Gå til innhold

En frokost med lite kcal, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å går på kalorunderskudd og trenger en frokost som ikke tar så megamye kcal. Helst under 200-250. Noe ganske enkelt og som enhver student kan ha råd til. Spiser mye egg blant annet, men kan jo ikke bare spise det i lengden hehe :)

Tips?

Anonymkode: cb9bb...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Driver å går på kalorunderskudd og trenger en frokost som ikke tar så megamye kcal. Helst under 200-250. Noe ganske enkelt og som enhver student kan ha råd til. Spiser mye egg blant annet, men kan jo ikke bare spise det i lengden hehe :)

Tips?

Mitt aller beste tips er å ikke spise for lite til frokost! :)  Havregrøt kokt med revet eple og et kaneldryss er lettlaget, godt,sunt og billig, og i tillegg metter det lenge.  Et annet tips er å koke kålrot i skiver til den er helt mør og bruke som pålegg m/pepper på grovbrød, utrolig godt, billig og sunt (koke den på forhånd og oppbevare i kjøleskap)

Anonymkode: 6e08b...0a6

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt aller beste tips er å ikke spise for lite til frokost! :)  Havregrøt kokt med revet eple og et kaneldryss er lettlaget, godt,sunt og billig, og i tillegg metter det lenge.  Et annet tips er å koke kålrot i skiver til den er helt mør og bruke som pålegg m/pepper på grovbrød, utrolig godt, billig og sunt (koke den på forhånd og oppbevare i kjøleskap)

Anonymkode: 6e08b...0a6

Skjønner. Men inneholder ikke havregrøt endel kcal da? Pleier å lage med melk og litt vann. En slik porsjon ca, 670339-6-1270806406583.jpg

Tør du å gjette hvor mye kcal vi snakker om da? :) Har også veldig liten del av bringebærsyltetøy, ikke mye.

Skrevet

Omelett av 2-3 eggehviter (ikke stekt i smør eller olje), vårløk, tomat, cayennepepper. Glass vann eller svart kaffe uten melk ved siden av 

Anonymkode: db09c...840

Skrevet

Jeg spiser ofte havregryn med melk og litt sukker. 40 g havregryn, 1 dl ekstra lett melk og en t-skje sukker (6 gram) blir 210 kcal. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omelett av 2-3 eggehviter (ikke stekt i smør eller olje), vårløk, tomat, cayennepepper. Glass vann eller svart kaffe uten melk ved siden av 

Så hvordan skal jeg ellers steke egg i pannen, uten smør eller olje?

Skrevet
4 minutter siden, Teriyaki skrev:

Jeg spiser ofte havregryn med melk og litt sukker. 40 g havregryn, 1 dl ekstra lett melk og en t-skje sukker (6 gram) blir 210 kcal. 

Denne porsjonen, hvor mye kcal tror du det er? Er det en slik du har også ca?

670339-6-1270806406583.jpg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne porsjonen, hvor mye kcal tror du det er? Er det en slik du har også ca?

670339-6-1270806406583.jpg

Ingen aning. Du må nesten bare bruke kjøkkenvekt og veie tørr havregryn. Det er veldig lett å finne ut hva ting inneholder bare man setter seg litt inn i det. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvordan skal jeg ellers steke egg i pannen, uten smør eller olje?

Non-stick pan og lav varme 

• Liker 1
Skrevet

Havregryn (laget med melk). Bland gjerne rosiner i grøten for litt sødme eller ha banan på toppen. Strø kanel over.

Yoghurt (uten/lite tilsatt sukker, f.eks. naturell med litt syltetøy eller dobbel 0 fra yoplait) med hjemmelaget kornblanding av f.eks. linfrø, kruskakli, solsikkekjerner, gresskarfrø, havregryn, ruggryn o.l. Sunt, godt og mettende. Energiinnhold avhenger av mengde. Bruk kjøkkenvekt de første gangene og regn ut. Da får du et godt overslag.

Skrevet
26 minutter siden, Teriyaki skrev:

Ingen aning. Du må nesten bare bruke kjøkkenvekt og veie tørr havregryn. Det er veldig lett å finne ut hva ting inneholder bare man setter seg litt inn i det. 

Men bildet ovenfor, har du en cirka porsjon som det eller mindre/større? Og bruker du bare vann eller litt melk også?

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Non-stick pan og lav varme 

Ja har slik panne. Men blir ikke det dårlig resultat da, lissom steke uten smør/olje? Visste ikke at slikt går

Skrevet
18 minutter siden, Grønt blad skrev:

Havregryn (laget med melk). Bland gjerne rosiner i grøten for litt sødme eller ha banan på toppen. Strø kanel over.

Yoghurt (uten/lite tilsatt sukker, f.eks. naturell med litt syltetøy eller dobbel 0 fra yoplait) med hjemmelaget kornblanding av f.eks. linfrø, kruskakli, solsikkekjerner, gresskarfrø, havregryn, ruggryn o.l. Sunt, godt og mettende. Energiinnhold avhenger av mengde. Bruk kjøkkenvekt de første gangene og regn ut. Da får du et godt overslag.

Ca slik porsjon jeg pleier å spise. Har halvparten melk/halvparten vann. Har bringebærsyltetøy oppå, littegrann

Er vel maks 250 kcal det der?

Skrevet

Eggemuffins https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/eggemuffins-til-under-90-kalorier-23505396

Yogurt naturell med frukt/bær(velg first price eller rema sitt eget merke) og litt korn

Bananpannekaker https://www.vektklubb.no/artikkel/raske-bananpannekaker-til-helgefrokosten-23518150 med zero topping https://www.proteinfabrikken.no/bodylab

Knekkebrød med pålegg og f.eks en frukt ved siden av

Anonymkode: 2f20d...a39

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Eggemuffins https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/eggemuffins-til-under-90-kalorier-23505396

Yogurt naturell med frukt/bær(velg first price eller rema sitt eget merke) og litt korn

Bananpannekaker https://www.vektklubb.no/artikkel/raske-bananpannekaker-til-helgefrokosten-23518150 med zero topping https://www.proteinfabrikken.no/bodylab

Knekkebrød med pålegg og f.eks en frukt ved siden av

Anonymkode: 2f20d...a39

Knekkebrød har for mye kcal.

Skrevet

Du burde lære deg litt om mat, kcal, næring og mengde før du starter med kcalunderskudd. Sett deg ned og les deg opp. Syns det du skriver viser tegn på veldig lite kunnskap og jeg kan garantere at "slankekuren" mislykkes da. 

Anonymkode: 14be9...9d5

• Liker 2
Skrevet

Knekkebrød med leverpostei.

Eller en agurk.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes fryktelig stusslig ut.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:Knekkebrød har for mye kcal.

Hvor mye mener du er for mye? Revyta multigrane har 37 kcal per knekkebrød. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde lære deg litt om mat, kcal, næring og mengde før du starter med kcalunderskudd. Sett deg ned og les deg opp. Syns det du skriver viser tegn på veldig lite kunnskap og jeg kan garantere at "slankekuren" mislykkes da. 

Joda jeg vet det. 

Men det å si at man ikke kan bruke smør/olje når man steker egg blir for voldsomt. Inneholder ikke mye kcal, spesielt ikke stekesmør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...