Visningsn4vn Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Når jeg kikker i sosiale medier i dag ser jeg det samme overalt. Innlegg etter innlegg om voldtekt og trakassering. Gutter burde skamme seg. Noen må lære gutter og menn at det er feil å voldta. De må læres om grenser. De må lære seg å oppføre seg. Det gir meg en ekkel følelse, men ikke fordi jeg er enig i disse påstandene. Det gir meg en ekkel følelse fordi mennesker jeg vet er intelligente bedriver ekstrem generalisering, og de gjør det praktisk talt uten motstand. Det er blitt en så stor heksejakt at jeg begynner å føle meg isolert fra samfunnet. Som om det er to klubber og man må velge side. Folk ser ut til å velge klubb etter sitt eget kjønn når de føler sitt eget kjønn er under angrep. Jeg har trykket slutt-å-følge-knappen på utallige facebook-bekjente bare for å slippe å se dette uansett hvor jeg snur meg. Overalt på nettet føler jeg at menn blir presentert som en trussel (mens kvinner blir presentert som ofre - noe jeg ikke liker å bli presentert som). De vet ikke hva samtykke betyr og de tror voldtekt er greit. Media spiller en vinkel som om dette er tilfelle med de fleste menn og på grunn av kjønns-krigen flyr disse påstandene forbi ubekjempet. Noen ser ut til å tro at menn praktisk talt hater oss. Og hvis de ikke godtar påstandene om voldtekt og at kvinner konstant blir sett ned på, da er de noen ekle jævler som bare skal holde kjeft. Menn kan visst bare være med i denne debatten hvis de er enige. Fordi alle vet jo at det er menn som voldtar. Stopp meg hvis jeg tar feil her, men jeg tror jeg ville blitt kalt diskriminerende, hadde jeg sagt noe lignende om noen som helst annen gruppe mennesker. Fordi det er diskriminerende. Er ikke det åpenbart? For en frekk ting å si! Statistisk sett er det mange flere menn som voldtar, men herregud så motbydelig det er å sette alle i samme bås. Er dere klar over hvor mange menn som ikke voldtar? Som aldri har tenkt tanken en gang? Media får det til å høres ut som om dette er noe alle menn burde skamme seg over, som om det er en epidemi bare de kan stanse. De får det til å høres ut som at menn blir oppfordret til voldtekt av kulturen vi lever i, men dette er åpenbart ikke sant. For vi lever ikke i en voldtektskultur. Det finnes ingen voldtektskultur her, for dette er Norge. Dette er ikke Islam. Kvinner blir ikke undertrykt og folk flest ser på voldtekt som det mest grusomme og alvorlige lovbruddet av alle, selv om man skulle tro mord ville rangert høyere. Lever vi i en kultur som promoterer voldtekt? Hvordan? Hvem kunne kommet seg unna med å seriøst promotere voldtekt uten å bli dratt ut på torget og steinet? Er det subtilt? Hvem kunne noensinne sette voldtekt i et positivt lys? Jeg har hørt mange si vi lever i en kultur der gutter fôres med ideer om at de fortjener sex og at jenter bør gi det til dem. Men dette er jo heller ikke sant, det er bare en unnskyldning vi har slått oss til rette med, fordi gutter viser sin interesse for sex på mer åpenbare måter enn jenter. Ingen sier at gutter fortjener sex, det er bare det at gutter vil ha sex - og det er ingenting galt med å ville ha sex. Alle vil ha sex. Sex er forøvrig en prominent del av reproduksjonsintsiktet til gutter og dermed noe de streber etter. Gutter er også mer innstilt på å ha masse sex, fordi gutter kan befrukte flere jenter etter hverandre og jenter kan kun befruktes av en gutt om gangen. Dette gjør også at jenter er mer pirkete på hvem de har sex med, fordi de har muligheten til å plukke ut det genetisk beste eksemplaret de vet de kan få. Selv om vi ikke er dyr lenger, er den vitenskapelige forklaringen absolutt en faktor. Og jenter vil ha sex også forresten, selv om det ikke like prominent representeres i film og tv. Jenter er like opptatt av sex som gutter, vi bare viser det ikke på den samme måten. Og det er ikke sånn at de fleste gutter tror de kan ta seg til rette heller. Jeg har møtt gutter som tenker på den måten selvfølgelig (og desidert oftest når det er alkohol med i bildet), men jeg ville sett ut som en idiot hvis jeg påsto at dette var et karaktertrekk vanlig hos gutter flest. Drittsekker tenker på den måten. Ikke gutter. Drittsekker tror de fortjener sex. Kjønn burde ikke engang være en del av overskriften. Gutter i film og tv bader ofte i sex, fordi det er en fiksjon. Fiksjon