Gå til innhold

Overfladisk spørsmål: hvordan få flere bekjente

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ganske fornøyd med livet mitt. Jeg har ca. 5-6 gode venner og 5 ganske gode venner. Greia er at jeg ikke har så mange bekjente.

Hvorfor vil jeg ha mange bekjente? Jo nå skal dere høre: Mange bekjente betyr mange facebook likes. Som igjen avgjør hvor populær du er. Alle mine venner har mellom 70 og 200 likes. Jeg hadde kanskje fått 20. Det er ikke gøy å vite at jeg er den minst populære i vennegjengen, føler meg liksom ikke helt "likeverdig" da. Jeg har ingen problemer med å snakke med nye folk eller møte nye folk, men hvis jeg ser på facebook at de har over 100 likes føler jeg plutselig at de er for populære for meg og ikke vil være venn med meg siden jeg sikkert i deres øyne er en taper, og da blir det så mye vanskeligere.

Så hvordan kan jeg få fler bekjente som kan like profilbildet mitt? Jeg vil bare være en vanlig ungdom med "vanlig" populæritet. Det finnes legit ingen på facebook med mindre enn 50 likes.

Og JA jeg vet hvor overfladisk det høres ut men likes betyr faktisk ALT for ungdommen i dag. Så ikke gidd å kommentere det.

Anonymkode: 6a95f...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette kødd..? :P Få deg bekjente for å få likes Facebook?! 

Jeg har ett forslag til deg:

Meld deg ut av sosiale medier, og få øynene opp for den virkelige verden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke så veldig vanskelig å få til. Snakk med folk og legg dem til. Jeg gjør det ikke selv, fordi jeg tror jeg hadde mistet meg selv på veien, akkurat på samme måte som de som legger til alle og en hver på facebook gjør. Ser de jobber med fasaden på sosiale medier, tar vekk bilder, legger til nye, setter et allerede brukt profilbilde som nytt for flere likes..

Streve for å oppnå et perfekt falsk fasade tror jeg gir mange personer depresjoner. Min anbefaling er å finne din egen selvverdi i deg selv. Ikke la likes definere og konsumere deg.

Anonymkode: b2258...400

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig ganske fornøyd med livet mitt. Jeg har ca. 5-6 gode venner og 5 ganske gode venner. Greia er at jeg ikke har så mange bekjente.

Hvorfor vil jeg ha mange bekjente? Jo nå skal dere høre: Mange bekjente betyr mange facebook likes. Som igjen avgjør hvor populær du er. Alle mine venner har mellom 70 og 200 likes. Jeg hadde kanskje fått 20. Det er ikke gøy å vite at jeg er den minst populære i vennegjengen, føler meg liksom ikke helt "likeverdig" da. Jeg har ingen problemer med å snakke med nye folk eller møte nye folk, men hvis jeg ser på facebook at de har over 100 likes føler jeg plutselig at de er for populære for meg og ikke vil være venn med meg siden jeg sikkert i deres øyne er en taper, og da blir det så mye vanskeligere.

Så hvordan kan jeg få fler bekjente som kan like profilbildet mitt? Jeg vil bare være en vanlig ungdom med "vanlig" populæritet. Det finnes legit ingen på facebook med mindre enn 50 likes.

Og JA jeg vet hvor overfladisk det høres ut men likes betyr faktisk ALT for ungdommen i dag. Så ikke gidd å kommentere det.

Få bekjente for å få likes på facebook? Seriøst? 
"likes betyr faktisk alt for ungdommen i dag", vel det gjelder ikke all ungdom. Bare de som har forsvunnet inn i internett verden og ikke ser virkeligheten rundt seg. Likes er ikke viktig, aldri. Når du blir voksen, håper jeg du innser hvor teit du oppførte deg. Å få mange likes er noe ungdommen selv har skapt frem, og presset har økt og økt og økt..Altså blitt en ond sirkel, og folk går med på presset fordi de er redd for å være annerledes, upopulær osv.

Slett heller facebook før du får flere "problemer" i en virtuell verden..
Jeg blir veldig oppgitt av dere ungdommer som tror "likes" er alt. Og ja, jeg kommenterte det. Håper du kommer på bedre tanker enn "likes". Fokuser på de vennene du har, prat med fremmede og bli kjent med nye mennesker og la det utvikle seg til vennskap/gode vennskap som også kan være gode å ha som voksen.

Jeg ville ikke blitt kjent med en person som ønsker bekjentskap på grunn av "likes". Sånne mennesker vil jeg ikke kaste bort tiden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å slette facebook, altså man blir jo sosialt utestengt om man ikke har det.

Ingen som har tips for å få fler bekjente? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som de fleste jeg kjenner med maaange "venner" på facebook. Add alle mulige folk du kjenner og har møtt.

Feks venninnene av venninnene dine og deres kjærester, bekjente av foreldrene dine. Kort sagt ALLE du har hilst på.

Om det skulle være så viktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene... Selv om du varslet i hovedinnlegget om at det var et overfladisk spørsmål hadde jeg ikke regnet med en overfladisk problemstilling. Å få seg bekjente for å få flere liker på Facebook? Dersom du er eldre enn 16 år blir jeg ganske sjokkert. 

Anonymkode: 7c49e...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...