Gå til innhold

er det mulig å falle for en en ikke synes er kjekk?

aline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er sant at folk gjerne blir "penere og penere jo lengre man kjenner dem". Dessverre.

Derfor bør man huske hva man tenkte om dem i det man møtte dem for første gang: for hvis de var stygge da, er de det egentlig nå også....man har bare lært seg å leve med "monsteret".

Hehe, seriøst ment ? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel hørt den historien om mannen som sa flg. til kona si: "Da vi møttes så var du så god at jeg kunne ha spist deg opp................................... og nå angrer jeg på at jeg ikke gjorde det" :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Fiona:

Jeg har det litt som deg, men også litt ulikt deg.

Fyren jeg treffer høres ut som din. Han blir mer og mer glad i meg, sier han føler det som om vi har kjent hverandre i 10 år etter bare et par mnd, jeg er den mest perfekte han har truffet til nå, familien hans vil elske meg, han har aldri hatt så god sex med noen som med meg osv osv. Alt det der sier han til meg. Men er IKKE klar for noe forhold.

Men så... Jeg får litt avstand. Mine stormende følelser legger seg litt. Jeg får behov for pusterom og ikke bare være med han.

Og han blir bare mer glad i meg. Jeg bor hos han i to uker mens jeg er syk. Han lager middag. Henter dyner og puter. Han gjør alt, absolutt alt.

Men fremdeles ikke klar for et forhold.

Jeg sier fra om at mine følelser kjølner. Han blir åpenbart lei seg og gir uttrykk for dette. Og han er glad for hver gang jeg overnatter. Han lager middag, kjøper inn frokoster til meg som jeg kan ta med på jobb. Men fremdeles ikke noe forhold - og nå vet han jo at jeg heller ikke er klar for noe forhold med han.

Menn kan være ganske så rare. Har aldri truffet en som han her før - men du har tydeligvis truffet en av samme sorten?

Mens jeg var syk sa jeg til meg selv at vi var sammen, han visste bare ikke om det. Og det var da jeg innså at jeg ikke ville ha noe forhold med han nå. Han lo etterpå da jeg fortalte om dette. Og han sa noe om at dersom jeg kom hjem fra jobb og parkerte i hans garasje (hadde lånt den en stund) måtte det bety vi var sammen. Jeg parkerte i hans garasje den dagen. Men vi er ikke sammen. Lo godt av dette. Han er min eks uten å vite om det før uken etterpå.

Vet ikke hva jeg skal råde deg til. Ting er vanskelig. Jeg var selv på en berg og dalbane før jul. Ting svingte opp og ned, ene dagen var jeg lykkelig andre dagen langt nede. Du må finne ut hva som er rett for deg. Er bare litt rart å se likhtene mellom disse to mannfolkene.

Og eksen hans vet om meg, og tror jeg er den nye damen. Hun kom inn mens jeg var der, fant tingene mine på badet o.l. Så hun trodde vi var sammen, helt til hun spurte han rett ut og han sa han ikke var sammen med noen og ikke skulle være sammen med noen på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

:o

Hjeeeeeelp. Helvetes mannfolk.

på den annen side, jeg fikk løsnet litt på tungebåndet han si helgen. Men du er gjest, og jeg tror du må være innlogget for å lese dagbøker.

Han sier han er redd for å såre noen, jeg så han sleit med det pga noe en eks har gjort mot ham. Og han er redd ting skal forandre seg hvis vi tar skrittet og sier vi er kjærester.

Og så langt følger jeg ham faktisk, så hittil passer det greit. Men jeg ser absolutt faren for at dette bare kollapser any day now fordi den ene aller den andre av oss får hetta. Og akkurat idag har jeg det ikke spesielt bra og tror han distanserer seg litt, samtidig som ALT gjennom helgen egentlig bare viste meg at jo - han har falt hardere enn han trodde og liker meg virkelig.

Så det er vel der det står... jeg må se hvorvidt jeg ser noen fremtid i dette. Og bestemme meg for hvorvidt jeg i så fall vil bli her og se hva som skjer, eller kutte dette ut før det blir vondt.

Enda vondere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Godt å se deg forsvare Loverboy litt Fi, selv om du kommer fram til feil konklusjon som vanlig.