er det samme stedet der alle fantasier kan bli virkelighet, fordi det er en fantastisk versjon av verden. En versjon av verden som egentlig ikke finnes, men som de drømmer om. Er det virkelig så mange der ute som tror gutter ikke kan skille fiksjon fra virkelighet? Er dette de samme menneskene som tror at Call of Duty er ansvarlig for Utøya? De som begår voldtekt er syke, akkurat som Breivik. Hvordan våger media å gi syke menneskers attributter til alle gutter og menn? Ikke at de sier det rett ut, men de gjør ingen ting for å motvirke effekten det får når gutter gang på gang blir presentert som en trussel og jenter blir presentert som ofre. De er de bestemte guttene som utførte voldtekten sin feil og som jeg allerede har fastslått er de drittsekker! De lever i en kultur som behandler voldtekt svært alvorlig og er ikke formet av den, bare sitt eget rotete hode. Det vil alltid være de som tar det som ikke er deres. Og det at de er gutter burde strengt tatt ikke ha noe med saken å gjøre, for kjønn burde ikke bety noe. Vi er jo for likestilling, ikkesant? 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Du fikk ikke nok svar i den nesten identiske andre tråden din? Anonymkode: fcd5b...482 1
Visningsn4vn Skrevet 4. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du fikk ikke nok svar i den nesten identiske andre tråden din? Anonymkode: fcd5b...482 Det er faktisk ikke meg! : )
Visningsn4vn Skrevet 4. september 2016 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2016 Et øyeblikk siden, Visningsn4vn skrev: Det er faktisk ikke meg! : ) men det ligner veldig nå som jeg ser på den,.... ser ut som noen har vært inne på diskusjon.no, der jeg publiserte den i går http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1738185
WubWub Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 (endret) 2,72,844 kvinner i India har blitt voldtatt de siste 13 årene. Det vil si at hver halvtime så blir ei kvinne voldtatt i India. Da det er menn som står bak voldtekene i India som ellers å verden så tenker jeg at det er ekstremt viktig at spesielt menn får sine holdninger om likeverd og menneskeverd utfordret i den grad at de/vi forstår at det ikke er akseptabelt at man behandler kvinner slik. Jeg som mann skammer meg ofte på vegne av mitt egen kjønn. Vi står for mesteparten av den grove volden og overgrepene så jeg syntes det er på sin plass at vi menn som er imot slikt ytrer dette høyt og tydelig. Fokus og holdningsendringer er essensielt for tryggere kår for kvinner - selv her i Norge. ALl that is required for evil to triumph is for good men to do nothing. Endret 4. september 2016 av WubWub 3
Visningsn4vn Skrevet 4. september 2016 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2016 3 minutter siden, WubWub skrev: 2,72,844 kvinner i India har blitt voldtatt de siste 13 årene. Det vil si at hver halvtime så blir ei kvinne voldtatt i India. Da det er menn som står bak voldtekene i India som ellers å verden så tenker jeg at det er ekstremt viktig at spesielt menn får sine holdninger om likeverd og menneskeverd utfordret i den grad at de/vi forstår at det ikke er akseptabelt at man behandler kvinner slik. Jeg som mann skammer meg ofte på vegne av mitt egen kjønn. Vi står for mesteparten av den grove volden og overgrepene så jeg syntes det er på sin plass at vi menn som er imot slikt ytrer dette høyt og tydelig. Fokus og holdningsendringer er essensielt for tryggere kår for kvinner - selv her i Norge. ALl that is required for evil to triumph is for good men to do nothing. Det er helt sant det du sier om India. Kanskje jeg skulle sagt det litt tydeligere, men jeg snakker om i den vestlige verden 1
Gothminister Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 TS absolutt et interessant innlegg du skriver. De fleste menn voldtar ikke, det er kun noen veldig få. Så hvorfor denne generaliseringen? Man reagerer voldsomt om man gjør det samme om andre grupper, eks. muslimer, homofile osv. Men nå har det plutselig blitt helt legalt å se på alle gutter som potensielle voldtektsmenn. For øvrig burde man også diskutert hva som faktisk er voldtekt eller ikke. i dag kan kvinner som ikke en gang selv vet at de er voldtatt, bli forklart av så kalte eksperter at jo det er du nok. Og så få dømt en mann som selv ikke forsto eller oppfattet at det han gjorde var en voldtekt.
