Gå til innhold

Male frostmaling med svamp på glass


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd det? Jeg har forsøkt meg med frostmaling i gull på et rødvinsglass nå - men synes det ser mest ut som om glasset er rullet i sennep :-? Noen som har tips om teknikker/vil fortelle hvordan dere har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper sånn tipakning med svamper på rema(med en skureside, alle i forskjelligew farger). DU kan godt klippe opp i mindre biter ettersom du trenger det.

Pass på at du ikke har for mye maling på. Resultatet blir kjempebra med svamp!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper sånn tipakning med svamper på rema(med en skureside, alle i forskjelligew farger). DU kan godt klippe opp i mindre biter ettersom du trenger det.

Pass på at du ikke har for mye maling på. Resultatet blir kjempebra med svamp!!!!!!

Maler du på vinglass, og i såfall hvor på glasset? Stetten, øverst ved kanten, midt på osv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva du mener med frostmaling, men kan fortelle at jeg testet tilfeldigvis for første gang i dag maling + decoupage på glass - med slike farger som kan herdes i vanlig stekeovn.

Jeg klippet en bit av en natursvamp jeg hadde på badet, og brukte den for å få en fargeeffekt på stetten. Synes det funket veldig fint. :P Natursvamp får du muligens i parfymeri, eller butikker a la Bodyshop om du har det i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte samme svampen som jeg bruker til decoupage-lakk(litt avlang bred)m jeg har bare frostet med hvitt og ikke med gull så har ingen erfaring i det, men det ble kjempefint med hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte samme svampen som jeg bruker til decoupage-lakk(litt avlang bred)m jeg har bare frostet med hvitt og ikke med gull så har ingen erfaring i det' date=' men det ble kjempefint med hvitt.[/quote']

Tror jeg kjører innom sgs i morra og kjøper hvit i stedet!!! Har sett det, og det er fint ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maler du på vinglass, og i såfall hvor på glasset? Stetten, øverst ved kanten, midt på osv???

Jeg har malt på vinglass og ølglass.Da har jeg "frosta"nesten hele glasset -aller øverst på kanten, stetten og nederst. Da har jeg gjerne brukt hvit glassmaling på svamp, da får du en frostet effekt.

Men det kommer litt an på. Jeg har også brukt tuber og laget motiv på.( Nemi- figurer, blomster,abstrakt...)

Du får kjøpt en maskeringstape som heter creative, til buer/ rundinger, merke tesa på malerforretninger. Den er kjempefin og bruke! Den kan du klippe ut remser og feste på eller motiv og feste på, og så svampe over. La det tørke og rive av teipen etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frostet selve glasset på rødvinsglass, nesten helt opp, lot det være igjen ca 2 cm øverst som var umalt, laget ikke en rett strek på skillet men litt ujevn. Litt vanskelig og forklare.....og frostet ca halvveis ned på stetten.

Under stetten malte jeg med koboltblå porselensmaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...