Men - Aline!! Dette var jo din tråd egentlig! Hvordan går det med deg!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk ikke så bra' date=' ikke spør! [/quote']

Det er fordi det tok for lang tid før det skjedde noe seksuelt. Resutaltet ble at ikke noe seksuelt skjedde. Den seksuelle kommunikasjonen må starte umiddelbart, hvis ikke blir det veldig vanskelig å starte den på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant spørsmål.

Jeg tror jeg kan falle for en som ikke er min ideal-type utseendemessig.

Jeg kan derimot ikke falle for en som er veldig langt unna normalen; jeg må finne noe som jeg finner tiltrekkende.

En god personlighet = venn.

En god personlighet med noko attåt = kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest igjen

Har lest dagboken din nå Fiona. Kan ikke skrive innlogget noe mer, i alle fall ikke om dette da der er folk der ute som gjenkjenner meg og sprer rykter...

Etter å ha lest dagboken din ser jeg enda mer likhetstrekk :o

Eks:

* frykt for å såre

* frykt for å få drittsekk stempel og ytringer om at jeg skulle ønske han aldri hadde vært til, fordi det har han fått høre av andre tidligere damer og bekjentskaper...

* bryr seg tidlig, men holder igjen, tenker for mye på ting

* det å gjentatte ganger påpeke situasjonens tilstand

* det å ville ha meg - for seg selv, helst at jeg er jomfru :ler:

* og de beskrivelsene du gir av hans kommentarer om deres sex... Er lik de tingene min fyr sier.

* tok myyyye kontakt med meg fra starten av, kunne snakke 2-3 timer om dagen, og han ville aldri legge på, bare snakke mer

* ærlighet, ingen fyr har vært så dønn ærlig med meg før. Og han sier han har løyet i alle tidligere forhold, men han er ærlig mot meg fordi jeg er så ærlig mot han hele tiden, fra dag 1.

Og jeg kjenner igjen meg selv i deg:

* utålmodigheten

* frykten for å bli såret, men også det sterke behovet for å bli værende for å se hva som skjer

* jeg har barn - noe han ser som negativt i den forstand at han er redd jeg vil ha lite tid til han, men han liker barnet mitt godt og kommuniserer godt (truffet hverandre en gang, det var for at han skulle se meg i en morsrolle). Det ironiske er at det er han som aldri har tid pga jobben han har.

* jeg vil høre så mye mer enn hva han sier, og jeg vil uttrykke så mye mer enn jeg kan i frykt for å skremme han bort (men nå sier han til meg oftere at han er glad i meg, og han sier det ofte først nå, jeg var alltid den som sa det før).

Er så mange likheter at det er skremmende. Akkurat nå kommer jeg ikke på fler. Men når jeg leser det du skriver er det som å lese om meg selv og han fyren jeg holder på med.

Jeg har mange ganger sagt at vi måtte slutte å ha sex pga at jeg ikke klarte det mer, men det funket jo lite godt. Og hver gang jeg har sagt det (4 ganger kanskje) har han blitt lei seg og gitt uttrykk for at han følte det som om vi gjorde det slutt. Men vi endte jo alltid opp med mer sex.

når jeg kom hjem fra ferie og en helgetur kunne han ikke snakke nok om hvor mye han gledet seg til jeg kom hjem igjen. Og han satt oppe og jobbet en natt, jeg sov hos han. Han sa noen dager senere at det var så godt å vite at jeg var der i sengen hans, ikke at han trengte å ligge hos meg, men bare å vite at jeg var der var en god følelse. Så ting har definitivt endret seg for min del.

Han vil ha meg med på fester. Tidligere har festene vært negative opplevelser for meg. Mange damer som henger seg på han og han lar de gjøre det, men uten at han mener noe med det. Noe jeg tok inn over meg og ble sjalu, jeg holdt jo meg unna han for å ikke klenge og for at ikke andre skulle begynne å lure på hva vi var for noe... Har derfor sagt jeg ikke vil på fester med han noe mer. Men han vil ha meg med likevel, selv om jeg blir sjalu og kranglete. Og nå sier han at han har endret litt innstilling og at det derfor ikke vil bli slik noe mer... Skal bli spennende å se... :roll:

Lykke til Fiona!