Visningsn4vn Skrevet 4. september 2016 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2016 6 minutter siden, Gothminister skrev: TS absolutt et interessant innlegg du skriver. De fleste menn voldtar ikke, det er kun noen veldig få. Så hvorfor denne generaliseringen? Man reagerer voldsomt om man gjør det samme om andre grupper, eks. muslimer, homofile osv. Men nå har det plutselig blitt helt legalt å se på alle gutter som potensielle voldtektsmenn. For øvrig burde man også diskutert hva som faktisk er voldtekt eller ikke. i dag kan kvinner som ikke en gang selv vet at de er voldtatt, bli forklart av så kalte eksperter at jo det er du nok. Og så få dømt en mann som selv ikke forsto eller oppfattet at det han gjorde var en voldtekt. Ja, helt enig. Men det som irriterer mest er når smarte mennesker jeg kjenner kjøper denne banale versjonen av virkeligheten. Helt uten å tenke på det først, som de ville gjort i alle andre tilfeller. Hva som faktisk er voldtekt er også et tema som bør tas opp, når det har blitt fult mulig for en av partene å blant annet ombestemme seg i ettertid. Ikke at det umulig å ombestemme seg, men hva om gutten ombestemte seg i ettertid? Tror det hadde blitt en litt annen sak da ja 1
Gothminister Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 43 minutter siden, Visningsn4vn skrev: Ja, helt enig. Men det som irriterer mest er når smarte mennesker jeg kjenner kjøper denne banale versjonen av virkeligheten. Helt uten å tenke på det først, som de ville gjort i alle andre tilfeller. Hva som faktisk er voldtekt er også et tema som bør tas opp, når det har blitt fult mulig for en av partene å blant annet ombestemme seg i ettertid. Ikke at det umulig å ombestemme seg, men hva om gutten ombestemte seg i ettertid? Tror det hadde blitt en litt annen sak da ja En farlig debatt i disse tider, jeg tror faktisk mange kvinner ikke er i nærheten av å være moden nok til og ta en slik debatt. De kvinnene der har bestemt seg, mannen skal tas. Det er ikke lov for menn å være menn lengre. Man kan til og med risikere å bli beskylt for sextrakassering om man ser på kvinner i dag. De kan plutselig føle at det er ekkelt, for som vi vet. Kvinner vil gjerne bli sett, men de vil helst velge selv hvem som ser. 2
Visningsn4vn Skrevet 4. september 2016 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2016 6 minutter siden, Gothminister skrev: En farlig debatt i disse tider, jeg tror faktisk mange kvinner ikke er i nærheten av å være moden nok til og ta en slik debatt. De kvinnene der har bestemt seg, mannen skal tas. Det er ikke lov for menn å være menn lengre. Man kan til og med risikere å bli beskylt for sextrakassering om man ser på kvinner i dag. De kan plutselig føle at det er ekkelt, for som vi vet. Kvinner vil gjerne bli sett, men de vil helst velge selv hvem som ser. Flere av dem ville hatt flere av de samme meningene som oss hvis det ikke allerede var forehåndsbestemt hvilke side man "bør" være på. Som sagt velger mange side basert på kjønn og tenker ikke mer over det - for å holde seg lengst mulig unna denne debatten. Engster meg hvor langt dette får lov til å eskalere uten at noen sier noe. For da kan det aldri jevne seg ut. Den ene siden må kue seg mens den andre heises opp. Og kvinner ser på menn også. Det blir bare ikke blåst ut av ville H som det gjør når menn ser på kvinner
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 5 timer siden, WubWub skrev: 2,72,844 kvinner i India har blitt voldtatt de siste 13 årene. Det vil si at hver halvtime så blir ei kvinne voldtatt i India. Da det er menn som står bak voldtekene i India som ellers å verden så tenker jeg at det er ekstremt viktig at spesielt menn får sine holdninger om likeverd og menneskeverd utfordret i den grad at de/vi forstår at det ikke er akseptabelt at man behandler kvinner slik. Jeg som mann skammer meg ofte på vegne av mitt egen kjønn. Vi står for mesteparten av den grove volden og overgrepene så jeg syntes det er på sin plass at vi menn som er imot slikt ytrer dette høyt og tydelig. Fokus og holdningsendringer er essensielt for tryggere kår for kvinner - selv her i Norge. ALl that is required for evil to triumph is for good men to do nothing. 