Gå til innhold

Kan en mann bli dame/dame mann?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest lipgloss
Skrevet

Hei svarer igjen jeg :)

Etter min mening så ligger ikke kjønnet mellom bena men i hodet

Det er det kjønnet som du føler tilhørighet til som bestemmer om du er kvinne eller mann(jente eller gutt)

Selv har jeg en veldig sterk følelse av å være kvinne og føler null tilhørighet til det mannlige kjønn.

Klem Ronja

Skrevet

Ja man kan skifte kjønn fra det man ble født som. Og ja, man er det kjønnet man skifter til! 

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, lipgloss skrev:

Det er det kjønnet som du føler tilhørighet til som bestemmer om du er kvinne eller mann(jente eller gutt)

Selv har jeg en veldig sterk følelse av å være kvinne og føler null tilhørighet til det mannlige kjønn.

Klem Ronja

Hvis du har barn eller du får barn hva kaller du deg da i forhold til dem? Føler du deg som far eller mor eller begge deler? Og hvordan forholder barna seg til det?  Hilsen en som lurer på hvordan dette fungerer i praksis.

Anonymkode: 175e6...606

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, lipgloss skrev:

Klem Ronja

Jeg er helt enig med deg. Husker TV-dokumentaren i flere deler der man ble kjent med barn og tenåringer som er født i feil kropp. Det blir så feil å tenkte og å si at disse menneskene opplever sin egen identitet på feil måte. Det er jo ingen andre enn akkurat disse som er midt oppe i situasjonen som kan avgjøre akkurat dette. Husker spesielt ei jente som var født gutt. Lise Marie. Hun var så genuin og så vakker. Nydelig jente med sterke meninger om kjønn, identitet og livssituasjon. Hun har jo gått igjennom mye i løpet av sitt korte liv, men den erfaringen hun sitter igjen med er noe for seg selv. 🙂

Endret av Luxor
Skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet

Som noen skrev over meg, kjønnet er i hodet og ikke mellom beina. Selv om det finnes en "idealkropp" for jenter (pupper, vagina, u know) så kan man fortsatt være jente selv om man har penis. Det kjønnet du føler en tilhørighet til og kjenner deg igjen i, er du. Mener jeg da.

• Liker 4
Gjest lipgloss
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har barn eller du får barn hva kaller du deg da i forhold til dem? Føler du deg som far eller mor eller begge deler? Og hvordan forholder barna seg til det?  Hilsen en som lurer på hvordan dette fungerer i praksis.

hei jeg har 3 barn og er far for dem, de vet ikke at jeg føler meg som kvinne,det er et skuespill som jeg lever akkurat nå i forhold til venner og familie, ikke en god situasjon og jeg lider kraftig under dette men biter tenna i sammen for barna, vil vente til dem er litt større før jeg forteller at jeg vil skifte kjønn.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke noe fasitsvar på denne, ettersom alle situasjoner er forskjellig. Enkelte vil oppleve at barna tar fullstendig avstand, andre aksepterer det fullt ut. Jeg ser jo selvfølgelig for meg at det kan være utrolig tøft/vanskelig for mange, ettersom deres inntrykk/kjennskap til en person blir snudd totalt på hodet, men det går jo som oftest kun på det ytre og ikke det indre. 

19 timer siden, Kristiansand123 skrev:

Her igjen finnes det ikke noe fasit. Mange vil si ja, meg selv inkludert. Jeg har også møtt mange som ikke klarer å vri hodet sitt rundt det og er fast bestemt på att kjønn er 100% styrt av hva du ble født med mellom bena. 

Skrevet

En mann som kler seg som ei dame, er en transe.

Man kan aldri forandre sitt DNA uansett hvor mye man fikler på enkelte kroppsdeler.

Anonymkode: 43a73...175

• Liker 2
Gjest lipgloss
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En mann som kler seg som ei dame, er en transe.

Man kan aldri forandre sitt DNA uansett hvor mye man fikler på enkelte kroppsdeler.

det handler ikke om DNA men hva man føler seg som og føler tilhørighet til, jeg vet 100 % prosent at jeg er en kvinne,naturen er ikke perfekt og har spilt meg et lite puss visst man kan si det.

Tenk litt over hva du føler deg som enten du har det ene eller andre mellom bena

Skrevet
4 minutter siden, lipgloss skrev:

det handler ikke om DNA men hva man føler seg som og føler tilhørighet til, jeg vet 100 % prosent at jeg er en kvinne,naturen er ikke perfekt og har spilt meg et lite puss visst man kan si det.

Tenk litt over hva du føler deg som enten du har det ene eller andre mellom bena

Du er flink til å forklare :) 

Anonymkode: e108d...b89

• Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er flink til å forklare :) 

Anonymkode: e108d...b89

Hihi takk😄

Skrevet
23 timer siden, lipgloss skrev:

Om du hadde vært i WTC når det raste ned og de fant noen kjøttbiter som var alt som var igjen av deg, så ville DNA prøvene vise at du var en mann eller en kvinne og det har fremdeles INGENTING å gjøre med hva du føler.

• Liker 3
Gjest lipgloss
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du hadde vært i WTC når det raste ned og de fant noen kjøttbiter som var alt som var igjen av deg, så ville DNA prøvene vise at du var en mann eller en kvinne og det har fremdeles INGENTING å gjøre med hva du føler.

Så lenge du lever handler det om følelser og ikke dna

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alt defineres ut ifra DNA. Kjønn er både biologisk og kulturelt; om følelsen av sin egen identitet ikke er ensbetydende med det man har mellom beina, handler det ikke lenger om XX / XY, men om hva man selv føler seg som, og ønsker å definere seg som.

• Liker 3
Gjest lipgloss
Skrevet
2 minutter siden, Fireball skrev:

Ikke alt defineres ut ifra DNA. Kjønn er både biologisk og kulturelt; om følelsen av sin egen identitet ikke er ensbetydende med det man har mellom beina, handler det ikke lenger om XX / XY, men om hva man selv føler seg som, og ønsker å definere seg som.

takk :)  😘😘

Skrevet
1 time siden, Fireball skrev:

Tøvprat. Celler har ikke følelser. Man klarer fint å fornekte seg følelser (hjernevasket), men biologiske celler forteller sannheten. Jeg blir ikke til en fugl uansett hvor mye jeg føler og tror jeg er en fugl. (satt på spissen).

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tøvprat. Celler har ikke følelser. Man klarer fint å fornekte seg følelser (hjernevasket), men biologiske celler forteller sannheten. Jeg blir ikke til en fugl uansett hvor mye jeg føler og tror jeg er en fugl. (satt på spissen).

Oi vi er der ja :laugh: Er ikke mulig å diskutere med deg da; får bare være uenige! 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Fireball skrev:

Sorry to burst your bubble, men kjønnet ditt er bestemt før du i det hele tatt føler noe som helst. Idag føler jeg meg litt dendrofil og skal derfor tilbringe dagen min i parken utkledd som ett tre.

Anonymkode: 39cfe...722

Skrevet

Man er det man er født. Man kan ønske og føle det man vil, men man vil alltid være det man ble født.

Dette vises spesielt ved sykdom, hjertefeil og kregt er to sykdommer som ofte utarter seg forskjellig fra om du er mann eller kvinne.

Prøv å fortelle en kreftcelle at personen den angriper ikke er kjønnet den tror de er. 

Du kan forandre kjønn på papiret, du kan fjerne og legge til kroppsdeler, men når det kommer ned til det genetiske vil du alltid være det du ble født som. Selv om det er veldig lite PK å si det. 

Anonymkode: 583c5...6cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...