Gå til innhold

Tror vennene mine ikke liker kjæresten min :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sterk følelse av at vennene jeg bor med ikke liker kjæresten min. Eller de liker ikke at han er her. Kjøresten min har også denne magefølelsen. Det ender med at jeg nesten gruer meg til å ha han på besøk fordi jeg merker en ekkel og anspent stemning.

Jeg har spurt dem og de sier de ikke har noe imot han og at han virker trivelig. Men vet ikke helt om jeg greier å stole på at det er sant. Bør jeg spørre dem igjen? Hva gjør jeg? Det er så utrolfig ekkelt. Det å komme seg ut sv huset og hjem til han er en befrielse. Føler meg som e helt ny person. Der kan jeg slappe av og ikke bekymre meg over at vennene mine ikke liker noen jeg er glad i. 

Anonymkode: 9a8df...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vær hos han da. Spør og maser du mer om dette risikerer du at de ikke liker deg til slutt heller. 

(Og du sier da IKKE til kjæresten din at du tror vennene dine ikke liker han!! Hallo?!? Trenger ikke få han til å føle seg dårlig)

Anonymkode: 88dc9...2c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vær hos han da. Spør og maser du mer om dette risikerer du at de ikke liker deg til slutt heller. 

(Og du sier da IKKE til kjæresten din at du tror vennene dine ikke liker han!! Hallo?!? Trenger ikke få han til å føle seg dårlig)

Anonymkode: 88dc9...2c7

Kan ikke være der hele tiden. Han bor med venner han også så jeg gidder ikke sitte der og føle meg i veien. 

Men nei jeg har ikke sagt til han at jeg tror vennene mine ikke liker ham. Han har merket den rare stemingen selv og det var han som tok det opp helt på eget initiativ. 

Får vondt i meg av at han føler det sånn. Det siste keg vil er at han skal føle seg uvelkommen i mitt hjem... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere gode venner? Hvordan merker du at de ikke liker han? Jeg bodde i bokollektiv for noen år siden, men to andre jenter, begge hadde kjæreste. Jeg var singel. Hun ene av dem hadde kjæresten sin der av og til. De var liksom så stille og tilbaketrukket. Var mye ut på ting, eller satt mye på rommet sitt. Hun andre hadde typen sin der nesten konstant. De okkuperte kjøkkenet, badet og stua. Irriterte meg så jævlig. Kan dt være at de føler at dere tar for mye plass?

Anonymkode: 9c74b...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merker du at de ikke liker han, da?  Og hvordan er dere når dere er hos dere? Hva gjør dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør for all del ikke spørre dem mer om dette når de allerede har gitt et svar på det. Du fremstår som masete, og det er ikke noe man vil bo med. 

Det trenger jo heller ikke å være kjæresten din reagerer på. Det kan jo dreie seg om besøket i seg selv. Det er ikke alle som er så glad i å ha besøk, og da særlig av noen de ikke kjenner så godt. Hvordan er det dere merker det egentlig? De er vel ikke med dere, så jeg forstår ikke helt hvorfor du kjenner sånn på dette. Dersom det hadde vært så ille som du beskriver hadde de vel sagt noe ved spørsmål. 

Anonymkode: a29e5...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo et klassisk kollektivdilemma: Er det pga. de ikke liker han som person eller at han er for mye på besøk. Eller begge. 

Jeg anser svaret du har fått (hyggelig og trivelig) som litt lunkent og at det definitivt ligger mer bak det. Du får avgjøre selv om det er verdt å ta mer opp. Virker uansett som dere har det bedre hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er han hos dere? Mulig det ikke handler om han personlig, men at han er for mye på besøk; at de kjenner på at de ikke får slappe av ordentlig i sitt eget hjem rett og slett fordi han er der for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, September 05, 2016 at 21.51, Pinto2013 skrev:

Hvordan merker du at de ikke liker han, da?  Og hvordan er dere når dere er hos dere? Hva gjør dere? 

Når han er hos meg er vi som regel litt sammen med resten av gjengen i stua før vi går på rommet og ser tv eller serie eller bare prater. Vi er en del for oss selv med andre ord. Så i veien det nekter jeg å tro at han er. Han prater med dem og prøver å bli kjent men synes det virker som det kun går en vei. De sier en ting men gjør jo noe helt annet. 

Den Monday, September 05, 2016 at 22.03, AnonymBruker skrev:

Du bør for all del ikke spørre dem mer om dette når de allerede har gitt et svar på det. Du fremstår som masete, og det er ikke noe man vil bo med. 

Det trenger jo heller ikke å være kjæresten din reagerer på. Det kan jo dreie seg om besøket i seg selv. Det er ikke alle som er så glad i å ha besøk, og da særlig av noen de ikke kjenner så godt. Hvordan er det dere merker det egentlig? De er vel ikke med dere, så jeg forstår ikke helt hvorfor du kjenner sånn på dette. Dersom det hadde vært så ille som du beskriver hadde de vel sagt noe ved spørsmål. 

Anonymkode: a29e5...8b2

Jeg merker det på stemningen. Når jeg sier ifra at ikveld får jeg besøk så er det akkurat som om de sukker og bærer seg innvendig men jobber hardt for å skjule seg. Kan jo være jeg er overfølsom og det ikke er sånn overhodet men magefølelsen min sier meg at det er noe som ikke stemmer her. 

Skuløe bare ønske de kunne være ærlige. Og om problemet er at han er her for mye (er her kanskje 3 dager i uka. Så er jeg hos han 1-2 dager i uka) så synes jeg de kan si det. For det føles som de går og prater seg imellom om ham og meg og at de kanskje helst ikke vil ha han her på besøk. Det er ikke annet enn magefølelse egentlig. Og rar stemning. Men det bruker jo ikke slå feil. Så jeg tror ikke jeg er helt på jordet. 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fireball skrev:

Hvor mye er han hos dere? Mulig det ikke handler om han personlig, men at han er for mye på besøk; at de kjenner på at de ikke får slappe av ordentlig i sitt eget hjem rett og slett fordi han er der for mye.

Det kan være. Men vi har jo blitt enige om sånn ca antall besøk i uka (2-3 overnattinger pr uke). Dumt om de begynner å ombestemme seg nå etterpå. 

Jeg vil liksom bare ha det trivelig og kunne være sammen alle 4 iblant uten å føle meg stressa for at de går rundt og lyver eller ikke sier den fulle sannheten. Jeg vil at alle skal ha et godt forhold til hverandre og kunne henge sammen som venner og inkludere hverandre. 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...