Ta dag for dag, ikke stress så mye (myyyye enklere sagt enn gjort). Bli værende. Kanskje du kan ende opp med å bli hardt såret. Eller kanskje du blir lei av styret og det blir lettere deg å gi slipp på han? Sånn er det med meg nå, og det er litt trist det også nå når han er på vei i den retningen jeg egentlig ville ha han... Eller du kanskje ender opp med å få han. Uansett: du har ingenting å tape! Ta vare på de gode stundene, og overse det negative.

Og det han sa om at han plutselig kan treffe en det klikker med og han kutter ut utlandet og vil være postmann hjemme. Jeg tror som din mor, den går i din favør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Takk :-)

Jeg vet ikke om du leste det siste... som jeg nettopp skrev... men en ting vil jeg si:

jeg vil høre så mye mer enn hva han sier

Egentlig vil jeg ikke det... han er veldig ærlig av seg, det plumper bare ut. Jeg kan overleve ALT i et forhold hvis jeg har ubetinget ærlighet. Jeg vil heller ha en grim sannhet enn en pen løgn. Min usikkerhet har vel dreid seg minst like mye om hva JEG vil som hva han vil.

Jeg er ikke noe klokere. Men jeg er blitt ærligere selv, jeg har skrelt vekk den tykke muren min, og gir ham MEG. SÅ får han take it or leave it. Det blir vondt når dette går over, men jeg har lært noe kjempeviktig om meg selv - jeg KAN elske, eksen min drepte meg ikke HELT.

DET må jeg være evig takknemlig for, uansett utfall.

For øvrig synes jeg det høres ut som din driver et spill. Og det gjør ikke Loverboy, han er DØNN ærlig, og når jeg ser på ting i ettertid er det vel jeg som har stått for dobbeltkommunikasjonen, ikke han... da jeg vrengte hjertet mitt (føltes det som, for meg som er forsiktig ellers) fulgte han opp med en gang, stille, forsiktig, nært, ærlig, så godt han kunne.

DET gjorde meg roligere, og den avstanden jeg hadde klart å skape med pensmartmorsom Fi siden jeg besøkte ham i jula, ble litt borte. Det samme skjedde idag; jeg åpner meg litt, og får plutselig DEN responsen.

Intet gitt utfall. Men dette er plutselig blitt mye hyggeligere. Og jeg vil respektere og takke ham i evighet for at han fikk meg ut av det knallharde skallet mitt, bare ved å være seg. Deilig å bli SETT, og ikke misbrukt følelsemessig.

Jeg synes du kanskje burde hatt en time out jeg... En sånn dritt lei-greie og kutte hadde nok ikke vært så dumt. Av og til må de ha store bokstaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest igjen

Nja... Må si meg uenig i at min fyr spiller et spill. Hvorfor jeg tror det? Fordi han faktisk er helt ærlig. Han har aldri lovet meg noe. Og fordi jeg får høre fra mange kanter at han er en snill mann. Og jeg vet at han snakker om meg hele tiden til bestekameraten, i positiv forstand. Samt at han på noen måter uttrykker et ønske om at jeg skal treffe familien hans, eller at de skal treffe meg.

Høres ut som din Loverboy er på vei i riktig retning! Flott :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Men... hvis han er sånn... hvorfor er det problemer? Hvorfor skjer det ikke det som virker naturlig skal skje hittil i prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest igjen

Fordi... Han ikke er klar for et nytt forhold. Er ikke lenge siden han kom ut av et 5 år langt forhold, hvor han "satt i bur". Fordi han vil ikke "prøve" flere forhold. Det neste skal være slik at han er sikker på at han vil dette for alltid og ikke bare noe han prøver og ser hvordan det går.

Hele han sier i klar tekst at han vil ha meg. Men ikke ordene hans. Og akkurat nå er jeg ok med det i og med at jeg har funnet ut at også jeg ikke er helt klar. Der er mye surr inni meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge siden han kom ut av et 5 år langt forhold' date=' hvor han "satt i bur".[/quote']

Enda en fordel med de ideene jeg kommer med, og en illustrasjon på hvorfor det er viktig å ikke gi fra seg formye av den MAKTEN man har i utgangspunktet: Jeg kommer aldri til å havne i et forhold hvor jeg blir satt i bur.

Å bli satt i bur er kun mulig dersom man gir fra seg for mye makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...