tror de er. 

Du kan forandre kjønn på papiret, du kan fjerne og legge til kroppsdeler, men når det kommer ned til det genetiske vil du alltid være det du ble født som. Selv om det er veldig lite PK å si det. 

Anonymkode: 583c5...6cb

Helt enig, det er ren logikk!

OT: Er det lov å promotere sin egen blogg på forumet her så aggressivt som TS holder på? Sett at hun poster linker overalt, men å kun ha link uten tekst blir for teit. Hvordan er reglene for dette på forumet?

Anonymkode: 39cfe...722

Skrevet
Den 5. september 2016 at 16.54, lipgloss skrev:

hei jeg har 3 barn og er far for dem, de vet ikke at jeg føler meg som kvinne,det er et skuespill som jeg lever akkurat nå i forhold til venner og familie, ikke en god situasjon og jeg lider kraftig under dette men biter tenna i sammen for barna, vil vente til dem er litt større før jeg forteller at jeg vil skifte kjønn.

Siteringstull her, får ikke innlegget til @lipgloss vekk, men du AnonymBruker med siste innlegg på forrige side. Du sier at DNA er DNA og at ingenting kan endre på dette. Og at uansett hvordan du føler deg så kan du aldri bli noe annet enn det du er født som? Dette med DNA har du rett i. Det kommer til å være sånn i den framtiden vi kjenner per i dag. 

Ja, DNA er DNA. Det er riktig. Men hvorfor er dette så innmari ille i forhold til for eksempel homofili? Og hvorfor bryr du deg så sterkt hvis du kan få lov til å leve ditt eget liv som du ønsker helt uavhengig av hva andre gjør? Er det virkelig så viktig for deg at mennesker som kun vil være den de føler at de er innerst inne ikke får lov til dette kun fordi at du skal føle deg bedre med deg selv når du sitter ved frokostbordet med kaffe og eggetallerken sammen med familien din på en søndag? 

Du får leve livet ditt sånn du synes best, og så kan andre få lov til å gjøre det samme. Vet du, det er egentlig ikke forskjell på deg og de som har andre legninger enn deg. Den eneste store, er at du er så jævla "heldig" at det livet du ønsker deg, og som du lever er det som er det mest sosialt aksepterte. Takk og farvel. 

Og, en ting til før jeg går. Hold drittkjeften din. 

Anonymkode: 4c75d...38a

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry to burst your bubble, men kjønnet ditt er bestemt før du i det hele tatt føler noe som helst. Idag føler jeg meg litt dendrofil og skal derfor tilbringe dagen min i parken utkledd som ett tre.

Det er ikke nødvendig å komme med latterliggjøring. Om du ikke ser forskjellen på det jeg skrev og det eksempelet du kommer med, vitner det om mangel på kunnskap.

Om en skal tenke svart/hvitt slik du gjør, vil jo det blant annet si at homoseksuelle, biseksuelle, osv, ikke eksisterer. Men det gjør de jo? Selv om det ikke fra naturens side er det "naturlige" i den forstand at det bærer gener videre, er det noe som absolutt eksisterer og alltid kommer til å gjøre det. Verden er nemlig ikke så "enkel" at man ksn kategorisere alt under enten unaturlig eller naturlig, da nok av data viser at det ikke lar seg gjøre.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Fireball skrev:

Det er ikke nødvendig å komme med latterliggjøring. Om du ikke ser forskjellen på det jeg skrev og det eksempelet du kommer med, vitner det om mangel på kunnskap.

Om en skal tenke svart/hvitt slik du gjør, vil jo det blant annet si at homoseksuelle, biseksuelle, osv, ikke eksisterer. Men det gjør de jo? Selv om det ikke fra naturens side er det "naturlige" i den forstand at det bærer gener videre, er det noe som absolutt eksisterer og alltid kommer til å gjøre det. Verden er nemlig ikke så "enkel" at man ksn kategorisere alt under enten unaturlig eller naturlig, da nok av data viser at det ikke lar seg gjøre.

Dette er ikke kjønn, men legninger.

