Gå til innhold

Hvordan ble DU kvitt mageflesket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde for å bli kvitt de ekstra kiloene på magan? Spiste du mindre? Trente du? Løp du?

Del :)

Anonymkode: 95809...064

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrketrening, periodisk faste, og byttet ut en del av de mer kaloririke matvarene med grønnsaker, frukt og proteinrik mat.

Skrevet
17 timer siden, linsejesus skrev:

Styrketrening, periodisk faste, og byttet ut en del av de mer kaloririke matvarene med grønnsaker, frukt og proteinrik mat.

Hva legger du i periodisk faste? Du spiste ikke?

Skrevet

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i periodisk faste? Du spiste ikke?

Les om periodisk faste på nett. Det er en måte å lure kroppen til å tro at forbrenningen må holdes oppe selv om man periodevis spiser vesentlig mindre.

Min oppskrift er lange turer i oppoverbakker med god stigning, tøffe tyngdeøkter, mer proteiner og økt inntak av omega3. Spiste alltid massevis av skokolade på toppen, men da hadde jeg også gått en tur som tilsvarte normal forbruk av energi for en hel dag (i underkant av 2000 kcal) på få timer.

Anonymkode: 1b10d...082

Skrevet

Spiste mindre. Holdt oversikt over hvor mange kalorier jeg puttet i munnen hver dag (brukte appen Lifesum).

Gikk litt turer, men ellers ingen trening. Hadde ikke veldig mange kilo for mye, men gikk ned ca 12 kg på denne måten.

Anonymkode: 7f09c...963

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les om periodisk faste på nett. Det er en måte å lure kroppen til å tro at forbrenningen må holdes oppe selv om man periodevis spiser vesentlig mindre.

Min oppskrift er lange turer i oppoverbakker med god stigning, tøffe tyngdeøkter, mer proteiner og økt inntak av omega3. Spiste alltid massevis av skokolade på toppen, men da hadde jeg også gått en tur som tilsvarte normal forbruk av energi for en hel dag (i underkant av 2000 kcal) på få timer.

Og hva gjør periodisk faste med kroppen? Man mister fett? Skjønte ikke helt.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiste mindre. Holdt oversikt over hvor mange kalorier jeg puttet i munnen hver dag (brukte appen Lifesum).

Gikk litt turer, men ellers ingen trening. Hadde ikke veldig mange kilo for mye, men gikk ned ca 12 kg på denne måten.

Hvor mye kalorier holdt du deg om dagen ca?

Jeg er lissom på 1300 kcal om dagen + 1 times hopping med tau(forbrenner 800 kcal)

Skrevet

Jeg har gått ned fra 65 til 59 kilo ved å passe kalorier ved hjelp av my fitnesspal og svømming :)

Anonymkode: b4543...cc3

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken omega3? Hvilken sjokolade , mørk 70%?

Anonymkode: 40b3c...67d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hva gjør periodisk faste med kroppen? Man mister fett? Skjønte ikke helt.

Jeg opprettet en ny tråd nå, den heter vellykket vektnedgang. Jeg er ikke i stand til å formidle all nyere kunnskap om vektnedgang helt alene. Anbefaler google. Det å kutte ned kcal hver dag anbefales i hvertfall IKKE!

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fort gikk du opp igjen de 12 kiloene?

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lange turer og gikk eller løp du? Hvor ofte gikk/løp du pr uke?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned fra 65 til 59 kilo ved å passe kalorier ved hjelp av my fitnesspal og svømming :)

Wow. Hvor mye kalorier spiste du om dagen?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lange turer og gikk eller løp du? Hvor ofte gikk/løp du pr uke?

Jeg gikk turer med tidvis sterk stigning to eller tre ettermiddager i uken, to-tre timers turer hvor siste timen var nokså rett opp. Av og til gikk jeg ned igjen også (ellers tok jeg buss). Løp aldri, men gikk i greit tempo, bedre tempo for hver gang ;) 

Tung styrketrening/intensive intervalltimer mellom turene, litt avhengig av kroppen, viktig å huske på å få nok hvile!

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opprettet en ny tråd nå, den heter vellykket vektnedgang. Jeg er ikke i stand til å formidle all nyere kunnskap om vektnedgang helt alene. Anbefaler google. Det å kutte ned kcal hver dag anbefales i hvertfall IKKE!