5 timer siden, Visningsn4vn skrev: Det er helt sant det du sier om India. Kanskje jeg skulle sagt det litt tydeligere, men jeg snakker om i den vestlige verden Bare sånn at dere er klare over det: 272 844 voldtekter i India siste 13 årene betyr 21 000 i gjennomsnitt i året. Det vil i så fall si at 1 av 59 500 (eller 0,0016 % av) indere voldtar i løpet av et år. I Norge, med drøyt 1000 voldtektsanmeldelser i året, voldtar i så fall 1 av 5200 (eller 0,019 % av) nordmenn i løpet av et år. Årsaken? At det bor 260 ganger så mange i India som i Norge. Det må man selvfølgelig ta hensyn til, det er vel ikke direkte sjokkerende og isolert sett heller ikke særlig nyttig å vite at det er færre voldtekter I Nauru enn i Kina. Hvis man bruker deres egne tall fra India er det altså godt over ti ganger så mange voldtekter per capita i Norge som i India. Jeg sammenligner for ordens skyld ikke epler og pærer, jeg bruker tall på anmeldte voldtekter fra begge land (siden det er det WubWub selv gjorde for Indias del). Jeg sier ikke med det at nordmenn voldtar over ti ganger så ofte som indere, det er både helt abnormt store mørketall i begge land og forskjeller i definisjoner og alt mulig annet som gjør det vanskelig å gjøre en fair sammenligning eller et noenlunde presist anslag. Jeg vil bare bemerke at det er dumt å selv velge å bruke tall som taler egne konklusjoner midt imot, og radbrekke matematikkfaget så det ljomer etter, hvis man først vil diskutere dette skikkelig. Særlig når man snakker om at vi, til forskjell fra andre land, ikke har en voldtektskultur. Det kan meget vel være noe i det, men da bør man i så fall ikke lene seg på tall som i seg selv indikerer det stikk motsatte. Jeg er ikke uenig i alt noen av dere sier, forøvrig, jeg er igrunn enig i en hel del. Jeg må bare si fra når noen hører "Oi, en voldtekt i halvtimen, det er jo mye verre enn her!" uten å tenke mer over det. Hvis det mot all verdens formodning skulle være slik at det "bare" er en kvinne som voldtas hver halvtime i India, da ligger de adskillig bedre an enn oss folketallet tatt i betraktning. Ut fra vår egen statistikk ville nemlig vi i Norge hatt en voldtekt hvert tredje minutt dersom vi hadde Indias folketall. Anonymkode: 66c7d...2b4 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 De fleste voldtekter blir begått av kjæresten. Men det er jo alltid fremmede menn som får skylda. Helst etniske Norske. Anonymkode: c3de5...01c
WubWub Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare sånn at dere er klare over det: 272 844 voldtekter i India siste 13 årene betyr 21 000 i gjennomsnitt i året. Det vil i så fall si at 1 av 59 500 (eller 0,0016 % av) indere voldtar i løpet av et år. I Norge, med drøyt 1000 voldtektsanmeldelser i året, voldtar i så fall 1 av 5200 (eller 0,019 % av) nordmenn i løpet av et år. Årsaken? At det bor 260 ganger så mange i India som i Norge. Det må man selvfølgelig ta hensyn til, det er vel ikke direkte sjokkerende og isolert sett heller ikke særlig nyttig å vite at det er færre voldtekter I Nauru enn i Kina. Hvis man bruker deres egne tall fra India er det altså godt over ti ganger så mange voldtekter per capita i Norge som i India. Jeg sammenligner for ordens skyld ikke epler og pærer, jeg bruker tall på anmeldte voldtekter fra begge land (siden det er det WubWub selv gjorde for Indias del). Jeg sier ikke med det at nordmenn voldtar over ti ganger så ofte som indere, det er både helt abnormt store mørketall i begge land og forskjeller i definisjoner og alt mulig annet som gjør det vanskelig å gjøre en fair sammenligning eller et noenlunde presist anslag. Jeg vil bare bemerke at det er dumt å selv velge å bruke tall som taler egne konklusjoner midt imot, og radbrekke matematikkfaget så det ljomer etter, hvis