Skrevet
10 timer siden, Fireball skrev:

Det er ikke latterliggjøring, men et forsøk i å nå inn til deg med kunnskap. Den boblen du skaper rundt deg er menneskeskapt og har ingenting med biologi å gjøre. I det øyeblikket menneske dør, så forsvinner boblen, men biologien består i form av levninger. Om noen arkeologer en dag finner disse levningene og skal artsbestemme de, så vil DNA'et i cellene fortelle de arkeologene at her ligger det en kvinne eller mann. De vil aldri kunne finne ut at det var en mann som følte seg som en kvinne, eller en kvinne som følte seg som en mann.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke latterliggjøring, men et forsøk i å nå inn til deg med kunnskap. Den boblen du skaper rundt deg er menneskeskapt og har ingenting med biologi å gjøre. I det øyeblikket menneske dør, så forsvinner boblen, men biologien består i form av levninger. Om noen arkeologer en dag finner disse levningene og skal artsbestemme de, så vil DNA'et i cellene fortelle de arkeologene at her ligger det en kvinne eller mann. De vil aldri kunne finne ut at det var en mann som følte seg som en kvinne, eller en kvinne som følte seg som en mann.

Så siden folk 1000 år frem i tid, ikke vil se dette.. så skal de som føler de er født feil kjønn, ignorere dette? Føle seg nedtrykket og fæle fordi de ikke er det kjønnet de mener de skal være? 

Kjenner jeg er glad jeg har et mer åpent sinn en det altså. JO folk kan skifte kjønn så lenge dem lever! Hva de blir identifisert som om 1000+ år er ikke så nøye, så lenge de får lov, og kan leve som de vil mens de faktisk lever! Og vi er faktisk så heldige å leve i en alder hvor disse har mulighet til å gjøre dette.. med hjelp av hormoner og operasjoner, jeg syns det er helt fantastisk <3 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, kattepusen skrev:

Så siden folk 1000 år frem i tid, ikke vil se dette.. så skal de som føler de er født feil kjønn, ignorere dette? Føle seg nedtrykket og fæle fordi de ikke er det kjønnet de mener de skal være? 

Kjenner jeg er glad jeg har et mer åpent sinn en det altså. JO folk kan skifte kjønn så lenge dem lever! Hva de blir identifisert som om 1000+ år er ikke så nøye, så lenge de får lov, og kan leve som de vil mens de faktisk lever! Og vi er faktisk så heldige å leve i en alder hvor disse har mulighet til å gjøre dette.. med hjelp av hormoner og operasjoner, jeg syns det er helt fantastisk <3 

De kan gjerne føle hva som helst, men de bør ikke fornekte fakta. DNA'ets kopierings-kode kan man aldri forandre.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De kan gjerne føle hva som helst, men de bør ikke fornekte fakta. DNA'ets kopierings-kode kan man aldri forandre.

Så igjen: Folk som føler de er født kjønn, skal fornekte dette. Og lever som kjønnet dem er født som, fordi om 1000+ år, så vil det ikke ha noe si for noen som graver opp beina dems? 

Det har ikke noe med DNA å gjøre, det har med livskvalitet å gjøre.. NÅ mens de lever! 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, arv er ikke ensbetydende med hva man føler seg og definerer seg som.

Hva mennesker flere tusen år frem i tid finner og ikke finner av DNA, er totalt irrelevant for det mennesket -i dag- som kjenner på at det mellom beina ikke samsvarer med det vedkommende tenker og føler ellers.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, kattepusen skrev:

Så igjen: Folk som føler de er født kjønn, skal fornekte dette. Og lever som kjønnet dem er født som, fordi om 1000+ år, så vil det ikke ha noe si for noen som graver opp beina dems? 

Det har ikke noe med DNA å gjøre, det har med livskvalitet å gjøre.. NÅ mens de lever! 

De burde få behandling. Til å godta hva de er.

Har du lest artikler om de som har tatt kjønnskifte, også angrer? Det er noe av det jævligste man kan oppleve. Det å operere seg tilbake er ikke nødvendigvis mulig. Hadde de heller lært seg å leve med hva de er, så tror jeg det ville vært en mye sunnere løsning. Man kan alltids klippe håret eller bytte klær. Kjønnsorganer derimot tåler ikke flere bytter. 

Det å angre blir liksom ikke en mulighet.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De burde få behandling. Til å godta hva de er.

Har du lest artikler om de som har tatt kjønnskifte, også angrer? Det er noe av det jævligste man kan oppleve. Det å operere seg tilbake er ikke nødvendigvis mulig. Hadde de heller lært seg å leve med hva de er, så tror jeg det ville vært en mye sunnere løsning. Man kan alltids klippe håret eller bytte klær. Kjønnsorganer derimot tåler ikke flere bytter. 