Hvor fort gikk du opp igjen de 12 kiloene?

Har du en bruker jeg kan kontakte deg på dm her på forumet? Fordi jeg har nettopp drevet med kaloriunderskudd.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken omega3? Hvilken sjokolade , mørk 70%?

Jeg fant omega3 som var best i test, husker ikke helt hva den het. Vet at Møllers kommer dårlig ut, kjøp kvalitetsomega3 på helsekost.

Hvilken sjokolade? King size Japp ;) likevel hadde jeg ca 1300 kcal igjen i underskudd etter turen. Man må ikke spare på kaloriene når man bruker mye av de, da skrur man ned forbrenningen og orker mindre.

Husk også masse væske, da forbrenning krever vann. Jeg pleier beregne en liter per 1000 kcal forbrenning, det er vel det samme som de anbefaler to liter om dagen i normal aktivitet, men må naturligvis økes dersom du øker forbrenningen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant omega3 som var best i test, husker ikke helt hva den het. Vet at Møllers kommer dårlig ut, kjøp kvalitetsomega3 på helsekost.

Hvilken sjokolade? King size Japp ;) likevel hadde jeg ca 1300 kcal igjen i underskudd etter turen. Man må ikke spare på kaloriene når man bruker mye av de, da skrur man ned forbrenningen og orker mindre.

Husk også masse væske, da forbrenning krever vann. Jeg pleier beregne en liter per 1000 kcal forbrenning, det er vel det samme som de anbefaler to liter om dagen i normal aktivitet, men må naturligvis økes dersom du øker forbrenningen.

Hva gjør omega 3 med kroppen? Og hvor mye kalorier var du på om dagen? 1300?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør omega 3 med kroppen? Og hvor mye kalorier var du på om dagen? 1300?

Omega3 er en type fett som viser seg gunstig i forhold til fettfordelingen på kroppen, slik at mindre usunt fett samler seg på magen.

Jeg telte ikke kalorier i det hele tatt, jeg gikk ned 10 kg i løpet av en sommer og mye av det jeg satt igjen med var muskler. Det med Jappen og forbrenningen på tur var en fun fact jeg fant ut en gang jeg satt på toppen og hvilte meg ;) 

Men jeg spiste generelt mer og sunnere enn jeg hadde gjort før. Mer proteiner, mer grønnsaker. Burgere, pannekaker, grønnsaker.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omega3 er en type fett som viser seg gunstig i forhold til fettfordelingen på kroppen, slik at mindre usunt fett samler seg på magen.

Jeg telte ikke kalorier i det hele tatt, jeg gikk ned 10 kg i løpet av en sommer og mye av det jeg satt igjen med var muskler. Det med Jappen og forbrenningen på tur var en fun fact jeg fant ut en gang jeg satt på toppen og hvilte meg ;) 

Men jeg spiste generelt mer og sunnere enn jeg hadde gjort før. Mer proteiner, mer grønnsaker. Burgere, pannekaker, grønnsaker.

Haha du spiste burgere og pannekaker? Kutta du ut all sukker og brød/ris/pasta/poteter?

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Hvor mye kalorier spiste du om dagen?

1500- 1600 😊 Dette ekstremgreiene på 1200 og slikt går ikke. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha du spiste burgere og pannekaker? Kutta du ut all sukker og brød/ris/pasta/poteter?

Nei, jeg kuttet det ikke ut. Grovbrød er en av de viktigste kildene vi har til jern og jeg bruker både finmalt hvetemel og sukker i pannekakene. Men det er ikke alltid jeg spiser ris eller poteter, jeg pleier å varme en hel pakke frosne grønnsaker i stedet og spise sammen med fisk for eksempel. De frosne grønnsakene er stappfulle av vitaminer og har ikke tapt seg slik de grønnsakene du finner i grønnsaksavdelingen ofte har. Grøt og pasta er god kosemat etter lange turer :) 

Jeg kuttet egentlig ikke ut noe, jeg spiste bare mer proteiner totalt og beveget meg sinnsykt mye oppover. Det finnes ikke bedre trening, luften er ofte bedre, og overskuddet man føler er fantastisk bra. Og så får man fin utsikt, nye perspektiver er bra for det mentale ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...