man først vil diskutere dette skikkelig. Særlig når man snakker om at vi, til forskjell fra andre land, ikke har en voldtektskultur. Det kan meget vel være noe i det, men da bør man i så fall ikke lene seg på tall som i seg selv indikerer det stikk motsatte. Jeg er ikke uenig i alt noen av dere sier, forøvrig, jeg er igrunn enig i en hel del. Jeg må bare si fra når noen hører "Oi, en voldtekt i halvtimen, det er jo mye verre enn her!" uten å tenke mer over det. Hvis det mot all verdens formodning skulle være slik at det "bare" er en kvinne som voldtas hver halvtime i India, da ligger de adskillig bedre an enn oss folketallet tatt i betraktning. Ut fra vår egen statistikk ville nemlig vi i Norge hatt en voldtekt hvert tredje minutt dersom vi hadde Indias folketall. Anonymkode: 66c7d...2b4 Innlegget ditt har nok mye for seg. Skal svare litt mer utfyllende imorgen, trøtt i trynet. Uansett, per capita ligger India på 5. plass når det kommer til voldtekter mens USA er på førsteplass og Sverige på tredje. http://www.wonderslist.com/top-10-countries-with-maximum-rape-crimes/ I Sverige meldes det at 1 av 4 kvinner vil oppleve voldtekt så jeg tenker at selv vi i norden har en stor jobb foran oss når det kommer til holdningsendringer i samfunnet (mer respekt for kvinner og deres menneskeverd). Når det begås gjengvoldtekter i India og offeret er ei vestlig turist blir det blåst opp i alle store vestlige medier med store kampoverskrifter og man blir rent ned med flere hundre artikler om den indiske voldtekts kulturen. Men når det begås gjengvoldtekter i Sverige, England og Tyskland så er det blitt avdekket at disse sakene blir dysset ned. Endret 4. september 2016 av WubWub 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 1 minutt siden, WubWub skrev: Innlegget ditt har nok mye for seg. Skal svare litt mer utfyllende imorgen, trøtt i trynet. Uansett, per capita ligger India på 5. plass når det kommer til voldtekter mens USA er på førsteplass og Sverige på tredje. http://www.wonderslist.com/top-10-countries-with-maximum-rape-crimes/ I Sverige meldes det at 1 av 4 kvinner vil oppleve voldtekt så jeg tenker at selv vi i norden har en stor jobb foran oss når det kommer til holdningsendringer i samfunnet (mer respekt for kvinner og deres menneskeverd). For all del. Jeg tror ikke India er bedre enn Norge på dette, for å si det sånn. Men det er lett å bli blendet av gimmick-utsagn som "en voldtekt i halvtimen!". Det er naturligvis mer enn grusomt nok, men som sagt, det er uendelig mye bedre enn tilsvarende statistikk i Norge ville vært - det er bare målestokken som gjør det så sitatvennlig. Ellers er jeg (som også er mann) er igrunn helt enig i det du sa i det første innlegget ditt. Jeg mente igrunn ikke å være krass, hvis det fremstod slik, det var mer at jeg tenker man bør være obs på at India neppe er et så egnet skrekkeksempel som man skulle tro når man hører ting som "en voldtekt pr. halvtime". For det første er India antagelig på ingen måte verst, selv om det er alt annet enn bra, det er nok like mye at de tross alt spiller med vesentlig åpnere kort enn de fleste andre U-land. Det faktum at denne topp 10-listen er kjemisk fri for land i Midtøsten, for eksempel, skyldes nok heller at man har definert og legalisert seg rundt hele problematikken enn at kvinner er særlig trygge for voldtekt. Man har en definisjon av voldtekt langt snevrere enn her, man legger lokk på statistikken og man straffer voldtatte kvinner over en lav sko, men offisielt kommer man da ikke så verst ut. Et land som India, som er et noenlunde fungerende demokrati med en friere presse enn nær sagt alle land i regionen, kommer nok enda verre ut enn de fortjener - i den forstand at de kommer ut noen lunde realistisk mens mange andre U-land kommer langt bedre ut enn de fortjener. For det andre er det så massive mørketall at man vanskelig kan sette opp en rangering som er verdt papiret den er skrevet på uansett. Her i Norge regner man vel med at rundt