Det å angre blir liksom ikke en mulighet.

Jeg har lest om de få som angrer ja.. jeg også både lest om, og sett de som har et MYE bedre etter skiftet.. Og spesielt her i Norge, hvor prosessen er VELDIG lang og vanskelig. Kanskje vi heller skulle sett på om det er for enkelt å skifte kjønn i enkelte land? Istedenfor å ødelegge folk psykisk med å nekte dem å bli hvem de er :)

Skrevet
Den 4.9.2016 at 21.46, Kristiansand123 skrev:

jeg digger videoen. Den var kul særlig likte jeg hvordan du krøller øyenbrynene dine når du sier penis og ser litt mystisk inn i kamera.

Min tanke er som følger; -  Det er bare damer som kan få barn.

Skrevet (endret)
2 timer siden, Fireball skrev:

Som sagt, arv er ikke ensbetydende med hva man føler seg og definerer seg som.

Hva mennesker flere tusen år frem i tid finner og ikke finner av DNA, er totalt irrelevant for det mennesket -i dag- som kjenner på at det mellom beina ikke samsvarer med det vedkommende tenker og føler ellers.

Det handler om hvordan du har tenkt til å formere deg. En mann kan aldri føde barn, og en kvinne kan heller ikke gi sperm. Så enkelt er det. Tror du det er tilfeldig at lipgloss valgte å bli far før han vil skifte kjønn?

Endret av waco
  • Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet
2 timer siden, waco skrev:

Det handler om hvordan du har tenkt til å formere deg. En mann kan aldri føde barn, og en kvinne kan heller ikke gi sperm. Så enkelt er det. Tror du det er tilfeldig at lipgloss valgte å bli far før han vil skifte kjønn?

:) godt svar :) må si jeg blir glad av å lese alle de fine gode svarene her inne, godt å vite at folk flest aksepterer oss transer/transeksuelle.

Ser at dem som er negative er i mindretall forhåpentligvis vil dem bli mer opplyste med tid :)

Gjest lipgloss
Skrevet
21 timer siden, Fireball skrev:

Må bare få lov og si jeg syns du alletiders 😘 er veldig takknemlig for at slike mennesker som deg finnes

Masse varme klemmer 😘😘😘

Ronja

Gjest lipgloss
Skrevet
8 timer siden, kattepusen skrev:

😘😘😘  

Skrevet
2 minutter siden, lipgloss skrev:

Må bare få lov og si jeg syns du alletiders 😘 er veldig takknemlig for at slike mennesker som deg finnes

Masse varme klemmer 😘😘😘

Ronja

Så hyggelig! 😍

Har noe om dette på pensum for tiden, så gjør at jeg engasjerer meg litt ekstra!

Håper dette temaet kommer mer opp i fremtiden, da det er aktuelt nå og ikke akkurat kommer til å bli mindre aktuelt :)

Gjest lipgloss
Skrevet
47 minutter siden, Fireball skrev:

Så hyggelig! 😍

Har noe om dette på pensum for tiden, så gjør at jeg engasjerer meg litt ekstra!

Håper dette temaet kommer mer opp i fremtiden, da det er aktuelt nå og ikke akkurat kommer til å bli mindre aktuelt :)

Spennende 😊 ja jeg håper også det 😊 flott at temaet kommer opp i skolesituasjon,tyder på at vi er på rett vei.

Ha en strålende kveld videre 😘😘😘

klemmer Ronja 😘

Skrevet
Den 6.9.2016 at 17.57, AnonymBruker skrev:

Om du hadde vært i WTC når det raste ned og de fant noen kjøttbiter som var alt som var igjen av deg, så ville DNA prøvene vise at du var en mann eller en kvinne og det har fremdeles INGENTING å gjøre med hva du føler.

Vel, nå finnes det vel nok av eksempler på at også DNA-bevis kan avdekke feil kjønn. Jaggu meg en fyr som blei frikjent for drap fordi DNA-beviset tilsa at et visst hårstrå stammet fra en kvinne. Bare til orientering...

Regner med at alle vet hvilken fyr det siktes til og at vedkommende nå er dømt for samme forbrytelsen han tidligere ble frikjent for ;-)

Anonymkode: 45b04...186

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...