ti prosent av saker ender med anmeldelse, og jeg tviler på at tallene er bedre i andre deler av verden. Det betyr selvsagt ikke at jeg tror det ikke er forskjell på land eller at man må påstå at alle er like gode eller jævlige, jeg tror så avgjort at forekomsten av voldtekt er lavere på Island enn i Sør-Afrika, men nøyaktige tall har man jo ikke. Men som sagt, vi er enige i mye, og det er egentlig det viktigste, så jeg beklager at det ble så langt og omstendelig. Jeg bare får lyst til å si fra når jeg opplever at India, som justert for folketall egentlig ikke er noen statistisk versting i det hele tatt, brukes som det store skrekkeksempelet. Anonymkode: 66c7d...2b4
Gjest Hapi Skrevet 5. september 2016 #15 Skrevet 5. september 2016 Enig i at det foregår en generalisering. Selv har jeg aldri møtt en voldtektsmann, og jeg opplever heller ikke at menn flest har dårlige holdninger, så jeg klarer ikke å engasjere meg så mye, annet enn i enkeltsaker. De mennene de snakker om er ikke mine venner eller ekskjærester, ons eller noenting. Har møtt noen menn som er syke i hodet og har også møtt kvinner som er syke i hodet, men at norske menn generelt har dårlige holdninger, det er ikke min erfaring. Angående denne her: http://www.wonderslist.com/top-10-countries-with-maximum-rape-crimes/ Så tror jeg at det kan bli vanskelig å få en riktig statistikk da anmeldelsesraten også spiller inn. Og det at Sverige kommer så høyt opp må jo for en stor del skyldes innvandrere (og anmeldelsesprosent), og ikke holdninger blandt Svenske menn.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #16 Skrevet 5. september 2016 Man kan ikke generalisere mot menn siden alle menn er onde. Anonymkode: c9aba...691
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste voldtekter blir begått av kjæresten. Men det er jo alltid fremmede menn som får skylda. Helst etniske Norske. Anonymkode: c3de5...01c Anonymkode: d768a...88f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 15 timer siden, Gothminister skrev: TS absolutt et interessant innlegg du skriver. De fleste menn voldtar ikke, det er kun noen veldig få. Så hvorfor denne generaliseringen? Man reagerer voldsomt om man gjør det samme om andre grupper, eks. muslimer, homofile osv. Men nå har det plutselig blitt helt legalt å se på alle gutter som potensielle voldtektsmenn. For øvrig burde man også diskutert hva som faktisk er voldtekt eller ikke. i dag kan kvinner som ikke en gang selv vet at de er voldtatt, bli forklart av så kalte eksperter at jo det er du nok. Og så få dømt en mann som selv ikke forsto eller oppfattet at det han gjorde var en voldtekt. 1 av 10 kvinner har opplevd å bli voldtatt i Norge. Jeg sier ikke at alle som har voldtatt de kvinnene er menn, men vi vet det er flertallet. Noen må ha voldtatt de kvinnene, så du kan ikke hevde at det er noen svært få som voldtar, for om 1 av 10 menn voldtar er det veldig mange. Anonymkode: 67745...b96 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #19 Skrevet 5. september 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d768a...88f Altså ikke bokstavelig talt. Men hver gang noen blir voldtatt av kjæresten sin. Så begynner voldtektshysteriet igjen. Alle menn voldtar og er onde du må for all del ikke tro noe annet. Anonymkode: c3de5...01c
Gothminister Skrevet 5. september 2016 #20 Skrevet 5. september 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 av 10 kvinner har opplevd å bli voldtatt i Norge. Jeg sier ikke at alle som har voldtatt de kvinnene er menn, men vi vet det er flertallet. Noen må ha voldtatt de kvinnene, så du kan ikke hevde at det er noen svært få som voldtar, for om 1 av 10 menn voldtar er det veldig mange. Anonymkode: 67745...b96 Slike tall som du her kommer med, vil jeg ikke automatisk tro på. At det er mange kvinner i dag som liksom føler seg voldtatt, tviler jeg ikke på. Det har jo blitt et hysteri. Så jeg vil fortsatt hevde, de fleste menn voldtar aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå